Xboxlife forum

Track & Field kontrol

Har du brug for hjælp, så spørg her.

Track & Field kontrol

Indlægaf Muqqe » 10. aug 2007 13:58

Dav i stuerne!

Som mange andre har jeg haft problemer i hammerkast disciplinen og ved ren tilfældighed, opdagede jeg, at det ikke var nødvendigt, at bruge energi på at øge ens atlets hastighed. (Default Run Buttons B & X eller Left Analog Stick) Derimod skal man "bare" koncentrere sig om, at få kylet kuglen ordentligt af sted.

Derfor kunne jeg godt tænke mig, at få en erfaren Track n' Field'er til at bekræfte følgende ang. højdespring:

Er det heller ikke nødvendigt at bruge styringen her, til at få fart på atleten?

På forhånd tak.
Muqqe
Niveau 3
 
Indlæg: 209


Indlægaf Muqqe » 14. aug 2007 15:09

Generelle tips ang. højdespring er også meget velkomne.
Muqqe
Niveau 3
 
Indlæg: 209


Indlægaf Wescada » 14. aug 2007 15:38

Jeg lytter med her! Mangler også kun hammerkast og højdespring, så skulle resten være nemt nok.

Et lille tip til at få god fart på:

Hæld Xbox controlleren op så den er lodret, med analog stikket pegene ind mod din mave imens den ligger på dit skød. På den måde kan bruge det lille "analog" or whatever det hedder stik med højre hånd, og så bare bruge venstre hånd til A knappen hvis den skal bruges. På den måde lavede jeg 8 sek ca. i 100 m. mangler dog stadig at lave 12 sek i 110 hurdles. Men det virker rigtig godt! :)
Wescada
 


Indlægaf TagEnKiks » 14. aug 2007 15:53

Altså når i har laver springet i højdespring! Så skal i gå amokka igen for at få mere højde/fart på! I skal altså ikke stoppe når i har lavet hoppet og antal grader.

110 hurdles er helt klart den jeg er bedst til :P
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf Muqqe » 14. aug 2007 16:36

TagEnKiks skrev:Altså når i har laver springet i højdespring! Så skal i gå amokka igen for at få mere højde/fart på! I skal altså ikke stoppe når i har lavet hoppet og antal grader.

110 hurdles er helt klart den jeg er bedst til :P


Ah, nu ser jeg fremskridt.. Jeg har ikke helt fået teknikken ind på ryggraden endnu, men jeg er dog røget over 2.15 m. et par gange. Før det lykkedes det overhovedet ikke. Jeg kan også se, at når jeg bruger "sprint" funktionen, opnår atleten noget nært den ønskede højde for at komme over.. Practice makes perfect.

Jeg takker mange gange herfra..

Wescada skrev:Jeg lytter med her! Mangler også kun hammerkast og højdespring, så skulle resten være nemt nok.


Jeg benyttede teknikken nævnt fra denne tråd fra Achieve360points. Længere nede kommer der flere og mere præcise detaljer på, hvad man præcist skal gøre.

Der er også oprettet nogle tråde derinde omkring hammerkast. Jeg har selv brugt den metode, hvor man tæller atletens omgange hver gang hammeren lyser rødt. Sjette gang slipper jeg den, og med en vinkel imellem 42-53 grader (sådan cirka da) lykkedes det næsten hver gang, at få kuglen et par metre over kvalifikationskravene.

Jeg håber, at det kan være til hjælp.
Muqqe
Niveau 3
 
Indlæg: 209


Indlægaf heinstach » 14. aug 2007 17:58

Højdespring er ret nemt, når man lige har fået det lært.

1) Når du er ret tæt på stangen, så tryk ganske kort på action-knappen (A) og tryk samtidig skiftevis alt hvad du har lært på X og B for at få højde på.

2) Når du har opnået max. højde, hold da A inde (eller tryk nogle gange på den), for at bevæge dig mod højre og løfte benene over stangen.

Med denne teknik vil du efter nogle få forsøg nemt kunne springe over 2,40 m.

Mht. hammerkast, så prøv at kigge på hastigheden i stedet for.

Når den er tæt på de 1500, omkring 1480-1490, så tryk på A for at kaste. En vinkel på ca. 45 grader er optimal.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf CaptainKicker » 14. aug 2007 18:28

Lidt OFF Topic.. Men jeg står og overvejer at bruge penge på MS point til Shivering Isles til Oblivion, og så tænkte jeg, nu hvor jeg var i gang, er Track and Field sjovt? OG er det nemt at score 200 GS?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf TagEnKiks » 14. aug 2007 18:30

Altså mange af dem er nemme! Hammerkast og Højdespring er nok de sværeste at mestre! Ellers er det nogle hurtige point!

Så er det faktisk også sjovt i multiplayer
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf heinstach » 14. aug 2007 22:02

TagEnKiks skrev:Altså mange af dem er nemme! Hammerkast og Højdespring er nok de sværeste at mestre! Ellers er det nogle hurtige point!

Så er det faktisk også sjovt i multiplayer


Helt enig. Det er virkelig sjovt sammen med 3 venner online.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf skotten » 14. aug 2007 22:21

ret griner spil... dog er perfection og Hercules ret svære achievements at få... nogle der har fået dem, det er de eneste jeg mangler..

Btw... hvad er folks recorder :)?? Dem jeg kan huske er:
100m - 8.23 secs
længdespring - 9.47m
spydkast - ca. 88m
110hurdles - ca. 10 secs
Hammerkast - omkring 84m
højdespring - 2.38
Billede
Billede
---------------
En del Achievements er blevet slettet... grundet ny account
skotten
Niveau 2
 
Indlæg: 111


Indlægaf spif2001 » 14. aug 2007 22:23

skotten skrev:ret griner spil... dog er perfection og Hercules ret svære achievements at få... nogle der har fået dem, det er de eneste jeg mangler..

Btw... hvad er folks recorder :)?? Dem jeg kan huske er:
100m - 8.23 secs
længdespring - 9.47m
spydkast - ca. 88m
110hurdles - ca. 10 secs
Hammerkast - omkring 84m
højdespring - 2.38

Spørg heinstach. Han var den første i verden der fik 200 point i det spil... ;)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf heinstach » 14. aug 2007 22:24

Du kan se her http://www.mygamercard.net/leaderboard. ... &x=49&y=12 hvilke danskere, der har fået alle achievements i spillet.
Senest rettet af heinstach 14. aug 2007 22:26, rettet i alt 1 gang.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf heinstach » 14. aug 2007 22:26

spif2001 skrev:
skotten skrev:ret griner spil... dog er perfection og Hercules ret svære achievements at få... nogle der har fået dem, det er de eneste jeg mangler..

Btw... hvad er folks recorder :)?? Dem jeg kan huske er:
100m - 8.23 secs
længdespring - 9.47m
spydkast - ca. 88m
110hurdles - ca. 10 secs
Hammerkast - omkring 84m
højdespring - 2.38

Spørg heinstach. Han var den første i verden der fik 200 point i det spil... ;)


Faktisk er det siden blevet korrigeret til, at jeg kun var nr. 3.

Dog står jeg officielt som nr. 1 i Scramble.

Se denne liste:

http://www.my360stats.com/games/first2finish/
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Indlægaf spif2001 » 14. aug 2007 22:35

Ej øv - men cool at du har scramble 8)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf Eagle Head » 14. aug 2007 23:07

skotten skrev:ret griner spil... dog er perfection og Hercules ret svære achievements at få... nogle der har fået dem, det er de eneste jeg mangler..


Har lige fået Perfection.
Den har drillet mig en del. Jeg stinker til hammerkast, men nu lykkedes det endelig at få alle 200 :-)
Billede
Eagle Head
Niveau 1
 
Indlæg: 82


Næste

Tilbage til Hjælp

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster

cron