Xboxlife forum

Xbox genstarter når man skifter skærm???

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox genstarter når man skifter skærm???

Indlægaf Butcher » 24. jul 2009 16:09

Ved ikke om det har været oppe før, og ved ikke hvad jeg skal søge under, so here we go:

Så snart jeg skifter fra f.eks tv til projektor, mens boxen er igang, så genstarter den, når den skifter over til den nye kilde?? Er det noget der er meget normalt eller hva`?? Den gør det samme når jeg slukker tv og tænder det igen??!

Ved ikke om det er normalt, så ville da lige høre ad!!

Its an Elite maschine ;) Med HDMI.!
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Indlægaf CrawzR » 24. jul 2009 16:22

Det samme sker ved mig. Hvis mit TV er slukket og jeg tænder xbox'en, så genstarter den når jeg tænder tv'et.. meget underligt.
CrawzR
Niveau 7
 
Indlæg: 2114


Indlægaf Mic Eriksson » 24. jul 2009 16:32

Det er helt normalt oplever det selv, hvis jeg skifter fra tv til HDMI
Yay its ME. (Michael Eriksson)
Billede
Mic Eriksson
Niveau 3
 
Indlæg: 273


Indlægaf Tdj89 » 24. jul 2009 16:36

Det har min aldrig gjort :) så det da underligt det svinger :)
Stronghold & Meistar: Jeg har ryddet op i tråden da vi ikke gider "mobning" herinde. Kan I ikke følge det, så får I en pause herinde fra. :D
Tdj89
Niveau 6
 
Indlæg: 1936


Indlægaf Gille » 24. jul 2009 16:40

Gjorde min også i en perideo på et par måneder, og nu gør den det ikke mere.. meget mærkeligt .
Billede
Gille
Niveau 4
 
Indlæg: 489


Indlægaf Butcher » 24. jul 2009 16:43

Jamen det blev jeg da meget klogere af :D

Ej tak for info, det lader åbenbart til at det er rimelig normalt :?

Bare ret så irriterende, når man sidder og spiller på tv, og har lyst til at fortsætte på projektor, så genstarter den hver gang. Nå op i gattet med det.
Billede
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Indlægaf kaizer » 26. jul 2009 08:54

Min genstarter også ved skift mellem tv og projektor.

Jeg tror det skyldes at den ikke kan finde ud af hvilken kilde den skal sende signalet til. Den kan nok ikke finde ud af at sende signal til 2 kilder samtidigt.

Hvis jeg tænder xbox'en først, starter den først op når enten tv'et eller projektoren bliver tændt.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Indlægaf Butcher » 26. jul 2009 09:43

kaizer skrev:Min genstarter også ved skift mellem tv og projektor.

Jeg tror det skyldes at den ikke kan finde ud af hvilken kilde den skal sende signalet til. Den kan nok ikke finde ud af at sende signal til 2 kilder samtidigt.

Hvis jeg tænder xbox'en først, starter den først op når enten tv'et eller projektoren bliver tændt.

Ja det er også det min gør :? Kan det have noget at gøre med at den er kommet i en switch??! Før gik den jo rent ind i TV`et, og nu er den jo i en switch.!
Butcher
Niveau 7
 
Indlæg: 4999


Indlægaf kaizer » 26. jul 2009 12:05

Butcher skrev:
kaizer skrev:Min genstarter også ved skift mellem tv og projektor.

Jeg tror det skyldes at den ikke kan finde ud af hvilken kilde den skal sende signalet til. Den kan nok ikke finde ud af at sende signal til 2 kilder samtidigt.

Hvis jeg tænder xbox'en først, starter den først op når enten tv'et eller projektoren bliver tændt.

Ja det er også det min gør :? Kan det have noget at gøre med at den er kommet i en switch??! Før gik den jo rent ind i TV`et, og nu er den jo i en switch.!


Det tror jeg det har.

Hvis du tænder xbox'en uden at din switch er tændt, ved den ikke hvor den skal sende signalet hen, og den venter derfor til der er adgang til et display; det være sig tv eller projektor, før den starter op.

Det er sku' lidt noget bøvl, da man (jeg) så ikke ikke kan slå over på tv'et uden at xbox'en skal starte op igen.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Indlægaf JenserCube » 26. jul 2009 14:05

Det er meningen, at xbox'en først tænder, når man tænder sit tv. Det er så vidt jeg husker fordi der er indbygget kopisikring i HDMI. For at sende et signal ud, skal xbox'en derfor først vide, at der er et tv tilsluttet.
JenserCube
Niveau 3
 
Indlæg: 240


Indlægaf Vestergaard » 26. jul 2009 14:14

Min genstarter, når jeg trækker stikket ud, eller skifter fra hd til ld på stikket.
Billede
Vestergaard
Niveau 7
 
Indlæg: 3334
By: Esbjerg


Indlægaf kaizer » 26. jul 2009 14:37

JenserCube skrev: Det er så vidt jeg husker fordi der er indbygget kopisikring i HDMI. For at sende et signal ud, skal xbox'en derfor først vide, at der er et tv tilsluttet.


Det forklarer ikke hvorfor den heller ikke starter op før udstyr tilsluttet med component er tændt.

Jeg har den tilsluttet med component til projektor og HDMI til tv, og den tænder først når jeg tænder endten projektor eller tv. Skifter jeg mellem de to, kræver det også en genstart.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Indlægaf JazzAss » 27. jul 2009 07:46

En Xbox med HDMI tænder - hvis den tilsluttes med HDMI - først, når den mærker forbindelse til noget i den anden ende. Det er ikke alle tv, projektorer, forstærkere etc., som tænder/slukker signalet på HDMI-porten, derfor vil nogen opleve at Xboxen tænder uanset hvad, fordi der altid er signal på HDMI-porten, og andre at den først gør det, når tv'et tændes.

Fsva. at xboxen genstarer, så skylder det måske dårlig implentering af HDMI-kontrol, som bl.a. kan bruges til at slukke ting via HDMI-porten (så fx. en forstærker også slukker, når man slukker tv'et). Jeg ved dog ikke, om xboxen overhovedet undestøtter HDMI-kontrol, så det er ikke sikkert det er det.

Det er dog ikke mærkeligt, at den genstarter når man hiver stikket ud.

kaizer skrev:Det forklarer ikke hvorfor den heller ikke starter op før udstyr tilsluttet med component er tændt.

Og nej, det forklarer heller ikke hvorfor den gør det samme med component.
JazzAss
Niveau 6
 
Indlæg: 1594
By: København


Indlægaf gringo1980 » 28. jul 2009 16:01

kaizer skrev:Det forklarer ikke hvorfor den heller ikke starter op før udstyr tilsluttet med component er tændt.


Men hvis du har den tilsluttedet til en fordeller via HDMI som så sender signal videre til TV (via HDMi) og til projektor (via compo) så fjerner du jo rent faktisk signalet fra HDMi forbindelsen i en kort periode da din switch først skal skifte signal.

Kan din switch køre begge signaler på samme tid eller skal du fysisk lave et skifte mellem de 2 kilder ? hvis det sidste så slukker du jo for kilden når du skifter.

Og den vil så ikke starte før din HDMI switch har et signal fra en kilde i modsatte ende.
gringo1980
Niveau 5
 
Indlæg: 916
By: Hedehusene


Indlægaf kaizer » 28. jul 2009 16:45

gringo1980 skrev:
kaizer skrev:Det forklarer ikke hvorfor den heller ikke starter op før udstyr tilsluttet med component er tændt.


Men hvis du har den tilsluttedet til en fordeller via HDMI som så sender signal videre til TV (via HDMi) og til projektor (via compo) så fjerner du jo rent faktisk signalet fra HDMi forbindelsen i en kort periode da din switch først skal skifte signal.

Kan din switch køre begge signaler på samme tid eller skal du fysisk lave et skifte mellem de 2 kilder ? hvis det sidste så slukker du jo for kilden når du skifter.

Og den vil så ikke starte før din HDMI switch har et signal fra en kilde i modsatte ende.


Det er ikke mig, men der i mod Butcher der bruger en switch. Jeg har både HDMI og component monteret i røven af xbox'en. HDMI til tv og component til projektor. Det er derfor jeg mener at xbox'en ikke kan sende signal ud af begge stik samtidigt. Microsoft har nok ikke ment det var nødvendigt med den feature, da de ikke er meningen man skal bruge begge stik samtidigt. Der er jo heller ikke plads til dem, med mindre man piller plastikkappen af componentkablet.

Derfor genstarter xbox'en når jeg skifter kilde, da det er to forskellige kabler der bruges. Den venter på besked om hvor den kan sende signalet hen, på samme måde som når jeg tænder xbox'en før en af kilderne er tændt.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 90 gæster