Xboxlife forum

FIFA 10 - Tips & Tricks

For sport fanatikere.

FIFA 10 - Tips & Tricks

Indlægaf Morten Skou » 3. okt 2009 12:18

Hejsa,

Jeg synes at jeg kæmper lidt for hårdt online, og det virker som om at modstanderne altid har nemmere ved at få bloden fra mig, drible, score på frispark osv.

Kan I ikke komme med nogle tips & tricks, som andre FIFA 10 begynder som mig selv, kan bruge til at få en lidt nemmere start på online-livet?

Personligt vil jeg meget gerne vide hvordan I f.eks. tackler rigtigt (jeg får ret ofte gule kort, selv om jeg trykker "A"), hvordan man kan drible forbi en modstander, og hvordan man kan score på frispark (eller i det hele taget styre bolden).

Håber at der er nogle af jer dygtige fifa-folk der kan give en hånd 8)
Morten Skou
Redaktør
 
Indlæg: 16750


Indlægaf Benn » 3. okt 2009 12:38

Når du bygger dit spil op, så lad vær med udelukkende at spille den fremad. Hold på bolden med din spiller. Spil den med glæde tilbage og byg op forfra. Spil den rundt, og igen, ikke udelukkende fremad. Gør du dette, skal åbningerne din modstanders forsvar nok komme. Og lad vær med at hold spurt knappen inde når du selv forsvarer! Hold LT inde med din spiller, og løb væk fra den spiller der har bolden. Nærmere sagt, bak med din spiller! Hvis du bare løber frem med ham, er han nem at drible forbi. Samtidig med du bakker, så hold B inden for at få en anden forsvarer til at gå efter manden i stedet. På den måde har du kontrol over 2 spillere. Ham du bakker med, er back-up til hvis ham du tilkalder med B, ikke kan få sat en tackling ind. Det er nærmest en helgardering. Det er lidt af det jeg har haft god succes med. Prøv dig frem. :)
Benn
Niveau 3
 
Indlæg: 204


Indlægaf chateque » 3. okt 2009 12:46

Med hensyn til frispark er det nemt at lære, og svært at mestre. I Fifa 10 kan du få bolden til at dykke, præcis som man ser Cristiano Ronaldo gøre det i virkeligheden. for at få bolden til at dykke, holder du Left stick opaf, og skyder med B. Dette er godt hvis du vil liste bolden over muren. Du kan også bruge det kraftige skud, hvor du holder LB inde, og så "give it a go"

Men brug træningsmode til disse frispark, så de sidder der. For du får jo ikke et retry i en kamp ;) men øvelse gør mester
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf chateque » 3. okt 2009 12:48

og tacklinger handler udelukkende om timing. du behøver ikke engang trykke på nogle af knapperne, for at stjæle bolden fra en modstander. hvis du på det rigtige tidspunkt løber ind foran manden, har du bolden! Men det kræver som sagt timing.
chateque
Niveau 7
 
Indlæg: 2252


Indlægaf Buktu » 3. okt 2009 13:35

Ja, som nævnt i forsvar, så er det dumt bare at tæske hen mod spilleren så snart de kommer.

Jeg sørger også altid for at få trukket min spillere tilbage, holde mig på afstand og afvente lidt hvad der sker - måske forsøge og læse hvor bolden blir spillet hen, eller hvilket løb modstanderen har tænkt sig at tage. Har klart forbedret mit forsvarsspil efter jeg begyndte og være mere afventende og ikke var for ivrig :)
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you!" - Jeremy Clarkson
Buktu
Skribent
 
Indlæg: 5642


Indlægaf t0b1as » 7. okt 2009 16:21

Orv bare de råd der har jeg lige vundet en kamp på, havde 61 % bold besiddelse og passing på 93 % virkelig gjort underværke. Har spillet alt for offensivt
Billede
t0b1as
Niveau 1
 
Indlæg: 78


Indlægaf buksted » 7. okt 2009 17:02

Som sagt så spil de åbne muligheder, og der vil åbne sig muligheder! Det småtte og kringlede spil kan næsten kun gå galt.
buksted
Niveau 4
 
Indlæg: 574


Indlægaf Mander » 12. okt 2009 10:56

Hvordan så med afslutninger? Jeg spillede lige en kamp online, hvor jeg fuldstændig dominerede kampen, og havde chance, på chance, på chance - men bolden ville sgu ikke ind. Jeg ramte stolpe/overligger tre eller fire gange, og resten af gangene tog målmanden den, nærmest ligegyldigt hvordan jeg forsøgte at lægge den ind.

Hvis nogen sidder derude med gode råd til at blive mere effektive vil jeg meget gerne høre dem, for min FIFA-controller kan ikke holde til de her kampe, hvor modstanderen scorer i sidste minut og vinder, fordi jeg har brændt 20 chancer...
Mander
Niveau 5
 
Indlæg: 1072


Indlægaf CoolJacob » 12. okt 2009 11:45

Mander skrev:Hvordan så med afslutninger? Jeg spillede lige en kamp online, hvor jeg fuldstændig dominerede kampen, og havde chance, på chance, på chance - men bolden ville sgu ikke ind. Jeg ramte stolpe/overligger tre eller fire gange, og resten af gangene tog målmanden den, nærmest ligegyldigt hvordan jeg forsøgte at lægge den ind.

Hvis nogen sidder derude med gode råd til at blive mere effektive vil jeg meget gerne høre dem, for min FIFA-controller kan ikke holde til de her kampe, hvor modstanderen scorer i sidste minut og vinder, fordi jeg har brændt 20 chancer...


Jeg har helt samme problem. Hjælp.
CoolJacob
Niveau 0
 
Indlæg: 34


Indlægaf Bolbronx » 12. okt 2009 13:27

Kender det godt.
Min online statistik lyder på gennemsnitligt 19.5 skud på mål pr. kamp, men kun 2,5 mål pr. kamp
Bolbronx
Niveau 4
 
Indlæg: 347


Indlægaf Kossefar » 12. okt 2009 13:31

RB + Dreje lidt på LS og kærtegne B som en lille mis. Det er vejen frem. :P
/Kossefar
Kossefar
Niveau 4
 
Indlæg: 767


Indlægaf CoolJacob » 12. okt 2009 13:33

Er det nemmere at score, hvis skud er på manual settings
CoolJacob
Niveau 0
 
Indlæg: 34


Indlægaf gringo1980 » 12. okt 2009 13:35

Mander skrev:Hvordan så med afslutninger? Jeg spillede lige en kamp online, hvor jeg fuldstændig dominerede kampen, og havde chance, på chance, på chance - men bolden ville sgu ikke ind. Jeg ramte stolpe/overligger tre eller fire gange, og resten af gangene tog målmanden den, nærmest ligegyldigt hvordan jeg forsøgte at lægge den ind.

Hvis nogen sidder derude med gode råd til at blive mere effektive vil jeg meget gerne høre dem, for min FIFA-controller kan ikke holde til de her kampe, hvor modstanderen scorer i sidste minut og vinder, fordi jeg har brændt 20 chancer...


Svært at sige hvordan man skal afslutte, brænder også selv mange åbne chancer, men er da blevet bedre til at smide dem i kassen, det hele afhænger jo lidt af skud situationen og opsætningen af dine knapper.
gringo1980
Niveau 5
 
Indlæg: 916
By: Hedehusene


Indlægaf XboxGeek » 12. okt 2009 13:36

God tråd til os "noobs". :P Jeg har aldrig ejet i FIFA-spil, men FIFA 10 overraskede mig. Jeg brudte mig ellers ikke om 9'eren, men ved ikke hvad det er som skyldes, at jeg købte 10'eren på udgivelsen. ;)
XboxGeek
 


Indlægaf pagh » 22. okt 2009 17:47

jer har hørt noget om at man ved langskud kan holde RB og B nede for at styre bolden i luften, hva angår skrue og dyk


ellers bruger jeg en masse tid på at træne fintere. nogen af mine ynglings fintere er: roulette, elastico, og en hæl finte hvor ens spiller skifter ca 70 grader retning. der i nogen situationer er yderst gode :)

ellers kan man holde LT og RT inde, så tager de meget små træk med bolden = større kontrol over bolden
pagh
Niveau 2
 
Indlæg: 159


Næste

Tilbage til Sport

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster