Xboxlife forum

Det nye Fifa.

For sport fanatikere.

Det nye Fifa.

Indlægaf Lightyear dk » 25. apr 2006 22:38

Nu udkommer det nye Fifa her på Fredag til xbox 360.

Så der er vel mange der tænker det vel nok er ligesom det gamle, MEN hvis man f.eks læser ign eller andres review, finder man hurtigt ud af at det ihvertfald ikke er svaret.

En ting der er gennemgående i anmeldelserne er Pes/We, hvorfor, det siges åbentbart at det er det først Fifa der efterligner Pes serien, og det er ihvertfald ikke dårligt.

Du har nu den samme control scheme som Pes, skuddne bestemmes nu også ud fra pres fra forsvar, position, bold position, hvor meget fart man kommer med osv, hvorimod det før gik ud på hvor man ramte på skud baren, de beskriver også hvordan målene virkelig ser anderledes ud og har mere af den samme følese som Pes.

De skriver så også at Pes stadigvæk har lidt flere animationer og dybere gameplay, men at det til dato er det Fifa der kommer tættest på Pes, med deres smooth animationer og anderledes gameplay, at de så skriver ordret World Cup comes pretty dang close here, gør det kun endnu mere spændene imo.

Af nye ting har de lavet en hel ny straffe del, som lyder super sjov og interessant, star players som spiller en special stil som deres levende counterpart, en ny måde at skyde på mål.

Der er intet bekrevet om frameraten, så den må endelig være i orden.

De dårlige ting er så ingen franchise mode.
Kun landshold, ingen klubber, (127 landshold plus en special classic world cup del).
I online delen dykker frameraten en gang imellem.

For mig gjorde reviewne nu, at jeg er nød til at se spillet i aktion, noget som jeg ellers troede var slut indtil Pes 6 kommer til x 360.

Ps er lidt træt, så undskyld stave komma fejl osv, gider virkelig ikke at tjekke efter.
Lightyear dk
Niveau 4
 
Indlæg: 390


Indlægaf Morten Skou » 25. apr 2006 22:41

Jeg har netop fået det ind af døren i dag :-) Så jeg skal gerne melde ud om forbedringer i morgen.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Lightyear dk » 25. apr 2006 22:45

Glæder mig til at høre.
Lightyear dk
Niveau 4
 
Indlæg: 390


Indlægaf Lightyear dk » 25. apr 2006 22:47

Glæder mig til at høre.

Jeg går ned og køber det i Ebgames og får pengene tilbage hvis det ikke lever op til forventningerne.

Kan anbefale det til andre hvis de er usikre om købet.

Edit: Hov hvad skete der, hmm må heller gå i seng inden det går helt galt.
Lightyear dk
Niveau 4
 
Indlæg: 390


Indlægaf ZippoDK » 26. apr 2006 01:24

Jeg kunne godt tænkte mig at købe Fifa. Men Jeg kan da så lige så godt købe det nye ik... Hvis der ikke er den store forskel så kan jeg da lige så godt købe det gamle, det er jo ikke så dyrt...
Så jeg vil da også godt høre om det nye er godt, så jeg ved om det er det jeg skal købe...
ZippoDK
Niveau 0
 
Indlæg: 3


Indlægaf Hertzblut » 26. apr 2006 07:15

Jeg venter med at købe ef fo'bold spil indtil der er nogen klubhold med.

Det er for lidt (for mig) 'bare' med landshold.
Hertzblut
Niveau 7
 
Indlæg: 3881


Indlægaf prowdD » 26. apr 2006 07:23

venter stadig på et review. Ligger stadig inde med "Road To Worldcup" – så det er sku godt nok. Men venter til jeg får hørt endnu et review.
prowdD
Niveau 7
 
Indlæg: 3627


Indlægaf enfen » 26. apr 2006 13:47

Road to World Cup var da vist et af de større flop :)

Hvis du skynder dig ned i EB, giver de stadig 220,- for spillet.

FIFA 06 står stadig som det bedste FIFA spil for mig. Jeg ser allerede frem til FIFA 07 på 360, når det udkommer en gang i oktober.

Morten: Vi ser frem til dit 'review'.
enfen
Niveau 7
 
Indlæg: 2154


Indlægaf Niki Lauda DK » 26. apr 2006 14:14

Det første X360 fodboldspil, med noget positiv omtale. Det skal jeg spille indtil mine fingre smuldrer ned mellem knapperne..... Derefter spiller jeg med tæerne...!
Billede
Niki Lauda DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9074
By: Aarhus


Indlægaf Lightyear dk » 26. apr 2006 17:09

Kan købes i morgen.

Jeg skal ned og købe det i morgen, for nu at se om det kan passe at et Fifa nogenlunde ligner Pes, gameplay mæssigt.
Lightyear dk
Niveau 4
 
Indlæg: 390


Indlægaf DNS_DK » 26. apr 2006 18:44

hvad er forskellen fra dette og det der lige kom ud... fatter simpelthen ikke forskellen på sådan noget :D
DNS_DK
Niveau 7
 
Indlæg: 3993


Indlægaf Morten Skou » 26. apr 2006 22:51

Jeg har lige spillet en enkelt kamp, og der er sgu noget der overrasker mig en smule: Danmark er med i spillet, og der skal spilles kvalifikationer i starten, og derefter selve worldcup.

Selve spillet ligner ganske rigtigt mere og mere PES serien. Og derudover så har det nye FIFA bestemt fået et pænt løft i den grafiskedel.
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf enfen » 27. apr 2006 12:57

Vil det sige, at det er samme kvalifikation - den samme som egentligt var eneste feature i RTFWC - man skal gennemføre?

Hvis ovenstående er rigtigt, så har EA da virkeligt taget røven på forbrugerne med FIFA:RTFWC!

Hvordan er frameraten og hvori ligger de grafiske forbedringer, hvis det kan udpensles lidt?
enfen
Niveau 7
 
Indlæg: 2154


Indlægaf Etnad » 27. apr 2006 22:05

Det har man da hele tiden vidst.
Altså, at der er kvalifikationskampe i Fifa 2006 World Cup, og at Danmark derfor selvfølgelig er med. :S
Billede
Etnad
 
Indlæg: 1390


Indlægaf Morten Skou » 27. apr 2006 22:13

Hele ideen med road to world cup var da netop kvalifikationskampene ?
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Næste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 37 gæster