Xboxlife forum

Xbox 360? Microsoft anklager MTV for lækagen

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox 360? Microsoft anklager MTV for lækagen

Indlægaf Devel One » 27. apr 2005 13:03

FANDT DET PÅ BOOMTOWN VED IKKE OM DET ER ET SALGS TRIX, DET KUNNE DET GODT VÆRE

http://xbox.boomtown.net/da_dk/articles ... p?id=62905


Var det de musikglade tosser der stod bag weekends utidige afsløring af Xbox 360?

Hen over weekenden blev et par billeder af den kommende Xbox 360-konsol fra Microsoft lækket til internettet, og meget peger på, at der vitterligt er tale om den ægte vare. I går blev der rapporteret om, at Microsoft har ringet rundt til sine afdelinger rundt omkring i Europa for at lokalisere lækagen, men opmærksomheden er nu i stedet rettet mod MTV.

Kanalen skulle stå for den formelle afsløring af konsollen ved et event den 13. maj, blandt andet med deltagelse af Elijah Wood. Under stærkt pres fra Microsoft har MTV nu sat en intern undersøgelse i gang for at finde ud af, om der er noget om snakken. Lækagen menes at stamme fra det hold, der står for produktionen af showet.

Faktisk havde Microsoft ikke tænkt sig at afsløre andet ved showet, end konsollens design, navn og et par launch-titler. Den "fysiske" konsol skulle ikke have været fremvist, blot et renderet billede af den - et af de billeder, vi har set på hen over weekenden.

Indtil videre er alt dette dog kun rygter, da hverken Microsoft eller MTV indtil videre har ønsket at udtale sig om sagen.

Kilde: BritXbox
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Morten Skou » 27. apr 2005 13:29

Jeg vil gerne bede dig om ikke direkte at kopiere nyheder fra andre sider og herind i vores forum.

En nyhed, artikel eller anden tekst er beskyttet af loven om ophavsret, og ved at vi lader dem ligge i vores forum begår vi faktisk noget ulovligt.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf lala2 » 27. apr 2005 14:04

Så må vi vist hellere ringe til politiet :D :P :wink: :)
lala2
Niveau 3
 
Indlæg: 257

Brugeravatar

Indlægaf Slane » 27. apr 2005 14:20

Nu skal jeg selvfølgelig ikke gøre mig klog på noget, uden at være 100% sikker. Men er nu alligevel ret sikker på, at det er lovligt så længe der tydeligt henvises til kilden... :)



Hvor vidt det er et PR-stunt er egentlig et meget godt spørgsmål. I så fald virker det da utrolig godt. :)
Dog er det svært at forholde sig, da det jo er et rygte... :)
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf GrillBillerDK » 27. apr 2005 14:25

så vidt jeg ved.. må man ikke DeepLinke til en anden kilde uden at have kilden godkendelse.

Man må heller ikke kopier fulde tekster, kun små udsnit med kilde angivelse.
(efter CopyDan retningslinjer (tror jeg det var))
Holder man sig inde for de retningslinker skulle der ikke opstå så mange problemer.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Hej! » 27. apr 2005 14:39

Morten Skou skrev:Jeg vil gerne bede dig om ikke direkte at kopiere nyheder fra andre sider og herind i vores forum.

En nyhed, artikel eller anden tekst er beskyttet af loven om ophavsret, og ved at vi lader dem ligge i vores forum begår vi faktisk noget ulovligt.


Mener også at det er lovligt såfremt der henvises til kilden. Har aldrig hørt noget lignende i andre fora.
Hej!
Niveau 2
 
Indlæg: 107


Indlægaf Devel One » 27. apr 2005 14:53

ok det lader jeg så være med fra nu af
Homer:"Ooooooh, they have the internet on computers now!"
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf Mr Alean Smith » 27. apr 2005 15:06

Hmm.. Host host.. Har I tilladelse til at tage nyheder fra fx så Gamespot? Teamxbox mm?
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo Inc. 1989
Mr Alean Smith
Niveau 4
 
Indlæg: 643


Indlægaf Stoffer » 27. apr 2005 17:04

de oversætter dem og laver lidt om på dem, så det er vel lidt lovligt :) hehe
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Indlægaf Buktu » 27. apr 2005 17:16

Mr Alean Smith skrev:Hmm.. Host host.. Har I tilladelse til at tage nyheder fra fx så Gamespot? Teamxbox mm?



Så det var også kun CNN der havde ret til at skrive om Terror aktionen d. 11 September, hvis det var dem der kom først?

Det hører jo ingen steder hjemme. Vi må bare ikke kopiere dem direkte...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Slane » 27. apr 2005 18:38

Med udgangspunkt i Grillbillers kommentar, ville det måske være mere aktuelt at tage op, om hvor vidt i har tilladelse til at (deap?)-linke til f.eks Teamxbox i jeres nyheder? :)
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Mr Alean Smith » 27. apr 2005 18:39

Og jeg synes da at have set i nogle af jeres Bungie Weekly Update en kopiret tekst, uden oversættelse!
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo Inc. 1989
Mr Alean Smith
Niveau 4
 
Indlæg: 643


Indlægaf Buktu » 27. apr 2005 19:03

Vi deep-linker ikke.. Og vi oversætter når vi tager citater fra andre sider, eller fra pressemeddelelser..

Ellers er det en fejl.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf GrillBillerDK » 27. apr 2005 20:09

Der er endnu ikke en nyhed vi har postet som er direkte kopieret fra andre kilder..

man må godt citer stykker.
Jeg er endnu ikke stødt på en Xbox Life nyhed som er en direkte oversættelse af en anden nyhed.. uden at der er kommet egne tilføjelser i nyhederne.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Mr Alean Smith » 28. apr 2005 18:59

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo Inc. 1989
Mr Alean Smith
Niveau 4
 
Indlæg: 643


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 77 gæster