Xboxlife forum

Fremvisning på CES?

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 17:39

Hvis vi går tilbage til det link jeg postede, med Xbox2 Patent ansøgningen.

http://tinyurl.com/498qz


Dem der har siddet og læst det igennem, siger det bekræfter at den har 3 CPU'er og HDD.
Et hurtigt citat:

"The game console 1302 is equipped with an internal hard disk drive and a portable media drive 1306"

Lyder ganske vildt :)


Men hvis vi kigger ud i fremtiden, kan man jo ikke bar eblive ved med at forbedre grafikken. Man kan ikke bare blive ved med at køre i samme spor. Nintendo har indset det.. Og det har Microsoft på sin vis også. Sony venter... Måske kommer så bagud i senere generationer, hvis man kigger ud i fremtiden?
Man bliver da nødt til at tænke større, tænker bedre.. Tænke over hvad der kan forbedre hele maskinen, og hvordan man kan få flere, og bedre, anvendelsesmuligheder...

Jeg tror ikke på at spiloplevelsen bliver forringet... Sony har da været igang med noget af det samme som Microsoft er igang med, hvis man kigge rpå deres PSX maskine. Den er bare knap så vellykket (IMO). Alle mulige features blev cuttet i sidste øjeblik.

Jeg tror sq på at man i de næste generationer skal til at være mere innovativ. Men lad os nu se.. Det kan være Sony rent faktisk har gang i noget af det samme.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 17:51

Sony har i hvert fald indset at man skal være innovative mere end Micrsoft har. Microsoft kommer med alle mulige features, som ikke er spilorienteret, hvilket ikke er sundt for spilindustrien.

Sony derimod har ting som lyspistolspil, de snakker om indbygget Eyetoy i PS3 osv. De har i hvert fald langt flere inovative ting til rådighed end Microsoft har nu.

Efter min mening har Nintendo set lyset, derefter Sony.

Microsoft derimod har langt fra set lyset og går i den total forkerte retning, hvis rygterne taler sandt efter min mening.

Og det der link (http://tinyurl.com/498qz) tror jeg ganske enkelt ikke på - tror det når Micrsoft annoncere det.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 18:05

Nu modsiger du sig selv.. Mainstream og innovativ er ikke to ord der kan siges i samme sætning.

Men jeg synes Microsoft har et enormt fedt mål med alle deres produkter... Det med at lave en maskine som klarer alt. Som er centrum for al teknik i hele huset... Den eneste maskine du har brug for.

Og at den kan alle de andre ting er også utroligt gode salgsargumenter. Det er helt utroligt hvor mange børn der har overtalt deres forældre blot ved at sige "Jamen den kan også spille DVD". Hvilket jo på ingen måde er spil orienteret...

Men Game killer, dine meninger er noget tvetydige...
Når man fx snakker PSP. Så roser du den for at være innovativ, og snakker meget positivt om at den båd ekan "spille MP3, og film på UMD formatet".
Men når Microsoft og XBox prøver noget af det samme, så fører det fokus væk fra spillene, og er meget negativt.. Kan ikke se hvad forskellen er.

Sony har så absolut ikke set lyset mere end Microsoft.. De prøver jo på de fuldstændig samme ting. Hvor Sony har Eyetoy, har Microsoft Live. PS2 online er jo næsten til grin i forhold til Live...

Hvis i forklarer mig en gang for alle, HVAD der er galt i at implementere nye features i en konsol, ville jeg blive meget glad.
At det fører fokus væk fra spillene, aner ingen jo sådan set noget om. Sandt nok, der er RISIKO for at det sker, men er langt fra en Fact. Jeg tror ganske enkelt ikke på at det kunne ske. Så længe maskinen er kraftfuld (hvilket det så sandelig tyder på), så er resten jo op til Udviklerne, og ikke Microsoft. Og hvorfor skulle den ikke bliver kraftfuld?

Men har du set på det dokument? Det virker meget legalt, og autentisk, og hvem gider egentlig sidde og skrive så meget hvis det ikke passer? Der er jo næsten ingen der læser det igennem.. Ser ingen grund til ikke at tro på det. SÅ må du kalde mig naiv eller hvad du nu ellers vil...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 18:14

Men Game killer, dine meninger er noget tvetydige...
Når man fx snakker PSP. Så roser du den for at være innovativ, og snakker meget positivt om at den båd ekan "spille MP3, og film på UMD formatet".
Men når Microsoft og XBox prøver noget af det samme, så fører det fokus væk fra spillene, og er meget negativt.. Kan ikke se hvad forskellen er.


Vil nu ikke sige de er tvetydige :?

Fordi de 3 ting er i 1 lille fiks ting, men det er ikke det der er det innovative.

Disse 3 ting har Xbox og PS2 også, hvilket er fint (film, musik, spil), men at gå længere end det er kritisabelt efter min mening.

Desuden er den innovativ i at man kan bevæge sin PSP via en motionsensor så du styre spillene ved at bruge din PSP uden at trykke på knapper. Derimod er DS også innovativ, men i sidste ende er de nye features på DS ikke godt nok - men vidst ikke det vi skulle ind på.

Nu modsiger du sig selv.. Mainstream og innovativ er ikke to ord der kan siges i samme sætning.


Ok :)

Sony har så absolut ikke set lyset mere end Microsoft.. De prøver jo på de fuldstændig samme ting. Hvor Sony har Eyetoy, har Microsoft Live. PS2 online er jo næsten til grin i forhold til Live...


Hvor Microsoft har Live har Sony PS2Online. Sony har EyeToy, hvor Microsoft ikke har noget.

Men har du set på det dokument? Det virker meget legalt, og autentisk, og hvem gider egentlig sidde og skrive så meget hvis det ikke passer? Der er jo næsten ingen der læser det igennem.. Ser ingen grund til ikke at tro på det. SÅ må du kalde mig naiv eller hvad du nu ellers vil...


Selvom det virker meget legalt og autentisk tror jeg stadig ikke på det eftersom Microsoft dem selv ikke har udtalt noget omkring det :)
Dem der vil bruge tid på det er folk der ikke har tid til andet.

Og du har da lov til at tro på det så vil ikke kalde dig noget.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 18:17

Hvad vil du sige, er at "gå længere"? Og giv mig en forklaring på HVORFOR det er kritisabelt.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 18:42

At gå længere er at tilføje features PC'en allerede har, at indføre videooptagelse, Media Center osv.

Det er kritisabelt fordi Microsoft kom ind for at konkurrere på et konsolmarked - hermed synes jeg det er kritisabelt, hvis de går ind og ændre på konsollernes udvikling.

Selvfølgelig skal de have lov til det, men det er ikke en konsol, hvis den kan alt muligt PC/Media Center kram, så er det en multimaskine der inkludere mulighed for at spille.

En konsol er en ting der kan spille og, hvor du ikke skal installere eller noget ligesom Gamecube.

Det er dog acceptabelt nok at indkludere en dvd i konsollerne, men så synes jeg heller ikke man skal gå længere. For så ender det med at man er nået så meget længere frem i udviklingen at der til sidst ikke er noget der hedder konsol længere.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 20:30

Hvem bestemmer da hvordan konsoller skal udvikles? Må Microsoft ikke "være med" til at bestemme i hvilken retning de skal udvikles, bare fordi de re relativt nye på markedet?

Og hvem siger at spillene skal installeres? På trods af at det er et media center, så er det stadig en Konsol, med mulighed for media center, og ikke omvendt.

Og man kan da ikke blive ved med at hænge fast i de gamle principper... Man må følge udviklingen. Hvis man skal følge de 20 år gamle rammer for hvad en konsol er, hæmmer det jo innovativiteten... Og det begrænser mulighederne. Hvem siger at du overhovedet kommer til at bruge Xbox2 som Media center? Hos mig kommer den højst sandsynligt bare til at stå som en Spillekonsol, fuldstændig ligesom i den her generation, og i den sidste generation...

Og hvis udviklingen virkelig ender med at begrebet "konsol" ikke eksisterer mere, så er det vel bare ærgeligt. Jeg tror aldrig vi mister muligheden for at game (om det så er på den ene eller anden måde), så om udviklingen går hurtigere eller langsommere er vel ligegyldigt.

Og btw, den Patent ansøgning er fuldt ud legit... Det er the real deal. Men faktisk er den temmeligt gammel... 30 Juni 2003. Så der kan være sket temmeligt meget på den tid :) Om der er sket positive eller negative ting, skal jeg ikke kunne sige, men på nuværende tidspunkt, er den ansøgning det tætteste vi kommer på "officielle specs".
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 20:42

Hvem bestemmer da hvordan konsoller skal udvikles? Må Microsoft ikke "være med" til at bestemme i hvilken retning de skal udvikles, bare fordi de re relativt nye på markedet?

Jeg skrev derimod at de selvfølgelig godt måtte lave det, hvis det er det de vil.

og hvem siger at spillene skal installeres? På trods af at det er et media center, så er det stadig en Konsol, med mulighed for media center, og ikke omvendt.

Jeg har ikke sagt noget om at spillene eventuelt skal installeres i en Xbox2. Det er en multimaskine der kan spille og har alle mulige andre funktioner. Efter min mening er det ikke en konsol, hvis der er media center og andre ting i. Du skal ikke komme og sige, at det er en konsol med media center og ikke omvendt - på nuværende tidspunkt kan det kun være meninger og ikke facts.

Og man kan da ikke blive ved med at hænge fast i de gamle principper... Man må følge udviklingen. Hvis man skal følge de 20 år gamle rammer for hvad en konsol er, hæmmer det jo innovativiteten...

Mener selv det skal holde sig inde for de gamle rammer dog at nyskabelse som Eyetoy, stylus pen og sådan noget også er tilladt. Du kan jo godt lave innovative spil uden forbedret grafik.

Hvem siger at du overhovedet kommer til at bruge Xbox2 som Media center? Hos mig kommer den højst sandsynligt bare til at stå som en Spillekonsol, fuldstændig ligesom i den her generation, og i den sidste generation...

Det er stadig en multimaskine med flere forskellige muligheder efter min mening.

så om udviklingen går hurtigere eller langsommere er vel ligegyldigt.

Det er ikke ligegyldigt når der stadig er potientiale i de nuværende konsoller.

men på nuværende tidspunkt, er den ansøgning det tætteste vi kommer på "officielle specs".

Yes yes, men går stadig ikke ud fra de specs.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 20:54

Jeg har ikke sagt noget om at spillene eventuelt skal installeres i en Xbox2. Det er en multimaskine der kan spille og har alle mulige andre funktioner. Efter min mening er det ikke en konsol, hvis der er media center og andre ting i. Du skal ikke komme og sige, at det er en konsol med media center og ikke omvendt - på nuværende tidspunkt kan det kun være meninger og ikke facts.


Men alligevel hev du et argument frem med at spil ikke skal installeres på en Konsol. Det har jo så ingenting med sagen at gøre?
Og du skal da heller ikke komme og sige at det er et Media Center med mulighed for spil? Den var vi altså lige gode om, sry.



Mener selv det skal holde sig inde for de gamle rammer dog at nyskabelse som Eyetoy, stylus pen og sådan noget også er tilladt. Du kan jo godt lave innovative spil uden forbedret grafik.


Yep, men nyt hardware, giver muligheder for ny form for innovativitet. Samtidig med at man stadig har mulighed for at innovativ på den "gamle" måde...
De grundlæggende principper skal man selvfølgelig holde fast ved. At spil ikke skal installeres, osv... Men der er har virkelig aldrig været noget kriterie for om man måtte stoppe mere ind i maskinen. Hvis de havde haft muligheden med Amiga, tror du så ikke de havde gjort det?
Og hvem bestemmer i virkeligheden hvad der er "tilladt" og hvad der ikke er?


Det er stadig en multimaskine med flere forskellige muligheder efter min mening.


Så på trods af at den kan fuldstændig det samme som de andre maskiner, fungerer grundlæggende på samme måde, og har samme kvalitet gameplay, så har du staidg noget imod den fordi den kan noget ekstra? På trods af at du ikke bruger de ekstra muligheder?
No offence, men du lyder som en PS2 fan.. De mest hardcore påstår at Memorycardet er bedre end Harddisken.. Fordi det ikke brænder sammen, og du kan tage det me dig... Når man så foreslår dem bare at købe et memorycard til Xbox, og argumenterer med at Microsoft i det mindste giver en et valg for om man vil købe det, så får man smidt et "Måske har jeg ikke brug for et valg?" i hovedet... Hvad pokker er der i vejen med valgmuligheder? Hvis du vil bruge den til mere, så brug den til mere! Hvis du ikke vil, så lad være.. Fuldstændig ligesom du har et valg med Xboxen. Sæt en chip i og få en masse nye muligheder, eller lad være. Microsoft gør det bare "gratis", og lovligt, nu!





Det er ikke ligegyldigt når der stadig er potientiale i de nuværende konsoller.


Ikke rent grafisk. Det får du mig ikke til at tro på... Xboxen er blevet presset til det yderste. Det er kun de mest naive PS2 fans der mener at der stadig ligger skjulte krafter liggende et eller andet sted i deres konsol...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 21:09

Nu går du over og skriver at der ikke er flere kræfter i PS2 uden at vide det!

Gider ikke diskutere med en der er 90% imod Sony. - går desuden ikke så meget op i, hvem jeg holder med og det. For holder med alle firmaerne - selv EA holder jeg med.

For folk der forsvarer et firma/konsol 100% lyver 100% for sig selv efter min mening.

Men lad os stoppe - ingen af os giver os og mener selv det er spild af tid at diskutere med fanboys, siger ikke du er, men du minder mig meget om en Xbox fanboy - er du ikke det?

For du støtter Microsoft 100% i alt - og det er ærlig talt umuligt at diskutere med folk der støtter et firma 100%. Men vi har forskellige meninger og det må vi acceptere, men lad os endelig stoppe :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 23:30

Omg.. Sorry men nu gør du det eddermame igen.
No offence, men det der virker enormt arrogant. Du skriver som om at jeg er mindrebemidlet, og ikke fatter noget som helst af det der foregår lige foran mig...

På trods af at jeg rigtig nok er fan, er jeg sq i stand til at se positive og negative sider! Jeg er i stand til at kigge objektivt på et emne, og bedømme ud fra det!

Jeg synes det er noget pis at sige sådan der.. Det mener jeg virkelig. Som du er langt højere end alle andre. Og virkelig, det er ret tydeligt at du har en forkærlighed for Sony og Playstation. Selvom du ikke selv er meget for det...

Hvis du kunne svare på det ene spørgsmål, som jeg har stillet igen og igen: Hvad er de dårlige sider (andre end rent principielle fra din side) ved at Microsoft implementerer flere features?
Det spørgsmål har jeg endnu ikke fået besvaret, og det er vel i virkeligheden essensen af hele den her debat.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 30. dec 2004 23:39

No offence, men det der virker enormt arrogant. Du skriver som om at jeg er mindrebemidlet, og ikke fatter noget som helst af det der foregår lige foran mig...

Var i hvert fald ikke meningen :)

På trods af at jeg rigtig nok er fan, er jeg sq i stand til at se positive og negative sider! Jeg er i stand til at kigge objektivt på et emne, og bedømme ud fra det!

Var blot et spørgsmål.

Jeg synes det er noget pis at sige sådan der.. Det mener jeg virkelig. Som du er langt højere end alle andre. Og virkelig, det er ret tydeligt at du har en forkærlighed for Sony og Playstation. Selvom du ikke selv er meget for det...

Jeg ligger da ikke skjul på at jeg har haft en forkærlighed til Sony, før i tiden var der alligevel kun Nintendo og Sony at vælge imellem :)

Hvis du kunne svare på det ene spørgsmål, som jeg har stillet igen og igen: Hvad er de dårlige sider (andre end rent principielle fra din side) ved at Microsoft implementerer flere features?
Det spørgsmål har jeg endnu ikke fået besvaret, og det er vel i virkeligheden essensen af hele den her debat.

For hos mig handler det om loyalitet for konsolbranchen! Og en konsol er en maskine der kan spille og ikke kan en masse PC gram! Hvis man vil have PC gram må man invistere i det til sin PC. En konsol der kan alle mulige PC features er ikke en konsol efter MIN mening.
___

BTW: Gider ikke diskutere mere; er ikke min tid værd :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 30. dec 2004 23:57

Jamen, når den nu stadig beholder alle de grundlæggende Konsol værdier. Så munder det i virkeligheden ud i at det er rene principper fra din side. I grunden ingen saglig grund.. For som sagt, ingen siger man skal bruge de ekstra features.

Om man kan lide at de går i Media Center retningen eller må man selvfølgelig selv om i sidste ende.. Jeg kan bare ikke se nogen saglige argumenter for hvorfor det er en skidt ting.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Frodo » 1. jan 2005 19:02

Min tante arbejder inde i Microsoft i DK, men da jeg spurgte hende om det var sandt at XBOX 2 kfremvisses her i Januar sagde hun at det vidste hun ikke :'( Hun sagde dog at den er under udvikling........... som om det hjalp..........
Hvis XBOX er en PC, så er en PC sq da også en XBOX!
Frodo
Niveau 1
 
Indlæg: 59


Indlægaf GrillBillerDK » 3. jan 2005 22:59

Bill Gates is speaking at the CES 2005. Microsoft are unveiling
something big that's for sure.

stammer fra en af de første CES pressemeddelser.

Jeg tror bestemt at det må være MS vision om fremtidens spilplatform XNA.
og vi kommer til at se det aktion.

XNA er MS næst største satsning fra ms home and entertaintment afdelingen.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


ForegåendeNæste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster