Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 10:33

dalingo skrev:Ja den holder godt nok en god speed den Bentley. 278 km/t i flere sekunder på langsiden. det kan jeg i hvert fald ikke få McLaren til, selv med minimum downforce. Er der ikke også noget med at bentley'en skal tilkøbes til spillet?


Jo, det har du vidst ret i... var bilen ikke i "Racing Icons Car Pack" ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 10:42

Jeg har opdateret pCARS siden med et oplæg til regler for kommende løbs serie i GT3 sæson 1, det må i meget gerne kigge på og komme med en kommentar til hvis i føler der skal justeres på nogle parametre ?

Jeg vil stadig gerne have jeres mening omkring de 3 biler vi har vendt i de tidligere indlæg... skal de med eller skal de ikke ? :|

I øvrigt må dem der endnu IKKE har stemt på baner til kommende løbs serie, gerne få stemt... jeg ved ikke hvornår jeg lukker den ned... men det varer ikke en uge :shock: så KOM IGANG :mrgreen:

Billede
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 10:51

Når i får læst oplæget til den kommende løbs serie har jeg lagt op til at vi skal have vendt vejr opsætningen...

Kom meget gerne med et indspark til hvad i mener....

Personligt har jeg store problemer med vådt vejr, men jeg syntes det er fedt med realisme, så derfor bør det være med. Hvis "RANDOM" vejr skal med, kunne man evt. gøre følgende:

4 løb har 4 vejropsætninger (tørvejr)
2 løb har helt klart vejr
2 løb har 3 vejropsætninger (clear, random, random)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Benja190782 » 7. sep 2015 10:57

Angående vejrforhold synes jeg, at jo mere tilfældigt det er, jo sjovere er det også.
Sådan er virkeligheden jo - og jeg elsker realisme! :mrgreen:

Har forresten fået ny router idag, så den kan trække min 50 Mbit forbindelse. Lækkert.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 7. sep 2015 13:44

Benja190782 skrev:Bentley'en er bestemt overpowered!
Jeg laver 01:45:504 på Monza i RUF'en og det er altså en piv hurtig tid - men folk laver 01:44:068 i Bentley'en hvilket er 1,5 sek. hurtigere!


At kalde en bil overpowered bare fordi en eller anden kan sætte en bedre tid end du kan i RUF'en er måske at stramme den.

I så fald skal Aston'en også diskvalificeres, da jeg har set en video hvor en eller anden sætter en 1:43.xx tid i den på Monza.

Umiddelbart vil jeg mene, at hvis den er i GT3 klassen, så må den bruges, uagtet om den er fra add-on pakke eller ej.
Det kræver jo ikke at alle har den pågældende add-on, kun den/de der vil køre i bilen.

Men korrekt, M3'eren er sindssyg langsom :D Men hvis nogen vil køre med den, så fint med mig :mrgreen:
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+3

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf TigerJax007 » 7. sep 2015 15:37

Benja190782 skrev:Har bestilt det sidste nye rat (30 cm. i diameter) fra Thrustmaster - kommer på tirsdag, så er VIRKELIG klar til onsdag!

Har snart brugt næsten 8000 kr. på Thrustmaster produkter, men de bliver ved med at imponere mig! :lol:

Billede


Nøøj, det er lækkert Benja - har selv kigget med lange øjne efter det rat der. Glæder mig til at høre dommen på onsdag. Måske skal man have pengepungen op igen :lol: :lol: :lol:
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf TigerJax007 » 7. sep 2015 15:41

BulletEyeDk skrev:
Benja190782 skrev:Bentley'en er bestemt overpowered!
Jeg laver 01:45:504 på Monza i RUF'en og det er altså en piv hurtig tid - men folk laver 01:44:068 i Bentley'en hvilket er 1,5 sek. hurtigere!


Ok, noteret...

Hvad er folks mening om dette ? - skal vi tage alle biler med (de er jo trods alt klassificeret i GT3 i selve spillet), eller skal vi undlade de 3 som jeg har nævnt for at udjævne eventuelle fordele/bagdele... ?


Jeg er græsk katolsk. Jeg tror jeg hælder mest til, at GT3 klassen er GT3 klassen. Det vil sige, at jeg hælder til, at alle biler skal være en valgmulighed. Så må det jo bare være op til folk, hvad de vælger at køre i. Jeg tror ikke, at det kommer til at gøre den store forskel for mig under alle omstændigheder.
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+2

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf TigerJax007 » 7. sep 2015 15:52

Jeg har kigget på dit oplæg til vores løbsserie, Bullet.

Jeg synes det meste ser fint ud. Jeg skal dog have uddybet, hvad du tænker med holdene. Som jeg læser det, så kan kun 3 kørere vælge fx. McLaren. Jeg forstår ikke hvorfor? Jeg tror ikke umiddelbart jeg er enig i, at der skal være restriktioner på, hvor mange der vælger en given bil. Måske er det en eller anden regel, der bruges i den rigtige motorsportsverden, og som jeg bare ikke er bekendt med...?

For det andet, så ved jeg ikke helt, hvordan jeg har det med holddelen. Hvis jeg læser rigtigt, så bliver folk der vælger samme bil holdkammerater. Hvad så hvis der er én, der som den eneste vælger en bil? Er den person så alene? Burde holdene ikke i stedet enten fastlægges efter lodtrækning eller ranglisten - for eksempel højeste på ranglisten sammen med laveste, næsthøjeste med næstlaveste, tredjehøjeste med tredjelaveste indtil de to midterste så udgør det sidste hold. Det var bare en tanke. Men jeg ved slet ikke, hvor mange der skal være på et hold. Er det 2? Eller er det 3 med tanke på en fremtidig LeMans mulighed?

Bare tanker - men generelt synes jeg jo bare det er fedt, at du lægger kræfter i det, så jeg tager det der kommer :-)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 15:52

TigerJax007 skrev:Nøøj, det er lækkert Benja - har selv kigget med lange øjne efter det rat der. Glæder mig til at høre dommen på onsdag. Måske skal man have pengepungen op igen :lol: :lol: :lol:


Enig det ser sgu fedt ud... jeg kan dog godt leve med det mindre GTE rat, passer meget godt til mine forholdsvist så hænder ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 16:04

TigerJax007 skrev:Jeg har kigget på dit oplæg til vores løbsserie, Bullet.

Jeg synes det meste ser fint ud. Jeg skal dog have uddybet, hvad du tænker med holdene. Som jeg læser det, så kan kun 3 kørere vælge fx. McLaren. Jeg forstår ikke hvorfor? Jeg tror ikke umiddelbart jeg er enig i, at der skal være restriktioner på, hvor mange der vælger en given bil. Måske er det en eller anden regel, der bruges i den rigtige motorsportsverden, og som jeg bare ikke er bekendt med...?

For det andet, så ved jeg ikke helt, hvordan jeg har det med holddelen. Hvis jeg læser rigtigt, så bliver folk der vælger samme bil holdkammerater. Hvad så hvis der er én, der som den eneste vælger en bil? Er den person så alene? Burde holdene ikke i stedet enten fastlægges efter lodtrækning eller ranglisten - for eksempel højeste på ranglisten sammen med laveste, næsthøjeste med næstlaveste, tredjehøjeste med tredjelaveste indtil de to midterste så udgør det sidste hold. Det var bare en tanke. Men jeg ved slet ikke, hvor mange der skal være på et hold. Er det 2? Eller er det 3 med tanke på en fremtidig LeMans mulighed?

Bare tanker - men generelt synes jeg jo bare det er fedt, at du lægger kræfter i det, så jeg tager det der kommer :-)


Jeg må indrømme at der lige vedr. holddelen ikke er udtænkt de helt store tanker andet end at det bare kunne være lidt sjovt også at have en hold konkurrence, (med mulighed for at nappe endnu en medalje/trofæ) der dog måske kan blive en anelse uens, netop pga. for lidt tilmeldte så ikke alle hold har min. 2 kørere...

Tanken med at der er max 3 kørere med samme biltype var som sådan bare for at få nogle forskellige biler i spil.

Der kommer til at være nogle faste liveries at vælge imellem på de forskellige biler, dvs. man skal køre med den eksakte bil (og livery) man vælger i alle 8 løb, på den måde er det også langt nemmere at huske hvem, der kører i en given bil.

Jeg ved ikke om du fik nærlæst det med holdene, men ideen lige mht. hold konkurrencen var at det til hvert løb kun var de 2 bedste placeringer for en biltype der ville give hold point, på den måde tilgodeses de hold der kun er 2, dog vil det stadig være et problem, hvis man er alene om en biltype... men det er lidt svært at gøre noget ved.

Som det er lagt op til, vil de enkelte kørere på skift alt efter deres skill få lov at vælge biltype og livery, det vil være muligt at se hvem der har valgt hvad, så hvis man står som den sidste til at vælge et hold kunne det måske være en fordel at vælge et hold hvor mindst allerede en kører havde valgt en bil ;)

Men som sagt, så er intet helt fast endnu... al input er velkommen 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 16:09

Og så er grænsen på 3 ved hver biltype næsten nødt til at være på 3 og ikke kun 2... da der jo som sagt er et par biltyper som performer lidt under de øvrige...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf TigerJax007 » 7. sep 2015 16:12

BulletEyeDk skrev:
TigerJax007 skrev:Jeg har kigget på dit oplæg til vores løbsserie, Bullet.

Jeg synes det meste ser fint ud. Jeg skal dog have uddybet, hvad du tænker med holdene. Som jeg læser det, så kan kun 3 kørere vælge fx. McLaren. Jeg forstår ikke hvorfor? Jeg tror ikke umiddelbart jeg er enig i, at der skal være restriktioner på, hvor mange der vælger en given bil. Måske er det en eller anden regel, der bruges i den rigtige motorsportsverden, og som jeg bare ikke er bekendt med...?

For det andet, så ved jeg ikke helt, hvordan jeg har det med holddelen. Hvis jeg læser rigtigt, så bliver folk der vælger samme bil holdkammerater. Hvad så hvis der er én, der som den eneste vælger en bil? Er den person så alene? Burde holdene ikke i stedet enten fastlægges efter lodtrækning eller ranglisten - for eksempel højeste på ranglisten sammen med laveste, næsthøjeste med næstlaveste, tredjehøjeste med tredjelaveste indtil de to midterste så udgør det sidste hold. Det var bare en tanke. Men jeg ved slet ikke, hvor mange der skal være på et hold. Er det 2? Eller er det 3 med tanke på en fremtidig LeMans mulighed?

Bare tanker - men generelt synes jeg jo bare det er fedt, at du lægger kræfter i det, så jeg tager det der kommer :-)


Jeg må indrømme at der lige vedr. holddelen ikke er udtænkt de helt store tanker andet end at det bare kunne være lidt sjovt også at have en hold konkurrence, (med mulighed for at nappe endnu en medalje/trofæ) der dog måske kan blive en anelse uens, netop pga. for lidt tilmeldte så ikke alle hold har min. 2 kørere...

Tanken med at der er max 3 kørere med samme biltype var som sådan bare for at få nogle forskellige biler i spil.

Der kommer til at være nogle faste liveries at vælge imellem på de forskellige biler, dvs. man skal køre med den eksakte bil (og livery) man vælger i alle 8 løb, på den måde er det også langt nemmere at huske hvem, der kører i en given bil.

Jeg ved ikke om du fik nærlæst det med holdene, men ideen lige mht. hold konkurrencen var at det til hvert løb kun var de 2 bedste placeringer for en biltype der ville give hold point, på den måde tilgodeses de hold der kun er 2, dog vil det stadig være et problem, hvis man er alene om en biltype... men det er lidt svært at gøre noget ved.

Som det er lagt op til, vil de enkelte kørere på skift alt efter deres skill få lov at vælge biltype og livery, det vil være muligt at se hvem der har valgt hvad, så hvis man står som den sidste til at vælge et hold kunne det måske være en fordel at vælge et hold hvor mindst allerede en kører havde valgt en bil ;)

Men som sagt, så er intet helt fast endnu... al input er velkommen 8)


Vi kan da i hvert fald altid sørge for at alle hold er minimum 2 og maksimum 3. Det er da bare at lave hold ud fra andet end bilmærke. Og så synes jeg jo at det med at blande holdene med kørere fra både top og bund ville være lidt sjovt. Det ville gøre, at dem i bunden også havde chancen for lidt sølvtøj. Tanken om et hold bestående af Bobleren, Shumway og Benja er jo ikke just en konkurrence man er med i med håb om andet end at tabe :)
TigerJax007
Skribent
 
Indlæg: 724

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 7. sep 2015 16:18

enig, det vil formentlig sikre dem guldet allerede halvvejs i sæsonen.... lidt a'la mercedes i F1 ;)

noteret 8) - det er en god idé at blande kortene mht. hold, også selvom folk ikke nødvendigvis kører i samme biltype.

Er det dumt at smide et max (påtænkt 3) på biltyperne ?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Benja190782 » 7. sep 2015 17:26

ShumwayDK skrev:
Benja190782 skrev:Bentley'en er bestemt overpowered!
Jeg laver 01:45:504 på Monza i RUF'en og det er altså en piv hurtig tid - men folk laver 01:44:068 i Bentley'en hvilket er 1,5 sek. hurtigere!


At kalde en bil overpowered bare fordi en eller anden kan sætte en bedre tid end du kan i RUF'en er måske at stramme den.

I så fald skal Aston'en også diskvalificeres, da jeg har set en video hvor en eller anden sætter en 1:43.xx tid i den på Monza.

Umiddelbart vil jeg mene, at hvis den er i GT3 klassen, så må den bruges, uagtet om den er fra add-on pakke eller ej.
Det kræver jo ikke at alle har den pågældende add-on, kun den/de der vil køre i bilen.

Men korrekt, M3'eren er sindssyg langsom :D Men hvis nogen vil køre med den, så fint med mig :mrgreen:


Rolig nu, Shumway - det her handler overhovedet ikke om, at nogle folk kan kører hurtigere end mig på Monza - det er der sgu mange der kan, selv i RUF'en. -og det kan både du, Dalingo og ATO DK også hvis det skulle være.

Det her handler om, at Bentley'en er regnet for, at være overpowered af en masse forskellige PCARS fans - og at den især på langsiderne har en lidt overdrevet topfart.
Det er jeg jo langt fra ene om, at konstatere.

Prøv at sætte ham gutten fra Bentley'en over i en Audi, RUF eller McLaren - han kommer altså ikke ned på 01:44:068 i nogle af de andre GT3 biler.

EDIT: jeg må gi' mig, Shumway... Du har ret - Bentley'en er ikke overpowered åbenbart. Fordi verdensrekorden i spillet på Monza er 1:43:9xx i Bentley'en og faktisk 1:43:8xx for netop din kampvogn af en Mercedes.
Rekorden for RUF'en, McLaren og BMW'en ligger dog kun på 1:44:8xx.

Så vi tager den med - ingen tvivl om det.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Benja190782 » 7. sep 2015 18:10

TigerJax007 skrev:Nøøj, det er lækkert Benja - har selv kigget med lange øjne efter det rat der. Glæder mig til at høre dommen på onsdag. Måske skal man have pengepungen op igen :lol: :lol: :lol:


Ja det bliver fedt! Desværre er leveringsdato'en lige blevet udskudt til næste uge nu. :^o
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster