Xboxlife forum

Er FPS svært på controller?

Snak om first-person-shooter spil.

Indlægaf hanien » 14. jul 2006 19:20

Gav fortabt med FPS spil da jeg købte en PS2, kunne slet ikke styre det i forhold til.
Efter jeg købte en 360'er kastede jeg mig ud i FPS på konsol igen...og hvilket chok - det er lige så nemt som på pc!
hanien
Niveau 6
 
Indlæg: 1531


Indlægaf eddy0912 » 14. jul 2006 20:06

Hvis du kun har spillet FPS'ere på PC, vil det nok lige tage 10-15 minutter at vænne sig til controlleren, men elelrs er det ikke svært.. Og alle bevægelser på controlleren føles helt naturlige, da den er super godt designet..
Billede

Billede
eddy0912
Niveau 5
 
Indlæg: 870


Indlægaf rot endahl » 14. jul 2006 21:46

Controllern har sine fordelle somat vis du skal dreje hurtigt skal du ikke ha musen ind på måtten igen men musen ermerer præcis så xbox i nær kamp og pc på afstand
Billede
rot endahl
Niveau 4
 
Indlæg: 583


Indlægaf Chief DK » 14. jul 2006 22:37

Jeg synes det er meget lettere at styre fps med controller! Det er nok fordi jeg ikke spiller så meget pc... Hvis man er vant til m og t så er det nok klart det hurtigeste men som sagt af en anden så vender man sig hurtigt til controller... Det er bare at springe ud i det!!! :P
Finished the fight!
Chief DK
Niveau 4
 
Indlæg: 618


Indlægaf Raider » 15. jul 2006 11:19

hanien skrev:Gav fortabt med FPS spil da jeg købte en PS2, kunne slet ikke styre det i forhold til.
Efter jeg købte en 360'er kastede jeg mig ud i FPS på konsol igen...og hvilket chok - det er lige så nemt som på pc!

PS2-kontrolleren er også ufattelig dårlig til FPS. Har nogen herinde spillet Killzone? Man kæmper mere med sine hænder og controlleren, end man gør med de fjender der er i spillet.
Senest rettet af Raider 15. jul 2006 11:38, rettet i alt 1 gang.
Raider
Niveau 7
 
Indlæg: 2413


Indlægaf RiLLeNXD » 15. jul 2006 11:23

Jeps, den er ikke perkekt til FPS. Men til platform er den nice.
Killlllllll to win!!!!!
RiLLeNXD
Niveau 7
 
Indlæg: 3441


Indlægaf Rechain » 15. jul 2006 11:33

Jeg har nu ellers vænnet mig til at game FPS på konsol også selvom styringen er LIDT mere præcis på pc (musen jo) :) men ellers så er konsol at foretrække efter min mening...

Og vil så sige at det er nemmest og dét bedste på Xbox360, da den controller bare er den bedste der er lavet og som bare fungere helt eminemt godt til masser af spil + FPS.

Dog kræver det jo at udvikleren af spillet optimere spillet ordenligt til controlleren, men det er dog i de fleste tilfælde blevet gjort utrolig godt og nemt :)

Har selv PS2 og KillZone og må sige dét er en del sværere da controlleren er (efter min mening) for lille + at analog'ne ik sidder NÆR så godt som på X360 controlleren (ligeledes den første Xbox controller med analog) for de sidder MEGET mere naturligt på en X360 contoller end på en PS2 controller. Ikke fordi jeg slet ik ka game spil på PS2, men det er dog sværere i forhold til Xbox360 hvor dét er en mere naturlig controller mht. analog opsætningen.

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf Cerialbox » 15. jul 2006 12:45

Enig med Rechain, forstår ikke hvorfor Sony ikke har indset at der skal byttes rundt på venstre analogstick og d-paddet.
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Raider » 15. jul 2006 13:29

Cerialbox skrev:Enig med Rechain, forstår ikke hvorfor Sony ikke har indset at der skal byttes rundt på venstre analogstick og d-paddet.

Fordi Sony ikke er nyskabende og tør nok ikke at kopier for meget fra deres konkurrenter. De har jo allerede kopieret gyro fra Nintendo, samt dynamiske triggers og guide-knappen fra Microsoft.

Jeg synes PlayStations controller er god til kampsports-spil, hvor man automatrisk trykker hårdt på knapperne og ikke bruger dens sticks, men den er alt for grov og ubehagelig at spille på når det kommer til FPS-spil. Sidst jeg spillede Killzone, fik jeg krampe i min ene hånd. Har jeg aldrig fået med Xbox-controlleren, som er så meget mere behagelig og naturlig at spille med. Den er en forlængelse af ens bevægelser og tanker, imo. Det sagt, så synes jeg at D-pad'et er dårlig på begge controllers. PlayStations gør ondt at trykke på, da den er delt op i fire hårde knapper, mens Xboxens ikke reagere godt nok - man får ikke et følsomt godt feedback om man nu har trykket hårdt nok eller ikke har.
Raider
Niveau 7
 
Indlæg: 2413


Indlægaf badehaette » 15. jul 2006 14:25

´xbox 360 controlleren er nærmest perfekt til FPS, den er ligeså god some en mus, (kan ikke føle forskel når jeg spiller cod2, på pc eller 360)
Billede
50 cent
badehaette
 
Indlæg: 2935


Indlægaf Vinterbird » 15. jul 2006 14:29

[quote="Raider"
Fordi Sony ikke er nyskabende og tør nok ikke at kopier for meget fra deres konkurrenter. De har jo allerede kopieret gyro fra Nintendo, samt dynamiske triggers og guide-knappen fra Microsoft.
[/quote]

Faktisk var det Nintendo med Gamecube der startede på dynamiske triggers tingen.
Vinterbird
Niveau 7
 
Indlæg: 5852


Indlægaf Cerialbox » 15. jul 2006 15:01

Synes det er fint nok de kopierer fra hinanden, da det bare betyder bedre konsoller :)
Jaed.
Cerialbox
Niveau 7
 
Indlæg: 2031


Indlægaf Bjarke360 » 15. jul 2006 15:33

hanien skrev:Gav fortabt med FPS spil da jeg købte en PS2, kunne slet ikke styre det i forhold til.
Efter jeg købte en 360'er kastede jeg mig ud i FPS på konsol igen...og hvilket chok - det er lige så nemt som på pc!


Har det på samme måde :)
Billede
Bjarke360
Niveau 2
 
Indlæg: 186


Indlægaf Etnad » 16. jul 2006 00:52

Du lærer hurtigt at bruge de to analog sticks. Venstre analog fungerer som regel som "W, A, S, D" mens højre fungerer som musen.

Kan bedre li' de svampeformede analog sticks der sidder på PS2'en i stedet for de hule på 360 controlleren, men det hænger nok sammen med de tusinde (litteraly) timer jeg har spillet SOCOM på min PS2. Man kan sagtens aime med pindene, og ellers er der autoaim i de fleste spil.
Billede
Etnad
 
Indlæg: 1390


Indlægaf S Dark » 16. jul 2006 02:08

jeg syns ikke det er så svært, men det er da klart nemmere med en mus :wink:
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster