Xboxlife forum

Logitech Z-5500

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Logitech Z-5500

Indlægaf Kaufmann94 » 18. nov 2008 13:27

Hej

Har søgt, men kunne ikke rigtig finde nogle svar sååå:

Skal snart have et sæt Logitech Z-5500, hvordan sluttes det egentlig til Xbox 360, PS3, TV, PC mv.? Er det ligeså godt som Logitech skriver på deres hjemmeside?

Er det ikke noget af det bedste lyd tan kan få til at "Game" ;-) ?


PS: Kan man koble sin iPhone 3G til Z-5500?
Kaufmann94
 
Indlæg: 316


Indlægaf XorpiZ » 19. nov 2008 18:17

Så vidt jeg ved, så har Z-5500 mulighed for optisk tilslutning, så det er formentlig bare at sætte et optisk lydkabel (toslink vil jeg tro) i xboxen og så over i forstærkeren.

Hvordan lyden er, kan jeg ikke udtale mig om, men Logitech laver normalt glimrende højttalere.
XorpiZ
Niveau 0
 
Indlæg: 13


Indlægaf Gosser » 19. nov 2008 18:22

Jeg er i hvert fald ganske tilfreds med mit :D

Til PS3/X360 skal du bruge, som nævnt, et optisk toslink kabel. Til PC/iPod o.l., kan du bruge et almindeligt minijack-kabel.
Gosser
Niveau 7
 
Indlæg: 5174


Indlægaf Bromberg5 » 7. jan 2009 21:37

Gosser skrev:Jeg er i hvert fald ganske tilfreds med mit :D

Til PS3/X360 skal du bruge, som nævnt, et optisk toslink kabel. Til PC/iPod o.l., kan du bruge et almindeligt minijack-kabel.


Kan man "knalde" det sæt direkte i xboxen? uden en forstærker? Sådan at xbox fungere som dvd/cd af spilelr?
Bromberg5
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf Plaschke » 7. jan 2009 21:49

Der er en lille "station" på sættet der står for at styre alle tilslutninger og med en skøn volume-knap. Der er tilslutning til optisk, stereo mini jack, coax og 5.1 mini jack hvis din pc har 5.1 udgang på lydkortet. Xboxen fungerer perfekt som cd/DVD afspiller. Det er sådan jeg bruger mit sæt primært.. Og sættet lyder rigtig godt, synes jeg. Det er synd at spille og lyden kun kommer fra tv'et med de sølle 5 watt. Man skal bare passe på man ikke skruer for højt op, for amerikanerne vil måle ca 4.5 på Richter-skalaen. :D
Plaschke
Niveau 4
 
Indlæg: 490
By: Ringsted


Indlægaf FoxHoundDK » 7. jan 2009 21:50

jeg har sat mit til fjernsynet .. så kører det både på boxén og dvdén
Billede
FoxHoundDK
Niveau 5
 
Indlæg: 817
By: Århus


Indlægaf Bromberg5 » 7. jan 2009 22:08

Sgu da lige før jeg skrotter mit anlæg for de højtalere der. Kan kun læse godt om dem, men hvor meget ledning er der på den enkelte højtaler?
Bromberg5
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf Rasmusdc » 7. jan 2009 22:43

det er jo løs højtalerledning så du kan bare købe ekstra hvis det skal være længere.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Indlægaf Bromberg5 » 7. jan 2009 22:58

Rasmusdc skrev:det er jo løs højtalerledning så du kan bare købe ekstra hvis det skal være længere.


Nå for fan... Troede det var noget jack stik eller noget. Jamen det er super. Tak
EDT: nu kan det godt være jeg er slow, men bag på "wooferen" ligner det da alm phonestik?
Bromberg5
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf Spriz13 » 7. jan 2009 23:17

Stjæler lige tråden, sorry :/

Når det nu er 5.1 og mit TV kun har 2 phono stik, hvordan får jeg så 5.1 ud af mit tv , noob question, men fatter hat af det :/
Spriz13
Niveau 2
 
Indlæg: 149


Re: Logitech Z-5500

Indlægaf b4dboy dk » 7. jan 2009 23:28

Kaufmann94 skrev:Hej

Har søgt, men kunne ikke rigtig finde nogle svar sååå:

Skal snart have et sæt Logitech Z-5500, hvordan sluttes det egentlig til Xbox 360, PS3, TV, PC mv.? Er det ligeså godt som Logitech skriver på deres hjemmeside?

Er det ikke noget af det bedste lyd tan kan få til at "Game" ;-) ?


PS: Kan man koble sin iPhone 3G til Z-5500?


jeg har et z5450 og vaslgte det istedet pga de trådløse baghøjtalere og det virler virkelig godt men det er smag og behag hvad folk vil have for jeg har ogs et samsung men det er slet ikk top til gaming kun godt til film
setup samsung series6 46", xbox360 MW2 250gb, wii, ps3 logitech g25 og logitech z5450 lydsystem med trådløse baghøjtalere htx. samsung 37" full hd i soveværelset og en xbox360 elite. så der ogs kan games der når konen ikk er der;-)
b4dboy dk
Niveau 4
 
Indlæg: 315


Indlægaf Cruiser » 8. jan 2009 12:10

Nå for fan... Troede det var noget jack stik eller noget. Jamen det er super. Tak
EDT: nu kan det godt være jeg er slow, men bag på "wooferen" ligner det da alm phonestik?


De tidligere modeller af Z-5500 brugte phonestik, hvor man altså ikke uden videre kunne ændre kablet.

De nyere udgaver af Z-5500 er gået over til de ledninger hvor man sætter den blottede ende af ledningen fast med en klammen, både ved subben og ved højtalerne.

Jeg skulle vide det, jeg har begge udgaver af sættet. Har aldrig nogensinde fortrudt at jeg købte dem :)
Cruiser
Niveau 2
 
Indlæg: 106


Indlægaf Bromberg5 » 8. jan 2009 12:25

Cruiser skrev:
Nå for fan... Troede det var noget jack stik eller noget. Jamen det er super. Tak
EDT: nu kan det godt være jeg er slow, men bag på "wooferen" ligner det da alm phonestik?


De tidligere modeller af Z-5500 brugte phonestik, hvor man altså ikke uden videre kunne ændre kablet.

De nyere udgaver af Z-5500 er gået over til de ledninger hvor man sætter den blottede ende af ledningen fast med en klammen, både ved subben og ved højtalerne.

Jeg skulle vide det, jeg har begge udgaver af sættet. Har aldrig nogensinde fortrudt at jeg købte dem :)


Jamen det var bare det svar jeg ville have. Så dropper jeg sgu mit mere eller mindre lorte samsung anlæg.
Bromberg5
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Indlægaf Solkongerne » 8. jan 2009 12:34

Spriz13 skrev:Stjæler lige tråden, sorry :/

Når det nu er 5.1 og mit TV kun har 2 phono stik, hvordan får jeg så 5.1 ud af mit tv , noob question, men fatter hat af det :/


Der er så vidt jeg ved ikke nogen tv der har understøttelse for 5.1 surround.
Du er nødt til at have et anlæg du kan koble til din Xbox med et optisk/HDMI kabel for at få surroundlyden du ønsker.
Solkongerne
Niveau 1
 
Indlæg: 67


Indlægaf Bromberg5 » 8. jan 2009 12:41

Solkongerne skrev:
Spriz13 skrev:Stjæler lige tråden, sorry :/

Når det nu er 5.1 og mit TV kun har 2 phono stik, hvordan får jeg så 5.1 ud af mit tv , noob question, men fatter hat af det :/


Der er så vidt jeg ved ikke nogen tv der har understøttelse for 5.1 surround.
Du er nødt til at have et anlæg du kan koble til din Xbox med et optisk/HDMI kabel for at få surroundlyden du ønsker.


Ret mig hvis jeg er forket på den. men man vil stadig kunne smide lyden fra tv over højtalernen ikke? Dog vil det ikke være i surround. Men hvis nu jeg har digital box som understøtter dolby på dr og tv2, vil jeg så ikke have surround?
Bromberg5
Niveau 2
 
Indlæg: 139


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 87 gæster