Xboxlife forum

xbox tjener ikke penge

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

xbox tjener ikke penge

Indlægaf nakka » 24. sep 2009 19:58

nakka
Niveau 5
 
Indlæg: 1135


Indlægaf kofoed » 24. sep 2009 20:00

Tjaa, skal nok passe, Sony taber også mange penge per solgte PS3, men de kommer ind igen via køb af spil osv.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Re: xbox tjener ikke penge

Indlægaf tue69 » 24. sep 2009 20:01



Det er vigtigt at påpege at informationerne stammer fra et conference call fra et analyseinstitut og dermed "blot" er gætterier fra analytikerens side.

Tallene er således heller ikke de officielle microsoft tal.

Jeg tror MS's primærindtjening fra Xbox ligger i sideydelserne som DLC, Live m.m. :)
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Indlægaf Vestergaard » 24. sep 2009 20:52

Jeg hopper med på tues teori.
Det har hele tiden været klart, at den eneste af giganterne der tjente penge for hver solgte konsol var nintendo.
De andre har nedbragt deres tab, og jeg mener at sony netop begyndte at få plusser, inden de lancerede deres slim.
Men intet officielt fra microsoft omkring indtjening (eller mangel på samme) per solgt konsol.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Indlægaf Morten Skou » 24. sep 2009 21:04

Jeg tror også på Tue, den mand har altid ret når det kommer til penge :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Major Oblivious » 24. sep 2009 21:29

Det giver god mening.. Sony relancerer PS3´en, Blue Ray sælger stadig mere og mere på trods af den psykologiske finanskrise, og de nye lydformater bliver mere og mere udbredte.
Microsoft har jo også over flere gange sænket prisen på Xboen, så må profitten unægtelig blive barberet væk på et tidspunkt.
Men Sony kom også ud med et rekord stort underskud for 2008 som har medført massefyringer og lukninger, så begge bløder..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf Juxer » 25. sep 2009 06:14

Jeg ved at Microsoft mister penge hver gang de sælger en konsol på grund af dens kostpris. Derimod tjener de penge på deres egne spil og ekstra ydelser Jesper beskriver.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Indlægaf kofoed » 25. sep 2009 06:26

Juxer skrev:Jeg ved at Microsoft mister penge hver gang de sælger en konsol på grund af dens kostpris. Derimod tjener de penge på deres egne spil og ekstra ydelser Jesper beskriver.


De tjener penge på alle spil der bliver solgt, derfor koster PS3 og xbox360 spil mere end PC spil, nogen af pengene går til MS/Sony.
kofoed
Niveau 7
 
Indlæg: 2445


Indlægaf Dr_Gonzo » 25. sep 2009 06:31

Juxer skrev:Jeg ved at Microsoft mister penge hver gang de sælger en konsol på grund af dens kostpris. Derimod tjener de penge på deres egne spil og ekstra ydelser Jesper beskriver.


Faktisk er det ikke kun deres egne spil, de tjener på. Alle der udgiver spil til Xbox skal betale en licens til Microsoft. Så det betyder at der ryger penge lige ned i forret på MS hver gang der bliver solgt et spil.

Det samme gælder desuden PS3 og Sony, og Wii og Nintendo.
Billede
Dr_Gonzo
Niveau 7
 
Indlæg: 4047


Indlægaf Major Oblivious » 25. sep 2009 06:41

Mener også de forskellige tjener penge på developer kits. Kan huske at Sony reducerede prisen på det halve efter blandt andet Valve havde været offentlig ude og kritiserer de høje priser for at udvikle på PS3´eren, så der ruller sikkert også en pæn del ind..
Major Oblivious
Niveau 7
 
Indlæg: 5221


Indlægaf yess » 25. sep 2009 09:34

Ombyttet eller repereret, går de med i indtjening?
I så fald kunne der være noget om snakken, da det ikke er småting de har langet ud til forbrugerne "gratis".
yess
Niveau 4
 
Indlæg: 516


Indlægaf Reinhold » 25. sep 2009 09:43

Kan egentligt godt lide ideen om at pengene tjenes via Live og spil. Giver mulighed for flere til at lugte til boxen, og herefter vælge til og fra udfra pengepung (og tid.....)
Reinhold
Niveau 6
 
Indlæg: 1444
By: Hillerød



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 89 gæster

cron