Xboxlife forum

Er du tro mod Microsoft[Royal Fanboy]

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Er du tro mod Microsoft[Royal Fanboy]

Indlægaf Valkyrie » 14. jul 2004 19:49

Er jeg den eneste her der ikke nødvendigvis ikke vil være tro mod Microsoft i næste generation?

Jeg må indrømme at jeg muligvis er mere intresseret i PS3 eller Ninty Revolution hvis de kan levere.

Jeg har en guideline, som jeg vil følge i næste runde af konsolkrigen;

-Bedste spil(Hvad intressere mig mest)
-Bedste hardware(Hvem er stærkest.. En vigtig faktor på lang sigt, og en af Xboxens stærkeste sider)
-Konsollens support og community base(Info og rygter om hvordan konsollen vil klare sig på lang sigt.. Nintendo er måske lidt på randen her)!

Er der andre der måske ikke har tænkt sig at følge MS næste gang?

Hvis nu ikke Xbox 2 lever op til jeres forventninger og ingen launchspil intressere jer!

Jeg ved at der er rigtig mange der vil følge deres konsolproducent blindt. Bare tjek boomtown; 1000vis af PS2 fanbois står klar, og tolker PS3 som den bedste og stærkeste konsol næste gang, uanset hvad der sker.

Så spørsmålet; Er du Xbox fanboi indtil den dag Microsoft går konkurs, eller er du kun fanboy til der hvor din interesse falder?;)

-Val
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Anastacio » 14. jul 2004 20:03

Der må jeg sige, at jeg ikke er en Xbox fanboy til Microsoft går konkurs.

Jeg køber bestemt en PS3 & nok ikke en Xbox2, jeg er også en af dem der har mere interesse i PS3 end i Xbox2.

Jeg er dog sikker på jeg ikke skal have NRevolution, men spillene til Xbox2 kommer højst sandsynligt til at påvirke mit valg på om jeg skal købe Xbox2 eller ej.

Det bliver dog 100% til en PS3 grundet jeg er tro mod Playstation serien og der er en mulighed for, at jeg også køber en Xbox2.

Kort sagt, jeg har og vil stadig følge Sony, jeg køber 100% en PS3, men måske bliver det til en PS3 & Xbox2. :)
Anastacio
Niveau 8
 
Indlæg: 6795


Indlægaf GrillBillerDK » 14. jul 2004 20:10

når man har læst Michael Ducklas bog "Microslaves" og Bill Gates "Highway to the future".
så spår jeg at Xbox2 er den første skrit til at MS får lavet deres version af en Setontop box multimedie underholdnings maskine, som de har plapret løs i lang tid, men ikke rigtig er kommet i gang med endnu.. da de mente at internettet ikke var udviklet nok endnu.

de ville lave en maskine som man kunne have i stuen hvor man kunne blive underholdt med spil, have kontakt til sín familie over internettet, have sine billeder og videoklip osv liggende.
og eks gøre sine indkøb, bestille streaming film osv.

deres filiosofi var at en PCer ikke behøver at være en kasse som er gemt væk i et kontor lokale, men en nem aparat som alle i familien kunne bruge.

en af grundende til at jeg tror det er når man kan se hvad Live kan og kommer til at indholde.
lige nu er det jo muligt at "chatte" med sine venner og sener med webcam.
det er jo også muligt at købe og downloade musik online.
og sener små acade spil.
jeg vil sige at MS har vundet Online delen også ved næste generation, med mindre at PS3 kommer til at indholde Live 3.0 + alt det jeg har skrevet ang set on top boxen.

Xbox2 kommer jo også til at indholde XNA teknologien som gør at man kan spille på tværs af platformer.
eks. så vil det være muligt for spille et mmorpg univers hvor både pc og xbox kan linke op.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Basse DK » 14. jul 2004 20:11

Jeg vil heller ikke nødvendigvis købe Xbox 2. Mange faktorer vil spille en rolle i mit valg bla. pris, hardwarestyrke, spil-lineup og udformningen af controllere & konsol.
Det er måske lidt naivt, men jeg er stadig skuffet over at TFLO ikke blev til noget. Det faktum giver jeg til dels Microsoft skylden for.


Basse DK
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf GrillBillerDK » 14. jul 2004 20:18

ang. tflo.

De sagde jo selv at de var gået død i udviklingen og manglede ider osv.
der skal jo nok komme et nyt mmrpg spil...
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Fire-Jolle » 14. jul 2004 20:19

Jeg vil nødvendigvis heller ikke købe en Xbox 2, den konsol som der fanger min interessere aller mest, har fået sig en ekstra kunde..
Billede
Fire-Jolle
Niveau 4
 
Indlæg: 305


Indlægaf Valkyrie » 14. jul 2004 20:30

Men grillbiller - Er det DET vi virkelig vil have?


Jeg læser om PS3 fanboys der preacher om DVD recorders og 120 GB harddisks og advanced eyetoy teknologi til at komme i form og tabe sig og massere af andre non gaming features...

Er det hvad vi vil have?

Vil vi gerne have brødrister i vores konsoller?

Jeg ved ikke helt. Hvis det er Xboxs 2s mål, så er det vel ok, men jeg er nu glad for min PC. Jeg er ikke glad for de høje priser på hardware, men jeg synes at efter Windows XP er PCen ikke kun et mere brugervenligt system men også et bedre og mere stabilt.

Jeg elsker at kunne ændre min pc efter eget behov, alt fra kabinet, til baggrundsbilledere etc...;)

Jeg tror på en måde at jeg personligt selv bare vil spille spil.
Valkyrie
Niveau 4
 
Indlæg: 686

Brugeravatar

Indlægaf Tommy » 14. jul 2004 20:46

Jeg køber den der bliver bedst, selvom jeg ikke er så meget for at købe en playstation :?
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Basse DK » 14. jul 2004 20:49

OFF TOPIC.

grillbiller skrev:ang. tflo.

De sagde jo selv at de var gået død i udviklingen og manglede ider osv.
der skal jo nok komme et nyt mmrpg spil...


...gået død i udviklingen....manglede ideer???

Helt ærligt, så må man jo bringe de rigtige folk ind til opgaven. Det er jo ikke fordi at Microsoft mangler midler.Det er ikke kun det at et spil ikke bliver til noget, det er også selve ideologien at lave at MASSIVT online rollespilsunivers ligesom TFLO der virker.
De folk med ideerne findes derude..... om igen Microsoft.

SORRY - OFF TOPIC.


Basse DK
Basse DK
Niveau 4
 
Indlæg: 538


Indlægaf GrillBillerDK » 14. jul 2004 20:52

Basse DK skrev:OFF TOPIC.
Helt ærligt, så må man jo bringe de rigtige folk ind til opgaven. Basse DK


Nok grunden til at ms nu satser på Vanguard: Saga of Heroes...
http://www.vanguardsoh.com

\\Tilføjer lige:
Spillet er bygget til XNA og er baseret på UNreal3 grafikmotoren...
http://media.pc.ign.com/media/666/666602/vids_1.html
\\\Bliver sku nød til at tilføje noget mere.:

Det er holdet bag EverQuest som er igang med Vanguard... så kan det blive dårlig?
IGNPC: Many of the recent MMOGs we've been playing look so much better than the first generation of MMOGs. Tell us about some of the graphical enhancements and visual whistles and bells we can expect in Vanguard.

Brad McQuaid: Just as with EverQuest, we felt to create truly immersive and detailed environments it's usually best to use both the technology at hand as well as what's coming in the future. Vanguard's engine currently uses pixel shader 2.0 technology, per pixel lighting, bump mapping, specular highlighting, and a myriad of other graphics buzzwords. Without me grabbing my lead programmer and having him list out even more technical terminology, the best way to get a feel for what Vanguard will look like would be to take a look at the screenshots we've released as well as future movies and screenshots.
Senest rettet af GrillBillerDK 14. jul 2004 21:06, rettet i alt 1 gang.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Antique DK » 14. jul 2004 20:58

:-#
Senest rettet af Antique DK 21. mar 2005 17:34, rettet i alt 1 gang.
Antique DK
Niveau 4
 
Indlæg: 364

Brugeravatar

Indlægaf TuxPower » 14. jul 2004 21:38

Valkyrie skrev:... men jeg synes at efter Windows XP er PCen ikke kun et mere brugervenligt system men også et bedre og mere stabilt.

Windows og stabilt er ikke to ord man kan bruge i samme sætning med mindre man sætter "ikke" foran stabilt. Til det vil jeg lige nævne at sidste gang min PC gik ned var for tre år siden, da den stadigvæk var inficerede med det produkt M$ kalder for et operativsystem.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf GrillBillerDK » 14. jul 2004 21:48

Tux..
Til gengæld.. slipper han for Kernel Panic i boot fasen...
det er lidt nemmer at redde sine dataer fra en Windows maskine.. end fra en linux manskine som er gået hel død og reinstall er den eneste udvej . ;-)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf Saxe » 14. jul 2004 22:11

Jeg (min far :P) køber helt klart en PS3. Han har givet alle de andre, og jeg har så selv købt min Xbox. Nu må vi se hvad det bliver til - Personligt har jeg lidt den mani med at jeg bare SKAL have en af hver konsol. Jeg syntes at alle udviklerne har deres fordele og ulemper. F.eks. syntes jeg at nintendo for det meste kommer med de bedste spil - zelda, super mario osv. - mens Xbox har god grafik og alt det. Men hvis Xbox2 bliver denne "pc wannabe" som de har snakket så meget om så køber jeg den i hvert fald ikke. Jeg vil ikke have en konsol der kan ringe til udlandet, vise mig nyheder, lære mig blindskrift eller whatever. Hele ideen med en konsol er jo at det skal være simpelt! Det andet har jeg min pc til - og den beholder jeg. Sæt spillet i, tryk start og så er man igang på sin konsol. Nemmere bliver det ikke. Personligt leder jeg ikke efter nye muligheder i en konsol. Jeg har det fint med det der er nu. Jeg vil hellere have bedre spil, bedre grafik og sådan noget.
Saxe
Skribent
 
Indlæg: 598


Indlægaf TuxPower » 14. jul 2004 22:28

grillbiller skrev:Tux..
Til gengæld.. slipper han for Kernel Panic i boot fasen...
det er lidt nemmer at redde sine dataer fra en Windows maskine.. end fra en linux manskine som er gået hel død og reinstall er den eneste udvej . ;-)

Du kan altid få en Linux maskine op igen uden reinstall, hvis du har installations CD'en eller et bootdisk: Boot op, mount din harddisk, ret fejlen, reboot. Har selv gjort det da erstattede mit kernel image med et nyt, men glemte at opdatere min bootloader (LILO).
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre (udover reinstall) hvis jeg får en BSOD under opstarten af en Win2K med NTFS partioner, ved du?
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster