Xboxlife forum

Xbox360: FIFA '07 vs. PES 6??

For sport fanatikere.

Indlægaf MiLuA » 9. jul 2006 15:32

Jeg foretrækker så det realistiske ligesom jeg gør i bilspil.. Men sådan er vi jo forskellige..
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf devilboy » 9. jul 2006 15:35

jeg går op i et autenstisk spil. Jeg sætter officielle ligaer, trøjer, spillernavne og gode kommentatorer højst. Og så er der jo klassemusik med i spillene. Og Fifa´s gameplay bliver altså bedre fra hvert år.
Så ser ingen grund til, at nedsable Fifa i den grad som bliver gjort.
Senest rettet af devilboy 9. jul 2006 15:38, rettet i alt 1 gang.
Billede
devilboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4291


Indlægaf HunkyDory » 9. jul 2006 15:36

aKaMiluA DK skrev:Jeg foretrækker så det realistiske ligesom jeg gør i bilspil.. Men sådan er vi jo forskellige..


jep, and thank god for that. :)

Kan også godt lide realisme. Og specielt hvis der er en hvis balance i mellem det og arkaden i spillet.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf MiLuA » 9. jul 2006 15:48

devilboy skrev:jeg går op i et autenstisk spil. Jeg sætter officielle ligaer, trøjer, spillernavne og gode kommentatorer højst. Og så er der jo klassemusik med i spillene. Og Fifa´s gameplay bliver altså bedre fra hvert år.
Så ser ingen grund til, at nedsable Fifa i den grad som bliver gjort.


Hvis du går op i autentisk spil skal du jo have PES da realismen er sat i højsædet i det spil. Det med navne kan du selv ændre, det tager ikke så lang tid. Og desuden får PES flere og flere licenser fra hvert år der går.
I øvrigt er kommentatorerne til at brække sig over i Fifa ligesom de er i PES.. Det må du da have fundet ud af hvis du har spillet Fifa så meget som det lyder til..

Vi har da heller ikke nedsablet Fifa, vi siger bare at PES er bedre efter vores mening, og efter stort set alle anmelders mening..
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf Rechain » 9. jul 2006 15:49

aKaMiluA DK --> Hehe :) nu er du der igen...men det er okay fordi det er din og evt. andres meninger jo...hehe...at PES ka være bedre på mange punkter vil jeg slet ik være uenig i, men der er nogen der bare bedst ka lide FIFA...ja, det er underligt...men SANDT... :)

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf devilboy » 9. jul 2006 15:52

Som sagt hvilket Fifa spil har du sidst spillet????
Billede
devilboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4291


Indlægaf MiLuA » 9. jul 2006 15:55

Rechain skrev:aKaMiluA DK --> Hehe :) nu er du der igen...men det er okay fordi det er din og evt. andres meninger jo...hehe...at PES ka være bedre på mange punkter vil jeg slet ik være uenig i, men der er nogen der bare bedst ka lide FIFA...ja, det er underligt...men SANDT... :)

/Rechain


Ja det er helt rigtig Rechain, men devilboy siger at han foretrækker autentiske spil, og hvis det holder så synes jeg da PES er værd at foretrække ud fra hans udtalelser :wink:

Jeg har ikke selv haft nogle af de sidste to Fifa spil, men har spillet det hjemme hos venner og lign. og derudover har jeg spillet begge demo'er...
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf devilboy » 9. jul 2006 16:01

men har altså omkring 45 fodbold spil derhjemme. Alle Fifa spil, Også 2 PES spil, og kongen over alle fodbold spil sensible soccer. Men Fifa har sin charme, som jeg bliver ved med at støtte.
Billede
devilboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4291


Indlægaf MiLuA » 9. jul 2006 16:06

Wow det var mange spil. Du lyder som en rigtig fodboldfan ;) Jeg prøver da heller ikke at lokke dig væk fra Fifa serien, jeg ytrer bare min mening ligesom dig og de andre..
MiLuA
Niveau 7
 
Indlæg: 2993


Indlægaf Blaugrana » 10. jul 2006 23:23

Hælder mest til Fifa må jeg sige, specielt efter VM udgaven er udkommet. Gameplayet i det spil er rigtig fedt efter min mening. Har selv PES5, dog på PC men har også prøvet det på PS2 og jeg synes det er helt urealistisk den teknik som nogen af spillerne har, deres sparketeknik, afleveringsteknik og ikke mindst hovedstødsteknik. Læste om det kommende PES inde på Konami's hjemmeside, hvor de lover bedre gameplay, flere licenser heldigvis, en hel ny international mode og alt i alt flere forbedringer i selve spillet. De skal til at oppe sig hvis de skal måle sig med Fifa serien. Jeg synes forresten selv at PES er et rigtig fedt spil, så jeg håber på forbedringer, men at spillet stadig ikke minder så meget om Fifa.
Blaugrana
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Indlægaf Kayniel » 11. jul 2006 10:04

Blaugrana skrev:Hælder mest til Fifa må jeg sige, specielt efter VM udgaven er udkommet. Gameplayet i det spil er rigtig fedt efter min mening. Har selv PES5, dog på PC men har også prøvet det på PS2 og jeg synes det er helt urealistisk den teknik som nogen af spillerne har, deres sparketeknik, afleveringsteknik og ikke mindst hovedstødsteknik. Læste om det kommende PES inde på Konami's hjemmeside, hvor de lover bedre gameplay, flere licenser heldigvis, en hel ny international mode og alt i alt flere forbedringer i selve spillet. De skal til at oppe sig hvis de skal måle sig med Fifa serien. Jeg synes forresten selv at PES er et rigtig fedt spil, så jeg håber på forbedringer, men at spillet stadig ikke minder så meget om Fifa.


haha, for god teknik? you gotta be kidding.

Hvis de havde god teknik, så var det i PES4, men i PES5 kan der ikke sættes en finger på det.
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf Blaugrana » 11. jul 2006 10:19

Skriver ikke de har for god teknik i PES5, tværtimod, men derimod at de skal forbedre spillernes forskellige teknikker generelt i det kommende spil.
Blaugrana
Niveau 4
 
Indlæg: 375


Indlægaf apollo13 » 11. jul 2006 16:11

hehe det er fandme os ondt at sætte sådan et emne igang! Så sent som i går nat, sad jeg og spillede PES 5 med en kammerat, som er 100% fifa, og jeg er 100% PES 5.... Og der var flere diskutioner end der var spilletid! Og sådan vil det altid være! PES fans vil altid forsvare PES, og fifa fans, det samme!

Jeg kan SAGTENS følge fifa fans. Syntes det er super fedt, at der er licenser på hele lortet, og der er nok os lidt flere finter osv.

Men det der menes med realisme er f.eks. at når man man trykker spil til højre, så spiller han til højre! Om der så er en spiller el. ej! Og når man skyder, er det ikke noget med, at trykke 2 gange på skyde tasten, så går den i kassen. Men at man skal sørge for, at have næsen mod mål, og ramme den rigtige "speed".

Det der så stadig savnes i PES er, at det ikke skal være så tilfældigt, når man spiller, der er alt for mange tilfældige kampe, og man kan ikke sige, hvem der er bedst! Jeg vandt den uofficielle PES turnering, men igår kunne min kammerat banke mig 2-0 med italien mod holland! Det er jo lidt sygt, da han kun har prøvet det få gange...

det var et lidt neutralt indlæg, som måske kan ligge en lille dæmper, på en ustoppelig diskution... :lol:
Billede
Billede
apollo13
Niveau 5
 
Indlæg: 901


Indlægaf McDevil » 17. jul 2006 20:58

Jeg vil vælge FIFA 07.

Jeg har været FIFA fan, så lang tid at jeg kunne spille det på min PC, og kan huske jeg har købt det først FIFA og det var i 1995, "road to the world cup 95" eller noget i den stil.

Spillet af FIFA jeg kommentere fra er FIFA World Cup 06. Har også Road to the world cup.

Fordi jeg vælger FIFA er ikke på grund af de har flere licenser, men det er fordi, at det er så nemt at går, til i forhold til controls funktion, de er de samme som de altid har være. Jeg mener at have prøvet PES et eller andet nr. på min PC, hvor jeg i FIFA skulle bruge omkring 6 knapper maks. Skulle jeg i PES bruge 8 måske flere, og de fire af dem var bare til angreb eller sådan noget. Men kunne ihvertfald ikke spille det, fordi jeg ikke kunne få alle fingerne til at være der på knapper rigtig. Og derfor vil jeg ikke bruge penge på noget jeg ikke er sikker på at jeg kunne spille. Men er så også noget nemmere med en controller.
Men det skal selvfølgedig også have deres egne controller configs.

En anden grund til jeg vælger det er at jeg synes det nemt at score mål, nogen gange. Og man kan lave nogle rigtigt gode lang skudsmål, og dem kan jeg virkelig godt lide at lave. Jeg vil hellere have et spil det er nemt at score end et spil, som er svære at score i. Men som sagt kender ikke rigtigt spillet. Så vil ikke slår vildt meget ned på det.

Men så de dårlig ting om FIFA, kan jeg også godt sige. Det er fint nok det har fået det med at man kan se de bliver udskiftet, men man behøves ikke at se 30 sek publikummer der jubler over at han er blevet indskifte.

Også godt de har fået overtids indkator på, men synes så de mangler at de skal tælle op til 2 min f.eks. så man kan se, når man at ca. er færdig, så man ikke næste kan spil 10 min i spillets tid.

Men hovedstøds chancerne må de gerne lave lidt nemmere, det er godt nok svært at score på dem. Men det er jo så hellere ikke det hele der skal være nemt.
Billede

Winners never quit, quitters never win!
McDevil
Niveau 4
 
Indlæg: 488


Indlægaf skitzofraen » 22. jul 2006 15:08

devilboy skrev:aha realistisk, ja jeg nyder også at se vm med falske spilletrøjer og spillenavne :cry:


der går jo aldrig mere end en måneds tid før en eller anden uploader en savefil hvor alle trøjer, spillernavne, klubnavne og stadionnavne er rettet

skal helt klart have PES6......købte Fifa World Cup 2006 fordi jeg manglede et fodbold spil indtil PES6 kom.....Fifa er ved at være et okay spil (efter EA har forsøgt at kopiere alt godt fra PES serien...) dog synes jeg stadig PES5 er bedre end Fifa world cup 2006 på alle punkter undtaget grafikken selvfølgeligt.
skitzofraen
Niveau 7
 
Indlæg: 4978


ForegåendeNæste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 26 gæster

cron