Xboxlife forum

SPIL NARKOMANI ?????? XBOX SYNDROM ?????

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

HAR DU XBOX SYNDROM

JA
17
52%
NEJ
16
48%
 
Afgivne stemmer : 33

SPIL NARKOMANI ?????? XBOX SYNDROM ?????

Indlægaf Doctor DK » 12. jan 2005 22:46

8) hej alle sammen , jeg fik at vide at jeg lider at spilnarkomani altså hvis man skal tro et par af mine kolegaer og min mor , men findes det ????

jeg spiller en del men laver da også meget andet , men......

sker da at jeg tager 6 timer eller mere i træk.

andre i samme båd og kan man blive syg af det :-D
JUST PLAY THAT GAME!!!!!!
Doctor DK
Niveau 0
 
Indlæg: 12


Indlægaf Buktu » 12. jan 2005 22:53

Tjah.. Ved ikke om man kan blive decideret afhænig af at game. Tvivler jeg på, i så fald har det nok nærmere noget med vaner at gøre, end egentlig afhængighed...

Når jeg har fået et nyt spil, kan jeg da også godt finde på at tage 6 timer i træk =)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Naemi » 13. jan 2005 10:48

Sæt fudt i Knights of the Old Republic eller World of Warcraft og så kan vi snakke om spil-narkomani.
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf Morten Skou » 13. jan 2005 11:10

Man kan efterhånden blive "afhængig" af alt.

For ikke så længe siden blev internetmani (afhængighed af internettet) officielt, og man kan nu blive behandlet for det... så spillemani er vel meget nærliggende.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Cowrider » 13. jan 2005 12:13

jeg kender da nogle live spiller som før i tiden var det lige meget hvornår man gik på live så var han online..... han var sygo til alt.. han var afhæning
Cowrider
Niveau 7
 
Indlæg: 4495
By: Frederikssund


Indlægaf DJan.dk » 13. jan 2005 12:14

Det er sket at jeg også har teget 6 timer i træk, men kun når jeg får specielt fede spil.

Jeg føler ikke at det er spil-narkomani
DJan.dk
Niveau 6
 
Indlæg: 1632


Indlægaf Naemi » 13. jan 2005 12:41

CowRider skrev:jeg kender da nogle live spiller som før i tiden var det lige meget hvornår man gik på live så var han online..... han var sygo til alt.. han var afhæning

Kender det godt. Man tænker nogen gange, om det bare er et utroligt tilfælde, men når så det sker for syttende gang, begynder man at mærke til det.
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf Goose Fraba » 13. jan 2005 13:49

Jeg må også sige, at det er mere udbredt på pc med mmorpg med spil som World of Warcraft og Everquest, eller Evercrack som nogen kalder det. Jeg kan selv huske hvor meget jeg i sin tid spillede Diablo og Diablo II på Battlenet, så jeg ville slet ikke turde gå i gang med World of Warcraft.

Så er det bedre med Xbox Live, hvor man gerne skal have sit daglige "fix", men ikke går så ekstremt til værks, at man glemmer omverdenen fuldstændigt. :-)
Goose Fraba
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Indlægaf Emagdrac » 13. jan 2005 16:45

Jeg kan nu også godt finde på at spille på min xbox 6 timer i træk. Det er sker tit med nye spil, hvor jeg spiller længere tid, men jeg tvivler på om jeg er afhængig. Jeg har dog haft svært ved at slippe nogle spil.
Emagdrac
Niveau 1
 
Indlæg: 87


Indlægaf Mr Alean Smith » 13. jan 2005 17:26

Jeg kan ikke slippe spil!

Så ja.. :D
"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music." - Kristian Wilson, Nintendo Inc. 1989
Mr Alean Smith
Niveau 4
 
Indlæg: 643


Indlægaf Teluc » 14. jan 2005 11:48

Fatalaty der er verdensmester i flere fps fx. Cs, Battlefield og Quake kan man vist godt sige lider af Spilmani

Ligesom den Koreanske dreng der døde af at spille Diablo II fordi han glemte at varetage sine basale behov... Har da også flere gange siddet og spillet 6 timer i streg, men ligefrem Spilmani, vil jeg nu ikke sige jeg lider af... Det kunne lige så vel være dem der IKKE spiller der lider af ANTIspilmani :lol:
Teluc
Niveau 4
 
Indlæg: 652


Indlægaf Teluc » 14. jan 2005 11:52

Goose Fraba skrev:World of Warcraft og Everquest, eller Evercrack som nogen kalder det.


N-everquest, Ekstremt dårligt og ensformigt, men korrekt at Mmorpg vanedannende... Alle der er sure over at TFLO nok ikke kommer til Xbox burde faktisk prise sig lykkelig! Så slipper i for at spille det :) Stakkels mig :( hvordan skal det ikke ende...
Teluc
Niveau 4
 
Indlæg: 652


Re: SPIL NARKOMANI ?????? XBOX SYNDROM ?????

Indlægaf HopeyS » 14. jan 2005 15:16

Doctor DK skrev:8) hej alle sammen , jeg fik at vide at jeg lider at spilnarkomani altså hvis man skal tro et par af mine kolegaer og min mor , men findes det ????

jeg spiller en del men laver da også meget andet , men......

sker da at jeg tager 6 timer eller mere i træk.

andre i samme båd og kan man blive syg af det :-D


Disse folk - Spiller de selv?

For hvis de ikke gør, kan de jo heller ikke helt udtale sig, i og med de så ikke aner hvordan sådan et spil foregår.

Jeg kan da også snildt sidde og spille 6 timer og mere endda. Men det er fordi spillet er godt, jeg er grebet af det, og vil lige videre til det næste, og i øvrigt er der jo spil hvor man skal udføre misssioner. Dem afbryder man da ikke lige sådan.

Så spillenarkoman?

Er man kun hvis man ikke kan tænke på andet hele tiden, og ligefrem for psykoser og tvangstanker herom. Fungere ligesom ludomani.
HopeyS
Niveau 2
 
Indlæg: 164


Indlægaf Stoffer » 14. jan 2005 17:52

Jeg har ik spilmani (eller hvad det hedder)

Jeg sidder konstant og stener ved MSN og på forums.. så det er nok mere MSN-Mani og Forum-Mani jeg har ;) spiller stort set ikke mere... hehe
Billede
Stoffer
Niveau 6
 
Indlæg: 1357


Indlægaf Beatwolf » 14. jan 2005 18:14

jo det er bevist, at man kan blive afhængig af at game, ligesom folk der er spillomaner (altså i ved dem der på pizzarierne)...noget at når du spiller bliver der udløst nogle stoffer i hjernen som du så kan blive mere eller mindre afhængig af...i mmorpg spil er det jo endu værre, da man får "venner" osv. Men du kan blive afhængig af mange ting bla. også at løbe. der er det stoffet serotonin man bliver afhængig af..
@stoffer69
har det på samme måde som dig..og det er sgu egentlig spil af tid.
|PSN: Beeatwolf | Setup: PC: Gigabyte UD5H | Core i7 4770K| 8GB Team Xtreem 2400mhz |Asus GTX 780| Fractal Design XL R2| Qnix 27" 2560x1440@ 96hz | LG Sl8500 47" LCD | Onkyo TX-SR508 A/V Receiver| Magnat 5001 Interior 5.1 Højtalere| Xbox 360 Slim| PS3| PS2 Slim| Dreamcast | Sega Master System 2|
Beatwolf
Niveau 6
 
Indlæg: 1354
By: Vanløse


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 75 gæster