Xboxlife forum

pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 9. nov 2015 22:43

Har lige kørt lidt træning på Brno, det er godt nok en bane der igen sætter mine dæk under pres... samtidig kæmper jeg noget med mine omgangstider, jeg syntes det er svært at presse bilen og stadig køre rene tider.. :mrgreen:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf Chokofanten » 10. nov 2015 05:42

BulletEyeDk skrev:Hmm det lyder sgu ikke for godt... det har jeg aldrig prøvet, jeg ved ShumwayDK også har haft lidt problemer, jeg kan bare ikke huske om det også var manglende FFB.

Har du prøvet at opdatere firmwaren på rattet ?


Det var også min tanke, at kigge på det i aften.
Jeg spillede søndag uden problemer.
Ærgerligt.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf dalingo » 10. nov 2015 07:01

Jeg har det fint med at ATO skifter. Også selv om jeg kan se at det giver endnu end konkurrent til podie pladserne (o: Men tæt ræs kan man vel ikke få nok af.

Jeg synes dog så at det er mest fair at Benja så også får lov til at skifte tilbage til RUF'en....
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf BoblereN » 10. nov 2015 07:18

Chokofanten skrev:Er der nogen som har erfaringer med at force feedback lige pludselig mangler på et TX?
Jeg skulle træne idag. Så var der ingen force feedback på. Jeg tog usb stikket ud, og så begyndte det gale vanvid. Rattet kørte frem og tilbage, for derefter at stoppe ved midt, og kun køre til højre og ind til midt igen. Sådan fortsatte det, mens der var strøm på.
Tog jeg strømmen fra og satte det på igen fortsatte det bare. Pludselig var det stille, og jeg kunne køre igen.
Så var der ingen force feedback på. Prøvede det samme igen. Det samme vanvid startede.
Har prøvet at reset det inde i spillet.
Har kørt en anden bane.
Har spillet et andet spil.
Stadig ingen force feedback.
Jeg ved ikke.


Jeg har desværre prøvet noget lignende der endte med at koste mig 4-6 uger uden rat.
Under kalibreringen af rattet koksede den også helt rundt, men til sidst slukkede rattet også (de røde og hvide dioder gik ud).
Jeg var i dialog med thrustmaster der sendte mig en guide til at fjerne firmwaren på rattet, og herefter installere den seneste udgave igen. Det fik rattet til at virke 2-3 dage og så var den gal igen, og herefter kunne jeg ikke lykkedes med noget så det røg til reklamation.. jeg fik så et nyt retur...

Jeg er dog ikke sikker på det er samme fejl du er udsat for, da dit rat stadig virker.
En af fejlkilderne kan også være den kobling af usb stikket der sidder 40-50cm inde på kablet, prøv at skille den ad og puste i den...

Og prøv at få sat rattet til en PC og tjek igennem den der app at alt virker som det skal.
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf BoblereN » 10. nov 2015 07:23

Og til snakken om Ato's Aston... Så få ham sendt afsted i den V12'er!

Jeg havde samme oplevelse som ham da den nye aston pakke kom... Der havde jeg kørt en del i V12'eren og vidste hvor hurtigt jeg kunne køre i den... Så testede jeg live GTE V8'eren, og tænkte shit. Jeg mangler 5-6 sekunder i den her vogn..
Så da jeg så ATO havde postet tider med V12'eren og valgte V8'eren i løbet var jeg meget spændt på hvordan han fik den til at præstere...
Men det var jo udelukkende et udtryk for en presset situation og mangel på test
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf mrnybroe » 10. nov 2015 07:57

BulletEyeDk skrev:@alle...

ATO DK har skrevet til mig vedr. hans valg af bil, han vil meget gerne skifte den nuværende ud med en Aston Martin V12 Vantage....

Det var jo ikke helt meningen, at man skulle kunne skifte midt i en løbsserie, hvilket også står i reglerne... men om det skyldtes, at hele denne process var lidt presset for ham ved jeg ikke... han meldte sig jo til sidste onsdag kun timer før Imola løbet... og skulle downloade spillet igen, hvilket han var færdig med kort før start.

Som han skriver: "V8 modellen ser fin ud på spec, men ikke i realiteten", hvilket jo kan være svær at modbevise når nu han ikke havde tid til at prøvekøre den ret meget inden løbet.

What to do ?

Jeg er som sådan rimelig fleksibel i sådan en situation som denne, men når nu det er skrevet i reglerne så bør det jo til dels også gælde.

Skal ATO DK have lov at skifte sin bil ?

Vogn #35 har ikke noget issue med dette. Det bliver et Ja fra Illocom teamet
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf mrnybroe » 10. nov 2015 08:18

BulletEyeDk skrev:Har lige kørt lidt træning på Brno, det er godt nok en bane der igen sætter mine dæk under pres... samtidig kæmper jeg noget med mine omgangstider, jeg syntes det er svært at presse bilen og stadig køre rene tider.. :mrgreen:

Ja synes godt nok det koster lidt dæk. Men tror evt. jeg har fundet et okay setup. Men det skal lige testes for at se hvor mange omgange dækkene reelt holder.
Omkring de rene tider - så vil jeg skyde på at 02:04:xxx vil være en reelt omgangstid jeg kan holde under hele løbet. Disse 01:57:xxx tider kommer jeg SLET ikke i nærheden af, hellere ikke under kval !!
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+1

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf mortnDK » 10. nov 2015 10:08

Helt ok med ATO i V12 :)
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf ATOM-DK » 10. nov 2015 10:26

Tak til alle der har forståelse for jeg gerne vil skifte.

Har lige checket PC leaderboard (Som jeg skulle ha' gjort inden jeg valgte bil) :oops:

Imola: V8 6,456 sek efter den hurtigste tid sat i Mercedes, her er V12 0,675 sek efter.
Brno: V8 3,049 sek efter den hurtigste tid sat i BMW Z4, her er V12 0,529 sek efter.

Håber Bullit følger jeres råd. [-o<
ATOM-DK
Niveau 2
 
Indlæg: 194
By: Vemmelev

+1

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 10. nov 2015 19:27

Jeg vil gerne have, at ATO er glad og kører i en bil, som han føler han kan arbejde med. Derfor skal han også have lov at skifte.

Jeg er dog også tilhænger af, at opridsede regler bliver overholdt, og derfor er min holdning, at ATO får lov at skifte, men at for fremtiden, så må folk sørge for at have styr på hvilken bil de gerne vil køre i inden løbsserien går i gang. Så kan man skifte inden en ny sæson, men man må leve med sit valg i de 8 løb. Jeg er fuldt ud klar over og har også stor forståelse for, at ATO kom lidt ind i løbsserien med halv panik på med alle problemerne med rattet og så videre. Og derfor skal han også have dispensation. Han har ikke haft en fair chance for at forberede sig ligeså godt som os andre.

EDIT: Og jeg mener ikke, at der er nogen af jer andre / os andre der ikke har styr på tingene. Det er mere i tilfælde af, at nye deltagere måske senere tilslutter sig løbsserierne og støder på samme problematik. Så må man vente til sæsonen efter :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf ShumwayDK » 10. nov 2015 19:34

Også helt ok med dispensation herfra af de samme grunde som Tigerjax nævner. Jeg ser det dog også som et enkeltstående tilfælde, og ser gerne at det ikke danner præcedens.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf TigerJax007 » 10. nov 2015 19:42

Først tidligt på aftenen dagen inden løbet ankom Von Ryan Racing og deres bil # 60 til Tjekkiet for at tjekke asfalten med Jakob Tofte. Det sene ankomsttidspunkt skyldtes, at Tofte havde insiteret på at bruge ugen i Afrika, hvor han har udført nødhjælpsarbejde og opbygget skoler til lokale børn i en landsby.

Den elskede kører, som er i hjertet hos mange kvinder verden over grundet sit åbne og opofrende syn på livet, var dog ikke sen til at få Brno ind under huden.

Allerede i første omgang tangerede han Audi-teamets Morten Daugaard og hans 2:02:5..-tid, som ellers tidligere på ugen er blevet tolket af verdenspressen som Daugaards "smertegrænse" hvis man skal tro på citatet fra RacingWorld.com. Nyhedssiden fortsætter med ordene: "Daugaard var bekymrende lang tid om at presse sin gamle Audi ned i en tid, der næppe vil imponere feltet på onsdag".

Allerede efter 3 omgange fik Tofte brudt barrieren til et nyt sekund, da han kørte ind med træningstiden 02:01:988. Flere journalister på stedet kunne efterfølgende konstatere, at der stadig var masser af kørefejl, og at mekanikerteamet virkelig har fundet noget, der kan blive spændende for McLaren og Von Ryan Racing.

Tofte selv var da også ganske godt tilfreds med det, der bare er indledningen til træningen, og han udtalte under en mindre pause: "Jeg er langt fra tryg ved Brno endnu, så at se bilen i så lovende omgangstider allerede på et så tidligt stadie giver smil på læben og optimisme inden i morgen. Nu vil jeg bare ud og have flere omgange i bilen, inden vi skal se på om nogle sidste småjusteringer eventuelt kan komme på tale."

Hvorvidt Von Ryan Racing har delt deres McLaren erfaringer med feltets anden McLaren-kører, den letlevende og alkoholiserede Bonzo vides ikke. Rygterne siger, at Bonzo slet ikke stiller til start i uge 4, efter at være blevet distraheret af "underholdningsbranchen" i de mere dunkle områder af Prag.

Mere følger...
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+4

Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 10. nov 2015 21:27

ATOM-DK skrev:Tak til alle der har forståelse for jeg gerne vil skifte.

Har lige checket PC leaderboard (Som jeg skulle ha' gjort inden jeg valgte bil) :oops:

Imola: V8 6,456 sek efter den hurtigste tid sat i Mercedes, her er V12 0,675 sek efter.
Brno: V8 3,049 sek efter den hurtigste tid sat i BMW Z4, her er V12 0,529 sek efter.

Håber Bullit følger jeres råd. [-o<


Skifter din bil når du har læst og svaret den besked jeg har sendt dig ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf Chokofanten » 10. nov 2015 23:11

Så er det sket.
Styretøjet er gået.
Jeg har nu prøvet alt, hvad jeg kunne finde af løsninger på nettet.
Nu kan Xbox'en ikke engang finde rattet.
Der er kommet ny firmware på.
Intet har hjulpet.
Så ikke mere ræs herfra, før jeg har mit rat igen.
Desværre.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers


Re: pCARS løbsserie 4/8 (11-11-2015)

Indlægaf BulletEyeDk » 11. nov 2015 00:32

Chokofanten skrev:Så er det sket.
Styretøjet er gået.
Jeg har nu prøvet alt, hvad jeg kunne finde af løsninger på nettet.
Nu kan Xbox'en ikke engang finde rattet.
Der er kommet ny firmware på.
Intet har hjulpet.
Så ikke mere ræs herfra, før jeg har mit rat igen.
Desværre.

Nøj det er ærgeligt... håber på en hurtig løsning
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster