Xboxlife forum

Project CARS 60fps 1080p??

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 13. maj 2015 19:09

@CvKM: Ja du har ret - nogle gange går jeg for meget op i det. Det siger min bror også... Især når det kommer til motorsport - og så kommer Project CARS, som jeg har glædet mig til lige siden 2011.
Nu har vi ENDELIG en rigtig sim til konsol - så vil jeg også have det hele med.
Hvordan kører dit på intern harddisk?

@Jake: de kloge folk var over på Project CARS' officielle forum og de sagde at den eksterne harddisk, ikke måtte være på mere end 1 eller maks 2TB. -men endnu vigtigere, at den skulle være på mindst 7200rpm og helst 10000rpm. Fordi den interne HD, som sidder i en XB1, kun er på 5400rpm og det er for langsomt.

Alle der har skiftet til en hurtig ekstern HD på XB1 har oplevet at Project CARS kører væsentlig bedre og meget mere flydende, selv på baner som Oulton Park, som er et helvede på XB1 versionen.

Det samme er gældende for Forza Horizon 2. Det kører meget bedre på en ekstern harddisk.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 13. maj 2015 19:29

@Benja190782

Vedr. ekstern disk så er det helt korrekt at det er vigtigt at finde en disk der spinner hurtigt, eks. 7200rpm - dette gælder kun for almindelig mekaniske diske.

Vedr. SSD (Solid State Diske) så spinner de ikke på samme måde, da de ikke har nogle bevægelige dele og er opbygget mere som almindelig hukommelse, hvorfor der også typisk kan læses hurtigere fra en SSD disk.

NB. jeg tror det var det Jake242 fiskede efter tidligere, da du blandede RPM og SSD sammen ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 13. maj 2015 20:42

Benja190782 skrev:Jo der er faktisk meget stor forskel både grafisk og med frameraten imellem PS4 og XB1. Nu har jeg selv set det, fordi jeg selv har XB1 og min lillebror har PS4.
Project CARS flyder MEGET bedre på Oulton Park og Watkins Glen end det gør på XB1 - og det er testet med kun 1 bil på banen og i klart vejr.
XB1 version hakker nærmest konstant - især i replays!

At det så også ser væsenligt mere fotorealistisk ud på PS4 gør det jo ikke dårligere. Det er som XB1 versionen ser meget "gråtonet" og "udbleget" ud, hvor PS4 version ser ekstremt fotorealistisk ud og ligger umiddelbart væsentlig tættere op ad PC versionen. PS4 versionen fremviser farven sort som meget dyb sort og XB1 som næsten grå!


Nu har jeg ikke mulighed for at diskutere grafikken, da jeg ikke har prøvet spillet på ps4. Min udtalelse omkring framerate er ud fra den sammenlignings video der er blevet postet her. Jeg kan ikke huske om det er denne tråd eller xbox vs ps4 tråden. Der ser det umiddelbart ud som om xboxen kun er 5-8 (måske 10) fps bagud, og at de begge oplever at gå ned i fps.

Nu har jeg kørt nogle omgange på Oulton Park International. Fed bane iøvrigt.
Der vil jeg give dig ret i, at der falder frameraten når man kører rundt i Shell Oils Corner op ad bakken til Foulstons chikanen, når solen står ind mellem træerne, specielt med biler omkring dig.
Men det er ikke sådan, at jeg vil sige det hakker helt vildt, og er uspilleligt. Og på resten af banen, der virker det ganske fint.

Hvis det er det du oplever, så tror jeg ikke en hurtigere disk vil gøre nogen forskel, da det må bero på GPU/CPU ydelse/udnyttelse.

Replay hakker måske lidt, men ikke mere eller mindre end på andre baner jeg har prøvet. Spa og Silverstone er det vist primært. :D


Benja190782 skrev:Jo SMS har faktisk taget højde for den ekstra ydelse der ligger i Kinect, og jeg vil gerne dokumentere det for dig.

Du behøver ikke dokumentere. Hvis du siger det, så tror jeg på dig. Og så vil jeg da gerne ændre min tidligere udtalelse til, at det kan være det hjælper at frakoble kinecten. Det burde jo så give lidt.
Så er det da bare at prøve istedet for at spørge. :)
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København

+1

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Jake242 » 14. maj 2015 06:11

Er der nogen der kører med controller der har fundet et godt setup? syntes jeg har lidt svært ved at kontrollere bilerne:-( Kan køre nogenlunde med en Pagani Huayra, F1, LMP1 og alle forhjuls/firhjulstrækkere. Men bla. McLaren F1 og andre baghjulstrækkere er umulige:-(
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 14. maj 2015 06:48

Jeg vil anbefale at gennemgå den controller setup guide jeg linkede til på forrige side.

Som han skriver, så kan det være meget individuelt, hvad der er godt for dig og mig. Det er jeg tilbøjelig til at give ham ret i, da jeg har prøvet at kopiere andres setup, uden jeg synes det blev til det bedre..

Guiden hjælper rigtigt meget til at få et setup der virker for dig. Når det er sagt, så bliver det fortsat ikke helt perfekt, før den næste patch er ude, da lock-to-lock ratio på venstre stick pt. er helt i skoven, så du kun skal bevæge sticket ca. 50% for at få 100% styreudslag på bilen.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 14. maj 2015 06:58

@Shumway: SMS siger dog at det ikke er nødvendigt at slå Kinect fra fysisk, fordi spillet selv gør det automatisk.

Jeg ved ikke hvad jeg skal tro - jeg ved bare at langt de fleste med ekstern installation af spillet oplever en væsentlig forbedring med hensyn til FPS.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 14. maj 2015 07:10

Ok. Tak Benja. Det forklarer, hvorfor det ikke gjorde nogen forskel at koble den fra i går aftes :)

Jeg vil da heller ikke afvise, at det kan give en forbedring med en hurtig ekstern disk. Det ville da være fedt, hvis det er tilfældet. Jeg har bare svært ved at se, hvordan det skal hjælpe på en stabil framerate.

Men jeg aner jo heller ikke noget som helst om, hvad der foregår under hjelmen på xboxen, så jeg snakker bare som jeg har forstand. :D

Desværre er min eksterne disk kun på 5400rpm, så jeg har ikke mulighed for at teste.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf JohnH » 14. maj 2015 07:56

Kan være der kommer en adapter til denne her, den burde have power nok til at starte spillet øjeblikkeligt 8)

Billede

http://www.pcworld.com/article/2904340/ ... ep-up.html
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf dk_iceman » 14. maj 2015 10:19

for nogen tid siden da jeg skulle finde ud af hvilken disk jeg skulle bruge til min XO fandt jeg en sammenligning mellem 3 HDD.. hvor de testede loade tider, hvordan det kørte og grafisk osv.. en HDD med 5400 rpm og 7200 rpm var der ikke forskel på, de havde vist også en SSD med i testen..
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Morten Skou » 14. maj 2015 18:48

Prøvede lige LMP1 klassen... synes sgu ikke at fartfornemmelsen er så stor, i alle tilfælde ikke når man ser det indefra styrthjelmen (hvilket i øvrigt er min favoritmåde at køre på nu).

Jeg synes også at det virker som om, at der er stor forskel på styreegenskaberne, alt efter hvilket view man ser det fra? Ser man bilen bagfra, så synes jeg til tider at den nærmest nægter at dreje, ser man det indefra styrthjelmen, så kan man nærmest komme rundt i alle svingene uden problemer.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750

+2

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf JohnH » 14. maj 2015 21:08

Morten Skou skrev:Prøvede lige LMP1 klassen... synes sgu ikke at fartfornemmelsen er så stor, i alle tilfælde ikke når man ser det indefra styrthjelmen (hvilket i øvrigt er min favoritmåde at køre på nu).

Jeg synes også at det virker som om, at der er stor forskel på styreegenskaberne, alt efter hvilket view man ser det fra? Ser man bilen bagfra, så synes jeg til tider at den nærmest nægter at dreje, ser man det indefra styrthjelmen, så kan man nærmest komme rundt i alle svingene uden problemer.


Har samme fornemmelse som dig, og nogle af bilerne er urealistisk 'livlige' , ved dog ikke hvor meget bedre det bliver med rat, bruger kontroller nu.
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf dk_iceman » 14. maj 2015 23:41

JohnH skrev:
Morten Skou skrev:Prøvede lige LMP1 klassen... synes sgu ikke at fartfornemmelsen er så stor, i alle tilfælde ikke når man ser det indefra styrthjelmen (hvilket i øvrigt er min favoritmåde at køre på nu).

Jeg synes også at det virker som om, at der er stor forskel på styreegenskaberne, alt efter hvilket view man ser det fra? Ser man bilen bagfra, så synes jeg til tider at den nærmest nægter at dreje, ser man det indefra styrthjelmen, så kan man nærmest komme rundt i alle svingene uden problemer.


Har samme fornemmelse som dig, og nogle af bilerne er urealistisk 'livlige' , ved dog ikke hvor meget bedre det bliver med rat, bruger kontroller nu.



helt enig i begge
dk_iceman
Niveau 2
 
Indlæg: 100
By: 7950


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Jake242 » 15. maj 2015 05:50

Er der nogen der spiller i weekenden? jeg har ikke fået spillet så meget endnu(faktisk kun rodet med at få styringen til nogenlunde at passe) så er frisk på at spille lidt casual:-) kører fair... og pt ikke særligt hurtigt:-D
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BaronAce » 15. maj 2015 08:48

Jeg er frisk på noget race i weekenden
BaronAce
Niveau 2
 
Indlæg: 190
By: København NV.


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 15. maj 2015 17:28

Er muligvis på lørdag efter 22:00 vil jeg tro... hvis i kører der er jeg helt sikkert frisk ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 57 gæster