Krigen mellem Battlefield 1 og Call of Duty: Infinite Warfare lader til at starte på Youtube – og her er Battlefield den helt store sejrherre. Battlefield 1 traileren er blevet set næsten 7 millioner flere gange end Call of Duty traileren, selv om den blev frigivet fire dage senere.
Med hensyn til popularitet, fører Battlefield 1 traileren også klart. Call of Duty: Infinite Warfare traileren har i skrivende stund 293.000 likes, mens Battlefield 1 har ikke mindre end lige under 1,3 millioner – det eneste punkt hvor Call of Duty traileren fører, er på et område hvor man ikke ønske at føre, nemlig på de kedelige nedafvendte tommelfingre og her har den 1,5 millioner dislikes mens Battlefield 1 kun kan prale med 23.000.
Forklaringen på den store forskel er formentlig, at mange er trætte af krigsspil som foregår ude i fremtiden og i Call of Dutys tilfælde, endda til dels ude i rummet. Battlefield 1 foregår i stedet tilbage i 1. Verdenskrig.
Er valget af setting til til nye Call of Duty en fejl af Activision? Kan det gå hen og knække nakken på Call of Duty serien eller skal der mere til? Og hvilket spil synes du ser mest interessant ud?