Xboxlife forum

Løbsserie #2 - løb 2/6

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Morten Skou » 26. feb 2016 14:00

ShumwayDK skrev:Og Benja udviste stort sportmanship, da han på en af de sidste omgange ramte mig i sidste sving så jeg måtte en tur i barrieren. Han gav nemlig pladsen tilbage kort efter! =D>


Sådan! =D>
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf ShumwayDK » 26. feb 2016 14:10

BoblereN skrev: Til sidst lykkedes det ved hjælp af en god udgang på et sving og så lidt afstand at jeg kunne drafte mig forbi på langsiden:

http://xboxclips.com/BoblereN/3a1de7dd-207a-462f-a3c4-c6eb8a4e31dd


Jeg var lige ved at begynde at skifte fra side til side for at forhindre at du draftede.
Så opdagede jeg at du var helt tæt på, og at det jo så rent faktisk ville være usportsligt at skifte side hele tiden, så jeg valgte at blive liggende. Det skulle dog nok ikke havde været i den ene side, men lidt mere midt på. Men du var nok kommet forbi under alle omstændigheder.

Mht til raceline, så vil jeg da lige dele min historie med den.
I hele første sæson der kørte jeg med den. Jeg tænkte at det var en god måde at lære banerne at kende på. Hen mod slutningen bildte jeg mig ind, at jeg rent faktisk ikke brugte den, for jeg bremsede f.eks. ikke lige når den blev rød.
Men når jeg prøvede at slå den fra, så fandt jeg hurtigt ud af, at jeg ikke havde nogen bremsepunkter. Istedet for at fokusere på omgivelserne og bruge referencepunkter, så lå mine bremsepunkter åbenbart x tid efter raceline var blevet rød.
Da der var så kort tid mellem løbene, så følte jeg ikke at jeg havde tid til at genlære svingene uden, så jeg valgte at køre sæsonen til ende med den.
Men i en af de første løb i mellemsæsonen blev den droppet. Og så måtte jeg faktisk begynde mine træninger med at køre langsommere rundt på banerne, for at finde referencepunkter.

Det er faktisk også den direkte årsag til at jeg er i stand til at køre mere defensivt i svingene. Før skulle jeg mere eller mindre ubevidst fokusere på linjen, og det gjorde at jeg ikke trak væk fra den. Nu har jeg mine referencepunkter, så betyder det mindre at jeg ikke ligger på ideal linjen.

Jeg tror dog ikke, at jeg blev meget hurtigere af at droppe den, måske lidt fordi ideal linjen i pCars ikke altid er helt ideal :)
Min største forbedring lå (ud over masser af træning) helt klart i nye pedaler.
De T3PA-Pro pedaler gør en kæmpe forskel. Ikke kun på bremsen. Men det er også meget nemmere at give en mere præcis mængde gas igennem svingene, end det er med standard pedalerne.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf ShumwayDK » 26. feb 2016 14:21

Morten Skou skrev:
Sådan! =D>

Hvilket minder mig om, at jeg slet ikke har fået sagt velkommen til dig Skou.
Velkommen til pCars ligaen! Fedt at du gider at deltage.

Og så vil jeg da også lige rose dig for fint at give plads.. Første gang jeg skulle passere dig, fik jeg ikke givet mig til kende på chat'en. Det har jeg en tendens til at glemme, fordi jeg koncentrerer mig sådan, og det giver engang imellem nogle misforståelser mellem mig og backmarkerne :)
Men selvom det var det mest umulige sted på banen (i starten af nedkørslen) så gav du fint plads. =D>
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf normann » 26. feb 2016 19:39

Ja det er bedst uden alle de hjælpe midler de trækker fokus væk fra det det drejer sig om nemlig race og kan det så ske i sammen med jævnaldrene fyre sådan da så er det bare alletiders
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Benja190782 » 26. feb 2016 21:18

Niki Lauda DK skrev:Jeg fik fandt lige en gammel optagelse fra det famøse Team Benja, hvor der bliver skiftet manuelt gear og kontrastyret på Brands Hatch i den legendariske BMW M3 E30. Her får man et godt indblik i hvordan der skal arbejdes for at håndtere den gamle tysker som den oprindeligt er bygget. Her er ikke noget tøsepjat med paddleshifters og autokobling. Det er hardcore racing på bedste vis. Team Lauda vil meget gerne op på samme niveau udstyrsmæssigt, men er desværre inde i en periode med lavvande i kassen hvor hovedsponsoren a-kassen ASE har afvist at dække udgifterne til en manuel gearkasse. Så teamet må nøjes med at høre historier fra Team Benjas førstekører og med tårer i øjnene kigge på youtubevideoer og spise tørre kiks for at abstrahere fra den dybe krise:



Hvis man tørrer tårerne væk og kan se klart, så kan man lige ane at der bliver Heel-toe'et ved nedbremsningerne for at holde motoren oppe i omdrejninger for en bedre acceleration ud af kurverne.....(nu græder team Lauda igen).


Legendarisk post, Niki Lauda!
Jeg får næsten lyst til at forære dig en TH8A-shifter og et sæt T3PA-PRO pedaler bare i respekt for din entusiasme!

Super fed video du har fundet! Det er virkelig fedt at se BMW'en i action! :mrgreen:

Iøvrigt et fantastisk flot løb af dig i onsdags - du er klart en af de mest lovende kørere i feltet efter min mening.
Jeg spår dig en PRO licens efter denne sæson!

Jeg er vild med din stil! 8)
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 26. feb 2016 23:16

Tak for de flotte ord Benja. Det er et skulderklap jeg sætter pris på. Det skal dog siges at jeg har fået megen værdifuld viden fra alle jer andre og den entusiasme i alle sammen lægger i det har helt klart trukket mig med op i niveau på forholdsvis kort tid. Men nu må vi se hvordan de forskellige kørere udvikler sig og hvordan løbene ender. jeg har et enkelt personligt mål der skal agere gulerod i løbsserien, som bliver svært at fuldføre, men hvis man vil frem i livet skal barren sættes højt og mit slutmål er derfor at ligge over alle semikørerne når serien er slut. Om det lykkes må tiden vise og det handler for mig ikke om at vinde over andre, men om at forbedre sine egne præstationer. Om ikke andet så skal der køres noget ræs og det er hamrende fedt uanset hvordan det ender 8)
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf BulletEyeDk » 26. feb 2016 23:45

Benja190782 skrev:Iøvrigt et fantastisk flot løb af dig i onsdags - du er klart en af de mest lovende kørere i feltet efter min mening.
Jeg spår dig en PRO licens efter denne sæson!

Jeg er vild med din stil! 8)


Jeg er helt på linje med dig Benja190782 her... ikke for at ligge et unødigt pres på Niki's skuldre - men jeg har set rigtig meget replay fra løb #1 og her mener jeg helt klart, at man kan se at Niki kommer med et stort potentiale, jeg nævnte det for dem der trænede tirsdag, at jeg syntes Niki kørte et solidt første løb i serien... så nu Benja190782 bragte det på banen er det helt klart på sin plads at nævne her 8)

Det er bare at klø på, det kunne være fedt, hvis de forreste kunne få endnu en at slå's med =D>
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Benja190782 » 27. feb 2016 00:13

Denne gang vil jeg forberede mig lidt bedre og ikke bare nøjes med en lille træning dagen før løbet.

Så der skal køres HELE weekenden!

Er startet i dag på Brands Hatch GP. - 01:31:347
Billede
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+4

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Morten Skou » 27. feb 2016 11:23

Jeg skal så bare lige finde 8 sekunder i løbet af de næste 14 dage ;)
Billede

Har prøvet at ændre lidt på bilens setup, ud fra den her template:
http://projectcarssetups.eu/#/viewsetup/66628673

Men i løbet af weekenden vil jeg prøve nogle andre tror jeg, men mest af alt gælder det om at jeg får nogle flere timer bag rattet. :D

Det irriterer mig i øvrigt voldsomt, at man ikke kan navngive og gemme flere forskellige setups per bil. Det ville gøre det nemmere at skifte imellem dem og evt. lave setups der passer til hver bane (hvis man er så dygtig).
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+3

Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf BulletEyeDk » 27. feb 2016 11:46

Morten Skou skrev:Jeg skal så bare lige finde 8 sekunder i løbet af de næste 14 dage ;)
Billede

Har prøvet at ændre lidt på bilens setup, ud fra den her template:
http://projectcarssetups.eu/#/viewsetup/66628673

Men i løbet af weekenden vil jeg prøve nogle andre tror jeg, men mest af alt gælder det om at jeg får nogle flere timer bag rattet. :D

Det irriterer mig i øvrigt voldsomt, at man ikke kan navngive og gemme flere forskellige setups per bil. Det ville gøre det nemmere at skifte imellem dem og evt. lave setups der passer til hver bane (hvis man er så dygtig).


Husk du under LAP2 og LAP3 på pCARS siden kan smide notater om evt. setups du roder med... på den måde behøver du ikke skrive det ned på papir... tilmed kan du poste en tid sammen med setup'et...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Morten Skou » 27. feb 2016 12:13

Den glemmer åbenbart de ændringer man laver på bilens setup i forbindelse med qualifying til et løb? Altså forstået på den måde, at hvis jeg går ud i min garage bagefter, så er det de oprindelige som er der?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. feb 2016 14:54

Husker du at trykke A når du er færdig i setupmenuen ? For hvis ikke så gemmer den nemlig ikke det man har ændret.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Morten Skou » 27. feb 2016 14:59

Niki Lauda DK skrev:Husker du at trykke A når du er færdig i setupmenuen ? For hvis ikke så gemmer den nemlig ikke det man har ændret.


Faktisk hoppede den helt ud af opsætningen, fordi løbet gik i gang :-( Så det giver måske mening nok.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf Niki Lauda DK » 27. feb 2016 15:08

Så er det derfor. Det er lidt kantet og ikke altid nemt at vide hvordan tingene fungerer i det spil. Hvis man er på vej ind i pit og skal vælge hvad man vil i den lille boks der popper frem, så kan man ved et enkelt tryk på exit (istedet for close) hoppe ud af løbet og få sig en lækker rød boks med initialerne DNF på scoreboardet i løbsserien. Så man skal være varsom og omhyggelig for at kunne navigere rundt.
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Re: Løbsserie #2 - løb 2/6

Indlægaf normann » 27. feb 2016 18:25

der er også mange gode videoer på youtube med forklaringer på, hvad de forskellige indstillinger gør ved ens setup
Men det er godt nok noget langhåret lige at få det sat på plads inde i hovedet ,måske alderen trykker lidt he he
Mvh tedy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+2

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster