Xboxlife forum

pCARS løbsserie #3

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf mrnybroe » 1. jun 2016 08:08

Glæder mig til at se hvad for biler som der bliver valgt af 1.holds kørene.

De teams som der er opdelt, fx "Audi R8 LMS Ultra/Ruf RGT-8", er det til de hold hvor der kun er én køre ?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BoblereN » 1. jun 2016 08:21

mrnybroe skrev:Glæder mig til at se hvad for biler som der bliver valgt af 1.holds kørene.

De teams som der er opdelt, fx "Audi R8 LMS Ultra/Ruf RGT-8", er det til de hold hvor der kun er én køre ?


Efter min opfattelser ligner det ét team men med to biler.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf mrnybroe » 1. jun 2016 09:05

BoblereN skrev:
mrnybroe skrev:Glæder mig til at se hvad for biler som der bliver valgt af 1.holds kørene.

De teams som der er opdelt, fx "Audi R8 LMS Ultra/Ruf RGT-8", er det til de hold hvor der kun er én køre ?


Efter min opfattelser ligner det ét team men med to biler.

Ja - fordi de står jo godt nok med samme livery.
Kan tænkes det er "backup-teams" hvis der skulle komme mange :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf TigerJax007 » 1. jun 2016 10:09

Så er jeg tilmeldt!

Jeg er godt nok ikke tilhænger af formatet med mechanical failures. Jeg kan jo stadig uden overdrivelse bryste mig af ALDRIG at have gennemført et løb med mechanical failures. Jeg sprænger motoren hver gang. Det bliver en stor udfordring, og jeg regner ikke med at gennemføre løbene. Jeg kan simpelthen ikke knække koden til at holde motoren kørende. Forhåbentlig kommer det med lidt øvelse inden serien starter :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf normann » 1. jun 2016 10:37

Du kunne prøve at skifte gear før de kommer op i de røde felt og event. åbne radiatoren lidt
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BoblereN » 1. jun 2016 10:41

TigerJax007 skrev:Så er jeg tilmeldt!

Jeg er godt nok ikke tilhænger af formatet med mechanical failures. Jeg kan jo stadig uden overdrivelse bryste mig af ALDRIG at have gennemført et løb med mechanical failures. Jeg sprænger motoren hver gang. Det bliver en stor udfordring, og jeg regner ikke med at gennemføre løbene. Jeg kan simpelthen ikke knække koden til at holde motoren kørende. Forhåbentlig kommer det med lidt øvelse inden serien starter :-)


Godt at se dig på listen Tiger, hold dig fra Mclaren denne gang :)

Mht. motoren mener jeg at have læst det er en fejl der er blevet rettet. meget tidligt i spillet var der seriøse problemer med at motoren sprang.
Det jeg ved kan påvirke din motor er følgende:

For lidt køling til motoren (Radiator indstillet for lavt). Medfører for høj kølevands- og olietemperatur der derfor slider eller i værste fald ødelægger motoren. Jeg sigter mod at undgå kølevandet når over 100°C.
Køre motoren til max rpm (kørestil :) ) I kvalifikation kan jeg godt køre meget tæt mod begrænseren, men under løb forsøger jeg at skifte allersenest når de røde lamper lyser... Skifter ofte allerede ved gule lamper
Hårde opbremsninger med adskillige nedgearinger... Sørg for at komme stille ned igennem gearene, og ikke ryge i et for lavt gear i forhold til hastigheden... Hvis du kommer op mod et sving i 6. gear og +240 km/t og skal igennem et sving i 2. gear med 120-130 km/t og ved en fejl ender i første gear men kører 120-130 km/t, kan man hurtigt høre det er ngoet motoren tager voldsomt skade af...

Jeg har ikke brændt en eneste motor af ved at køre efter mine tommelfingerregel ovenfor...
Jeg kunne forstille mig en af de ting man skal passe særlig meget på med er sammenkørsler...
Kører du op bagi en, endda ikke særlig hårdt er det somregel din køler der bliver beskadiget... og selvom bilens performance umiddelbart ikke er ramt, vil din køletemperatur stige ret hurtigt og det kan være en meget god idé at få bilen i pit og repareret køleren inden motoren siger stop :)
Så de bløde kys op bagi skal vi nok passe særligt godt på med...
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+4

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. jun 2016 14:18

En simpel grundregel:
Brug aldrig nedgearing som bremse !

- det skåner motoren og giver ikke pludselige "Weight transfers" som kan forringe dækkenes greb og bilens stabilitet
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf normann » 1. jun 2016 14:55

Der er også nogen af bilerne der når deres max moment før du når op i det røde felt så ved dem får man ikke noget ud af at køre op i det røde felt
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf normann » 1. jun 2016 14:56

Alternativt kunne du sætte en klods under spederen he he
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf Niki Lauda DK » 1. jun 2016 15:06

I flere af dash app'erne kan man selv sætte hvornår shiftlighten skal lyse/ indikere max rpm. Slimax appen kan endda indstilles til hver enkelt gear, hvilket gør det endnu bedre, men den er så heller ikke kommet til Xbox endnu.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 1. jun 2016 15:51

mrnybroe skrev:
BoblereN skrev:
mrnybroe skrev:Glæder mig til at se hvad for biler som der bliver valgt af 1.holds kørene.

De teams som der er opdelt, fx "Audi R8 LMS Ultra/Ruf RGT-8", er det til de hold hvor der kun er én køre ?


Efter min opfattelser ligner det ét team men med to biler.

Ja - fordi de står jo godt nok med samme livery.
Kan tænkes det er "backup-teams" hvis der skulle komme mange :)


De er med for at "krydre" løbsserien... og kan vælges på samme vis som alle de andre hold... dog skal første køreren være opmærksom på, at man får svært ved at optimere opsætning osv. når man kører i forskellige biler.

Overordnet set er de taget med for at have "nok" biler at vælge imellem... mener bla. at Mercedes-Benz SLS bilen ellers kun var muligt at vælge for et hold...

Så hvis en førstekører kører føler det er den rigtigte løsning for et hold, kan han vælge denne løsning 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 1. jun 2016 15:52

TigerJax007 skrev:Så er jeg tilmeldt!

Jeg er godt nok ikke tilhænger af formatet med mechanical failures. Jeg kan jo stadig uden overdrivelse bryste mig af ALDRIG at have gennemført et løb med mechanical failures. Jeg sprænger motoren hver gang. Det bliver en stor udfordring, og jeg regner ikke med at gennemføre løbene. Jeg kan simpelthen ikke knække koden til at holde motoren kørende. Forhåbentlig kommer det med lidt øvelse inden serien starter :-)


Godt at se en tilmelding fra din side... jeg ved du bliver presset mht. at kunne køre alle løb, men det er vi formentlig flere som bliver... 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf Nygaard » 1. jun 2016 16:22

Min bror regner med at få købt rat og project cars her i weekenden, jeg har skubbet på for at han lige skulle melde sig på banen her i tråden!

Han smider dig nok en besked på et tidspunkt Bullet :)
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+5

Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 2. jun 2016 16:18

lyder godt ;)

til orientering, så kan det være deadline frist med efterfølgende holdvalg bliver skubbet lidt i aften, har ikke været hjemme siden jeg kørte på job i går og er tidligst hjemme 20:30 i dag....

skriver her i tråden når jeg lukker tilmelding og åbner op for valg af bil/hold
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie #3

Indlægaf BulletEyeDk » 2. jun 2016 19:34

Så er jeg landet på bopælen efter 31 timers arbejde på 2 dage... godt det ikke er hver uge det sker :shock:

Kan se vi pt. er 13 kørere tilmeldt...

Askinas/CondemnedDK har netop fået login oplysninger til pcars siden, håber han er hurtig til at læse den og evt. melde tilbage om han er med i løbsserien.

@Nygaard... hvad med din bror, han kan jo sagtens tilmelde sig inden han får købt sit rat...
Når deadline er lukket bliver der ikke mulighed for at tilføje flere biler/hold...

Kom lige med en melding....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster