Xboxlife forum

Xbox2 ATI GrafikChip (Almost Done?)

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Xbox2 ATI GrafikChip (Almost Done?)

Indlægaf Rechain » 9. sep 2004 09:27

Har lige læst at ATI næsten er færdig med grafikchippen til Xbox2.
http://www.gamereactor.dk/nyheder/?id=57963

Så får vi vel snart noget at se til Xbox2, altså udseends mæssigt... :lol:
Gad vide om den så også kommer i 2005? Håber jeg ikke....

Den må godt vente til 2006, efter min mening... :roll:
Men håber at den bliver utrolig fed, med udseendet der...

Ligesådan med den nye Xbox2 controller, I har diskuteret lidt om herinde.
Den var grim ja, men kan det passe at det måske var den?!?

NEJ! :evil: Håber jeg ikke...den skal være federe...
Hva synes I om det her?

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Buktu » 9. sep 2004 12:28

Selvfølgelig er det ikke den.. :p
Så dumme er Microsoft (forhåbentlig) ikke.


Men glæder mig sq ti lden bliver afsløret :)
Det bedste gæt er stadig at den bliver vidst frem første gang til E3 i 2005. Det er i hvert fald der jeg forventer at se den :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Naemi » 9. sep 2004 15:13

Microsofts direktør (Steve Ballmer) har uden omsvøb konstateret, at der ikke kommer nogen ny Xbox næste år. Selvom denne udtalelse lyder ganske utvetydig, er det dog væsentligt at huske på, at de store firmaer opererer med finansår, der adskiller sig fra kaldeneråret; Microsofts finansår slutter d. 30. juni 2005, så teknisk set har Ballmer ikke sagt, at vi ikke får en ny Xbox at se i kalenderåret 2005. Både Ballmer og andre Microsoft-ansatte har nægtet at uddybe nyheden, og det forlyder heller ikke, om der bliver vist nogen ny Xbox-teknologi på næste års E3-messe, hvor både Sony og Nintendo efter sigende vil stå klar med deres bud på næstegenerationskonsoller.
Senest rettet af Naemi 9. sep 2004 16:40, rettet i alt 1 gang.
Naemi
Niveau 4
 
Indlæg: 482


Indlægaf Buktu » 9. sep 2004 15:16

Når Sony og Nintendo er der, så burde de også være der. Deres idé er jo at komme først med Næste generation, og så burde man vel også komme lige så hurtigt ud og vise den? Måske ser vi den endda før de andre? :)
Men det er nok ikke sandsynligt.
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Chanozi » 10. sep 2004 12:43

..ja ja den gode hr Steve Ballmer..!?!
..men controller'en vil efter min overbevisning ret sikker ligne con s'en..bare med nyerer teknologi..
Chanozi
Niveau 4
 
Indlæg: 340


Indlægaf Cointreau » 3. nov 2004 13:45

Nogen der har bare den mindste anelse om hvilken CPU/GPU der kommer i den nye Xbox? Den gamle chip byggede vistnok på Geforce 3 TI-300 ikke så hvad mon den nye kan blive, noget ATI Radeon 9800 eller sådan noget eller måske endda en af de helt nye modeller fra ATI (X700 eller hvad den hedder)?
Cointreau, aka "Coin" i Halo 2 på XBL :)
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf GrillBillerDK » 19. jan 2005 20:02

vell..
jeg har fundet disse EA næste grafikmotor Render test.

Billede

Billede

Billede
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Anastacio » 19. jan 2005 20:10

Forholdsvis gamle billeder, men jeg er slet ikke imponeret :)

Det der kan enhver lave i disse dage, men er langt fra imponeret grundet det ikke er fra selve spillet, men blot renders. Jeg vil se det i bevægelse før det kan imponere.

Men skal blive spændene at se om EA kan give spillere den form for grafik på Xbox2 :)
Senest rettet af Anastacio 19. jan 2005 20:18, rettet i alt 1 gang.
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf Slane » 19. jan 2005 20:12

Damn... Øjnene er nok det der inponere mig mest... :)
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 19. jan 2005 20:33

Ja, lyset reflektere fuldstændig perfekt.. :)

Men synes nu Oblivion er det mest imponerende vi har set til Next Gen indtil videre. Og det burde meget gerne være deroppe omkring, og bedre, grafikken bør ligge i Next Gen :) Jeg klager i hvert fald ikke.. Ellers kan de store mængder kræfter måske hjælpe til at lave nye former for Gameplay features.. :)

Btw, tror i MotoGP3 er en Next gen titel eller ikke? Det udkommer til Efteråret indtil videre.. Og Billederne i OXM skulle være meget imponerende. Har ikke selv set dem.. :/
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Slane » 19. jan 2005 22:46

Oblivion... Njaaa... Det er ganske rigtig utrolig flot. Men som disse billeder fra "Fight Night next gen" er de renderet, og formegentlig også fulde af diverse filtre...
Jeg tror desværre ikke på, at det bliver lige så pænt og gennemført, før man ser flere billeder eller film, som ikke er stil-billeder... :)
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar

Indlægaf Buktu » 19. jan 2005 23:15

De siger selv at billederne er 100% ingame. Spillet BLIVER så flot. Men screenshotsne er selvfølge i en del højere opløsning end det vi kommer til at se på vores almindelige fjernsyn.. Det er nu man godt kunne ønske sig at HDTV var mere udbredt i Europa :)

Bethesda har altid være ret pålidelige omkring deres screens.. De har vidst aldrig rigtig sendt misvisende renders ud, og sagt at det var screens... Så jeg ser ingen grund til ikke at tro på dem :)

Men selvfølgelig, der er altid tvivl...
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf Slane » 20. jan 2005 16:02

Tjaa... Det jeg mener er bare, at det ville være en skam, hvis folk virkelig tror på det, og det så ikke passer. Sådan er det altid, I know. Men lige præcis med næste gennerations grafik på konsoller, er jeg mere skeptisk end jeg plejer at være.
At du mener at spillet virkelig bliver så flot er helt fint, ;) - Men synes at det er lidt naivt at tage grafikken som et fact. Specielt når vi ikke har set så meget til grafikken endnu...

At påstå at det er renders eller ej, skal jeg selvfølgelig ikke. Men med en lille smule erfaring på området, mener jeg, ligegyldigt om Bathesda hævder noget andet, at det ligner redigeret billeder...
Im <(IN)> Trance !
Slane
Niveau 6
 
Indlæg: 1633

Brugeravatar


Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 69 gæster