Xboxlife forum

Project CARS 60fps 1080p??

Forum dedikeret til al snak vedr. pCARS, herunder bla. planlægning af løb osv.

Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Jake242 » 12. maj 2015 17:19

Benja190782 skrev:Hvilken extern harddisk skal man købe til sin Xbox One for at få Project CARS til at kører optimalt? Det hakker når man ser replays og endda når man kører på nogle bestemte baner.

Jeg har læst at den maks må være på 2TB og mindst skal være med 7200 rpm. Skal det være en SSD eller HDD??
Kan det hjælpe at slå Kinect fra?

Jeg er desperat for at hive nogle ekstra kræfter ud af min XB1, så den kan trække Project CARS!

Please hjælp mig...


Kan det ikke køre uden at hakke på den interne?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 12. maj 2015 17:53

Så længe SMS ikke har fået patched spillet, så kan 100% kontrol med controller ikke opnås på xbox. Men det kan føles derhenad heldigvis. :D

Den mest grelle fejl på controller er efter min mening, at ca. 40-50% udslag på stick giver 100% udslag på rat. Det samme gør sig gældende med speeder/bremse triggers.

Men heldigvis er de obs på det og kommer snart med en patch.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 12. maj 2015 18:09

Jake242 skrev:
Benja190782 skrev:Hvilken extern harddisk skal man købe til sin Xbox One for at få Project CARS til at kører optimalt? Det hakker når man ser replays og endda når man kører på nogle bestemte baner.

Jeg har læst at den maks må være på 2TB og mindst skal være med 7200 rpm. Skal det være en SSD eller HDD??
Kan det hjælpe at slå Kinect fra?

Jeg er desperat for at hive nogle ekstra kræfter ud af min XB1, så den kan trække Project CARS!

Please hjælp mig...


Kan det ikke køre uden at hakke på den interne?


Du lyder nærmest overrasket? Har du ikke spillet selv? Mit hakker i replays og på nogle bestemte baner, men de kloge siger at en SSD på 1TB med 7200 rpm er løsningen - og det påståes at spillet kan kører faktisk ligeså flydende som på PS4 versionen.

Nu har SMS så også fundet 4-7% ekstra power på Xbox versionen, så det kommer også med i den nye patch.

Har i andre ikke erfaring med spil på ekstern harddisk på XB1?
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf JohnH » 12. maj 2015 18:17

Benja190782 skrev:
Du lyder nærmest overrasket? Har du ikke spillet selv? Mit hakker i replays og på nogle bestemte baner, men de kloge siger at en SSD på 1TB med 7200 rpm er løsningen - og det påståes at spillet kan kører faktisk ligeså flydende som på PS4 versionen.

Nu har SMS så også fundet 4-7% ekstra power på Xbox versionen, så det kommer også med i den nye patch.

Har i andre ikke erfaring med spil på ekstern harddisk på XB1?


Jeg synes ikke at mit hakker, spillet ligger på en 1tb extern hd.

PS. Hvis i har problemer på Xbox One med at lyden forsvinder når i bremser, så sæt et usb-ladekabel i controller og Xbox, det virker!
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 12. maj 2015 18:20

Jeg kører mit fra den interne disk, og jeg synes heller ikke at jeg oplever, at det hakker specielt.
Kun lidt framedrops i ny og næ.
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 12. maj 2015 19:51

Sådan SMS!!!

Patch info.

Fixed Issues -

- Issue where cars would garage into closed garages in Zolder
- Console TT is now set to 11am to match PC
- Re-enabled saving of Community ghosts
- Added ABS brake rumble to XB1 triggers
- Changed XB1 pad rumble to only update during the per frame tick and not at 600hz
- Use absolute acceleration values for blending and updating steering movement to prevent negative direction
- XB1 trigger rumble scaled along with FFB rumble. XB1 analogue stick range corrected to use full extent
- The driver can no longer be switched in MP races and time trials
- Fix for NULL pointer protection when accessing ProximityDetector GUI
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Rasmusdc » 13. maj 2015 07:40

Niculla skrev:Kan godt mærke et GTX 570 begynder at komme lidt på overarbejde i nogle tilfælde :P Men det holder rimelig godt 60 fps i 1080p i en blanding mellem medium, high og ultra.


synes faktisk den er nem at trække kontra hvad det er, jeg kører 970 SLI, og kan køre 4K = jeg burde kunne få 4x speed i 1080p, så triple display setup er ikke et issue, og det er med alt på max .. dog ikke AA da det ikke er nødvendigt på 4K..

59.9FPS framelocked, bevæger sig ikke under det, JO i regnvejr ligger jeg og dasker ved omkring 42-45, så skal have sat et eller andet lidt ned.

med hensyn til Rat til Xbox one, så har jeg lige leget med Thrustmaster TX til PC, det er sateme et godt rat til de 2k det koster, det er bæltedrevet som mit Fanatec, så det lyder ikke så grimt som f.eks. G27, og KANON forcefeedback og stabilitet, var jeg SIM fan på Xbox One så var det det rat jeg ville købe, man kommer sig over den billige plastik følelse af selve rattet efter et par timer, ellers må man modde det med et T500RS rat.
Rasmusdc
Niveau 5
 
Indlæg: 807


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Jake242 » 13. maj 2015 08:59

Benja190782 skrev:
Jake242 skrev:
Kan det ikke køre uden at hakke på den interne?


Du lyder nærmest overrasket? Har du ikke spillet selv? Mit hakker i replays og på nogle bestemte baner, men de kloge siger at en SSD på 1TB med 7200 rpm er løsningen - og det påståes at spillet kan kører faktisk ligeså flydende som på PS4 versionen.

Nu har SMS så også fundet 4-7% ekstra power på Xbox versionen, så det kommer også med i den nye patch.

Har i andre ikke erfaring med spil på ekstern harddisk på XB1?


Da jeg spurgte, nej der havde jeg ikke spillet... Kan godt lide du tager en overlegen tone... og så efterfølgende skriver noget så tåbeligt som SSD med 7200 rpm =D>
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf ShumwayDK » 13. maj 2015 12:09

@Benja
Nu er der vist ikke så stor forskel på hvordan de to maskiner performer i dette spil. Ifølge den sammenligning der har været bragt, så er det vist kun ca. 5-8 fps xboxen er under ps4, når de begge dykker under de 60 fps, så det er vel ikke så slemt. Og det tror jeg ikke en hurtig extern disk vil ændre på, da det må ligge i GPU/CPU ydnyttelse.

Jeg tror heller ikke det vil hjælpe at så kinect'en fra. Medmindre altså at SMS har taget højde for den ekstra ydelse der ligger i det, men det har jeg ikke set beskrevet nogen steder.

Som tidligere nævnt så har jeg ikke oplevet, at det decideret hakker. Men nu har jeg heller ikke kørt på alle baner under alle slags vejrlig.
Giv et eksempel på en bane hvor det hakker for dig inkl. vejr, bil og antallet af AI's og jeg vil med glæde se hvordan jeg oplever det.

Kører du det fra intern eller extern disk?
ShumwayDK
Niveau 5
 
Indlæg: 1093
By: København


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 13. maj 2015 17:09

Jake242 skrev:
Benja190782 skrev:
Jake242 skrev:
Kan det ikke køre uden at hakke på den interne?


Du lyder nærmest overrasket? Har du ikke spillet selv? Mit hakker i replays og på nogle bestemte baner, men de kloge siger at en SSD på 1TB med 7200 rpm er løsningen - og det påståes at spillet kan kører faktisk ligeså flydende som på PS4 versionen.

Nu har SMS så også fundet 4-7% ekstra power på Xbox versionen, så det kommer også med i den nye patch.

Har i andre ikke erfaring med spil på ekstern harddisk på XB1?


Da jeg spurgte, nej der havde jeg ikke spillet... Kan godt lide du tager en overlegen tone... og så efterfølgende skriver noget så tåbeligt som SSD med 7200 rpm =D>


Overlegen tone?? WTF!? Nej nej nej overhovedet slet ikke... Så misforstod du måden jeg skrev det på - det var et simpelt spørgsmål: "har du ikke spillet selv". Du kan jo ikke høre mit toneleje, så hvordan du kommer frem til "overlegen tone" ved jeg virkelig ikke.
Det må du meget undskylde. (Sagt med en meget oprigtig og overbevisne stemme)

Men nu du er i gang med at være fjendtlig så fåårk dig! :mrgreen: (sagt med en meget ironisk stemme)

Ja jeg bliver sgu nød til at lave alle de paranteser, fordi du kan jo ikke høre mit toneleje! :lol:
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Benja190782 » 13. maj 2015 17:30

ShumwayDK skrev:@Benja
Nu er der vist ikke så stor forskel på hvordan de to maskiner performer i dette spil. Ifølge den sammenligning der har været bragt, så er det vist kun ca. 5-8 fps xboxen er under ps4, når de begge dykker under de 60 fps, så det er vel ikke så slemt. Og det tror jeg ikke en hurtig extern disk vil ændre på, da det må ligge i GPU/CPU ydnyttelse.

Jeg tror heller ikke det vil hjælpe at så kinect'en fra. Medmindre altså at SMS har taget højde for den ekstra ydelse der ligger i det, men det har jeg ikke set beskrevet nogen steder.

Som tidligere nævnt så har jeg ikke oplevet, at det decideret hakker. Men nu har jeg heller ikke kørt på alle baner under alle slags vejrlig.
Giv et eksempel på en bane hvor det hakker for dig inkl. vejr, bil og antallet af AI's og jeg vil med glæde se hvordan jeg oplever det.

Kører du det fra intern eller extern disk?


Jo der er faktisk meget stor forskel både grafisk og med frameraten imellem PS4 og XB1. Nu har jeg selv set det, fordi jeg selv har XB1 og min lillebror har PS4.
Project CARS flyder MEGET bedre på Oulton Park og Watkins Glen end det gør på XB1 - og det er testet med kun 1 bil på banen og i klart vejr.
XB1 version hakker nærmest konstant - især i replays!

At det så også ser væsenligt mere fotorealistisk ud på PS4 gør det jo ikke dårligere. Det er som XB1 versionen ser meget "gråtonet" og "udbleget" ud, hvor PS4 version ser ekstremt fotorealistisk ud og ligger umiddelbart væsentlig tættere op ad PC versionen. PS4 versionen fremviser farven sort som meget dyb sort og XB1 som næsten grå!

Ja den er god nok - nu har jeg selv set det på mit 55" Samsung TV.
Der er nok også en grund til at SMS havde meget mere travlt, med at fremvise PS4 versionen frem for XB1.

Jo SMS har faktisk taget højde for den ekstra ydelse der ligger i Kinect, og jeg vil gerne dokumentere det for dig.
Lige nu føler jeg mig lidt skuffet, hvor min lillebror nærmest ikke kan få armene ned!
Problemet er bare at jeg allerede har købt Thrustmaster TX rat med tilbehør for ialt over 4000 kr. Hvis ikke var jeg skiftet til PS4 øjeblikligt!
Selvom jeg elsker Forza og den fantastiske controller på Xbox One, så må jeg indrømme at jeg skulle have valgt PS4 til Project CARS.

Jeg kører spillet fra intern harddisk på min Xbox One.
Spiller lige nu: Project CARS 2, DiRT 4, Need for Speed 2015, GTA V, Assetto Corsa og FIFA 18
Benja190782
Niveau 7
 
Indlæg: 2020
By: Frederikshavn


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf CvKM » 13. maj 2015 17:42

Jeg tror det kommer an på hvilket setup du kærer det med, altså hvad angår skærm og lydsystem. Jeg kan huske at jeg nogle gange spillede Xbox 360 på mine forældres 40" Samsung TV som ellers var perfekt til film, men i mine spil performede det af helvedes til og lydsystemet lige sådan. Den gjorde det også i spil på min PlayStation 3.

Og ikke for noget, Benjamin, men en vis entusiasme for de forskellige bilspil der er til konsollerne rundt omkring, er altid godt. Jeg er imponeret over hvilken tid du tager dig i at ligge kræfter i det her, men nogle gsnge bliver du det jeg vil kalde over-entusiastisk - du går for meget op i det, istedet for lige at flade ned til jorden over din begejstring, Jeg har tit opgivet at diskutere med dig, og tror netop det er derfor folk opfatter dine svar som tåbelige nogle gange fordi du bare pladrer løs.

Nej, dette er IKKE et personligt angreb.
"The battle is going very heavily against us. We're being crushed by the enemy weight...We are facing very difficult days, perhaps the most difficult that a man can undergo."
Field Marshal Erwin Rommel - 3rd November 1942
CvKM
Niveau 7
 
Indlæg: 2988
By: Frederikssund.


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf Jake242 » 13. maj 2015 18:23

Benja190782 skrev: Overlegen tone?? WTF!? Nej nej nej overhovedet slet ikke... Så misforstod du måden jeg skrev det på - det var et simpelt spørgsmål: "har du ikke spillet selv". Du kan jo ikke høre mit toneleje, så hvordan du kommer frem til "overlegen tone" ved jeg virkelig ikke.
Det må du meget undskylde. (Sagt med en meget oprigtig og overbevisne stemme)

Men nu du er i gang med at være fjendtlig så fåårk dig! :mrgreen: (sagt med en meget ironisk stemme)

Ja jeg bliver sgu nød til at lave alle de paranteser, fordi du kan jo ikke høre mit toneleje! :lol:


Tone og Toneleje er ikke det samme.

Men hvilket kloge folk er det der anbefaler en SSD 2TB 7200 rpm harddisk?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf JohnH » 13. maj 2015 18:54

Jake242 skrev:
Benja190782 skrev: Overlegen tone?? WTF!? Nej nej nej overhovedet slet ikke... Så misforstod du måden jeg skrev det på - det var et simpelt spørgsmål: "har du ikke spillet selv". Du kan jo ikke høre mit toneleje, så hvordan du kommer frem til "overlegen tone" ved jeg virkelig ikke.
Det må du meget undskylde. (Sagt med en meget oprigtig og overbevisne stemme)

Men nu du er i gang med at være fjendtlig så fåårk dig! :mrgreen: (sagt med en meget ironisk stemme)

Ja jeg bliver sgu nød til at lave alle de paranteser, fordi du kan jo ikke høre mit toneleje! :lol:


Tone og Toneleje er ikke det samme.

Men hvilket kloge folk er det der anbefaler en SSD 2TB 7200 rpm harddisk?


Han skrev kun 1TB ;-)

... og dem der skriver det har vist for mange penge :roll:
JohnH
Niveau 7
 
Indlæg: 5121
By: Eastcoast , Køge


Re: Project CARS 60fps 1080p??

Indlægaf BulletEyeDk » 13. maj 2015 18:58

Ahh tror nu bare jake242 gerne vil vide, hvor han finder en SSD disk bygget på dele fra en ældre SATA disk ;)
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


ForegåendeNæste

Tilbage til pCARS Community

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 61 gæster