Xboxlife forum

Meningsmåling

Forum dedikeret til Xboxlife Racing League.

Redaktør: Xboxlife Racing League

Hvad mener du!

Som det er nu
6
25%
Det nye forslag
13
54%
Noget helt andet
5
21%
 
Afgivne stemmer : 24

Meningsmåling

Indlægaf WhiteDog » 14. jan 2010 13:53

Selve konceptet med 3 ugers kval, har jeg ikke tænkt mig at lave om på. Men jeg kan godt fornemme at folk, måske mener at samme bil (dog forskellige klasser) og samme bane i 3 uger plus semi og finale, måske er lidt for ensformigt.
Så jeg kunne godt tænke mig at høre folket, som vi egentlig prøver på, at tilfredsstille, om det skulle laves anderledes, uden at ødelægge det, vi allerede ER startet på.

Jeg har tænkt på andre modeller, som fx. NY bil og NY bane HVER uge og så noget helt 4. i semi og finale. Ex. følger:

Uge 1 (Bil A og Bane A)
Uge 2 (Bil B og Bane B)
Uge 3 (Bil C og Bane C)
Uge 4 som er Semi-finale og Finale (Bil D og Bane D)

Eller skal det fortsætte som det er nu, hvor det KUN er bilen i forskellige klasser der er anderledes.

Ovenstående model vil ikke ødelægge noget som helst. Det betyder bare, at jeg skal lidt oftere i tænkeboks og finde både bil og bane, men for mig er det lige fedt.

Jeg vedlægger en stemmeboks, hvor i kan stemme på enten:
1. Som det er nu.
2. Mit nye forslag.
3. Noget helt andet. (bemærk dog at det IKKE må ødelægge den turnering der allerede er i gang, samt det heller ikke må ødelægge konceptet med 3 uger kval plus semi- og finale).
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf kolyzer » 14. jan 2010 14:06

Synes godt det må være samme bane, men biler i forskellige penge klasser, eksempelvis så alle penge klasser bliver repræsenteret. Sådan så f.eks vi ligger ud med billig bil dernæst mellemklasse bil og tilslut de dyre drenge. På den måde giver det et større udvalg af biler da der ikke skal tages hensyn til, om den bil der bliver valgt er tilgængelig for dem der lige har fået spillet.

sådan som jeg ser det vil det ikke ødelægge den nuværende turneringsform.
I finalen, skal det selvfølgelig være en bil alle kan deltage i.

Det var en idé jeg fik hurtigt, så kan godt være der er noget jeg har overset.
kolyzer
Niveau 3
 
Indlæg: 265


Indlægaf WhiteDog » 14. jan 2010 14:17

Der vil uanset hvad, altid blive taget hensyn til det økonomiske, så folk ikke skal købe bil for 2 mill og tune for 500k.

Men når det er sagt, så er penge ikke det store problem i spillet og vi må også forvente at folk tager det seriøst og derfor også sørger for at spille lidt, for at holde økonomien gående.
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf Jake242 » 14. jan 2010 16:49

Samme klasse, forskellig bil hver uge, samme bane... man skal køre finalen i den bil man kvalificere sig i.

Det vil skabe en finale med 4 forskellige biler.

Kun Rudi ved hvilke biler der kommer med... dvs det er et gamble om man kvalificere sig i første uge da der potentielt kan komme en bedre bil senere. Vælger man at kvalificere i den sidste uge(for at få alle valgmulighederne) kan bilen være dårligere... plus der kan være mange om budet og derved gøre en kvalificering sværere.

PS: er du ikke selv med i turneringen Rudi?
Billede
Jake242
Niveau 7
 
Indlæg: 2759
By: TwentyThreeHundred


Indlægaf WhiteDog » 14. jan 2010 19:03

Kunne være sjovt nok Jake, men så er jeg i hvert fald 100% ikke med, da jeg så ved lige hvilken uge der skal ventes på :)

Jeg tror bare ikke helt på at gamble-teorien kommer til at holde vand, da der rent faktisk kan være rimelig uheldige modspil, som fx. FWD vs. 4WD eller en 800kg vs. 1800kg.

Arbejdet med at finde 3 typer biler, som på papiret ville gå godt mod hinanden, vil også blive en stor opgave.
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288


Indlægaf Rasser Jr » 14. jan 2010 19:43

Hvad med:

Kval 1: Bil A - Bane A
Kval 2: Bil A - Bane B
Kval 3: Bil A - Bane C

Semi: Bil B - Bane D
Finale: Bil B - Bane D

Så kræver det ikke køb af 3 biler for at kvalificere sig til semi-finalen, og de sidste der klarer cuttet ville lære bilen godt at kende til sidste kval.

Man kan også variere så det i stedet for "tema bil" er "tema Bane" med forskellig bil (bare ikke for expensive biler så).
Rasser Jr
Niveau 0
 
Indlæg: 15


Indlægaf BulletEyeDk » 14. jan 2010 22:00

Hvordan turneringen afvikles er ikke så vigtigt for mig...

Dog kan du evt. overveje om der til en hel racing season skal findes 2-3 biler i hver klasse som vil ryge i puljen over de biler der kan vælges.

Opret en afstemning der er klasse bestemt og list evt. 5-10 biler herpå, de 3 med flest stemmer med i puljen når der endelig skal stemmes om bilvalg.

Op til næste løb opretter du en afstemning hvorpå der evt. er 3 baner udvalgt af dig, den der får flest stemmer køres der på.
Når man kender banen vælger du hvilken klasse der skal køres i og opretter herefter en afstemning med "puljebilerne" i den klasse, den valgte bil er den man kører i.

Jeg ved godt det giver en del ekstra arbejde, men på den måde er vi alle inddraget :wink:

Jeg ved godt jeg tidligere har luftet tanken om point. Jeg mener stadig det kunne være ret sejt at give point på en eller anden måde således at man optjente point til den samlede stilling og på den måde kan man finde vinderen af hele sæsonen :wink:
BulletEyeDk
Moderator
 
Indlæg: 6069
By: Uldum


Indlægaf URC Fightdogg » 15. jan 2010 08:08

Hmm sku sjovt BulletEyeDK sku noget af det samme jeg tænkte på :)

Når finale ugen kommer så måske starte en afstemning om ja måske 3 biler og 3 baner, flest stemmer ja er den bil og bane der vil blive brugt i næste turnering...

Så er folk også med til at bestemme lidt og ja Rudi kan være med i turneringen :)

For synes ikke jeg kan se dit navn nogen steder, og ja så ville folk heller ikke kunne sige at du favorisere nogen biler eller baner, men ellers synes jeg det lyder ganske ok sådan som det er nu :)
Tuner/Painter / Press Sig For Sales Thread
Billede
-=AUTOART - DEFINING THE ART OF SPEED=-
URC Fightdogg
Niveau 4
 
Indlæg: 597


Indlægaf WhiteDog » 15. jan 2010 09:59

Jeg overvejer lige hvad jeg gør. Men jf. afstemningen så tror jeg af vi i første turnering, laver det om, så næste uge byder på helt ny bil og ny bane.

Ang. min egen deltagelse, så har jeg sat en tid i BMW E30'eren. Den er dog bare ikke tilmeldt her og jeg ved ikke om den bliver :)
I skal dog vide, at jeg på ingen måde vælger noget der favoriserer min egen deltagelse. Jeg vælger noget, som jeg finder spændende.
Rudi DK
Holdleder for Team N4S - www.team-n4s.com
Danmarks bedste racing team. Besøg os på ovenstående URL.
WhiteDog
Niveau 3
 
Indlæg: 288



Tilbage til XRL

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster