Xboxlife forum

Den største diskussion i verdenen.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf stuckpizza » 25. mar 2004 21:07

Tak Docmesty for din mening.
Er der andre der vil komme frem med noget?






"Some day, this war is gonna end."
stuckpizza
Niveau 4
 
Indlæg: 649


Indlægaf Ryo » 26. mar 2004 08:47

Smagen er som bagen, smagen er som bagen, smagen er som bagen!

Ej seriøst grunden til at jeg har en Xbox er:

Den har den flotteste grafik af konsollerne.
Den har de spil jeg godt kan lide, noget med krig, biler og sport
Der kommer mange nye spil

Gamecube har også flot grafik og har nok den bedste controller, rigtig god lyd har den også. Men spil puuuha Resident Evil og Mario Sunshine, det er bare ikke nok for mig.

Playstation2: Hvad kan jeg sige, ringe grafik uden anti aliasering, dårlige controllers, alle dens gode spil er kommet på Xbox eller kommer snart.
Dårlig DVD kvalitet, ja kort sagt jeg kan ikke lide Ps2.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Buktu » 26. mar 2004 16:17

STuck du bliver nødt til at indse at det IKKE kan afsluttes... Jo måske på Xbox Forum.. ;)
Men alle har gode sider, selvom jeg, og sikkert også mange andre, har svlrt ved at se de andre konsollers... Eller i HVert fald Ps2's.... ^^ Men nogen må den da have.. Mener ikke at et stort spil udvalg nødvendigvis er en god ting... De kan jo bare sende en masse lort på markedet, og så sige "Vi har det største spil udvalg! Køb vores konsol!", næh du, jeg tænker på hvem der har de fleste bedste exklusive titler. Og jeg har så fundet frem til at det har Xbox. Hvis man altså ikke tæller PC med... :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Salleman » 26. mar 2004 16:30

Jeg giver Buktu 100% ret... Hardware er tørre fakta, mens smag derimod er individuelt. Men kan ikke komme til enighed omkring meninger og smag. Nogle kan lide blå, andre grøn. Sådan er det bare, man kan ikke lige nå til enighed om noget så personligt som smag. At udveksle smag og meninger, er derimod er noget helt andet. Men det har vi vist haft nok har vi ikke!? Jeg mener, det her har da fundet sted før med samme resultat! Nogle hælder til det ene, nogen til det andet. Respekter det og undgå en lang diskution i allerede har været ude i...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf stuckpizza » 26. mar 2004 17:40

Bare lad mig høre jeres meninger.
stuckpizza
Niveau 4
 
Indlæg: 649


Indlægaf Buktu » 26. mar 2004 17:53

Det er det vi er igang med... :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf ConArts » 27. mar 2004 01:12

Hmm. kan ikke helt forstå problemet jeg har både købt en xbox og ps2 bare for at have noget at skifte imellem (Har self. også Pc ingen af konsollerner slår den) GC gider jeg ikke rigtigt har heller ikke mere plads :)
ConArts
Niveau 0
 
Indlæg: 2


Indlægaf Buktu » 27. mar 2004 12:48

Man har ALTID plads til en Gamecube... ;)
Den kan så forstås på flere måder, men det vil jeg lade jer om...
Men jeg har også både PS2 og Xbox, men det er kun GTA serien, det tiltaler mig til PS2... Og når de nu kommer til Xbox efter et stykke tid, hvorfor så synes om den?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Valkyrie » 27. mar 2004 13:36

Jeg finder faktisk Gamecube teknisk overlegen på flere punkter.

Controlleren kan jeg slet ikke lide. Designet med Z triggeren er dårligt:(

Men, maskinens loading times, opstartsinterfance og og støhniveau er super lavt!

Xbox har mere raw power, men også på bekostning!

Det er imponerende at GC kan det, den kan med de lave hardwaretal den har!

Jeg føler dog at Nintendos talent er kritisk! Aldrig har der kommet så dårlige spil ud af Ninty, som Mario Party 5 og Air Kirby...:(

Jeg mangler stadig at udforske GCs spiludvalg dybere, men karaktere fra spil som MGS: Twin snakes og Harvest Moon - Finder jeg negativt. GC er virkelig ikke for en mainstreamgamer... Og desværre taber Nintendo flere og flere publishers! Det er værre end de selv vil indrømme, hvilket er dårligt:(

Det er dårligt for alle platforme hvis konkurenter bliver pillet ned... Mere konkurence = billigere spil/hardware og firmaerne er mere desperate for at udvikle sequels med massere af gameplay, content/replay value og inovation! Monopol har altid været en dårlig ting, så selvom man ikke kan lide GC(Hvilket er forstågligt, for mange) så er det surt hvis de ryger ud i næste gen!


Hvad angår PS2, ved jeg ikke... Et stort udvalg er totalt ligemeget for mig. Vil hellere have 10 must have spil end 10.000 Middel spil!

Måske er nogen af maskinens underlige spil ret tiltrækkende! Rez, Ico og den slags... Men stadig er jeg ikke rigtigt imponerende.

Deres online service ser ikke ud til at sprøjte noget unikt ud på online marked, unlike XBL, som nu har fået et stort udvalg af spil online - Selv mechsimulators og tetris!

-Val
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf GrillBillerDK » 27. mar 2004 20:52

PS2: har sony bag sig.. det er jo både godt og dårligt.

Xbox: Alt i en løsning med alt det gode en gamer vil have.

Nintendo GC: Smart design med håndtage som gør det nemt og hurtigt at gemme væk hvis/når man får besøg.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Buktu » 27. mar 2004 20:59

Hvorfor er det godt at have Sony bag sig?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Tommy » 28. mar 2004 11:19

Xbox:
(+) Bedst Grafik
(+) Egen musik i mange spil
(+) Indbygget Harddisk/memory card
(+) Super online spilning hvor man kan kommunikere over headset
(-/+) Efter nogles mening lidt for store controllere(men så kan der købes nogle mindre modeller)
(+) Rigtig flot startup billede
(-) Lidt for stor
(-) Ikke så mange forhandlere (Ikke én eneste i Ribe)
(+) Kort loading tid

Gamecube:
(+) Lille og handy
(+) Perfekte controllere der lige passer i hånden
(+) God Grafik
(-/+) Anderledes spil (Mario, Zelda, Pikmin osv.)
(-) Ikke helt så stort udvalg af spil
(+) Billig!
(-) Ingen online del
(+) Kort loading-tid, og larmer ikke

PS2:
(+) En hel masse spil(men hvad nytter det hvis de fleste er noget lort?)
(-) Dårlig grafik
(-) Alt for små controllere
(+)Indbygget DVD (dog ikke så god afspiller, kan f.eks ikke tage brændte)
(-) Ikke så fed online spilning
(+) Mange tilbud på spil
(-) Tager sin tid med at loade spillene!
(+) EYE toy! Super fundet på af PS2!
(Hvis nogen ikke ved hvad Eyetoy er, kan jeg fortælle at det er et kamera der sættes på fjernsynet. Så sætter man et spil i, og så kan man se sig selv banke ninjaer, holde en bold i luften, gribe folk der falder osv.)

I det hele taget:
Xbox er nu efter min menig den bedste,
derefter GameCube,
og Playstation2.. Tjaa..
Senest rettet af Tommy 28. mar 2004 13:47, rettet i alt 1 gang.
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Basse DK » 28. mar 2004 11:31

Eye toy til PS2.... Hvorfor laver man ikke noget lignende til Xbox??

Det spil er jo GENIALT...


Basse.
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf Playkid » 28. mar 2004 12:12

Tjumi->
Det kan sagtens lade sig gøre for PS2 at lave god grafik, du sagde selv at Xbox'en havde den bedste, men dette er ikke ensbetydigt med at PS2 har dårlig grafik.

Hvis xbox kontrollerne er et "(-/+), så er PS2 controllerne også et "8-/+)".
Game Cube har online muligheder
Playkid
 


Indlægaf Tommy » 28. mar 2004 13:43

PS2 playkid skrev:Tjumi->
Det kan sagtens lade sig gøre for PS2 at lave god grafik, du sagde selv at Xbox'en havde den bedste, men dette er ikke ensbetydigt med at PS2 har dårlig grafik.

Hvis xbox kontrollerne er et "(-/+), så er PS2 controllerne også et "8-/+)".
Game Cube har online muligheder


Har gamecube online mulighed? Sorry det var jeg ikke klar over!
Jeg syntes nu at PS2 har dårlig grafik! (I forhold til de andre konsoller)
Og det med at PS2 også skulle have plus/minus til controllere:
Til Xbox kan der fås mange forskellige controllere! Hvis man ikke kan lide de store, så køber man et mindre!
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 68 gæster