Goldeneye: Roque Agent

Skrevet af: Anders Pedersen (Anastacio) - 10. maj 2004 - kl. 10:58
Del denne artikel:
0 0
Bemærk at dette kun er et førstehånds preview, og derfor er previewet meget kort og indeholder uskarpe screens. Der vil selvfølgelig komme et dybere, og mere fyldigt preview når vi nærmer os spillets release!




Hvorfor redde verden når du kan bestemme over den? Sådan kan man kort beskrive EA’s kommende storspil Goldeneye: Roque Agent. Vi har Danmarks første preview klar til dig med masser af info og screens du ikke finder andre steder!

Det første James Bond spil nogensinde udgivet var baseret på filmen Goldeneye og udkom til Nintendo64. Goldeneye viste, hvordan et FPS spil skulle se ud på konsol og det formåede at få en kæmpe succes. Siden hen har Rare ikke udviklet flere Bond spil grundet EA skaffede sig licensen til alt Bond relateret stof. EA udgav deres første Bond spil ved navn Tomorrow Never Dies, som gik over til tredje persons perspektivet. Senere udkom The World is Not Enough, som var en succes for EA.


EA ville bygge videre på denne serie og udgav senere hen endnu et FPS bond spil ved navn Agent Under Fire. Derefter kom Nightfire og disse 2 FPS bond spil blev ærlig talt nogle flops. EA ville rette op på dette og ændre nogle ting ved deres næste udgivelse. Sidste år udgav EA Games Everything or Nothing, hvor man igen tog rollen som Bond, men denne gang i tredje person. Everything or Nothing fik succes og er et af de mest vellykkede Bond spil hidtil. EA har nu noget at leve op til med deres næste Bond udgivelse ved navn Goldeneye: Roque Agent. Efter succeser, som Goldeneye, The World is Not Enough og senest Everything or Nothing kan det blive svært at få endnu en succes, men pengene skal nok storme ind hos EA senere i år, hvor Roque Agent udkommer. Først gik spillet under navnet Goldeneye 2, hvilket fik mange spillere til at tvivle på spillet og størstedelen klagede over denne arbejdstitel. For nylig annoncerede EA spillets endelige navn, som nu lyder på Goldeneye: Roque Agent, altså stadig med navnet Goldeneye indblandet i titlen. Dog er Roque Agent på ingen måder en efterfølger til storsuccesen Goldeneye, men derimod er Roque Agent et spil baseret på filmenes karakterer og Goldeneye’s lokationer.

EA skaffede sig 2 store personer inden for spilindustrien sidste år. Den ene var Takayoshi Sato, som tidligere var karakter artist for Konami’s Silent Hill 2. Den anden var Dan Orzulak, som var en af skaberne fra Bungie.





Mange undrede sig over, hvorfor EA ikke gav Free Radical opgaven, men det har EA altså valgt ikke at gøre, grundet alle Bond reglerne nu er vendt 180 grader og, at spillet ikke har noget at gøre med N64 klassikeren. Goldeneye i spillets titel referere ikke til forgængeren, men til spillets hovedperson.

Du er i denne omgang en 00 kandidat, som bliver smidt ud af MI6 på grund af brutal opførsel. Derfor bliver du hyret af Goldfinger, som meget gerne vil overtage verdenen, men det vil Dr. No også. Du skal så tage kontrollen over verdens største kriminelle organisation, betalt af Goldfinger, men du skal først gøre dig fortjent til dette. Under en kamp med Dr. No mister hovedpersonen sit øje, men Goldfinger laver et såkaldt guldøje til hovedpersonen, fra nu af kaldes du Goldeneye. Ikke nok med at du skal hjælpe Goldfinger, men Goldeneye vil også gerne have sin hævn over Dr. No. Du er nu midt i denne krig mellem Goldfinger og Dr. No. Historien forsætter naturligvis herfra, hvor du bl.a. vil komme til forskellige kendte Bond lokationer og møde kendte ansigter.




EA er som sagt gået tilbage til første persons vinklen og Roque Agent skulle eftersigende blive det mest mørke Bond spil hidtil. I et Bond spil er spillerne vandt til, at have adgang til kvinderne, gadgets og super fede biler, men denne gang har du ingen adgang til Q bilerne eller gadgets. Men du har din helt egen bjerg skov og endnu bedre en hel gruppe af soldater, som gør, hvad du kommandere. Faktisk har skurkene det også helt perfekt med damer og federe baser end selveste James Bond’s. Roque Agent er et action FPS spil, så det kommer ikke ligefrem til at vælte ind med puzzles. Ligenu arbejder EALA intens på, at give dig en ligeså god oplevelse som Goldeneye på N64. Selvom du er skurk er der stadig fjender og disse fjender er sendt af Dr. No. Fjenderne har en solid AI. De er gode til nærkampe og bruger omgivelserne til deres fordel i skuddueller. Når fjender holder en grenat i hånden vil du endda være i stand til, at skyde grenaten så den eksplodere og tager livet af ejeren og dem der står i nærheden. Det hele gælder dog ikke bare om at skyde, du kan tage levende personer og bruge dem som skjold, du kan slå og bruge fælder rundt omkring på banerne. Der vil desuden blive gæsteoptrædener i form af James Bond, Pussy Galore, Oddjob, Scaramanga, Xenia Onatop og M.


Du kommer til lokationer, som rumstationen i Moonraker, Fort Knox, bjergene i Schweiz og gaderne i Hong Kong. Du vil også selv kunne dække dig bag kasser med mere, men også noget kaldet ”Visual” er muligt. Dette går f.eks. ud på at gemme sig bag flammer så fjenderne ikke kan se dig, derved rammer de dig ikke så godt. Du vil have dit personlige våben i hver mission, dette våben er din lille baby, men efterhånden som du får skudt nogle fjender får du adgang til flere våben. Roque Agent indeholder dog ikke kun en fantastisk single player del, men også en multiplayer del. Faktisk begyndte EALA med multiplayer delen. Der vil være mange flere baner i multiplayer end i singleplayer delen, du vil kunne spille med bots, spille splitscreen, link system og dette kan gå over og blive det bedste offline multiplayer spil i nyere tid!




Rene Morel, som lavede karaktererne i Final Fantasy 3D filmen står bag karakter modellerne i Goldeneye: Roque Agent. Sir Ken Adam, som stod for omgivelserne i de gamle 007 film hjælper nu til med omgivelserne i Roque Agent. Når fjernsyns skærme, vinduer og andet splintre ser det formidabelt ud, flotte animationer, eksplosioner og meget mere er med til at give mere liv til universet i Roque Agent.

Vi fik ikke hørt spillets lydeffekter, men musikken vil helt sikkert blive god med de rigtige voice actore, så lydsiden har endnu engang chancen for, at blive fantastisk.

Spillet vil desværre ikke understøtte nogen former for LIVE funktioner grundet EA og Microsoft endnu ikke har fået lavet en aftale, men dette gør intet eftersom Roque Agent’s multiplayer del stadig vil blive stærk og solid. Man kan i mellem tiden altid håbe på noget XboxConnect multiplayer til Goldeneye: Roque Agent.





Med en helt ny retning, du som skurk, kontrol over en organisation, god historie, kendte ansigter, kendte områder, god singleplayer del, fantastisk multiplayer del, fantastisk grafik, god lydside og alt det andet vil Goldeneye: Roque Agent helt sikkert have muligheden for, at blive 2004’s bedste spil på i hvert fald 1 konsol.

Vi skriver mere om titlen til E3 og håber på at få fat i de første skarpe screenshots.



Vil du desuden se det første glimt af Goldeneye: Roque Agent så klik på nedenstående link:
Første glimt af Goldeneye: Roque Agent!





Udviklerens hjemmeside: www.ea.com

Udgiverens hjemmeside: www.ea.com
Log ind og stem
0
Der er endnu ingen der har stemt på denne hvis du kunne lide dette preview..
Del denne artikel:
Kommentarer
Du skal være logget ind for at kunne læse og skrive kommentarer.
Følg Xboxlife her
Xbox Support