Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 4/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf Morten Skou » 23. mar 2016 22:26

Det har været mit fedeste løb so far... det spil bliver kun bedre og bedre :D

Tak for spillet.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf Nygaard » 23. mar 2016 22:31

Tak for i aften folkens! Glad for at jeg sluttede et mulehår foran dig skou :)

Note til næste gang: undgå cut tracks, lad være med at hygge sludre med pit crewet i 20-30 unødvendige sekunder, og undgå regn :D
Nygaard
Niveau 6
 
Indlæg: 1944

+5

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf Morten Skou » 23. mar 2016 22:34

Jeg fik vidst 4 af de der 10 sekunders straffe og et par på 5 sekunder også.. det gør sgu ondt :-(
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf TigerJax007 » 23. mar 2016 22:35

Ja tak for et fedt løb - det var super sjovt i dag.

Synd for Teddy, at de gik galt i pitten igen. Jeg kom godt nok ud på min 3. plads lige foran Teddy, men kun med 50-100 meter. Og jeg kender Teddy godt nok til at vide, at han havde helt sikkert hentet mig på de sidste 10 omgange, hvis ikke han havde haft problemer. Jeg tager selvfølgelig gladeligt podiet, men respekt til dig Teddy. Jeg høster på din ulykke.

Til gengæld også sjovt at se, at der kan vindes direkte på pitstrategier. ATO lå ca. 5-7 sekunder foran mig i første halvdel af løbet, men efter pitstoppene var han 10 sekunder efter. I lang tid lå vi i dødt løb, hvor jeg var ca. 8 sekunder foran. Det svingede lidt frem og tilbage. Til sidst slækkede jeg på gassen for ikke at lave ulykker og endte med at køre ind ca. 4-5 sekunder foran. Ved ikke hvad forskellen var i vores pitstops, men jeg har en klar følelse af, at jeg nok ikke havde hente din lille føring fra starten af løbet i ren kørsel.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf BulletEyeDk » 23. mar 2016 22:52

Tak for et vådt men alligevel fedt løb... velkommen tilbage til ATO, du har ikke mistet farten, det er tydeligt ;)

Stærkt kørt af de forreste, glæder mig til at se replay...
Husk at smid en note omkring replay tiden hvis i mener at have noget der kan være replay materiale ;)

Stillingen opdateret som det eneste... rang/skill og selve løbsopdatering ser jeg nok på i morgen
Billede

Edit:

Hvad sker det med dit løb i dag mrnybroe ??

Virkelig surt med dig Teddy, jeg aner ikke hvordan vi får det løst?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf Morten Skou » 23. mar 2016 22:54

For satan, jeg ligger jo på en 12. plads :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf normann » 23. mar 2016 22:59

Jeg forstår heller ikke hvad der går galt ,jeg har enda testet det ved at oprette et online ræs gået i pit og fået de rigtige dæk på og jeg har kun 2 strategier liggene et hvor der skiftes dæk uden benzin og et hvor der hældes benzin på uden dæk og denne gang skulle jeg bare have benzin men jeg fik både benzin og slickdæk
Jeg vil gerne melde fra til de sidste 2 løb det er træls at bruge flere timer på at sætte bil op og så død pga. det pithalløj
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf ATOM-DK » 23. mar 2016 23:29

Tak for super løb alle sammen! =D> =D>
Det lader til min Mic er stået af, for der var ingen der svarede når jeg talte. :cry:

Er super godt tilfreds med min 4. plads, efter kun 2 dages øvelse. :mrgreen:
Vinder hurtigt 4 pladser lige efter T1, da ShumWay gnubber Racing Bull og sig selv i gruset. Da vi når ned til 1. chikane, skal Tiger lige op og kysse mig i rumpetten. Måske er han misundelig over at jeg kører Sierra! [-X Bilen ud af balance og et godt stykke hen over kurben til højre. Sidder bare og venter på en slowdown, men den kommer ikke. :D
På 2. omg, får Grabovac venstre hjulpar i græsset, i svinget før den lille baglangside. Ved ikke om han sætter farten ned, for pludseligt er han lige foran og jeg må kaste bilen til højre for ikke at ramme. Oppe på 3. plads.
Ligger og holder 4-6 sek til Tiger, indtil jeg går i pit på 14. omg.
Mens jeg holder kommer Tiger også ind. Jeg fik 45l og skiftet alle 4 dæk. Hvis jeg havde øvet lidt mere kunne jeg måske have nøjes med venstre fordæk, men jeg turde ikke satse og det kostede 3. pladsen. Tiger kører ud før mig.
Joiner på 6. pladsen, 5 sek efter Rune. Spoler ham hurtigt ind og Rune når Skou som lader ham forbi i svinget før mål. Jeg bliver ikke lukket forbi, kan jo ikke sige jeg er bag ham uden mic. Skou kommer lidt u i rabatten i den lange højre og jeg kommer forbi. 2 sek til Rune. På 18. omg får Rune højre hjulpar i gruset i T1 og jeg kommer med nød og næppe forbi inden næste sving. 6 sek til Tiger. Men allerede i Svinget før baglangsiden, får jeg bremset for sent og Rune kommer forbi, men han spinder rundt lige foran og med et mulehår undgår jeg at ramme ham. Overkorrigerer og kommer i gruset på venstre side. Skou kommer bagfra, jeg kommer for langt ud på banen, men han undgår mig med nød og næppe. Måske bukse skift? Oppe på 5. Skou må være nede med 1 omg for det er Tiger der ligger på 4. plads 11 sek foran. Vil gerne hurtigt forbi Skou, men han ser mig ikke og kører sine linjer. Han spinner dog af og jeg er forbi.
Da jeg kører ud på 20. omg Går Tiger forbi Racing Bull. Jeg er 10 sek efter. Da jeg når den lille bag langside, kommer Racing Bull ud fra gruset. Jeg kommer forbi og oppe på 4. plads, hvor jeg også slutter.

@Tiger: Hvad er det for sludder med en Sierra ikke kan køre i regnvejr? :^o :^o :^o
@Bullit: Jeg har 6GB optagelse incar med chat. Kan jeg uploade et sted så du kan klippe en film?
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev

+5

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 23. mar 2016 23:29

Fandme surt Teddy. Det har du ikke fortjent med den stabile kørsel du viser hver gang !
Jeg kvajede mig på vej ind i pit ved at vælge 'repair only' hvilket betød jeg ikke fik nye dæk på og måtte ind igen da min bil kørte som en klat smør på en skoldhed stegepande. Det kostede dyrt og betød en, måske to pladser på sluttavlen. Men til gengæld vil jeg gerne takke Shumway for at give mig en betydelig weight reduction med al den lak han skrabede af i starten af løbet. Hele tre gange tumlede han ind mig, som om han ejede hele vejen fordi han kører i en dyr Mercedes uha uha ;)
Men det betød ikke noget alvorligt for at være ærlig og jeg synes det generelt var et svært men underholdende løb, hvor man skulle dosere bremsekraft og gaspedalen meget forsigtigt for ikke at ryge ud af kurs. Så et fedt løb endnu engang og alle de sjove kommentarer undervejs er det hele værd uanset placering :)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf Morten Skou » 23. mar 2016 23:54

ATOM-DK skrev:Men allerede i Svinget før baglangsiden, får jeg bremset for sent og Rune kommer forbi, men han spinder rundt lige foran og med et mulehår undgår jeg at ramme ham. Overkorrigerer og kommer i gruset på venstre side. Skou kommer bagfra, jeg kommer for langt ud på banen, men han undgår mig med nød og næppe. Måske bukse skift?


Jeps, bukseskift... big time :lol: :lol: Havde i øvrigt godt set dig i bakspejlet, men det var som om at du ikke rigtigt ville forbi, jeg plejer ellers altid at køre ud til en af siderne, og så må i træde på speederen og køre forbi :mrgreen: Beklager hvis det ødelagde noget i alle tilfælde. Man får jo blåt flag når der kommer en hurtigere bil bagfra (ved ikke om I andre har prøvet det :wink: ) og så er det bare ind til en af siderne så snart det er muligt.

Tror lige at jeg vil prøve at finde den der situation i replayet, det så fandme vildt ud da I to crashede og du kom ud på vejen foran mig. :shock:
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf BulletEyeDk » 24. mar 2016 10:46

@ATO DK - det kan muligvis godt bruges... lad lige være med at slette det... det var nok et par dage inden jeg selv får set på replay...

Hvordan vi får det overført må jeg lige tænke over ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf ShumwayDK » 24. mar 2016 11:37

Tak allesammen for endnu et l.... løb fra min side.

Jeg tror jeg fik byttet lak med stort set alle pånær top tre :?
Jeg har endnu ikke fået set replay, så nedenstående er frit fra hukommelsen. :D

En mega kaotisk start. Jeg kom egentlig ok afsted, men da jeg prøvede at suse op gennem midten, så trak bilen i venstre række mod højre, og bilen til højre mod venstre, så jeg blev klemt og kunne ikke udnytte starten.
I første sving kom jeg lidt bredt ud, og mistede greb så jeg gled længere ud og skubbede en eller anden af banen. Undskyld hvem du end var.
I andet sving blev jeg ramt hårdt af Bullet så jeg røg af banen og tog Rune med mig (tror jeg det var), og så vidste jeg jo lidt hvordan resten af løbet ville forme sig :) . Jeg fik ca. 20% aerodamage, sevlom jeg ikke tror det havde gjort nogen forskel.

På de første omgange fik jeg mere end en gang byttet lak med Niki i overhalingsforøg, og jeg tror faktisk ikke det lykkedes at komme forbi.
På 4. omgang måtte jeg en tur ud i autoværnet. Ikke noget alvorligt, men fik yderligere 10% aerodamage, og så tænkte jeg, at jeg lige så godt kunne pitte, få fikset det, og få lidt fri luft og forsøge at få kørt stabile tider uden at slås med nogen. Jeg vidste at dækkene godt kunne holde hele løbet, selvom de ville være godt slidt til sidst.

Men det hjalp ikke. Jeg kunne overhovedet ikke finde den fart eller stabilitet jeg har havde i mine tests, og måtte også tage nogle snurreture når bagdækkene blev for varme.

Det blev dog til et par gode dueller undervejs. Feks. da Skou og jeg kørte side om side igennem første chikane. Og specielt hen mod slutningen af løbet, da jeg fik indhentet Ivan, og vi over et par omgange kæmpede om 5. pladsen. Selve overhalingen tog lang tid. Forsøget startede ved sidste chikane inden start/mål, og blev først fuldført ved første chikane. Igennem første, andet og tredje sving lå vi hele tiden stort set side om side, og det var ikke til at sige hvilken side for det skiftede hele tiden. Og selvom jeg kom forbi så var kampen ikke forbi, da Ivan pressede på for at vinde pladsen tilbage, indtil han lavede en kørefejl, og jeg derved fik luft. Fedt! =D>

Utroligt nok, så kørte jeg min hurtigste tid på omgang 26. Ikke at tiden rigtigt var noget at prale af, men det det viser at regndækkene er ok selvom de er godt slidt, så længe temperaturen ikke er for høj.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf ShumwayDK » 24. mar 2016 11:45

normann skrev:Jeg forstår heller ikke hvad der går galt ,jeg har enda testet det ved at oprette et online ræs gået i pit og fået de rigtige dæk på og jeg har kun 2 strategier liggene et hvor der skiftes dæk uden benzin og et hvor der hældes benzin på uden dæk og denne gang skulle jeg bare have benzin men jeg fik både benzin og slickdæk
Jeg vil gerne melde fra til de sidste 2 løb det er træls at bruge flere timer på at sætte bil op og så død pga. det pithalløj
Mvh Teddy


Ja, det er fandme surt, og jeg forstår godt hvis du ikke rigtigt gider. Jeg synes dog du skal forsøge at gøre to ting. Det er røv og nøgler, men det hjælper ofte.
Det er at slette spillet og savegame (både på boxen og i skyen) og så starte helt forfra.
Det har igennem tiden løst problemer for mig, og mange andre på det officielle forum har også gjort det med success, for alle mulige mærkelige fejl.
Den eneste gang jeg ved det ikke har hjulpet, det var for Tiger's McLaren McDrift, som også kun viste sig online når vores gruppe spillede, hvis jeg huske det rigtigt.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf BulletEyeDk » 24. mar 2016 12:13

jeg har lige skimmet replay og desværre er der lidt knas, rune's livery sidder på boblerens bil, samtidig holder niki's bil tilbage på grid efter start, dog kører hans bil også så hvad det giver af problemer aner jeg ikke.

Om andre bilers livery er byttet er ikke nærstuderet, ummiddelbart ikke.... skriv replay tiden hvis i har noget der skal med
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf ATOM-DK » 24. mar 2016 13:38

Fik desværre ikke gemt replay #-o , men optog hele løbet inkl. chat. (Kæft hvor i snakker! HØNSEGÅRD! :roll: :roll: )

Min HD PVR Rocket optager i et format Sony Movie studio ikke umiddelbart kan bruge, så bøvler lidt med at få det konverteret. :|

Håber der kommer en video senere i dag, senest i morgen. =D>
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 62 gæster