Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 7. sep 2015 20:16

Benja190782 skrev:Rolig nu, Shumway - det her handler overhovedet ikke om, at nogle folk kan kører hurtigere end mig på Monza - det er der sgu mange der kan, selv i RUF'en. -og det kan både du, Dalingo og ATO DK også hvis det skulle være.


Hold nu kæft Benja!
Jeg skal da godt nok holde mig fra at skrive indlæg på et forum, når jeg sidder skidesur på jobbet. :D
Når jeg læser mit indlæg igen, så virker det som et udfald mod dig. Det var overhovedet ikke meningen. :shock:
For at citere Lex&Klatten: Rundstyk' det var ikke med vanilje! :lol:

Det jeg mente var bare, at fordi man kan finde et eksempel på en som har sat en fantomtid i en bil, gør den ikke nødvendigvis overpowered, slet ikke når man kan finde en hurtigere tid med en af de andre. Men det fangede du heldigvis, selvom jeg lagde en del røgslør ud.

Rent faktisk så er Aston'en så åbenbart hurtigere end de tider du har fundet, hvis man skal tro denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=UAjKBhOVo38
1:43:662 :shock:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 7. sep 2015 20:48

Pis!
Har lige opdaget at pCars pludseligt er gået i udu på min xbox. Den husker ikke længere mine setups fra diverse baner, og slet ikke Monza :x Jeg kan faktisk slet ikke længere gemme setups på Monza, selvom det virkede fint forleden aften :evil:

Naturligvis fik jeg ikke skrevet det ned, som jeg plejer, og nu er det bare pist. Fååårk hvor irriterende.

Så nu har jeg desværre måtte ty til at slette mit savegame, og starte forfra. Det er den løsning jeg har læst andre er kommet frem til, når de ikke længere kan gemme setups. Heldigvis var jeg ikke nået så langt med min karrieredel.

Nå, men så har jeg da den undskyldning, når nu det ikke går så godt på onsdag :wink:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 21:00

Har godt læst at flere kæmper med setups... er heldigvis ikke selv ramt.

Gad vide hvorfor det sker for nogle og ikke for andre ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 21:02

Hov, kan se at mortnDK så lige har smidt et sekund på hans Monza tid, bare fordi han "prøver" en anden bil end hans Bentley :mrgreen:

Flot kørt...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Benja190782 » 7. sep 2015 21:11

@Shumway - det er helt i orden. :D Ingen problem - vi tager Bentley'en med. Nu er mortnDK også blevet vant til den, så han ville jo blive straffet hårdt på det, hvis vi udelukkede den.

Angående setups, så er det meget, meget mærkeligt det der sker. Det der skete for mig, var at jeg aldrig havde haft problemer med at gemme setups før - lige indtil Patch 3.0 landede. Så gik der to dage og pludselig en aften til noget træning på Monza, så virkede det igen. Bare lige sådan ud af det blå - og det har sgu virket lige siden.

Kæft det er underligt. Næsten som om spillet "patcher" sig selv ind imellem... :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf mrnybroe » 7. sep 2015 21:13

Synes det er et super oplæg du er kommet med Bullet!!

Mine kommentar:
- synes vi skal åbne for at man kan vælge alle bilerne. Også selvom de 2 (M3 og "fiat'en) er langsommere end de andre.
- omkring det med random vejr - der synes jeg det kunne give et sjovt twist til løbene. Husker vores LMP2 løb med regn, det gjorde det sgu underholdende. Samt det åbner for at en af os "langsommere" køre måske kan få en podium plads.
- Har ikke lige forstået det med hold'ene - men er med på hvad som helst. Bare jeg kan vælge Benja :):)

Ellers supert oplæg. Og vil da mene vi bare skal komme igang med sådanne en løbsserie. Vi sidder jo alligevel og køre hver tirsdag/onsdag :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle

+2

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf dalingo » 8. sep 2015 06:23

Benja190782 skrev:
ShumwayDK skrev:
Benja190782 skrev:det her handler overhovedet ikke om, at nogle folk kan kører hurtigere end mig på Monza - det er der sgu mange der kan, selv i RUF'en. -og det kan både du, Dalingo og ATO DK også hvis det skulle være.
[/b]


Det kan godt være jeg kan sætte én god tid i RUF'en men, på de andre omgange vil jeg være ren snurretop! Jeg håber du har samme tendenser for ellers er det lagt op til at jeg får baghjul i morgen (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf dalingo » 8. sep 2015 06:51

Mine input til løbsserie:

- Hold: Det synes jeg er en lidt svær størrelse at forholde mig til. Tror ikke den vil betyde så meget for mig. Fair nok hvis du/vi har ressourcer til at styre det, men umiddelbart ser jeg det som noget vi kan komme på når vi lige har fået lidt erfaring med afviklingen.

- Biler: Lad at tage alle GT3 bilerne med, men giv frit bilvalg.

- Points: Synes ikke rigtig om at points skalaen varierer med antal tilmeldte. Jeg foreslår at vi bare kører efter Blancpain GT seriens system (25,18,15,12,10,8,6,4,2,1) uafhængigt af hvor mange tilmeldte der er.

- Qualify: Måske lidt længere kval tid. f.eks. 20 min. i Blancpain GT serien gives der følgene qualify points: 8,6,4,3,2,1. Det kunne man overveje at tage med, da det vil gøre kvalifikationen interessant.

-Distance: 45 minutters løb er rigeligt for mig (o:

- Vejr: Hader regn og sol i øjnene, så jeg fortrækker let skyet smidt på dagen.

Herudover synes jeg bare vi skal få sat det i gang. Gerne fra næste uge hvis vi kan nå det. Evt. med en 3 løbs serie lige til at få lidt erfaring med afviklingen og få slebet kanterne lidt af. Som sagt synes jeg godt vi kan starte uden hold delen.

Overstående skal udelukkede opfattes konstruktivt og er ikke afgørende for om jeg deltager eller ej (o:
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2015 07:33

mrnybroe skrev:Synes det er et super oplæg du er kommet med Bullet!!

Mine kommentar:
- synes vi skal åbne for at man kan vælge alle bilerne. Også selvom de 2 (M3 og "fiat'en) er langsommere end de andre.
- omkring det med random vejr - der synes jeg det kunne give et sjovt twist til løbene. Husker vores LMP2 løb med regn, det gjorde det sgu underholdende. Samt det åbner for at en af os "langsommere" køre måske kan få en podium plads.
- Har ikke lige forstået det med hold'ene - men er med på hvad som helst. Bare jeg kan vælge Benja :):)

Ellers supert oplæg. Og vil da mene vi bare skal komme igang med sådanne en løbsserie. Vi sidder jo alligevel og køre hver tirsdag/onsdag :)


Noteret... og jeg brænder også for at komme igang, men vi skal lige have styr på hjemmeside delen, så løbs data kan hånteres ;) - det er den del jeg mangler....
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2015 07:39

dalingo skrev:Mine input til løbsserie:

- Hold: Det synes jeg er en lidt svær størrelse at forholde mig til. Tror ikke den vil betyde så meget for mig. Fair nok hvis du/vi har ressourcer til at styre det, men umiddelbart ser jeg det som noget vi kan komme på når vi lige har fået lidt erfaring med afviklingen.

- Biler: Lad at tage alle GT3 bilerne med, men giv frit bilvalg.

- Points: Synes ikke rigtig om at points skalaen varierer med antal tilmeldte. Jeg foreslår at vi bare kører efter Blancpain GT seriens system (25,18,15,12,10,8,6,4,2,1) uafhængigt af hvor mange tilmeldte der er.

- Qualify: Måske lidt længere kval tid. f.eks. 20 min. i Blancpain GT serien gives der følgene qualify points: 8,6,4,3,2,1. Det kunne man overveje at tage med, da det vil gøre kvalifikationen interessant.

-Distance: 45 minutters løb er rigeligt for mig (o:

- Vejr: Hader regn og sol i øjnene, så jeg fortrækker let skyet smidt på dagen.

Herudover synes jeg bare vi skal få sat det i gang. Gerne fra næste uge hvis vi kan nå det. Evt. med en 3 løbs serie lige til at få lidt erfaring med afviklingen og få slebet kanterne lidt af. Som sagt synes jeg godt vi kan starte uden hold delen.

Overstående skal udelukkede opfattes konstruktivt og er ikke afgørende for om jeg deltager eller ej (o:


Det er alt sammen noteret...
Har også kigget på Blancpain point scoringen, kan være det bare bliver den...

Det er ikke muligt med 20 min qualify, der er 15 min og næste hedder 30 min... - var ikke klar over det med qualify point, helt sikkert interessant måde at gøre det på, vil uden tvivl tilsætte noget ekstra spænding til kvalifikationen.

Vedr. løbslængde, så syntes jeg egentlig også at 45 min passer meget godt - tanken lige mht. en times kørsel var at det godt måtte være lidt længere end almindelige enkeltstående løb, hvis andre har en mening om det så kom endeligt på banen.

Jeg skal gøre hvad jeg kan for at få det strikket sammen... har desværre et job, der "stjæler" alt for meget fritid - og familien vil nok også gerne se mig lidt, he he :mrgreen:

Rart med noget input, tak for det 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 8. sep 2015 15:39

jeg skal bare lige hører om det er muligt at være med uden at skrive sig op til en løbsserie..

jeg må desv sige jeg har mistet lysten til Pcars efter det stadig ikke virker på Patch 3.0...

og tror lysten forsvinder helt når Forza6 kommer på torsdag...

så ville bare hører om man stadig kan være med engang imellem.. men orker det ikke hver gang.. tror desv Pcars bliver ved med at være ufærdigt indtil Pcars 2 udkommer.. også er jeg færdig med at smide penge efter SMS med denne fiasko til Pcars patch helvede...
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2015 17:09

Hej Rasmus

Der er ingen tvang til at man skal køre et vist antal løb for at være med.... tværtimod vil jeg sige... der skal være plads til alle.

Selvfølgelig så vi (jeg) helst at folk er aktive og deltager, men der skal nu også være plads til andre ting.

De enkelte løbs-serier bliver låst når de først er i gang, men det er ikke ensbetydende med at der ikke kan arrangeres enkeltstående løb :wink:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf mortnDK » 8. sep 2015 18:05

Argh! Jeg var klar til at køre løb i aften. Har først set nu at det er i morgen :^o
Billede
mortnDK
Niveau 4
 
Indlæg: 356
By: Frederikshavn


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 8. sep 2015 18:51

Ahh bittert nok... jeg var slet ikke klar over, at du kunne køre ? :shock:

Du er jo ikke tilmeldt :roll:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 8. sep 2015 19:09

Kanon oplæg til løbsserien du har lavet BulletEye =D> =D>

Jeg må indrømme at jeg deler mange af Dalingo's synspunkter.

Point skalaen kunne nemt tages fra Blancpain serien evt. med point for kval., for at give lidt spænding.
Jeg har lidt svært ved at forholde mig til det med hold, men det er fint nok
Jeg forstår dog ikke helt det med valg af bil, at det skal gå efter tur, så der er risiko for at skulle køre en sæson i en bil man egentligt ikke har lyst til.
I mit tilfælde er der dog nok ikke den store risiko for det. Jeg bliver endda nok den eneste på mit hold :D

Jeg tror heller helt jeg forstår det med valg a livery. Er det overhovedet muligt??

Jeg synes at alle biler i kassen skal være tilgængelige. Uanset om det er anset for over-/underpowered. Vælger man en underpowered, så er man nok klar over det på forhånd, og personligt ville jeg ikke kunne udnytte potentialet i en overpowered.

Mht vejr så er jeg personligt mest til solskin eller overskyet. Jeg bryder mig ikke helt om at køre i regn, men jeg mener alligevel at der skal kunne være en risiko for det, da det jo er realistisk.

En løbsdistance på ca. 45 minutter, som vi kører i dag, synes jeg faktisk er passende. Jeg tror jeg ville gå helt ned de sidste 15 minutter. Hold kæft jeg er smadret efter de 45 :lol:

EDIT: Og så har jeg iøvrigt langt om længe fået stemt :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 52 gæster