Xboxlife forum

HD-DVD drev til 'Boxen

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

HD-DVD drev til 'Boxen

Indlægaf gobb » 25. dec 2007 04:38

Der er ingen tvivl, at jeg skal købe denne dejlige genstand til min 'Box, men kan det betale sig at købe den i USA? Vil den være kompatibel med min dansk-købte Xbox360?

Er pt. i Californien og kommer hjem om et par uger. Den koster 180 dollars (med moms = under 1000 kr), og den koster vist 1500 i danske butikker? Det som ydermere taler for er BestBuy's salgskampagne (BestBuy er lign. El-Giganten, etc.): køb drevet og få fem gratis HD-DVD film i posten.

Fem blandt disse film:

Kode: Vælg alt
9. Category A
10. ( ) Aeon Flux [PG-13]
11. ( ) Babel [R]
12. ( ) The Italian Job[PG-13]
13.
14. Category B
15. ( ) The Hulk [PG-13]
16. ( ) Pitch Black [NR]
17. ( ) The Thing [R]
18.
19. Category C
20. ( ) Charlie & The Choclate
21. Factory [PG]
22. ( ) Swordfish [PG]
23. ( ) Full Metal Jacket [R]
24.
25. Category D
26. ( ) Firewall [PG-13]
27. ( ) The Frighteners [NR]
28. ( ) U2: Rattle and Hum [PG-13]
29.
30. Category E
31. ( ) Black Rain [R]
32. ( ) Darkman [R]
33. ( ) Troy [R]


Altså een fra A, een fra B, osv., osv. Jeres input?

Dollaren er så lav, det er for dejligt jo! Skal passe på told selvfølgelig, når jeg engang ruller igennem Kastrup igen. Et sidste spørgsmål: hvilken er den foretrukne (e)forhandler med HD-DVD film? Bestiller i fra USA og bliver fortoldet eller er der nogle bedre forhandlere end Amazon, etc.?

De koster jo ikke mere end 20 dollars for nye udgivelser (nogle tilfælde 30). Det er jo lige omkring en hund!
gobb
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf annamic » 25. dec 2007 06:52

Alternativt har Elgiganten et godt tilbud på en stand-alone afspiller, incl 5 film, fra i næste uge - en Toshiba for 2k.
annamic
Niveau 4
 
Indlæg: 560
By: Vallensbæk Strand


Indlægaf gobb » 25. dec 2007 07:01

Er der ulemper ved at købe drevet vs. en stand-alone spiller?

Wal-Mart havde et sygt tilbud i november, tror jeg det var ... En stand-alone + 5 valgfri film, 100 dollars. Den eneste Wal-Mart i mit område havde dog megakø tidligt om morgenen..

:(
gobb
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf annamic » 25. dec 2007 07:37

gobb skrev:Er der ulemper ved at købe drevet vs. en stand-alone spiller?

ingen HDMI...
annamic
Niveau 4
 
Indlæg: 560
By: Vallensbæk Strand


Indlægaf gobb » 25. dec 2007 07:57

Er det det eneste? Er der betydelig forskel fra HDMI og component?

Jeg har altid brugt component og spillene ser imponerende ud. Ligeledes har jeg set en del HD-materiale fra 'Boxen via component, og det hele ser flot ud. Men har aldrig sammenlignet med HDMI.

Hvis ikke der er BETYDELIG forskel, er component fint med mig, da min HDMI-indgang allerede er optaget af computeren, og der har jeg det meste af mit HD-bibliotek.
gobb
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf Atomichippo » 25. dec 2007 08:51

HVis du er i nærheden af en Toys r us ville jeg checke dem...de havde for noget tid siden drevet til salg for 129 $ super billigt

http://www.toysrus.com/product/index.js ... Id=2538552

Hvis du betaler med paypal for du endda 20 $ i rabat....go for it

Nu er det jo ikke drevet der afgør hvordan man forbinder det men xboxen...såå hvis du har HDMI ud a boxen er det jo også til film :lol:
Atomichippo
Niveau 2
 
Indlæg: 189
By: Køge


Indlægaf gobb » 25. dec 2007 11:17

Og hvad med kompatibilitet?!
gobb
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf kaizer » 25. dec 2007 11:32

Du behøver vist ikke at tænke på momsen når du selv tager varen ind i landet (kontra via post).

Jeg mener grænsen går ved ca. 1300 kr.
kaizer
Niveau 6
 
Indlæg: 1323


Indlægaf gobb » 25. dec 2007 15:51

I know, men har desuden en Mac Book til 12.000 kr, en iPhone til et par tusinde, osv., så håber bare tolden er slap den dag!

Kompatibilitet?
gobb
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf Bio-Hansen » 25. dec 2007 15:56

Hvis du køber drevet i USA får du ikke de 5 film, da man skal være bosiddende i landet :)

Endvidere må du godt købe et Xbox HD-DVD drev af mig til bedre en USA pris, og vi kan os finde ud af noget med nogle film. Den er som ny.
Tjek: http://www.xboxlife.dk/forum/viewtopic. ... 474#510474
Bio-Hansen
Niveau 4
 
Indlæg: 304


Indlægaf gobb » 25. dec 2007 16:02

Jeg har adresse i USA .. Det ville være et "problem," da jeg nok tager hjem inden de kommer i posten, men i så fald, kunne jeg få nogle af mine venner herovre til at åbne pakken og fjerne forseglingen og sende dem som gave, så tolden ville blive minimal, eller noget lignende.

Men jeg tror ikke, jeg vil gøre det .. sparer ikke så forfærdelig mange penge, mere besvær at pakke, mere at evt. fortolde, osv. Og de film er ikke specielt gode, den eneste jeg ville købe på egen hånd fra den mængde er Full Metal Jacket.

Bio-Hansen .... jeg vil gerne købe dit drev. Byder 600 kroner. Filmene siger mig ikke noget.
gobb
Niveau 0
 
Indlæg: 29


Indlægaf gobb » 26. dec 2007 11:52

Dvs. ville et USA-købt drev fungere med en dansk-købt Xbox?
gobb
Niveau 0
 
Indlæg: 29



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 76 gæster