Xboxlife forum

Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 24. jan 2016 20:21

Du kan administrere dit spil på selve xboxen ved at klikke menu knappen på spillet og så administrer (eller noget i den stil) - her mener jeg du kan se dine saves... det kan hjælpe dig helt at slette der her vil jeg tro.

Det lyder godt nok underligt at du slet ikke kan gemme...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf normann » 24. jan 2016 20:41

Mit spil har også mistet savegame fantastisk, ja der må være noget galt et eller andet sted
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 24. jan 2016 20:49

Ahh surt Teddy... jeg ved hvordan det føles, det er eddermagme belastende...

Husk at det er hele skidtet du skal igennem igen, options, kalibrering, opsætning af ekstra knapper, FFB opsætning, bil opsætning, HUD placering osv...

Håber du har nogle noter liggende med FFB settings og setups til biler osv ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf normann » 24. jan 2016 23:16

Hej nej jeg har ingen notater af noget som helst, det sker jo altid for naboen ,der sker nu ikke så meget ved det har kun kalibret rattet og sat ffb til 70% og så den pitknap så det skulle ikke være så galt at komme tilbage hvor jeg var ,har også kun kørt gokart i karriere delen så har ikke mistet det store i den del, men håber da at de får styr på det
Mvh Teddy
normann
Niveau 4
 
Indlæg: 633

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jan 2016 09:17

Sakset fra første indlæg...

Af hensyn til træning/forberedelse op til løbet skal jeg opfordre til at man i god tid tilmelder sig, da sene tilmeldinger kan rykke rundt på hvilken bil man skal køre i.

Skal vi kun være 8 mand på onsdag ??

- Af hensyn til ovenstående så vil de biler folk er tildelt i aften kl.23:59 være gældende, dvs. selvom flere skulle tilmelde sig og rykke rundt på fordelingen, så vil allerede tilmeldte kørere ikke rykke yderligere rundt.

Dermed kan folk få trænet som minimum hele tirsdag + onsdag...

EDIT: pcars.xbl.dk er pt. ikke tilgængelig... får først startet serveren op igen efter job, sorry hvis nogen skulle bruge... men havde et strømsvigt derhjemme i morges inden job, tænkte ikke på at få startet serveren igen...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jan 2016 14:57

BulletEyeDk skrev:pcars.xbl.dk er pt. ikke tilgængelig...


Kører igen... :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf mrnybroe » 25. jan 2016 15:57

BulletEyeDk skrev:
BulletEyeDk skrev:pcars.xbl.dk er pt. ikke tilgængelig...


Kører igen... :mrgreen:

Skønt !! var lige ved at blive nervøs !!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf ShumwayDK » 25. jan 2016 16:54

BulletEyeDk skrev:Det hænger sammen på den måde, at de 4 vejr slots i løbs opsætningen er her og nu data, forstået på den måde at slot 1 = nu

Der er taget udgangspunkt i at vi typisk kører i 1 time... derfor beregnes den samlede tid på banen.... i dette tilfælde: Time Progression: 5x, hvilket samlet givet 5 timer...

Derfor deles de resterende 3 slots ud på denne periode...

Vejrudsigten i bunden viser her og nu data for vejret aktuelt og 5 dage frem på dette tidspunkt.
For de næstkommende dage er det samme tidspunkt som det du ser nu, der er gældende...

Håber det kastede lidt mere lys over det ?


Det kan sgu godt være at jeg er lidt tungnem. Men jeg synes ikke rigtigt det står meget klarere for mig #-o
Vil det sige at vejret de andre dage i 5døgns udsigten spiller ind på vejret på raceday? Det kan jeg dog heller ikke helt få til at passe med dagens vejrudsigt.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jan 2016 18:19

nej...

5 døgns udsigten i bunden viser som sådan bare vejret som det er aktuelt nu samt hvordan det vil være de næste 4 dage. Vejret på de fremtidige dage tager udgangspunkt i præcist samme klokkeslæt som det tidspunkt siden er indlæst, bare 4 dage frem.

Dvs... hvis du er rigtig smart, så checker du vejrudsigten i dag kl.21.00, det vejr du således ser for den 27. januar vil højest sandsynligt være det vejr vi starter med på løbsdagen... i slot 1...

Hvis du kigger på de 4 vejrslots oppe i løbsdata felterne... så kan disse kun bruges umiddelbart inden der skal køres, altså ifm. opsætning af selve løbet, da vejrslot 1 = det aktuelle vejr på det tidspunkt du indlæser siden...

Vejrslot 2-4 beregnes ud fra tidsfaktoren i løbet, med udgangspunkt i at vi typisk kører ca. en time pr. løb...

Løbet onsdag er 5x dvs. et fuldt løb simulerer 5 timer i alt... dvs. vejrslot 2-4 viser således vejret fra løbsstart og 5 timer frem....

Håber det giver mening... tror ikke jeg kan pensle det mere ud 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf Chokofanten » 25. jan 2016 19:37

BulletEyeDk skrev:nej...

5 døgns udsigten i bunden viser som sådan bare vejret som det er aktuelt nu samt hvordan det vil være de næste 4 dage. Vejret på de fremtidige dage tager udgangspunkt i præcist samme klokkeslæt som det tidspunkt siden er indlæst, bare 4 dage frem.

Dvs... hvis du er rigtig smart, så checker du vejrudsigten i dag kl.21.00, det vejr du således ser for den 27. januar vil højest sandsynligt være det vejr vi starter med på løbsdagen... i slot 1...

Hvis du kigger på de 4 vejrslots oppe i løbsdata felterne... så kan disse kun bruges umiddelbart inden der skal køres, altså ifm. opsætning af selve løbet, da vejrslot 1 = det aktuelle vejr på det tidspunkt du indlæser siden...

Vejrslot 2-4 beregnes ud fra tidsfaktoren i løbet, med udgangspunkt i at vi typisk kører ca. en time pr. løb...

Løbet onsdag er 5x dvs. et fuldt løb simulerer 5 timer i alt... dvs. vejrslot 2-4 viser således vejret fra løbsstart og 5 timer frem....

Håber det giver mening... tror ikke jeg kan pensle det mere ud 8)


Dvs. At det som står i de 4 slot's kan vi ikke bruge til noget, før vi har den aktuelle dag?
Er det sådan det skal forstås?
Hvad med temperatureren i vejrudsigten?
Hvordan bliver det så?
Tæller det også med i de slot's eller er de omregnet til noget andet?

Kim.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 25. jan 2016 19:49

Korrekt... de 4 slots viser hvordan løbet skal sættes op helt aktuelt og gør det således for det tidsrum nu -> 5 timer frem..

Selve vejrudsigten i bunden er prognosen for de næste dage, det er den som man i første omgang skal holde øje med...

Temperaturen på banen kan man ikke pille ved, det styrer spillet helt automatisk, formentlig ud fra den givne dato det bliver opsat til - også derfor det ikke er nævnt nærmere under de 4 slots...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BulletEyeDk » 26. jan 2016 01:14

Skulle vi se "last minute" tilmeldinger, så kører allerede tilmeldte kørere i disse biler:

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 26. jan 2016 07:36

Jeg kan muligvis blive nødsaget til at lave en last minut afmelding.. Jeg gør hvad jeg kan for at nå det.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 26. jan 2016 07:54

BulletEyeDk skrev:Skulle vi se "last minute" tilmeldinger, så kører allerede tilmeldte kørere i disse biler:

Billede


Haha - Godt du og tiger røg i samme klasse! Så er der fortsat den interne kamp... Burde der ikke være en compare funktion mellem kørere så man kan se forholdet? :) Ligesom F1 teams interne kval kamp :P
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg

+2

Re: Multiclass løb 27-01-2016 21:00

Indlægaf BoblereN » 26. jan 2016 08:05

BulletEyeDk skrev:nej...

5 døgns udsigten i bunden viser som sådan bare vejret som det er aktuelt nu samt hvordan det vil være de næste 4 dage. Vejret på de fremtidige dage tager udgangspunkt i præcist samme klokkeslæt som det tidspunkt siden er indlæst, bare 4 dage frem.

Dvs... hvis du er rigtig smart, så checker du vejrudsigten i dag kl.21.00, det vejr du således ser for den 27. januar vil højest sandsynligt være det vejr vi starter med på løbsdagen... i slot 1...

Hvis du kigger på de 4 vejrslots oppe i løbsdata felterne... så kan disse kun bruges umiddelbart inden der skal køres, altså ifm. opsætning af selve løbet, da vejrslot 1 = det aktuelle vejr på det tidspunkt du indlæser siden...

Vejrslot 2-4 beregnes ud fra tidsfaktoren i løbet, med udgangspunkt i at vi typisk kører ca. en time pr. løb...

Løbet onsdag er 5x dvs. et fuldt løb simulerer 5 timer i alt... dvs. vejrslot 2-4 viser således vejret fra løbsstart og 5 timer frem....

Håber det giver mening... tror ikke jeg kan pensle det mere ud 8)


Okay, interessant.
Jeg troede egentlig at vejrslots hentede data for racedate + starttidspunkt, så det ikke gjorde nogen forskel hvornår man kiggede på siden.
Tænker det gerne må gøres mere synligt at det er det aktuelle vejr, måske realistisk ændres til "Current weather condition at track".. Og måske temperaturen skulle fjernes fra prognosen da vi jo alligevel ikke rigtig kan styre den? :)

Og da prognosen blot viser vejrudsigten for den time du tilgår siden på, vil det være rigtig fedt med et direkte link til kilden og prognosen... Så man selv kan tilgå dataen og undersøge starttidspunktet og de omkringliggende data.

Jeg mener at når jeg tjekker siden nu siger den "Clear" for den 27'ende i prognosen.
Men den vejrslot vil være givet hvis løbet skulle afvikles kl 08.00... Så ville jeg i stedet tilgå vejrsitet og tjekke hvad de siger om vejret d. 27'ende kl 13.00, hvor løbet starter.

Jeg har netop tjekket en vejrudsigt og den forudser på nuværende tidspunkt "Cloudy" og "Overcast" den 27'ende mellem 13.00 - 18.00
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster