Xboxlife forum

Hands up ;P!

Generelt snak om Xbox & Xbox360 hardware og services.

Hands up ;P!

Indlægaf A.Z.BEST » 10. jun 2004 18:32

Hvem har set Xbox Media Center? Vidste i det at x'en er den bedste multimedia maskine i verden ('Tom's hardware' sagde det, og jeg tror det samme)? Jeg siger ingen ting om pirat spil eller om modding, men jeg mener kun Xbox Media Center. I SKAL SE DET :D!

Jeg har X'en med chip og masser modding, men jeg bruger mest originale spil, men jeg kan ikke leve uden Xbox Media Center. Hvad synes i om dette program (hvis i har set det)?

Hilsen,
Adrian
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Tommy » 10. jun 2004 18:35

Nej.. Hvad er det? Et spil til xbox'en eller???
Big Fat Party Guy: He drinks, he does drugs and he fucking breaks shit!
My Little Buddy: He's small, he's crazy and he doesn't give a fuck!
Order now! Call 1-800-f*ck-you
Tommy
Niveau 6
 
Indlæg: 1311

Brugeravatar

Indlægaf Salleman » 10. jun 2004 18:58

Har ikke prøvet det.. Bruger xbox media player. Men det er et prog fra m$ ik?? Og hvis det har samme standard, eller højere, end XBMP vil jeg da prøve det... Kan det afspille alle gængse formater (divx, mpx, o.s.v)??
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Cointreau » 10. jun 2004 19:41

Synes XBMC er ganske okay efter hvad jeg har fået ud af det indtil videre. Har brugt funktionen til at se digitale billeder med, tror det har langt større potentiale til det. Har en komplet moddet Xbox med smartXX og 160 gb Seagate i. Nogen der ved om Complex Tools og dvd2xbox er ca. lige gode? For jeg kan ikke få dvd2xbox til at dumpe spil til F: drevet, derfor bruger jeg Complex Tools, men er det godt nok?
Cointreau, aka "Coin" i Halo 2 på XBL :)
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Cointreau » 10. jun 2004 19:43

Og hvorfor fanden kalder du iøvrigt tråden Hands Up, kan du ikke venligst omdøbe den til noget mere sigende som ex. XBMC el. lign?
Cointreau, aka "Coin" i Halo 2 på XBL :)
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Ryo » 10. jun 2004 20:15

Skal man bruge en IDE harddisk eller en ATA? Eller er det det samme og derfor ligemeget?

Jeg kan ligesågodt indrømme at jeg også vil have min Xbox moddet, men det er nu fordi mit Thomsom drev er ved at stå af, og på denne måde kan jeg jo afvilkle spillet fra harddisken.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf Salleman » 10. jun 2004 20:36

Til Atlantica:

dvd2xbox er en dvd ripper til film, og det er nok derfor du ikke kan rippe spil med det. Prøv XbCopy... Det kan rippe direkte til E: eller F: drevet.


Til Ryo:
Det skal være en IDE hardisk. Hastigheden (ATA) er ligemeget. Den betegner blot hvor hurtigt HD'en kan sende data. Pas dog på!!! Nye ATA 150 HD'er kører ikke med et IDE stik, men med noget jeg ikke lige kan huske hvad hedder. Ellers er eneste forholdsregel at det skal være en IDE HD. Den originale HD kører med 5400rpm, så hvis du vælger en der kører hurtigere skal du lige tænke på varmeudvikling...
Salleman
Niveau 4
 
Indlæg: 332


Indlægaf Ryo » 10. jun 2004 21:31

Ok super, tak!

Jeg fik ellers at vide at jeg skulle købe en Seagate Barracuda 120gb for det havde ham der skal modde gode erfaringer med. IDE er også billigst så det er jo godt nok, det andet hed ATA-s tror jeg.

Men den kører så med 7200rpm, men så må jeg jo bare sætte mere blæs på hvis det bliver et problem.
Ryo
Niveau 4
 
Indlæg: 322


Indlægaf TuxPower » 10. jun 2004 22:03

Ryo skrev:Skal man bruge en IDE harddisk eller en ATA? Eller er det det samme og derfor ligemeget?


IDE og ATA er det samme i daglig tale, men er faktisk to forskellige ting.
ATA er en standard for strømstyre og datasignaler mellem motherboard'et, IDC (Integrated Disk Controller) og harddisken.
IDE står for "Integrated Drive Electronics" og kan derfor også være en on-board SCSI-controller.
S-ATA eller Serial-ATA kan du ikke bruge i Xbox'en.
Life can only be understood in reverse, but must be lived forward.
Billede
TuxPower
Niveau 4
 
Indlæg: 744


Indlægaf A.Z.BEST » 11. jun 2004 10:56

Salleman skrev:Til Atlantica:

dvd2xbox er en dvd ripper til film, og det er nok derfor du ikke kan rippe spil med det. Prøv XbCopy... Det kan rippe direkte til E: eller F: drevet.

Ej, nyeste version af dvd2xbox virker dejligt - bare prøv det. Der er intet bedre program til det (men Xbox Media Center er også godt til at rippe skiver). Team XBMP har lavet begge XBMP og XBMC, men XBMC er gammel projekt (ingen aktualisation fra 8 mdr. ;P). XBMC er bedre (men næsten det samme ;))!

Tjumi skrev:Nej.. Hvad er det? Et spil til xbox'en eller???

Det er et unofficialt program som nogle gode mennesker har lavet ;). Det kan afspille alle multimedia filer (*.mp3, *.mpg,*.avi). Man skal have moddet konsol (eller bruge exploits) til at bruge XBMC. Alle de programmerne laver Xbox den bedste maskinen i verden ;D - det synes jeg.
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Cointreau » 12. jun 2004 16:31

Synes en moddet Xbox er et glimrende stykke maskineri, fik forresten dvd2xbox til at dumpe til F. drevet, det var bare at gå ind under settings og sætte understøttelse af F: drevet til så kunne jeg dumpe dertil. Men XBCopy har jeg bare hørt ikke skulle være supergodt, har brugt det og med succes men det skal helst virke godt på alle spil så lige nu regner jeg kun med at bruge Complex Tools og dvd2xbox. Complex Tools er meget fint men ved så ikke om det er bedre end dvd2xbox da det jo også får gode kommentarer med på vejen de fleste steder.

Er XBMP ikke blevet nedlagt? Derfor jeg valgte XBMC fordi det var det eneste de udviklede videre på.

Har en Seagate 7200 RPM, 160 GB i og den kører ganske glimrende. Varmen er måske noget høj, mener den kom op på 40-50 grader men den tager ikke skade før langt højere temeraturer. Kan samtidig sige at mit bundkort er omkring 30-40 grader og CPUen er ca 50 konstant. Har passiv kølling på CPU og GPU og en enkelt blæser bagi som dog støjer noget fordi den skaber vibrationer i metalgitteret.
Cointreau
Niveau 4
 
Indlæg: 529


Indlægaf Playkid » 12. jun 2004 16:51

Jeg synes XBCM og XBMP fungerer meget bedre end min Windows media player. Flydende afspilning.

En ting jeg dog gerne ville finde ud af, var at tage screenshots af spil.
Playkid
 


Indlægaf A.Z.BEST » 14. jun 2004 09:13

PS2 playkid skrev:En ting jeg dog gerne ville finde ud af, var at tage screenshots af spil.

Du skal bruge XDK (meget illegal ;P), og en debug bios (bios der kan afspille xdk overskrevet filer ;P). Søg på P2P networks (men ikke Kazaa).
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Indlægaf Playkid » 14. jun 2004 09:36

Ahh, øv.
Jeg havde håbet på der fandtes noget lovligt, og jeg er desuden ikke meget for P2P programmer, bruger dem ikke.
Playkid
 


Indlægaf A.Z.BEST » 14. jun 2004 11:28

XBMC er også illegal. Fordi at det er lavet med XDevK (Xbox Development Kit, XDK = Xbox Debug Kit), men XDK og XDevK er stjålet fra Microsoft ;P. Hvis du har screenshots, så er der ingen der kan finde ud hvordan du har lavet dem (og hvad du brugte til at lave dem)...
Man kan finde maaange spændende ting ved XDK (graphics demos og mere) ;>.
A.Z.BEST
Niveau 3
 
Indlæg: 250


Næste

Tilbage til Generelt

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 81 gæster