Xboxlife forum

Guitar Hero malket til døde

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf fneribyen » 10. feb 2011 12:10

Psymatiq skrev:
abe de simon skrev:Hvorfor skulle Harmonix have bedre chance end Guitar Hero? Musikspil-industrien er fuldstændig død, så jeg tror de lukker og slukker for Rock Band snart også, og laver noget nyt gejl. De har jo også Dance Central, som er mega fedt!


Funny boys

anyways

Har sagt det siden GH : WT . Activision kan kun finde ud af at udsuge et IP indtil det ikke giver nok penge ind. Til forskel på HMX som ikke smed en millard spil ud på et enkelt år. I skal også tænke på at de ikke er ejet af viacom mere. Desuden er EA ikke så hjernedøde og pengegriske som Activison altid har været.

RBN kører af sig selv noget de kun tjener penge på.
DLC tjener stadig penge ind på.
Og de har nu 100% markedsandel
De har succes med Dance Central.

Hvis HXM spiller deres kort rigtigt kan de sagtens holde et par år endnu og komme ud på den anden side.


btw Terri... metallica,tool,dragonforce(ewwww), van halen osv osv er ikke bundet af GH mere så de kan komme til rb hvis HMX vil det.


Hvorfor er det at hver gang man kommer med argumenter mod Rock Band at du skal være på tværs? Er Rock band bare dit kæreste eje, PsyFanboy? Jeg prøver ikke at forsvare Simon, men nu er det sådan så drengen i det mindste har en smule fornuft i forhold til andre.

Og for at slå det fast, så er jeg stadig mest til Rock Band, men er da på en måde skuffet over at Guitar Hero lukker, da de har været drivkraften til at jeg har startet på at spille Guitar Hero og også snart begynder på guitar. Det er fint du ikke kan lide Guitar Hero, men at begynde at flame Simon for hans argument er sku absurd.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf xsoenx » 10. feb 2011 12:12

ku ikke være enig med Kicker
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf KIAMMI » 10. feb 2011 12:24

Jeg håber ikke du har ret Kicker, men jeg har nu stadigvæk en god tro på , at dlc sælger godt nok til at det holdes oppe
for mig behøver Rock band ikke at kunne mere, eller være noget helt andet, jeg spiller det, fordi jeg elsker musik og
musikspil giver mig mulighed for at jamme sammen med andre online.
men ellers må vi jo bare ty til rigtige instrumenter og jamme for real :)
hvad siger du wolla ? :) skal vi jamme for real :) , 1-2-3 " Se den lille kattekilling nej hvor er den søøøøød!!! "
spøg til side
iøvrigt så er DJ hero serien også blevet canned :(
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Aberrant Simon » 10. feb 2011 12:50

KIAMMI skrev:Jeg håber ikke du har ret Kicker, men jeg har nu stadigvæk en god tro på , at dlc sælger godt nok til at det holdes oppe
for mig behøver Rock band ikke at kunne mere, eller være noget helt andet, jeg spiller det, fordi jeg elsker musik og
musikspil giver mig mulighed for at jamme sammen med andre online.
men ellers må vi jo bare ty til rigtige instrumenter og jamme for real :)
hvad siger du wolla ? :) skal vi jamme for real :) , 1-2-3 " Se den lille kattekilling nej hvor er den søøøøød!!! "
spøg til side
iøvrigt så er DJ hero serien også blevet canned :(


DJ Hero 2 var også en skuffelse i den grad, det var alt for meget 1'eren, og online delen var dårlig!
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf WollaMan » 10. feb 2011 13:31

Jep KIAMMI:-D Jeg tror nu at dlc + rbn nok skal holde RB og HMX i live. Selvom nogen mener det er dårlig musik er det jo ikke ens betydende med at andre ikke kan li' det. Jeg er og bliver RB mand...
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Psymatiq » 10. feb 2011 15:29

Simon hvor gammel er du egentlig ? ... 15 eller noget der omkring (set udfra din post) ?


CaptainKicker skrev:Salgstallene taler for sig selv.

http://gamrreview.vgchartz.com/sales/29394/rock-band-3/

Men jeg tror ikke RBN kan redde HMX. Jeg har mistet troen til HMX. RB3 var intet specielt, og Pro instrumenterne, var aldrig så fede og succesfuld som de havde lovet, imo. DLC, bliver som Simon siger, dårligere og dårligere, og HMX har ikke rigtig noget de kan udgive for fremtiden, som de IKKE vil tabe penge på. Tro mig, DLC kan ikke redde det tab, HMX har lidt pga. Green Day og RB3 salg. Folk må altså til at vågne op. Musik genren er dødende, og det kan godt være at hardcore RB spillere køber deres DLC, men det er sgu ikke nok. Det er jo ikke for sjov at Activision vælger at sige farvel til GH. Hvem skal købe spillene?

Igen, jeg er kæmpe fan af RB, og spiller det ofte, men når jeg dagligt læser RB Forums, så er det tydeligt at aktiviteten er faldet drastisk. Det er ikke ligesom i gamle dage, hvor GH/RB videoer var "the shit". Tiderne er ændret, og Pro instrumenterne reddede ikke for fald. Hvor mange købte det? Ikk' ret mange.

At RB fanboys og andet godtfolk jubler over dette, er også fair nok. Men HMX har afskediget mange medarbejdere, og har haft meget lidt interesse i salg. Så at sige DLC redder musik genren og HMX er simpelthen urealistisk. For det gør det sgu ikke. Der skal også sælges spil, hvis der skal sælges DLC.

Let's face it. RBN er succesfuld, men hvor meget indtjening er der i det for HMX i det lange løb? Mindre end i regner med. Green Day var et kæmpe flop, og HMX skal toppe Beatles Rock Band, hvis de nogensinde vil lave et nyt band spil. Sker det? Næppe. Og hvad mere innovativt kan HMX gøre, mht. Rock Band serien? Pro instrumenter var åbenbart ikke løsningen. Hvad er det næste? Motion? Kan det redde spillet? Beatles DLC solgte som smurt, men pga. høje licens priser, og stædighed fra Apple, så kan de ikke tjene det ekstra på det. Beatles spillet solgte i sig selv meget godt, men de dyre bundles slog ikke igennem i sin tid, og det er grunden til at de koster en kats lig nu.

Jeg håber jeg tager fejl, men ærlig talt, så tror jeg snart HMX også kommer med en "chokker", ligesom med GH.

Og ang. de GH licens sange. Glem det. Hvorfor skulle Activision opgive dem? Hvem siger ikke at de starter en ny musik spil serie?



Jeg er enig i at Rbn ikke kan holde et helt IP oppe. Men du skal også tænke på at HMXes salgs strategi er så meget anderledes end hvad guitar heros har været. HMX ejer dem selv hvor neversoft var en indsat udvikler der skulle lave et ip til deres chefer i activision som er kendt for at dræbe udviklere på stribe når de ikke tjente nok penge.

Det jeg kan se som en ting der kan dræbe Rb er de normale DLC da licenserne på disse sange er enorme efterhånden. Lige meget om den her genrer dør eller ej. Så har det været nogle fede år og personligt er der stadig masser af tid jeg kan smide ind i det her spil. Selv efter rock band lukker og slukker(hvis det sker).

Btw de der fyringer der var i HMX var noget de selv styrede. Det var fin trimning fra deres tid med viacom.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Aberrant Simon » 10. feb 2011 16:36

PsyFaggot skrev:Simon hvor gammel er du egentlig ? ... 15 eller noget der omkring (set udfra din post) ?


CaptainKicker skrev:Salgstallene taler for sig selv.

http://gamrreview.vgchartz.com/sales/29394/rock-band-3/

Men jeg tror ikke RBN kan redde HMX. Jeg har mistet troen til HMX. RB3 var intet specielt, og Pro instrumenterne, var aldrig så fede og succesfuld som de havde lovet, imo. DLC, bliver som Simon siger, dårligere og dårligere, og HMX har ikke rigtig noget de kan udgive for fremtiden, som de IKKE vil tabe penge på. Tro mig, DLC kan ikke redde det tab, HMX har lidt pga. Green Day og RB3 salg. Folk må altså til at vågne op. Musik genren er dødende, og det kan godt være at hardcore RB spillere køber deres DLC, men det er sgu ikke nok. Det er jo ikke for sjov at Activision vælger at sige farvel til GH. Hvem skal købe spillene?

Igen, jeg er kæmpe fan af RB, og spiller det ofte, men når jeg dagligt læser RB Forums, så er det tydeligt at aktiviteten er faldet drastisk. Det er ikke ligesom i gamle dage, hvor GH/RB videoer var "the shit". Tiderne er ændret, og Pro instrumenterne reddede ikke for fald. Hvor mange købte det? Ikk' ret mange.

At RB fanboys og andet godtfolk jubler over dette, er også fair nok. Men HMX har afskediget mange medarbejdere, og har haft meget lidt interesse i salg. Så at sige DLC redder musik genren og HMX er simpelthen urealistisk. For det gør det sgu ikke. Der skal også sælges spil, hvis der skal sælges DLC.

Let's face it. RBN er succesfuld, men hvor meget indtjening er der i det for HMX i det lange løb? Mindre end i regner med. Green Day var et kæmpe flop, og HMX skal toppe Beatles Rock Band, hvis de nogensinde vil lave et nyt band spil. Sker det? Næppe. Og hvad mere innovativt kan HMX gøre, mht. Rock Band serien? Pro instrumenter var åbenbart ikke løsningen. Hvad er det næste? Motion? Kan det redde spillet? Beatles DLC solgte som smurt, men pga. høje licens priser, og stædighed fra Apple, så kan de ikke tjene det ekstra på det. Beatles spillet solgte i sig selv meget godt, men de dyre bundles slog ikke igennem i sin tid, og det er grunden til at de koster en kats lig nu.

Jeg håber jeg tager fejl, men ærlig talt, så tror jeg snart HMX også kommer med en "chokker", ligesom med GH.

Og ang. de GH licens sange. Glem det. Hvorfor skulle Activision opgive dem? Hvem siger ikke at de starter en ny musik spil serie?



Jeg er enig i at Rbn ikke kan holde et helt IP oppe. Men du skal også tænke på at HMXes salgs strategi er så meget anderledes end hvad guitar heros har været. HMX ejer dem selv hvor neversoft var en indsat udvikler der skulle lave et ip til deres chefer i activision som er kendt for at dræbe udviklere på stribe når de ikke tjente nok penge.

Det jeg kan se som en ting der kan dræbe Rb er de normale DLC da licenserne på disse sange er enorme efterhånden. Lige meget om den her genrer dør eller ej. Så har det været nogle fede år og personligt er der stadig masser af tid jeg kan smide ind i det her spil. Selv efter rock band lukker og slukker(hvis det sker).

Btw de der fyringer der var i HMX var noget de selv styrede. Det var fin trimning fra deres tid med viacom.


Det fandme sjovt at du er så grim at høre på "Activisions er kendt for at fyre folk når de ikke tjener penge nok", og så er der også fyringer ved Harmonix men så "Amen det er en fin trimning".
Guitar Hero har været skaberen til alt musikspil, sandt nok Harmonix der lavede det, men det ændre stadig ikke faktummet at Guitar Hero er skaberen til Musikspil.
Rock Band er jo sjovt nok, men det er så dårligt at spille alene, der havde jeg Guitar Hero derimod hvilke er så meget federe at spille alene.
Guitar Hero har altid være yndlings musikspil fordi det var der det hele startede for mig.

I'm a sad bro today :(

Billede
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf WollaMan » 10. feb 2011 16:43

Gutter, træk vejret inden i smider en post. At begynde og ændre navne og alt det pjat er sq noget der hører hjemme i børnehaverne.

Nogle kan li' tykke piger nogle kan li' tynde piger også er der dem der kan li' begge dele.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf CaptainKicker » 10. feb 2011 16:46

WollaMan skrev:Gutter, træk vejret inden i smider en post. At begynde og ændre navne og alt det pjat er sq noget der hører hjemme i børnehaverne.

Nogle kan li' tykke piger nogle kan li' tynde piger også er der dem der kan li' begge dele.


Dette. At ændre navne og indsætte billeder er IKKE en særlig saglig måde at føre debat på. Venligst ændre jeres tone, eller hold jer væk fra emnet.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Aberrant Simon » 10. feb 2011 16:46

Awesome WollaMan skrev:Gutter, træk vejret inden i smider en post. At begynde og ændre navne og alt det pjat er sq noget der hører hjemme i børnehaverne.

Nogle kan li' tykke piger nogle kan li' tynde piger også er der dem der kan li' begge dele.


Du har fuldstændig ret, jeg stopper i hvert fald fra den her post.
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Psymatiq » 10. feb 2011 17:23

fneribyen skrev:
Psymatiq skrev:
abe de simon skrev:Hvorfor skulle Harmonix have bedre chance end Guitar Hero? Musikspil-industrien er fuldstændig død, så jeg tror de lukker og slukker for Rock Band snart også, og laver noget nyt gejl. De har jo også Dance Central, som er mega fedt!


Funny boys

anyways

Har sagt det siden GH : WT . Activision kan kun finde ud af at udsuge et IP indtil det ikke giver nok penge ind. Til forskel på HMX som ikke smed en millard spil ud på et enkelt år. I skal også tænke på at de ikke er ejet af viacom mere. Desuden er EA ikke så hjernedøde og pengegriske som Activison altid har været.

RBN kører af sig selv noget de kun tjener penge på.
DLC tjener stadig penge ind på.
Og de har nu 100% markedsandel
De har succes med Dance Central.

Hvis HXM spiller deres kort rigtigt kan de sagtens holde et par år endnu og komme ud på den anden side.


btw Terri... metallica,tool,dragonforce(ewwww), van halen osv osv er ikke bundet af GH mere så de kan komme til rb hvis HMX vil det.


Hvorfor er det at hver gang man kommer med argumenter mod Rock Band at du skal være på tværs? Er Rock band bare dit kæreste eje, PsyFanboy? Jeg prøver ikke at forsvare Simon, men nu er det sådan så drengen i det mindste har en smule fornuft i forhold til andre.

Og for at slå det fast, så er jeg stadig mest til Rock Band, men er da på en måde skuffet over at Guitar Hero lukker, da de har været drivkraften til at jeg har startet på at spille Guitar Hero og også snart begynder på guitar. Det er fint du ikke kan lide Guitar Hero, men at begynde at flame Simon for hans argument er sku absurd.


Tbh er det intet i min post der er løgn. Jeg kunne holde rb og HMX uden af den her tread men de er mindst lige så vigtig en brik i det her som Gh var. Det med at ændre quote navn var kun pga at jeg fejl quotede terri og manuelt copy pastede simons ind(glemte dit først gt navn). Btw simon HMX har på ingen måde startet musik genren. Det kan du takke konami for.

wolla skrev:Jep KIAMMI:-D Jeg tror nu at dlc + rbn nok skal holde RB og HMX i live. Selvom nogen mener det er dårlig musik er det jo ikke ens betydende med at andre ikke kan li' det. Jeg er og bliver RB mand...


Virke meget som om at der ikke er de store problemer hos HMX hvis man læser twitter og læser på scorehero.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Juxer » 10. feb 2011 18:11

Der er et alt for stort udbud af musikspil i forhold til den efterhånden dalende efterspørgsel efter dem. Guitar Heros udebliven fra markedet kan måske redde Rock Band - ikke spillenes kvalitet som ikke afviger meget fra deres konkurrent.
Billede
Juxer
Niveau 8
 
Indlæg: 8376


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Slimjay DK » 10. feb 2011 18:19

Musik spil er yt .. Folk er mætte og har ikke behov for mere pt. .. Så er den vel ikke meget længere :-)
PS5 / PS3 / PS2 / PSX / PSP / PS Vita / XBOX One X / X360 / XBOX / Wii / Wii U / GC / NDSi / 3DS / DC / Saturn / GP2x / Nvidia Shield TV
Slimjay DK
Niveau 8
 
Indlæg: 9024
By: Frederikssund


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf WollaMan » 10. feb 2011 18:24

He he, Slimjay, du har desværre nok ret. Men jeg bliver ved endnu :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Nasty Beaver » 10. feb 2011 18:24

De har lavet lavet GH 3 og GH: Metallica, det niveau synes jeg sgu aldrig rigtig HMX har ramt.
Nasty Beaver
Niveau 6
 
Indlæg: 1651


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster