Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 3/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Morten Skou » 9. mar 2016 22:24

Er glad for at jeg nåede at komme med, det var sgu lige på et hængende hår med styringen til sidst - tak for hjælpen :D

Fin 9. plads... det er bedre end sidst, og setuppet var sgu rigtig godt - det var også mit første forsøg på at køre i regnvejr.

Tak for spillet.


Hvorfor var det egentlig at nummer 10 og 11 udgik? (kan ikke lige huske hvem det var).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf normann » 9. mar 2016 22:43

Tak for ræset
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 9. mar 2016 22:48

Stillingen opdateret jvf. resultatet... ret mig lige hvis jeg tager fejl, men racing bull endte foran mrnybroe ?? sådan har jeg forstået det... og både racing og mrnybroe har jeg opdateret med mindre end 27 kørte laps, dvs. de "kun" får halve point.

@skou - de sidste 2 forlod bare spillet inden timeren havde talt ned, så fremgår de ikke af stillingen... det skal vi lige huske til en anden gang...

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Benja190782 » 9. mar 2016 22:51

Hold kæft jeg skulle godt nok tage mig selv i nakken, for at samle mig, efter den fatale afkørsel på tredje omgang!
At komme tilbage fra sidstepladsen og op som nr. 2 føles næsten, som at vinde! :)

Håber faktisk på regnvejr næste gang - sjovt nok...
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 9. mar 2016 22:56

Vedrørende nygaards kommentar: Uha PGR3 var fandme fedt dengang. Kan i huske den der turnering hvor vi her på xboxlife kørte kval om tre pladser og hvor vi endte med at lammetæve de andre danske sites og sendte Blade Dk til Finland i en skandinavisk finale ? Det kan jeg ihvertfald, for jeg var en af de tre :D

- og tak for et spændende ræs her til aften 8) jeg var godt nok ved at skide i bukserne da mit ffb lavede ravage inden selve løbet. Så tak for hjælpen med at få det til at virke.
Senest rettet af Niki Lauda DK 9. mar 2016 23:08, rettet i alt 2 gange.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Morten Skou » 9. mar 2016 22:57

Benja190782 skrev:Hold kæft jeg skulle godt nok tage mig selv i nakken, for at samle mig, efter den fatale afkørsel på tredje omgang!
At komme tilbage fra sidstepladsen og op som nr. 2 føles næsten, som at vinde! :)

Håber faktisk på regnvejr næste gang - sjovt nok...


Ja, det er dæleme godt kørt =D> Det var egentlig ikke så slemt at køre i regnvejr som jeg havde regnet med.

Niki Lauda DK: Ja, det glemmer jeg ikke lige med det samme, det var super fedt 8)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 10. mar 2016 00:10

Skimmede lige replay igennem for bla. at se min lidt ærgelige start - men ville også lige se hvordan Benja's crash i starten så ud... kan således konstatere, at det er nøjagtigt samme sted jeg selv crashede 2 gange på samme måde og med samme udfald på karrosseriet.... :shock:

Folk må ligesom sidst meget gerne smide replay tider, hvis de mener, der er noget relevant fra deres løb, som de gerne vil have med i det replay jeg laver om et par dage...

Ellers tak for et vådt løb på Brands Hatch, underligt med de Mercedes dæk, at de bliver så varme og samtidig også vildt underligt at flere af jer kæmpede med jeres pitcrew med deres håndtering af nye dæk, den fejl har vi ikke set i det omfang før.

Virkelig surt for dig Teddy, du lå sgu ellers ret godt til og kunne have scoret vigtige point

@Grabovac - er det et TX rat du har fået fingrene i ??
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BoblereN » 10. mar 2016 08:14

Tak for ræs i går!
Forventede selv at ligge i den gode ende af midterfeltet da jeg ikke havde fået trænet.. Høstede nok frugterne af at det var mit tredje løb i xbl.pcars regi på brands hatch, så det var ikke så meget banen der var udfordringen...

Kom til løbet uden forventninger men blev hurtigt grebet af at det så ud til at Benja og jeg skulle kæmpe.. fantastiske første 2-3 omgange... uheldigvis endte det i et uheld for benja og så blev det en kamp mod dækkenes konge teddy... Han lå stabilt på andenpladsen med et gap på 2sek.. Forsøgte ivrigt at skabe et hul ned til ham, men i forsøget pressede jeg bilen for hårdt og dækkene kom på 120+ grader... Så efter 3-4 omgange uden at øge afstanden ændrede jeg taktik og forsøgte at få bragt temperaturen ned ved at køre mindre aggresivt, og det lykkedes at få dem ned omkring 105-110 grader, og så kunne jeg stille udbygge til et 15 sekunders forspring på 25 omgang, hvor jeg så mig nødsaget til at pitte og få nye dæk på... Fandme om jeg ikke måtte holde og kigge i 10 sek pga. en elektrisk fejl i maskineriet.. Troede det var en E30'er fra 80'eren jeg kørte i, hvor fanden er de elektriske dele i den!? :P

Mest ærgeligt må det dog være for teddy der kører et så stabilt løb og så fucker pit'en op...

Jeg er tilbøjelig til at vi ser på måden vi afvikler løb, og måske fjerner de obligatoriske pitstops fra vores løb da de tydeligvis ikke virker optimalt.. Jeg selv fik dog sat et par nye wet dæk på, dog havde de ikke helt styr på kompressoren og havde blæst tæt på 3 bars tryk i dem... Så min forhåbning om at komme ud og banke gode tider af de sidste 5-6 omgange, blev nærmere en kamp om overlevelse og sørge for at benja ikke fik nappet førstepladsen.. 1-2 omgange mere og så var det lykkedes ham..

Måske vi skulle kigge i retning mod 2 løbs afviklingen på en raceaften og fjerne pit stoppet...

Jeg er meget blandet om det, da jeg helt sikkert synes at pitstoppet giver rigtig meget til spillet... Men synes sku ikke det er i orden at man ikke en gang kan afvikle sit pitstop som man har planlagt.. :)
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf Morten Skou » 10. mar 2016 08:18

Er det ikke bare realisme, at et pitstop kan drille? Jeg oplevede det også i går.. noget med at de havde mistet en bolt til dækket og at det derfor tog pænt lang tid at få skiftet. Det øger bare spændingen, ligesom i rigtige racerløb i min optik :D
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BoblereN » 10. mar 2016 08:23

Hehe.. Jo sådan kan man også se på det... Men jeg ved ikke om det er realistisk at en pitcrew sætter medium compound på når det regner og strategien siger at de skal sætte wets på.. :)
At de taber en bolt, møtrik eller noget er gået i stykker er ok med mig... og en del af spillet..

Jeg er bare bange for at det er ødelæggende og demotiverende for dem der virkelig kæmper, og kører et løb uden fejl og ligger til at høste frugterne deraf... Når så de kalder deres pitstop og egentlig har forberedt det og er klar.. Så ødelægger de hele ens løb på 30 sekunder ud af et 40 minutters ræs..

Edit: Og den træning folk ligger forud for løbene kan jo i princippet være total ligegyldig hvis pitcrewet beslutter sig for at ødelægge dit løb...
Jeg ser bare langsigtet at det kunne være noget der fik folk til at springe fra.. og så snakkede Grabo og jeg i bilen i morges om hvor få kampe der reelt set var i løbet.. Måske det havde noget at gøre med at mange havde trænet og der derfor ligeså stille blot blev opbygget de mellemrum mellem kørerne... Og derfor tænkte jeg i retning af en omvendt grid i et løb to på en løbsaften... Synes virkelig vi havde god succes med det, og bød på noget virkelig godt ræs..
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 10. mar 2016 08:39

Ja det er virkelig surt at pitstoppene pludselig skal give problemer som de gjorde i går...

Kan dem der oplevede problemer ikke lige liste hvad der skete for dem, så vil jeg give det samlet videre til det officielle forum
Gerne info om strategi, hvordan var denne opsat, hvad skete der i pitten og hvad endte i med da i kørte ud af pitten. - Jeg går ud fra at i alle kaldte jeres pistop inden i kørte ind ?
Jeg har som vanligt sikret UDP data fra løbet, men det indeholder formentlig ikke andet end informationen om at i går i pit og hvornår i kommer ud igen.

Hvorfor vi pludselig skal døje med disse pit problemer er lidt en gåde for mig, det er længe siden vi har kæmpet med det, og så vidt jeg ved så skulle disse fejl være ryddet af vejen, måske det er sneget et par fejl med ifm. seneste udvidelse ??

Grunden til at vi kører 1.løbs formatet videre fra løbsserie #1 er helt grundlæggende at det så er samme format, hvorfor pointgivning osv. kunne fortsættes som hidtil.

Reelt set er der intet til hinder for, at vi evt. indfører 2. løbsformatet.... i så fald skal der nok justeres på pointformatet til specielt løb2, der køres med omvendt grid.

En anden option er også bare at fortsætte med det lange løbsformat som hidtil og så gå væk fra det obligatoriske pitstop.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf mrnybroe » 10. mar 2016 08:47

Tak for løbet i aftes. Jeg undskylder at jeg fik logget ud inden at vi fik noteret stillingen.
Men må nok sige jeg var mildt sagt arrig i aftes !!! Jeg valgte at retire efter 22 om gange og sidde og se hvordan i andre kørte. Fordi jeg kunne slet ikke motivere mig til at køre det sidste af løbet færdig.

Kæft en start jeg havde på løbet i aftes, jeg lå og kørte noget af det bedste jeg har kørt. Utroligt hvor meget det gør at slå den race-line fra. Samt begynde at køre svingende som de hurtigere drenge i feltet køre dem.
Taxa'en den havde bare fart på - og selv benja fik et chock da han kunne se at hyre-vognen lå på 5. pladsen.
Efter 15 omgange begynder jeg at overveje, om jeg skulle køre ind og skifte dæk. Dog var det kun min venstre fordæk som var slidt, så kunne måske have lavet en "Teddy" igår. Men ville jo gerne forsvare min 5.plads, så valgte at tage i pit'en.

Jeg havde lavet et pit stop med korrekt dæk tryk, samt med WET dæk. Dette vælger jeg så, da jeg så kommer ud kan jeg godt mærke der er noget i vejen.
Så ind i pit igen for at få skiftet dæk, her editere jeg mit gemte pitstop og kan se den står til medium dæk. AHA - jamen så skifter vi lige et WET. Ud med mig igen.....dog er bilen slet ikke som den skal være.
Så jeg kalder lige et pit stop igen igen.... jeg køre ind lige for at kontrollere om dæk trykket står forkert. Det står til 1.63 foran og 1.41 bagi og så ud igen og hente det tabte. Da jeg så kommer ud igen er det stadig helt galt. Så er det heldigt at BoblereN lige siger jeg skal skift HUB for at se dæk trykkene.
De står så til 2.01 foran og 1.75 bagi !!!
Så jeg vælger lige at kalde min pit igen - lister ind og går så ned og ændre dæk trykket manuelt på alle dækkene, de står til 1.41 så jeg retter den til 1.39 og tilbage til 1.41. Køre lige alle 4 dækkene igennem og lister ud igen.
Og halløjsa.... så er dækkene faktisk ligesom de skal være. Jeg kan stå fast på banen. Da jeg kommer ud er det lige bagved Skou, som godt nok er én omgang foran mig. Men lige der magtede jeg faktisk slet ikke at køre pCARS mere!!

Det er virkelig øv at det lige skulle smadre løbet i aftes. Men sådan er det jo, det er første gang jeg er ramt af en bug i spillet, så nu har jeg da også prøvet det.
Så jeg vil da give BoblereN ret i, at det er øv at et pit stop skal ødelægge hele løbet. Men jeg kan godt lide at vi skal i pit, netop fordi det lige give lidt strategi til løbet. Men for sådan en som Teddy, så er det jo lidt trælst at han skal i pit(og som igår få ødelagt sit løb), når han faktisk kan køre 30 omgange på et sæt dæk.
Jeg ved da at ved næste løb, der laver jeg selvfølgelig et gemt pitstop, men jeg bruger altså lige de 10-15 sekunder til MANUELT at lave ændringerne på opsætningen, bare lige for at være sikker!!

Flot kørt at Niki i aftes! Det var sgu fedt at ligger med de 2-3 sekunder de første 15 omgange.
Kunne også fornemme på folk at der var dyb konsentration den første halv del af løbet - kæft der var stille i chatten :)

Men heldigvis har Protrade fyret hele pit crew'et - så jeg ser frem til næste løb. Vogn #47 giver ikke sådan op!!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BoblereN » 10. mar 2016 08:49

Her er min udgave:

Requested pitstop in sector 2.
Pitstop acknowledged from pitcrew.
When entering pitstop, confirmed that pitstop strategy "Wets" was active.
Following settings on pitstopstrategy "Wets":
Pitstopstrategi was made prior to the race, no settings was changed during entering the pits. Only confirmed the strategy and closed the info window.

Synchronous change: Yes
Tire change: Yes
Compound: Wet
Front Tire Pressure: 1.5 bar
Rear Tire Pressure: 1,4 bar

When exiting the pitlane I checked tire temp + pressure... Temperature fine, pressure 2.8 bar on all four tires.
I struggled the find grip on the track with the high pressure... Figured when the pressure had messed up maybe the tire change had also messed up.. Changed HUD to telemetry and confirmed that Wet / Rain tires was fitted.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf BulletEyeDk » 10. mar 2016 08:51

@mrnybroe - noteret mht. dine pitstop oplevelser, samler det sammen og smider det på det officielle forum, skideærgeligt, at dit nok bedste løb hidtil skulle ødelægges af en fejl i spillet.. jeg ville også blive pænt frustreret :cry:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 3/6

Indlægaf mrnybroe » 10. mar 2016 08:59

BulletEyeDk skrev:@mrnybroe - noteret mht. dine pitstop oplevelser, samler det sammen og smider det på det officielle forum, skideærgeligt, at dit nok bedste løb hidtil skulle ødelægges af en fejl i spillet.. jeg ville også blive pænt frustreret :cry:

Yeps - men om ikke andet kan jeg tage det gode med til næste løb.
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster