Xboxlife forum

koster mange penge....

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

koster mange penge....

Indlægaf Valkyrie » 13. mar 2005 23:42

*En valkyrie historie*

Jeg husker det tydelig...

Det var 14 marts 2002..... solen skinnede...


tog mine nørd briller på. listede mig forsigtigt ud i sollyset.

På vejen ned mod den lokale spilpusher mødte jeg to "homies" nede fra skakklubben og jeg så endda en fyr jeg går til senior spejder med..

jeg trak selebukserne op og gik selvsikkert ned af gaden. jeg rettede brillerne og fjernede madresterne af pizza og cola(til morgenmad) væk fra min bøjle.

Men motion havde aldrig været min stærke side. social kontakt var også en fremmede ting for mig. men det lykkedes mig at komme ned i butikken...

og der stod den.

en ordentlig grim grøn satan med et stort grønt X på.


jeg tog en kopi af halo og gav manden ved disken 4600 kr.....

jeg havde store problemer med at bære selve xboxen. væltet den næsten(motion er ikke min stærke side). men jeg fik den hjem efter meget besvær.

jeg åbnede den og tænkte... "så billy... nu skal vi se om dit nye monstrum dur til noget"


Ja resten kender vi jo - selvfølelig duede det til noget! Det var jo Halo... Dah...;)

Men en måned senere kan jeg huske der var en syg nyhed - MS havde allerede sat prisen ned med 1500 kr,-:O

Det var jo totalt ripoff, men heldigvis gav MS alle der havde købt en xbox før den periode, 2 gratis spil og en controller så det hjalp på smerten.


Men da jeg så Allards keynote frygtede jeg noget som jeg har frygtet i lang tid - dyrere spil og konsoller!

Ærlig talt har vi nydt godt af billige spil og konsoller i denne generation.. vi har haft mange gode classic spil og en xbox eller gamecube koster sgu ikke det vide ud af øjene mere!

Spørsmålet er - hvis spil i næste generation VIRKELIG kommer til at koste 600-700 kr,- - Hva så?

Er det den nye grafik værd?

Som Allard sagde - Større teams, højere development costs etc... Alt er mere på spil!

Og hva med konsolpriserne?

Hvad med live i næste omgang?


Jeg ved at nogen har nedgjort Jay Allards GDC tale, men jeg synes den var fandens effektiv og jeg tror næsten på nu at Xbox 2 kan give en ok konkurence mod PS3!

Hvad synes I?

Er i parate til at betale? HVIS det bliver dyrere?

Jeg siger ikke det gør, men der er den mulighed...
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 13. mar 2005 23:58

Helt ærlig.. Så kommer spillene kun til at koste 6-700 kroner i butikkerne.. Vel og mærke hvis vi virkelig ser den her prisstigning.

Hvis vi ser på USA, så skulle de nye priser være på 60$ (70, hvis man hedder EA(Rygter)), hvilket vil sige lidt under 350 kroner.
Så priserne på CD-wow vil nok ikke stiger specielt.. Og for at være helt ærlig, så ville jeg godt kunne klare det =)

Særligt meget dyrere Hardware tror jeg ikke vi komemr til at se. Ikke dyrere launchpris.. Rent historisk har det vidst at al ny hardware der koster over 350 dollars har solgt dårligt.. :/
Tror vi kommer til at se en launch pris på 4000-4500.. Og så et nedslag i prisen ved PS3 launch.. =) For lige at give Sony et slag i mellemgulvet.. Samme dag som Halo3 launch selvfølgelig... ;)

Har endnu ikek haft mulighed for at se Allards tale. Nogen der har et link til en video? Kan godt selv finde lydfiler, men det gider jeg helt ærligt ikke sidde og lytte til.. :p Jeg vil have billeder med til sådan noget.. ;)
Lidt vildt at der blev delt 1000 HDTV'er ud ved hans tale.. :p

Og jeg håber så sandelig ikke Live priserne stiger.. Jeg håber og tror snarere at de falder en smule. Det bliver de nødt til.. Alt andet ville IMO være dumt, fra et forretningssynspunkt.. :p

Live er Microsofts store salgsargument, og hvis dte koster 700 kroner om året, så er der altså ikke særligt mange der har lyst.. :p
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf GrillBillerDK » 14. mar 2005 11:20

Hvis du er insider.ign.com'er så kan du downloade hele forstillingen i wmv.

...
Jeg fristes næsten til at sige at det er i orden at tage flere penge for spil.
spilpriserne har stort set ikke ændret sig siden vi havde low detaile grafik, hvor eks. en 3D gang bare var en firkandet tunnel med flade vægge, til i dag hvor det hele næsten er lavet i fotorealistisk grafik.
Prøv eks. at se udendørs banerne i Half Life2 og se hvorlang tid de har brugt på de små detalier, bare for at få det så realistisk som teknisk muligt.

Spilverden er i dag lige så dyr inverstering som at lave en biograffilm.
at lave en helaftens film tager i gennemsnit 120dage at filme, mens det kan tage op til 1 år at kode et spil.
Filmen kan tjenes ind da det kan nå ud til et større publikum. mens spilverden både skal kode til 2-6 forskellige platformer for at nå næsten lige så langt.

Microsoft bud på at gøre det billiger er at man koder sit spil til XNA platformen, på den måde skal der kun kodes 1 gang for at nå både PC og Xbox.

(XNA åbner faktisk også for muligheden for at man kan tilkoble sin Smartmobilefone og pda til platformen så man kan bruge dette på en eller anden mystisk måde)

EA har jo selv annonceret at de ønsker at hæve prisen på deres spil (ca ½år siden) til næste platform, men hvor meget ved jeg ikke.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Valkyrie » 15. mar 2005 18:32

Buktu skrev:Helt ærlig.. Så kommer spillene kun til at koste 6-700 kroner i butikkerne.. Vel og mærke hvis vi virkelig ser den her prisstigning.



Hvis der kommer en prisstigning over hele kortet så vil det påvirke alle. Uanset hvilken hjemmeside eller butik man køber det fra/i!

O_O

Med så lav kvalitet som vi ser i nogen spil.

Er det virkelig værd at netale 6-700 kr for et spil der måske har 5-10 timers spiltid i sig?

Personligt ville jeg også gerne betale for virkelig gode spil. Med så mange spil der bare bliver kastet på gaden eller dårlig portet så ved jeg sgu ikke om jeg synes det er værd generelt!

:D
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 15. mar 2005 20:02

"Hvis der kommer en prisstigning over hele kortet så vil det påvirke alle. Uanset hvilken hjemmeside eller butik man køber det fra/i! "


Jaja, men jeg har ikke noget imod at priserne på CD-wow stiger fra 350 til 400... =)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Valkyrie » 15. mar 2005 20:21

Buktu skrev:"Hvis der kommer en prisstigning over hele kortet så vil det påvirke alle. Uanset hvilken hjemmeside eller butik man køber det fra/i! "


Jaja, men jeg har ikke noget imod at priserne på CD-wow stiger fra 350 til 400... =)


Men hvis vi nu taler manufacturing costs, dyre xbox live content priser, selve prisen på DVDerne, bare den pris som retailers og % cutted til publishers for al salg, så kan det godt være at det ikke bare bliver 400 kr,-

og hvis selve prisen stiger for butikkerne og forbrugere og sælgere til at få selve spillene så kan jeg godt love dig for at alle internet sider vil blive påvirket på samme vej.

du kan ikke regner med *hvis* det bliver sådan at priserne stiger at det ikke vil påvirke CD wow.


Særligt meget dyrere Hardware tror jeg ikke vi komemr til at se. Ikke dyrere launchpris.. Rent historisk har det vidst at al ny hardware der koster over 350 dollars har solgt dårligt.. :/


historisk set har spilindustrien aldrig haft flere indtjeninger end hollywood.

At sammenligne med 3DO og andre dyrt hardware kan man ikke mere.

specielt ikke når det er så konkurence præget med folk fra alle business modules der kommer ind i spilindustrien!

Det er da ikke noget man kan sammenligne med nutidens industri!

selve pointen med det her er vel også at multi platform ejere og folk med 30-50 spil i deres spilbiblotek nok er slut.

dog siger jeg ikke det ville være sådan... sidste gen bitchede analystikerne også om at xbox ville koste 5000-6000 kroner:/

Ikke destro mindre med det her marked og alt den fokus og de indtjeninger på over 10 billioner dollars om året så ville det ikke komme bag på mig at priserne stiger.

4000 for en xbox 2... også lige 1500 ved siden af for en box... der vil selvfølelig komme priskrige, medmindre at både sony, ms og ninty er bold. Så er selve forbrugerne fcuked fordi de er villige til at betale:/

IMO of course....^_^
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Thomas » 15. mar 2005 21:07

Haha, fed historie! :)

Jeg køber sgu nok ikke den næste konsol hvis den bliver alt for dyr.
Thomas
Niveau 4
 
Indlæg: 576


Indlægaf Tommy » 15. mar 2005 21:12

Nej, thomas, xbox(1) forever!!!!!! :D
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Devel One » 18. mar 2005 14:25

ja xbox'en har stadig meget i sig endnu, det er nogle af de bedste penge jeg har brugt og på live der der til mange gode timer...


men jeg kunne også godt tænke mig en xbox 2 til den tid, men vil ikke glemme min første xbox
Devel One
Niveau 4
 
Indlæg: 744



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 83 gæster