Xboxlife forum

Xbox360: FIFA '07 vs. PES 6??

For sport fanatikere.

Xbox360: FIFA '07 vs. PES 6??

Indlægaf lunde » 7. jul 2006 21:46

Hej,
Jeg sidder i store overvejelser omkring hvilket af disse 2 fodboldsspil jeg skal investere i, når de begge udkommer her senere på året. Hælder dog mest til PES 6, da jeg syntes at gameplayet er bedre deri end det er i FIFA.

Hvad syntes i?
Hvad forventer i at købe af dem?
lunde
Niveau 3
 
Indlæg: 258


Indlægaf homer simpson » 7. jul 2006 21:51

PES 6 fordi det er ligeså realistisk som at se en kamp i tv
Forza Milan.
homer simpson
Niveau 6
 
Indlæg: 1549


Indlægaf devilboy » 7. jul 2006 21:54

aha realistisk, ja jeg nyder også at se vm med falske spilletrøjer og spillenavne :cry:
Billede
devilboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4291


Indlægaf lunde » 7. jul 2006 21:56

devilboy skrev:aha realistisk, ja jeg nyder også at se vm med falske spilletrøjer og spillenavne :cry:


Var det sådan i 5'eren? Mon ikke de ændre det i 6'eren?
lunde
Niveau 3
 
Indlæg: 258


Indlægaf Vinterbird » 7. jul 2006 21:57

Det nye PES bliver fremvist her om en måned på Games Convention, og jeg skal nok se om jeg kan få det prøvet, så jeg kan fortælle jer om det banker FIFAs bagdel :P

Men min genrelle indstilling til disse to serier er at FIFA er mere til arkade fodbold, og det afslappede spillestil. Mens PES er den mere realistiske fodbold oplevelse som minder om den der er at finde i fjernsynet under en fodbold kamp.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf lunde » 7. jul 2006 21:59

Vinterbird skrev:Det nye PES bliver fremvist her om en måned på Games Convention, og jeg skal nok se om jeg kan få det prøvet, så jeg kan fortælle jer om det banker FIFAs bagdel :P

Men min genrelle indstilling til disse to serier er at FIFA er mere til arkade fodbold, og det afslappede spillestil. Mens PES er den mere realistiske fodbold oplevelse som minder om den der er at finde i fjernsynet under en fodbold kamp.


Se lige om du ikke kan få dig mast frem, for vil da vildt gerne have et lille pre-review af det, inden jeg bestemmer mig for om det skal være PES eller FIFA i år...
lunde
Niveau 3
 
Indlæg: 258


Indlægaf devilboy » 7. jul 2006 22:00

hvis pes6 får alle rettighederne til spillernavne, klubber og trøjer vil jeg måske overveje det.

Men synes sku Fifa er klart det bedste. Hvis de så bare kunne skabe et online forum på live, ligesom på den gamle xbox.
Billede
devilboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4291


Indlægaf homer simpson » 7. jul 2006 22:01

nu tænker jeg ikke på licenser når jeg snakker om realisme jeg tænker på gameplayed
Forza Milan.
homer simpson
Niveau 6
 
Indlæg: 1549


Indlægaf Vinterbird » 7. jul 2006 22:02

lunde skrev:
Vinterbird skrev:Det nye PES bliver fremvist her om en måned på Games Convention, og jeg skal nok se om jeg kan få det prøvet, så jeg kan fortælle jer om det banker FIFAs bagdel :P

Men min genrelle indstilling til disse to serier er at FIFA er mere til arkade fodbold, og det afslappede spillestil. Mens PES er den mere realistiske fodbold oplevelse som minder om den der er at finde i fjernsynet under en fodbold kamp.


Se lige om du ikke kan få dig mast frem, for vil da vildt gerne have et lille pre-review af det, inden jeg bestemmer mig for om det skal være PES eller FIFA i år...


Vi får selvfølgelig smidt et preview op på siden, når vi når frem til Games Convention, så se frem til det der.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf HunkyDory » 7. jul 2006 23:53

Nu har vi jo ikke set noget fra nogen af dem, andet end screen shots, så det er nok lidt svært at give en mening om det, andet end klicheerne, som jeg kan se stadig bliver bragt på bordet. På trods af at begge spil har ændret sig en del, med tidens løb.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf AlexSK » 8. jul 2006 10:32

Efter min mening er der slet ingen tvivl.. PES 6 bør blive mindst et niveau over FIFA..

Det faktum at man faktisk kan tage sig selv i at juble når man scorer i PES 5 bør vel afgøre det.. Hvis PES 6 bliver bare halvt så godt som PES 5 skal Fifa 07 vel forbedre sig væsentligt inden jeg overhovedet gider at overveje det..

Desuden synes jeg ikke det med de rigtige hold osv er så vigtigt.. Gameplayet er meget meget bedre, og taktisk er der meget mere i PES, så derfor bør man da, hvis man kan lide god fodbold, investere i PES.

Det er dog også med det forbehold at PES 6 ikke skuffer grumt, men kan nogenlunde holde standarden fra PES 5.. Fifa skal dog, som nævnt forbedre sig væsentligt inden jeg gider at overveje det..
AlexSK
Niveau 2
 
Indlæg: 106


Indlægaf HunkyDory » 8. jul 2006 10:44

Efter min mening er der masser af tvivl. For at PES stadig skal være et stadie højere end Fifa, skal de igang med flere tiltag, i det seneste world cup har man allerede fået en klar fornemmelse af at gameplaymæssigt, bliver Fifa ved med at forbedre sig.

Det faktum at jeg har siddet bleg af forbavselse over hvilke syge og realistiske mål der er i Fifa world cup. Det at målmanden er så interaktiv i spillet, og det at bolden den er så uafhængig (undtagen lige stikspilninger, som de lige skal arbejde på) af fastsatte rammer, og hvor tilfældigt (ligesom i PES) den kan ramme i mål.

Desuden syntes jeg at det med at det er de rigtige hold er der er sygt vigtigt da jeg går meget op i fodbold og ikke er interreseret i replicatrøjer og replicanavne.

Men jeg skal nok have dem begge til 360eren, da jeg syntes at begge spil er ret gode, og præget af kvalitet.
HunkyDory
Niveau 9
 
Indlæg: 11563


Indlægaf Cerialbox » 8. jul 2006 13:11

Foretrækker helt klart PES frem for Fifa, selvom World Cup 2006 var et ganske godt spil. Der er så mange flere muligheder på banen i PES end i Fifa.

Glæder mig også til at se om 11 vs. 11 i PES 6 over Live bliver så fedt som det lyder :)
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Kayniel » 8. jul 2006 13:16

uden tvivl PES. Kan slet ikke forstå hvordan man kan overveje at købe fifa. Lidt licenser mangler, men det er ikke mange, og dem som mangler er for det meste ligegyldige tyske hold, som dog har alle de rigtige spillere.

Synes slet ikke spillerlincenserne er et problem, da der ikke mangler særligt mange længere, og det tager 5min at ordne klubholdenes navne hvis man vil det.
http://share.xboxlife.dk/file/nzg4zjgzmwvhmdu2zdy0zdfiymm2y2mymty5nmu1owi.jpg
Kayniel
Niveau 7
 
Indlæg: 2038

Brugeravatar

Indlægaf lunde » 8. jul 2006 13:21

Kayniel skrev:uden tvivl PES. Kan slet ikke forstå hvordan man kan overveje at købe fifa. Lidt licenser mangler, men det er ikke mange, og dem som mangler er for det meste ligegyldige tyske hold, som dog har alle de rigtige spillere.

Synes slet ikke spillerlincenserne er et problem, da der ikke mangler særligt mange længere, og det tager 5min at ordne klubholdenes navne hvis man vil det.


Var der i 5'eren mange navne som ikke var rigtige?
Er det noget der er bliver ændret i 6'eren?
lunde
Niveau 3
 
Indlæg: 258


Næste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster