Xboxlife forum

CellFactor - X360 - Mindblowing Gameplay

Snak om first-person-shooter spil.

Indlægaf Freddy » 4. jun 2006 23:05

CellFactor? Det bruger da PhysX engine'et fra Ageia. Lækkert nok! En gang i juni bliver der udgivet en DarkBASIC Professional(mit foretrukne BASIC sprog) version af den fysik-engine! Jeg skal nok kunne få kodet et eller andet interessant til den tid! :D
Billede
Freddy
Niveau 1
 
Indlæg: 70


Indlægaf Screamer » 5. jun 2006 22:20

Det er rigtigt det bruger PhysX, hvilket er en fysisk grafikprocessor ikke så meget en engine! Derfor er det ikke sikkert overhovedet at 360 versionen bliver lige så imponerende, fordi den har nemlig ikke en PhysX processor!
Senest rettet af Screamer 6. jun 2006 21:52, rettet i alt 1 gang.
In space, no one can hear you scream...

Billede
Screamer
Niveau 4
 
Indlæg: 352


Indlægaf S Dark » 6. jun 2006 00:22

Exsoul skrev:Hvornår kommer det? =P

spørger helt det samme! O.O det ser jo sygt ud! 2008??
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf S Dark » 6. jun 2006 00:23

Screamer skrev:Det er rigtigt pruger PhysX, hvilket er en fysisk grafikprocessor ikke så meget en engine! Derfor er det ikke sikkert overhovedet at 360 versionen bliver lige så imponerende, fordi den har nemlig ikke en PhysX processor!
øv da^^'
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


Indlægaf Freddy » 6. jun 2006 20:09

Screamer skrev:Det er rigtigt pruger PhysX, hvilket er en fysisk grafikprocessor ikke så meget en engine! Derfor er det ikke sikkert overhovedet at 360 versionen bliver lige så imponerende, fordi den har nemlig ikke en PhysX processor!


Du har ret i at Ageia også har lavet en PPU, men de har også lavet den engine spillet der bruger til at udregne fysikken med. Bl.a. kører Ghost Recon AW også med den samme fysik-engine.

Det, du siger med at spillet ikke bliver nær så imponerende på Xbox, er jo helt sikkert rigtigt. Men det kan sagtens køre uden PPU'en(Ageia har bare udkiklet deres engine således at man SKAL bruge deres PPU for at kunne køre spillene med fysik på væsker, men det er jo en detalje).
Billede
Freddy
Niveau 1
 
Indlæg: 70


Indlægaf Kiwi » 6. jun 2006 20:43

Jeg ved ikke om Cell Factor bliver ligeså imponerende på X360, men hvis det ikke gør er det programmørernes skyld. Xenon skulle have mere end rigeligt med power til fysik, og hvis det endelig kniber (hvilket skulle være meget usandsynligt) kan Xenon hjælpe til via MEMEXPORT funktionen.
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509


Indlægaf Screamer » 6. jun 2006 21:55

Hmm ja det er en engine, men uden PhysX processoren, så er den engine ikke meget bevendt. Ligesom at GRAW benytter det til PC, men ikke kræver det fysiske PhysX kort. Men som sagt, 360 kan da sikkert sagtens køre det, men uden PhysX processoren, så kommer det bestemt ikke til at ligne den demo der florerer på nettet!
In space, no one can hear you scream...

Billede
Screamer
Niveau 4
 
Indlæg: 352


Indlægaf Exsoul » 6. jun 2006 22:00

I en af Gamespots artikler lød det ellers meget som om at de havde spillet det pågældende spil på en 360. De nævnte ikke noget om at det skulle være grimt =P

http://www.gamespot.com/xbox360/action/ ... ode=recent

Ved nærmere gennemlæsning kan jeg se at de rent faktisk ikke nævner hvilken platform de spiller på, men da det er en 360 relateret artikel ville jeg egentlig gå ud fra at det var på konsollen.
Exsoul
Niveau 4
 
Indlæg: 624


Indlægaf Freddy » 6. jun 2006 22:19

Jeg ved ikke om Cell Factor bliver ligeså imponerende på X360, men hvis det ikke gør er det programmørernes skyld.


Det passer jo ikke helt. Hvis det ikke ser lige så flot ud på Xbox 360, så er det Ageias skyld. Det er jo dem der har lavet det på den smarte måde at man SKAL købe deres hardware for at få væsker med... Men selvfølgelig skal programmørerne nok få det til at se flot ud alligevel! :D

Hmm ja det er en engine, men uden PhysX processoren, så er den engine ikke meget bevendt. Ligesom at GRAW benytter det til PC, men ikke kræver det fysiske PhysX kort. Men som sagt, 360 kan da sikkert sagtens køre det, men uden PhysX processoren, så kommer det bestemt ikke til at ligne den demo der florerer på nettet!


Engine'et er skam meget anvendeligt uden processoren. Vedkommende der i øjeblikket tester DarkBASIC Professionals version af engin'et beretter om mange hundrede fysikobjekter pr. scene, uden PPU'en. Det er jo klart at man ikke vil kunne have lige så mange objekter uden en PPU, det er en selvfølge. Ellers var der jo ikke megen mening i at lave PPU'en...
Billede
Freddy
Niveau 1
 
Indlæg: 70


Indlægaf Screamer » 6. jun 2006 22:35

I follow you!

Siger sådan set bare at enginen ikke er lige så imponerende uden selve processoren...
In space, no one can hear you scream...

Billede
Screamer
Niveau 4
 
Indlæg: 352


Indlægaf Freddy » 7. jun 2006 00:35

Og det har du 100% ret i, tror jeg da! :D
Billede
Freddy
Niveau 1
 
Indlæg: 70


Indlægaf Kiwi » 7. jun 2006 07:20

Well, hvis Ageia begrænser deres engine på konsollerne er det at skyde sig selv i foden. Der er en hvis ide i at begrænse den på PC, men en konsol ejer vil jo aldrig kunne tilføje en PPU til sin maskine.

Man skal passe på ikke at købe for meget af Ageia's hype. Det er korrekt at en specialiseret PPU vil være kanon til fysik beregninger, men den hardware der er i PS3 / X360 og i high end PC'er (dual core) har rigeligt med ekstra kræfter til at lave imponerende fysik. Tag f.eks. Halflife 2 på Xbox (733mhz Celeron), moderne hardware er mange gange kraftigere.
Kiwi
Niveau 4
 
Indlæg: 509


Indlægaf Freddy » 7. jun 2006 19:29

Jeg tror stadig at væsker vil tage mange kræfter uden PPU'en. Men det er jo selvfølgelig også noget Xboxen har! :D

Forresten, der er en video af væskerne i aktion her :

http://www.ageia.com/physx_in_action/tech_demos.html

Den nederste video viser væskerne.
Billede
Freddy
Niveau 1
 
Indlæg: 70


Indlægaf Rechain » 7. jun 2006 19:34

Freddy --> Wow det er nize :D can't wait for more...!

/Rechain
Billede
Rechain
Niveau 9
 
Indlæg: 12816
By: Kastrup


Indlægaf S Dark » 7. jun 2006 19:44

det er jo alt for sygt!! hvor meget kopster en pc der kan sådan noget????
Og så var det jeg sagde til mig selv:
"Bogen kan lige overveje situation og beslutte sig senere." Bogen lagde jeg så henne ved hjørnet, der hygger den sig.
S Dark
Niveau 6
 
Indlæg: 1514


ForegåendeNæste

Tilbage til FPS

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Majestic-12 [Bot] og 38 gæster