Xboxlife forum

Liu Kang - Den Officielle Tråd!

Alt snak om Fightingspil.

Liu Kang - Den Officielle Tråd!

Indlægaf Da Senzai » 30. jan 2007 00:49

Billede


Så! Nu er den her!

Jeg er så træt af konstant at blive Dominatet af Kabal, Smoke, SubZero og Nightwolf, som åbenbart er de eneste folk gider vælge, når de spiller online.

Liu Kang er min Main, så derfor har jeg oprettet tråden, hvor man kan skrive alle sine Tips og Tricks til Liu Kang, så han forhåbentligt kan komme ind i Kampen!

Jeg ligger ud med at afsløre mit shit. Jeg har ikke nogle deciderede Strats når jeg spiller med Liu, udover at Blok --> Punish, når jeg spiller mod Kabal og Smoke. Mod alle andre Pitbuller jeg som en i Helvede og håber på, at få noget shit igennem. Anyway, her kommer hvad jeg kan med Liu;

Standard Kombo:

    HP,HP, BLOCK,LK,LK,HK,LK = 7 Hits 29%


Launcher Komboes:

HP,HP,BACK+LP, Jumpkick, Air Fireball = 5 hits 19%
HP,HP,BACK+LP, Bicyklekick = 4 hits 16%


Near-Wall Komboes ( er du for tæt på muren, kan man ikke lave dem, da Liu bliver skubbet væk. Hvilke af de 3 du kan lave kommer an på, hvor langt væk man er fra muren, når du launcher modstanderen. Den med Flying Kick, rammer dog hver gang):

    HP,HP,BACK+LP, Jumpkick, Air Fireball, Roundhouse = 6 hits 24%
    HP,HP,BACK+LP, Jumpkick, Air Fireball, Flying Kick = 6 hits 22%
    HP,HP,BACK+LP, Jumpkick, Air Fireball, HP, Low Fireball = 7 hits 24%


Bicyclekick Corner Komboes (er ikke sikker på, om man skal ramme som counterhit);

    Bicyklekick, Roundhouse, Sweep = 3 Hits 41%






Bare skriv løs med alt hvad I har med ham. Ligegyldigt, hvor dårlige eller gode jeres Kombo´er er. Alt er velkomment. Liu skal satme til at vinde nogle kampe; så alt kan bruges!

Jeg skal nok opdatere dette indlæg med hvad I skriver. I skal nok få al Krediten.

På forhånd tak.
Senest rettet af Da Senzai 30. jan 2007 00:59, rettet i alt 4 gange.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Da Senzai » 30. jan 2007 00:51

- Bare for at reservere spot nr 2. -

Hvorfor jeg ikke gider at spille imod;

Kabal: Fordi, han er så fucking cheap!
Smoke: Fordi, han er så fucking cheap!
SubZero: Fordi, han er så fucking cheap!, men ikke ligeså meget som Kabal og Smoke.
Nightwolf: Fordi, han er så fucking cheap!, men ikke ligeså meget som Kabal og Smoke.

Jeg går i seng. Godnat.
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Lintrup » 30. jan 2007 10:01

Hvorfor er Nightwolf så cheap?
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Enyeez » 30. jan 2007 10:10

godt initiativ, men come on.... Liu Kang... :D
十三 "This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
Enyeez
Niveau 4
 
Indlæg: 775


Indlægaf Lintrup » 30. jan 2007 10:12

Det kan godt være han er sej, men du burde alligevel have en bedre mand klar til når du møder nogen der vil køre den cheap.
Find en mand der kan 100% som Kung Lao eller Shang Tsung.
Lintrup
Niveau 5
 
Indlæg: 1084


Indlægaf Enyeez » 30. jan 2007 10:22

så meget for den Liu Kang thread.

ej.

men hvis block-punish ikke slår dem, kan du bare ikke vinde over dem, hvad er det der gør at de er nederen, deres comboes, eller deres "holds" (freeze, spear etc.)
十三 "This is the internet, where men are men, women are men, and little girls are FBI agents."
Enyeez
Niveau 4
 
Indlæg: 775


Indlægaf Briskplayer1 » 30. jan 2007 10:29

jeg synes bedre om Shang Tsung fordi han kan fastisk det hele med alle samme,
Briskplayer1
Niveau 2
 
Indlæg: 132


Indlægaf Da Senzai » 30. jan 2007 15:11

Lintrup skrev:Hvorfor er Nightwolf så cheap?


På grund af hans skulder, hans Anti-Air økse, der kan juggles fra og hans sindsyge Komboes. Især hans skulder er rigtigt nederen, den er noget nær umuligt at komme ud af, hvis han får dig ind i et hjørnet, og kommer du ud af den, er det som regel for sent, da den har en meget høj Guarddamage.

Han er måske ikke så Cheap igen, men ihvertfald rigtigt god. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at spille imod ham

Lintrup skrev:Det kan godt være han er sej, men du burde alligevel have en bedre mand klar til når du møder nogen der vil køre den cheap.


Det har jeg også :). Mine to andre Mains er Reptile (Er ikke så god med ham, men har nogle alt for skægge Juggles og moves) og Sheeva. Hvis jeg ser at modstanderen vælger, Kabal, Smoke eller Subzero, så vælger jeg altid Sheeva, da hun er meget bedre til at punishe end Liu og da hendes movesæt bare er bedre mod de tre. Min Win Rate med hende er også en del højere end medLiu.

Kan kun en Kombo med Sheeva, som jeg bare spammer hele tiden imod Smoke, Kabal og Subzero

    Jumppunch, HP, HP, LP, HP, Roundhouse, Det der move, hvor hun hopper ned i Jorden = 7 Hits 46%, mener jeg det er :D

Min Sheeva er der intet i vejen med, det er Liu Kang, jeg gerne vil tæve mere med.


Enyeez skrev:men hvis block-punish ikke slår dem, kan du bare ikke vinde over dem, hvad er det der gør at de er nederen, deres comboes, eller deres "holds" (freeze, spear etc.)


Jeg kan godt tæve "noobs", der kun bruger Kabals Whirlwindting eller Smokes teleportuppercut, problemet er bare, når det er folk, der kan finde ud af at spillet, der spiller med dem, så er der bare så absolut intet at gøre.

Det der gør Kabal så cheap er hans Whirlwind løb. Den har prioritet over alt, undtagen projektiler, og giver ham en gratis High-damaging kombo eller Juggle. Du skal prøve at spille imod ham. Før indser du ikke, hvor godt det move er.

Eksempel på noget af hans shit, der faktisk kræver skillz;

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=1uO2t-nmtAU[/youtube]

Smokes teleport uppercut er grunden til at hans er så cheap og nederen.

    Teleportuppercut, HP, Spear, HP, HP, LK, HK, LP = 8 hits 47%

Uppercutten er homing, så den eneste reelle måde at undgå den på er ved at stå helt stille og blokke. Man kan ikke hoppe væk fra den, eller lave noget move, for så kan Smoke ramme med den.

Det er gør den så cheap er at den er så nem at lave og ramme med og giver så meget i skade. Han skal sådan set bare ramme dig to gange med den og du er så godt som død.

Han kan også bare lave et normalt Spear, og fyre sin "Standard Kombo af" det giver 3X% skade. Nemt og rigtigt godt. Imodsætning til f. eks Scorpion, der kun kan lave sin 4-hitter på ca 22% i skade.

Eksempel på Smokeshit, der rent faktisk kræver skillz:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-bKVdlS4dY8[/youtube]- Det er jo sygt

Det der i mine øjne gør Kabal og Smoke så Cheap er, hvor nemt, det er at lave deres Komboer/juggles i forhold til, hvor meget skade de giver. Man skal slet ikke kæmpe for Sejren når man er dem, imodsætning til når man spiller med de fleste andre Characters.

Lidt det samme gælder Subzero. Det er bare ikke helt i samme højde som Kabal og Smoke. og så er Subzero god mod Liu´s Pitbulling, da han kan lave den der fucking Is Klon.

Subzero og Nightwolf er ikke ligeså overpowered som Smoke og Kabal. Jeg whiner bare over, at jeg får tæsk af dem.

Briskplayer1 skrev:jeg synes bedre om Shang Tsung fordi han kan fastisk det hele med alle samme,


Jeg synes bedre om Kabal, fordi så behøver du ikke bruge tid på at forvandle dig fra Shang Tsung og om til Kabal ligeså snart kampen starter.

Denne tråd handler om Liu Kang. Du skal være velkommen til at oprette din egen om Shang Tsung.

At Liu er dårligere end de andre characters ved jeg godt. Det er derfor denne tråd er lavet, så man kan blive bedre med ham :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Da Senzai » 18. mar 2007 21:36

Ved godt, at det er Whack at Bumpe Tråde, men Liu får stadig Tæsk!

Der må da være andre end mig, der kan spille ham`?

Det er da ikke for sjovt at Xlife bryster sig af at være Danmarks Største Xbox Community``?
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf Da Senzai » 6. okt 2007 12:45

Jeg lollede mig lige en Kombo imorges;

JP, HP,HP, BACK+LP, 2 Skridt frem, HP, Flying Kick. = 19% Damage, der!
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf neonxaos » 18. jan 2009 21:19

Jeg er nysgerrig - hvordan går det med Liu?
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Jibla » 19. jan 2009 15:02

Han er lige så dårlig som dengang Senzai oprettede denne tråd og skrev i den.
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Indlægaf Da Senzai » 19. jan 2009 21:31

Haha! Ja!

Det er sgu ikke noget at gøre. Liu giver bare ikke ligeså meget skade, som de andre!

Men jeg Mainer ham stadig, for han er lige mig! :D

Problemet med Liu er, at han giver psykolidt i skade, og hans komboer er svære at lave.

Han har kun en vild ting og det er; Counterhit Cykelspark --> Wall --> 7-hit dial-kombo --> Low Sweep.

Men hvor tit er det lige, at man rammer Counterhit med CykelSparket tæt ved muren? :D

Liu han er nice nok. Han giver bare ikke så meget i damage.

Decreased Damage for Decreased Win Ratio!

Jeg elsker Liu, men jeg vinder lidt mere med Sheeva og Reptile :)
Billede
Da Senzai
Niveau 8
 
Indlæg: 9374
By: København


Indlægaf neonxaos » 20. jan 2009 00:43

Nu købte jeg UMK3... det er faktisk noget sjovere end forventet. Men hvor er min Training Mode og min movelist inde i spillet? Pænt brugerfjendtligt!

Det er dog slet ikke tosset, og så kun til 400 point. Jeg kan dog ikke slå Shao Kahn på Novice. MK har de lammeste bosser.
:) X1 Street Fighter IV champ! :)
neonxaos
Niveau 5
 
Indlæg: 871


Indlægaf Jibla » 21. jan 2009 01:51

neonxaos skrev:Nu købte jeg UMK3... det er faktisk noget sjovere end forventet. Men hvor er min Training Mode og min movelist inde i spillet? Pænt brugerfjendtligt!

Det er dog slet ikke tosset, og så kun til 400 point. Jeg kan dog ikke slå Shao Kahn på Novice. MK har de lammeste bosser.


Det er oldschool hardcore. Jeg lærte det ved at spille ranked matches. Er vist også oppe over 5000 spillede ranked matches efterhånden. :D
Billede
Jibla
Niveau 7
 
Indlæg: 4856


Næste

Tilbage til Fighting

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster