Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 4/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf mrnybroe » 22. mar 2016 10:36

"En regnvejrsdag på Zolder" - ja det lyder som titlen på en gyser.
Tror seriøst at i morgen bliver et spændende løb - en teknisk svær bane, hvor der er betaling ved kasse ét ved fejl.

Vogn #47 forventer at lave et "in-and-out" pit stop, hvor der SLET ikke skal skiftes dæk. Bare lige ind og have lidt saftevand i drikkedunken og så afsted igen. Så forvent ikke nogle hurtige tider fra mig, skal spare på dækkene hele løbet.

Andre der skal køre træning i aften?
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf normann » 22. mar 2016 11:40

Så kom jeg ned på 1.39.144. Jeg kan kun anbefale at i køber et par terninger til forruden og lammeuld på rattet det gav lige det sidste
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+6

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf ShumwayDK » 22. mar 2016 11:43

[quote="mrnybroe]

Andre der skal køre træning i aften?[/quote]

Yep. Forventer at skulle køre noget langdistance test.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf ShumwayDK » 22. mar 2016 11:46

BoblereN skrev:
ShumwayDK skrev:Nå. Har kørt lidt træning i regnvejr. Det ser ud til at det er nødvendigt, selvom openweathermap.org er den eneste vejrtjeneste som forudsiger regn på onsdag! :wink:

Lykkedes mig at klokke en 1.45.734 inden for de 3-4 omgange der er til rådighed før dækkene er smeltet væk.
Nu håber jeg at der er nogle af jer andre der skal vådtræne, så jeg kan se om det er en konkurrence dygtigt tid. Mod AI er det langt fra.

Jeg tror min deltagelse på onsdag kommer meget an på vejret.


Der får jeg umanerligt svært ved at følge med.. Jeg har dog kun kørt en enkel mindre træning med grabo i regnvejr.. Det bliver nok heller ikke til mere træning fra min side, jeg satser på at lave en teddy....
Min bedste lå på 1.48.1 og så skulle der derefter lige et par nedkølingsomgange til i den lave 1.49'er for ikke at få skøjter på baghjulene!


Nu vat den tid også uden hensyntagen til dæk temp. Men umiddelbart er jeg så fortrøstningsfuld, da jeg tror jeg godt kan håndtere temperaturen ved at køre lidt langsommere. Men det må aftenens tests vise. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf normann » 22. mar 2016 22:09

Puha den bagende på den mercedes den vil foran forenden i regnvejr
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf BoblereN » 23. mar 2016 06:56

Se nu begynder det at se spændende ud... Vejrprognosen er begyndt at ændre sig :P
Mon vi kommer til at starte i regn og slutte i tørvejr?

Edit: Kunne være sjovt, har jeg endnu ikke prøvet... Så får det betydning hvornår man træffer beslutningen om at få andre dæk på :)

Billede
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf normann » 23. mar 2016 09:04

Inde på løbskalenderen står det stadig til let regn i alle slots
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf ShumwayDK » 23. mar 2016 09:24

Vejr slots'ne oppe øvert viser kun hvordan vejret er lige når du loader løbs-siden.
Dvs det der står, det passer hvis vi skulle køre lige nu.

Det skal vi heldigvis ikke :)

Hvis du kigger nede på "vejret de næste 24 timer" så ser det ud til at være Clear fra kl. 2100 [-o<


Fik forresten kørt 2 hele løb i går mod 11 AI på 100%: Et i light rain og et i tørvejr.

I light rain, kunne jeg overhovedet ikke følge med AI'erne. I kval var jeg over 2 sek efter pole og på en flot sidste plads, og blev næste lappet inden løbet var slut.
I tørvejr, der kvalificerede jeg mig på pole 2 sekunder foran nummer to, og vandt løbet stort på trods a 2 afkørsler i første chikane.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf BoblereN » 23. mar 2016 09:39

Det lyder som om folk er velforberedte må jeg nok sige! :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf BulletEyeDk » 23. mar 2016 10:02

BoblereN skrev:Det lyder som om folk er velforberedte må jeg nok sige! :)


Ikke her... har endnu ikke kørt en eneste runde på Zolder i grp. A bilen har simpelthen ikke haft tid... og fruen har planlagt en tur til IKEA i dag :shock:

Havde ellers regnet med at dagen stille og roligt skulle bruges på at trille rundt på Zolder... hvis jeg er heldig når jeg lige en lille times træning i aften kort før løbsstart
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf BoblereN » 23. mar 2016 10:16

BulletEyeDk skrev:
BoblereN skrev:Det lyder som om folk er velforberedte må jeg nok sige! :)


Ikke her... har endnu ikke kørt en eneste runde på Zolder i grp. A bilen har simpelthen ikke haft tid... og fruen har planlagt en tur til IKEA i dag :shock:

Havde ellers regnet med at dagen stille og roligt skulle bruges på at trille rundt på Zolder... hvis jeg er heldig når jeg lige en lille times træning i aften kort før løbsstart


Jeg vil gerne trille med hvis jeg kan nå det :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf normann » 23. mar 2016 11:57

Jeg har så lige slettet mit tørvejrs setup det var ikke så heldigt forfra igen dejligt
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf TigerJax007 » 23. mar 2016 12:02

Jeg ligger syg herhjemme med en god gang influenza. Det betyder så til gengæld også, at I ikke slipper for mig alligevel. Om jeg overhovedet når at træne inden i aften, det er jeg ikke så sikker på, men vi tager det som det kommer.

Og bare rolig - jeg skal nok sørge for at køre så hurtigt, at jeg ikke smitter jer ;)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf BoblereN » 23. mar 2016 12:59

normann skrev:Jeg har så lige slettet mit tørvejrs setup det var ikke så heldigt forfra igen dejligt
Mvh Teddy


Den nuværende prognose siger regn igen!! Så måske er det ikke spildt :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Løbsserie #2 - løb 4/6

Indlægaf normann » 23. mar 2016 14:12

Det var pænt af dig tiger husk lige et filter på udstødningen
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron