Xboxlife forum

Divx og xvid på boxen.

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Divx og xvid på boxen.

Indlægaf Furious JT » 8. dec 2007 11:58

Hey.

Jeg har nogle divx og xvid filer på pc'en. Dem kunne jeg godt tænke mig at se på xboxen. Nu er det jo blevet muligt med den senste update.

Men hvordan gør jeg?
Skal filerne bare kopieres/brændes på en dvd og så finder xboxen selv ud af at afspille dem eller skal jeg brænde dem på en bestemt måde for at xboxen kan afspille dem?
Furious JT
Niveau 7
 
Indlæg: 2866


Indlægaf Rechain » 8. dec 2007 12:00

Hvis du har en router sat til, kan du jo også bare streame dem gennem WMP11 / WMC (PC)
Har ik testet det hele endnu, men det går jeg da ud fra at man kan :) hehe...

/Rechain
Senest rettet af Rechain 8. dec 2007 12:00, rettet i alt 1 gang.
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Gajda » 8. dec 2007 12:00

Nej du brænde dem bare ned som de er. Du skal ikke lave noget om på dem. Første gang du forsøger at afspille dem, vil XBOX'en komme med en meddelelse om, at du skal hente en lille update. Når du har hentet updaten så virker det.
Gajda
Niveau 7
 
Indlæg: 4533


Indlægaf Sethos88 » 8. dec 2007 12:01

Du kan også bruge "TVersity" hvor i den seneste opdatering, den tager højde for de nye Codecs i konsoller.
Sethos88
 
Indlæg: 4775


Indlægaf _-sony-_ » 8. dec 2007 12:04

Det fungere fint med at streame dem via WMP11... Bruger det selv
_-sony-_
Niveau 1
 
Indlæg: 50


Indlægaf Furious JT » 8. dec 2007 12:08

Alt det med at streame og tversity fatter jeg ikke en brik af. Har aldrig brugt det.
Men måske SKAL jeg bruge det, hvis jeg får brug for de nye codecs osv...
Hvis det virker fint bare ved at brænde dem på en disc så gør jeg det:)
Furious JT
Niveau 7
 
Indlæg: 2866


Indlægaf ElliottC » 8. dec 2007 17:33

Det eneste du skal gøre er at vælge fanebladet: Medier, på xboxen. Derfra kan du søge efter computere på netværket, og du kan så derfra streame de film der ligger på din xbox. ;-)
Billede
ElliottC
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Indlægaf ElliottC » 8. dec 2007 17:38

Lige et spørgsmål..

Jeg har nogle afsnit liggende på computeren, som jeg ikke kan spille over xboxen.
Jeg kan godt se preview billedet, men når jeg sætter den til at afspille kommer den med fejlen:

Can't play this content because i contains audio or video with an unsupported codec. For more info, go to www.xbox.com/suport

Status code: 80-C00DF242

Filerne har benævnelsen .avi, så de burde vel kunne afspilles?
Billede
ElliottC
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Indlægaf CaioN » 8. dec 2007 18:38

ElliottC skrev:Lige et spørgsmål..

Jeg har nogle afsnit liggende på computeren, som jeg ikke kan spille over xboxen.
Jeg kan godt se preview billedet, men når jeg sætter den til at afspille kommer den med fejlen:

Can't play this content because i contains audio or video with an unsupported codec. For more info, go to www.xbox.com/suport

Status code: 80-C00DF242

Filerne har benævnelsen .avi, så de burde vel kunne afspilles?


Nej.. Avi er bare en container, hvori der kan ligge en masse forskellige codecs...

Det codec der undersøttes er det som benyttes i Divx (version 5.0 eller senere) og xvid... Hvis der ligger et andet codec i din fil, så kan den ikke afspilles... Den anden mulighed er at lyden ligger gemt i et format som xboxen ikke kender... Xboxen kan vist håndtere AC3, MP3, WMA og AAC lyd så vidt jeg ved (jeg er dog ikke sikker på det)..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf Furious JT » 8. dec 2007 18:39

Hmm nu har jeg kopieret filerne over på en dvd, men xboxen siger bare UNREADABLE DISC.

Xboxen er koblet til nettet.

Hvad gør jeg så?
Furious JT
Niveau 7
 
Indlæg: 2866


Indlægaf mailo244 » 8. dec 2007 18:45

hva vis man ligger det ned på en psp eller noget og så sætter den til xboxen ?
Billede
mailo244
Niveau 3
 
Indlæg: 281


Indlægaf ElliottC » 8. dec 2007 18:48

CaioN skrev:
ElliottC skrev:Lige et spørgsmål..

Jeg har nogle afsnit liggende på computeren, som jeg ikke kan spille over xboxen.
Jeg kan godt se preview billedet, men når jeg sætter den til at afspille kommer den med fejlen:

Can't play this content because i contains audio or video with an unsupported codec. For more info, go to www.xbox.com/suport

Status code: 80-C00DF242

Filerne har benævnelsen .avi, så de burde vel kunne afspilles?


Nej.. Avi er bare en container, hvori der kan ligge en masse forskellige codecs...

Det codec der undersøttes er det som benyttes i Divx (version 5.0 eller senere) og xvid... Hvis der ligger et andet codec i din fil, så kan den ikke afspilles... Den anden mulighed er at lyden ligger gemt i et format som xboxen ikke kender... Xboxen kan vist håndtere AC3, MP3, WMA og AAC lyd så vidt jeg ved (jeg er dog ikke sikker på det)..


Så blev jeg det klogere :-)

Tak skal du have.. :)
Billede
ElliottC
Niveau 1
 
Indlæg: 53


Indlægaf Danny Beyer » 10. dec 2007 01:03

jeg kan ikke få streaming til at virke..

Jeg har Vista med WMP11 og har været inde og vælge share osv. i WMP. Men når jeg går ind på videos på boxen siger den at jeg ikke er connected og skal gå ind på xbox.com/pcsetup. Det hjælper mig overhovedet ikke. Kan sagtens se mine filer via media center extender.

Hjælp?
Billede
Danny Beyer
Niveau 7
 
Indlæg: 2920


Indlægaf PhantomRay » 10. dec 2007 08:24

Danny Beyer skrev:jeg kan ikke få streaming til at virke..

Jeg har Vista med WMP11 og har været inde og vælge share osv. i WMP. Men når jeg går ind på videos på boxen siger den at jeg ikke er connected og skal gå ind på xbox.com/pcsetup. Det hjælper mig overhovedet ikke. Kan sagtens se mine filer via media center extender.

Hjælp?


ved godt du nævner at du kan connecte til din media extendor, men har du tjekket din PC's firewall? Evt. din router (hvis du ahr sådan en) opsætning?

Jeg kan nemlig huske at min laptop på et tidspunkt ikek ville connecte til min XBOX360 og streame filer, men så slog jeg firewallen fra og vupti. Evt. husk og tjek at din XBOX360 har lov til at connecte til din PC.
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde


Indlægaf PhantomRay » 10. dec 2007 08:30

hvis nogen mangler en video converter til deres film, så kan jeg 100% og meget varmt anbefale denne:

http://www.erightsoft.com/SUPER.html

den er 100% gratis og der er ikke noget med 30 dags prøve periode eller noget some helst. Du downloader og du har 4ever.

Desuden kan den convetere et hav af film formater, til et endnu størrer hav af film formater ^^

Direkte link til Download filen:

[url]http://www.erightsoft.info/GetFile.php?SUPERsetup.exe[url][/url]
Stay hungry, stay foolish.
PhantomRay
Niveau 4
 
Indlæg: 501
By: Roskilde


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 87 gæster

cron