Xboxlife forum

EA..

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

EA..

Indlægaf Buktu » 20. dec 2004 17:14

EA er efterhånden gået hen og blevet den største spiller i gaming industrien. Men enorme omsætninger, og et salg som står for 60% af alt hvad der bliver solgt på markedet. Titler som Need for Speed, The Sims, Battlefield... Storsælgere. Enorme bunker penge, ruller hver eneste dag, uge, måned og år lige ned i Electronic Arts lommer. Alt det er fint nok, og godt gået af EA.. Det har trods alt nok ikke været let at nå dertil hvor de er i dag.

Men i den seneste tid har de gjort flere og flere svinske ting...
Det hele startede relativt stille ud, med nogle anklager om at EA "mishandlede" deres ansatte. Fik dem til at arbejde op til 90 timer om ugen. Og det vel og mærke uden at få en lovet bonus! Det var konen til en ansat der startede anklagerne. Sagen fik aldrig den størrelse den måske fortjener..?
Det helt store samtale emne her på det sidste, har været købet af NFL rettighederne. Det betyder at EA's Madden serie, er den eneste der har ret til at bruge de rigtige navne og brands, i forbindelse med Is hockey. Det fremkalder straks billeder af et par EA topfolk i Georgio Armani jakkesæt, der skadefro står og Griner Sega lige op i fjæset! Sega står for den konkurrerende, og meget roste, Hockey titel, ESPN. Deres muligheder for gode salgstal er nu styrtdykket! På trods af et måske bedre gameplay, så vejer de rigtige navne på spillerne, meget tungt hos en Hockey fan!

DICE (Digital Illusions CE) blev det næste offer.... Denne gang et mere ufordøjeligt offer. EA har endnu ikke haft held til at gennemføre overtagelsen af DICE. Men det er efterhånden meget tæt på!
DICE er blandt andet kendt for at udvikle Battlefield serien.

Men så kom dråben der fik det hele til at flyde over; EA er ved at købe Ubisoft. Skaberne er Splinter Cell... Hvem ved hvad der vil ske med kvaliteten af deres spil, hvis de først falder i EA's klamme hænder? EA har før smadret spil udviklere... Legendariske Bullfrog. De stod blandt andet for Magic Carpet, Dungeon Keeper, og Populos. Peter Molyneux kunne ikke arbejde med alle de krav til release datoer, og rushing.. Han smuttede for at lave Lionhead som vi kender i dag. Blandt andet Simon og Dene Carter kom med ham.. Siden lavede Bullfrog bare elendige Sequels til forskellige produkter, og i dag er de ikke længere at finde nogen steder...
Til den historie skal det dog også siges at det var EA som var de eneste der vil udgive Populous som var Molyneux's første titel. Og samtidig hans gennembrudstitel...

Der er et spørgsmål man bør stille sig selv; Hvor meget vil man som gamer finde sig i? Hvor længe skal hele industrien bare stå og kigge på, mens denne altoverskyggende mastodont, tramper på samtlige små entusiastiske udviklere?
Mange eksperter mener at vi er på vej mod endnu et Amiga fald.. At hele industrien bliver oversvømmet med elendige spil, og salget vil falde drastisk... I sin tid var det Nintendo der hev industrien op af sølet. Det kan man så håbe på ikke bliver tilfældet, når næste generation af konsoller kommer på markedet. Det er almindeligt kendt at udvikling af spil bliver en del dyrere end det er tilfældet i dag. Hvis et sådant fald kommer, kan det næsten betegnes som et tragikomisk antiklimaks for Electronic Arts.
Men forbrugerne burde vel ikke bare sidde og se på… Hvorfor køber folk alle deres middelmådige produkter? Hvordan har EA opnået at få deres navn til at sige ”Kvalitet” når en almindelig mainstream gamer hører det? Enorme reklamekampagner! Og meget veludtænkte reklamekampagner. De har gjort The Sims til den mest solgte spil titel nogensinde.. Overhovedet ikke noget det fortjener! For jo, spillet var da underholdene. Men at udgive expansions hvert halve år til 250 kr, som kun indeholder en brøkdel af hvad en rigtig udvidelse burde? Griskhed. Udnyttelse af et godt brand. Malkeri.. Jeg har en søster som har været trofast kunde hos Maxis. Hun ligger inde med samtlige udvidelser nogensinde udgivet til The Sims! Det er et par tusinde kroner. Og hver gang hun fik en ny, spillede hun én, max to, dage og holdt så op igen! Det giver overhovedet ingen mening.

Det er ikke EA’s størrelse jeg har noget imod, det er ikke EA’s enorme pengepung jeg har noget imod, overhovedet ikke. Med de to ting kunne de lave mirakler for spil industrien! De har jo råd til at have adskillige 5 års projekter kørende på samme tid! Problemet er bare at det ikke kan betale sig for dem. Når de tjener lige så meget på en titel med 1 år udvikling, og en god reklamekampagne, så er der jo ingen idé i det. Hvor andre firmaer bliver nødt til at lave kvalitets produkter for at tjene på det, skider de på kvaliteten, og tænker på kvaliteten. Det er det jeg har noget imod!

Jeg håber virkelig ikke at EA kan få lov til at fortsætte de forretningsmetoder meget længere. Forbrugerne burde reagerer på det… Og forbrugerne er jo os.
Jeg tænker mig i hvert fald om en ekstra gang når jeg ser at det er et EA produkt fra nu af!

Jeg er så pissed på dem.. Det kan virkelig ikke være rigtigt! Hvad er deres plan? Hvad har de gang i?! At pisse os alle sammen af? At få fuld kontrol over spil industrien? I mine øjne er de ved at grave deres egen grav! Det er de i hvert fald hvis forbrugerne tænker over tingene.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Anastacio » 20. dec 2004 17:23

NFL = Amerikansk fodbold og ikke Ishockey :)

Og Sega har flere muligheder for at kunne udvikle et godt spil, bl.a. ved andre licenser og en dyb create-a-player del :)

ProEvolutionSoccer har overlevet så hvorfor ikke Segas NFL :)

EA er tætte på at opkøbe DICE ja, de har lige indgået en aftale, som DICE er gået med på, som gør at EA får mange af et eller andet :D

Jeg synes vi skal tage det stille og roligt med UbiSoft, de er langt fra købt - den eneste ændring i UbiSofts spil vil blive at de nu også kan spilles bedre i wide-screen format :)

Jeg er skam også imod kvaliteten af EAs spil, men altså så længe det køre godt for dem er jeg gald på deres vejne :)

Har ikke lige tid til at læse hele din post, men indtil videre kan jeg lide den ;)

Dog er de ikke ved at grave deres egen grav i mine øjne. Mainstream gamere vil for altid købe EA's produkter grundet massiv reklamering og det er ikke nok, hvis hardcore gamerne stopper med at købe deres spil :)

Skal nok læse hele din post igennem på et senere tidspunkt :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Buktu » 20. dec 2004 17:34

Ups... :roll:

Så Amerikansk Fodbold da.. :)

Men på et eller andet tidspunkt kan den virkelig ikke gå længere, hvis de bliver ved med at køre kvaliteten i bund. Folk har brug for kvalitetstitler. Og da det at være gamer bliver mere og mere normalt, bliver folk også mere og mere opmærksomme på de ting. Så den kurs de kører i øjeblikket anser jeg ikke som holdbar.

I sidste ende går det hele jo også ud over os... Elendige titler i stribevis. Og Der vil være længere mellem gode titler end der er i øjeblikket...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf GrillBillerDK » 20. dec 2004 18:39

jeg har også altid undret mig over at eks EA spillet NFS hot persuite2 har ligget øverst på salgs listerne i pænt langt tid.
i sær når ingen i min xbox omkreds har købt dette spil.. og når man kigger på de flestes spil liste her på XBL.dk så er der stort set ingen der har det.. (eller vil indrømme hehe)

Billede
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Goose Fraba » 20. dec 2004 22:44

Så vil jeg lige gøre mig upopulær og udtrykke min skuffelse over Burnout 3. Efter min mening er det det mest over hypede spil i år og ikke Fable eller noget andet spil. Spillet får noget i stil med 95% alle vegne, og det er også meget sjovt, men efter 20 minutter så har man lavet alle de crash moves der er og fået sit fart kick. Med andre ord er det en titel man hiver frem for en kort bemærkning af og til, men holdbarhed er der ikke skyggen af. Jeg kan ikke lade være med at tænke på om EA har fedtet for anmelderne på en eller anden måde, lidt ligesom Atari gjorde med Driv3r nogen steder.

Eller også er det bare mig der er vanskelig, fordi jeg kræver underholdning i op til flere timer af et spil. Det lader jo godt nok til at være populært blandt mange gamere. :?
Goose Fraba
Niveau 4
 
Indlæg: 606


Indlægaf Hubbi » 21. dec 2004 01:45

EA har det med,at malke "koen" til den skvatter om.Her mener jeg visse af deres spil serier,som udkommer med udvidelser konstant - hvor der ikke er noget nyt under solen.The Sims er vel et rigtigt godt eksempel.

EA står desværre også for en hulens masse elendig spilkode fordi spiludviklerne ikke har fået den fornødne tid til,at gøre deres arbejde færdigt.

Jeg blev slemt skuffet over NFSU 2 til Xbox,som ligner en PS2 udgave af et bil spil.Alt er jo hakket på alle overflader - hvorimod de fleste bil spil idag bruger AA til at skjule disse ting.Der er typisk EA at sende et spil ud som multiplatform spil - uden at optimere spillet til de forskellige konsoller.

Min mening om EA og deres markedsføring er ikke sobert nok til dette forum,så jeg vil undlade at sige mere :wink:
Hubbi
Niveau 2
 
Indlæg: 145

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 21. dec 2004 15:54

Kom til at tænke på...

Kommer vi måske til at se Microsoft "svare igen" på noget af alt det her, hvis det altså fortsætter? Hvis EA bliver ved med at opkøbe og opkøbe.. Vil de så måske lave en eller anden form for Modtræk?
For EA har vel altid hældt mest til Sony og PS... Det er jo for det meste af tiden PS2 ports vi får smidt i nakken!
Ønske tænkning kunne jo være at Microsoft begyndte at købe sig ind på EA themselves? =)
Uden at have forstand på noget som helst, så jeg et par interessante numre på et andet forum:

Ea er anslået til at være 15 Milliarder Dollars værd.
Microsoft 500+ Milliarder Dollars.
Microsoft ligger inde med et kontant overskud på 50 milliarder dollars, som ikek bliver brugt til andet end at hente renter... Altså mere end nok til at købe EA... Ren ønsketænkning, men åbenbart er det en mulighed =)

Forestil jer det.. Ingen EA spil til PS2 og Gamecube. Microsoft ville nok tvinge kvaliteten af spillene op.. Være lidt mindre stramme med release dates og sådan noget. Behandle deres ansatte ordentligt =)

Jeg tror ikke selv på det... Men kunne da være fedt :)


Men tror i Microsoft kan finde på at lave en form for modtræk?
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Minihippo » 21. dec 2004 16:02

Ren ønske tænkning...

Jeg vil nu hellere se at EA kører, som de gør nu, end at microsoft køber dem, fordi så får Microsoft bare monopol.
MINIHIPPO
Minihippo
Niveau 2
 
Indlæg: 187


Indlægaf GrillBillerDK » 21. dec 2004 16:22

-->#Bukut.

MS ved at EA sælger mange spil og ved at der er mange "Ikke"Nørder som køber spil fra EA serien.
da EA gør meget for at være udbredt og sælge mange spil..
se selv hvor meget reklamer EA sender ud i tv og aviser.

i dette tilfælde var det MS der måtte ned på knæ og sutte EA "BIIB" for ellers ville MS ikke komme ind på EA markedet.

-->#Minihippo

Monopol er ikke bare en BAAD thing.
monopol gør også at man får en fældes standart, hvilket betyder at man får noget som virker, så længe at monopolet bliver viderudviklet.

;-)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Buktu » 21. dec 2004 19:56

Well, det med at Microsoft køber EA, var også bare ønsketænkning :) Bare en sjov tanke.

Men at Microsoft laver et modtræk... Det er vel muligt? Det kan umuligt være en god ting for dem at EA overtager så meget. Fx Ubisoft! Der kommer mange af de rigtig populære titler til Xbox. De er en meget vigtig tredje parts udvikler for Xbox. Specielt når man tænker i forbindelse med Live... Det kan bare ikke være godt for dem hvis de bliver overtaget af EA!

Men lad os nu vente og se.. Ubisoft ser ikke ud til at være interesseret i en handel i øjeblikket... De risikerer jo også bare at få samme skæbne som Westwood og Bullfrog!
Man kunne ønske at der var et andet Spil firma på størrelse med EA, som kunne give dem noget ordentligt konkurrence.. :/ Men de er bare for store...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf GrillBillerDK » 2. jan 2005 22:00

har fundet en intern EA plakat som fortæller lidt om deres forretingsmetoder:
Billede
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Saxe » 2. jan 2005 22:08

Hvem var det der postede den før? Det er anden gang jeg ser den
Officiel Halo 2 Ambassadør.. :)
Jeg tager afstand fra alle indlæg skrevet af mig
Saxe
Skribent
 
Indlæg: 598


Indlægaf TriXy » 2. jan 2005 22:11

Jeg har også set den før :S
TriXy
Niveau 6
 
Indlæg: 1518


Indlægaf GrillBillerDK » 2. jan 2005 22:13

den er fra TeamXbox.com
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Buktu » 2. jan 2005 22:15

Jeg tror nok jeg også postede den på et tidspunkt.. ;)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642



Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster