Xboxlife forum

Project Cars Racing Liga ?

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Ville du deltage i en pCARS liga (Xbox one)

Ja meget gerne
32
86%
Ahh, det har ingen interesse
5
14%
 
Afgivne stemmer : 37

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Chokofanten » 27. aug 2015 09:41

BoblereN skrev:
BulletEyeDk skrev:
Ja det begynder heldigvis at ligne lidt med antallet af deltagere... man kan sagtens forestille sig, at der kan køres en slags "rookie" serie af en eller anden slags, for os (dem) der er knap så hurtige... måske endda parallelt med en anden serie, det må vi lige se på...

Hvordan kriterierne for hvem der skal kunne deltage og ikke kunne deltage i en sådan serie, må i meget gerne komme med indspark til


Lad os forstille os en ideel verden, 18 deltagere og et chat der kan håndtere dem alle. :mrgreen:

Min idé vil være at dele kvalifikationen op på to servere. Hvis vi kunne lave et smart online excel ark, hvor tiderne herefter bliver posted op. Der vil man så kunne inddeles i hhv. top og bottom lobby. Altså de 9 bedste tider ryger i top lobby og de 9 knap så hurtige tider i bottom lobby.

Så kunne man rykke folk mellem lobbies og køre en kval for den enkelte lobby... og herefter løb.

I min verden ville jeg dog ikke have noget imod at køre 18 i samme lobby, hvis spillet og netværket kan håndtere det.

Her ville det så give mening at kørerne er delt ind i divisioner, så man ikke nødvendigvis konkurrere mod de allerhurtigste, men kører sig eget løb i løbet.

Jeg har nævnt klasser jeg havde forstillet mig til dig før bullet.

1. Legend
2. Pro
3. Pro-AM
4. Rookie

Bemærk rookie klassen skal kun være for nye medlemmer.

Hvis nye medlemmer røg direkte ind i Pro-AM klassen, ville det kunne være meget svært for dem der faktisk rangere i Pro-AM klassen at kæmpe om sejren.... Der kunne jo nemt komme en som Benja og save divisionen midt over.

Baseret på ens præstation i Rookie klassen bør man så ryge direkte ind i den passende division...

Imidlertid kan jeg ikke komme på en idé for inddeling af divisioner... Jeg tænker man bør starte med et dommerbord der afgør hvor deltagerne skal placeres.. Herefter kan det være efter oprykning og nedrykningsprincippet... fx. 25% af aktiv kørerstab i legend, 50% af aktiv kørerstab i Pro, 25% af aktiv kørerstab i Pro-AM.


Så længe vi ikke er flere end 9 til et løb, så virker det måske ikke så godt.
Når vi så engang bliver nok, så kan man lave flere lobbyes, hvor man får en ansvarlig for hver.
Så deler man lobbyerne ind sådan, at i forhold til ranglisten at nr. 1 - 4 kører kval. i hver deres lobby.
Nr. 5 - 8 kører i hver og fremdeles.
Så kan nr. 1 og 2 måske 3 køre løb i det samme løb.
Så kan man kalde det hvad man vil.
Kvalificerer man sig så til øverste hylde får man flere point end dem som kører klassen under.
Det kunne være at topklassen får flest point, og derefter fortsætter pointene i nederste gruppe.
F. Eks. 18 kørere. Nr 1 i øverste klasse er nr 1 og Nr. 9 i anden klasse er nr. 18

På et tidspunkt får XBOX LIFE deres gamerpoint op at køre, så man kan se hvem der har spillet, og kan skrive med dem og høre deres interesse.
Chokofanten
Niveau 4
 
Indlæg: 414
By: Randers

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 27. aug 2015 09:41

Udemærket Rasbred...

Korrekt mht. kvalifikation, det er lagt ind så det ikke kan fravælges :)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 27. aug 2015 09:45

Gode ideér der kommer på bordet... helt sikkert og som boblereN er inde på, så er det også noget han har skrevet til mig før.

Jeg syntes godt om ideén om at opdele folk evt. som han skriver eller noget der ligner... det kunne evt. være nogle optjente skillpoint (hvis der laves et system til dette) - der afgør hvilken gruppe man kan være en del af.

Det kræver som Chokofanten er inde på, at vi simpelthen er nok... ellers giver det ingen mening at opdele ret meget.

Man kan også forestille sig, at folk bliver "låst" når en sæson startes op, og man kan således kun køre i de events der er i den gruppe man således er tildelt eller kvalificeret til.

Efter en sæson kan folk evt. rykke op eller ned i gruppe alt efter performance...?
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 27. aug 2015 09:47

BulletEyeDk skrev:Udemærket Rasbred...

Korrekt mht. kvalifikation, det er lagt ind så det ikke kan fravælges :)



det går nok :) jeg fravælger det bare når løbet laves :)

kval på nurburgring er lidt bøvlet :D tænk at få "Current and next track invalid" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 27. aug 2015 09:47

ha ha :mrgreen:

Ja så hellere køre lidt langsommere men sikkert...
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BoblereN » 27. aug 2015 10:04

Ja man bør være låst i sin division i en "sæson"... Ville ikke give meget mening at gå fra den ene division til den anden midt i en sæson
BoblereN
Niveau 6
 
Indlæg: 1413
By: Silkeborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf dalingo » 27. aug 2015 11:13

Chokofanten skrev:Jeg blev også lidt træt af det i går.
Havde også trænet Spa, og brugte mange omgange på Silverstone til at kende banen.
Jeg havde masser af plads, da jeg blev kørt af bane i starten af løbet.
Jeg har delt en video af det inde på min profil.
Så var det løb overstået.
Jeg ved godt, at jeg ikke kommer til at vinde løb lige nu, men bare det at køre sammen, med andre er lige så fedt.
Det med at dele en liga op i to kan godt være en fordel hvis vi er mange.
Jeg har ikke tiden til at træne så meget, eller måske evnerne til de hurtige tider.


Sygt 'headshot' der blev lavet på dig der... )o:

Hvordan fik du lavet videoen? De løbet var færdigt ville jeg også gerne ind og nærstudere lidt, men 'View Replay' eller hvad den nu hedder var disablet. Er der noget jeg skal have slået til før at det virker?
dalingo
Niveau 4
 
Indlæg: 411


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 27. aug 2015 11:33

Efter løbet kan du i 15 sekunder vælge "save replay", når du det ikke her er det såvidt jeg ved væk.
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 27. aug 2015 14:55

Til info, for dem der måske ikke har set det, så er "vi" rykket i nye rammer her på forumet...

Jeg har netop på opfordring fra Rasbred (det var en god ide) oprettet subforumet "pCARS Community", fremover skal al snak vedr. spillet foregå i denne del af forumet...

På den vis behøver vi ikke nødvendigvis kun at holde os til snak i denne tråd, der efterhånden fagner lidt bredt 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 27. aug 2015 15:52

stærkt !!! =D> =D>
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 28. aug 2015 06:35

PATCH 3.0 ER LANDET!!!!!!

Der er ikke noget officielt fra SMS, men flere har skrevet det i løbet af natten på det officelle pCars forum, og da jeg prøvede at starte spillet her til morgen, var der en opdatering klar på 2,7 gb.

YAY!!!!
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf Rasbred » 28. aug 2015 06:43

nice :D

min er også igang med at hente opdateringen :D
Billede
Rasbred
Niveau 6
 
Indlæg: 1435
By: Viborg


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf mrnybroe » 28. aug 2015 06:43

ShumwayDK skrev:PATCH 3.0 ER LANDET!!!!!!

Der er ikke noget officielt fra SMS, men flere har skrevet det i løbet af natten på det officelle pCars forum, og da jeg prøvede at starte spillet her til morgen, var der en opdatering klar på 2,7 gb.

YAY!!!!

WOOOOOT ..... det bliver spændende at se om det løser de fleste af vores problemer :)
mrnybroe
Niveau 4
 
Indlæg: 439
By: vejle


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf ShumwayDK » 28. aug 2015 07:07

Jeg glæder mig ihvertfald til at læse release notes.

Desværre kommer jeg først til at afprøve patchen søndag. :(
Det er da dårlig timing ad SMS :D
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project Cars Racing Liga ?

Indlægaf BulletEyeDk » 28. aug 2015 07:36

FEDT FEDT FEDT........

Og så lige en dag hvor vi skal i byen i aften, typisk ha ha... :mrgreen:
men helt kanon, glæder mig til at se hvordan det kører nu 8)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 53 gæster

cron