Xboxlife forum

Guitar Hero malket til døde

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Psymatiq » 9. feb 2011 22:27

Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf TerrificFalcon » 9. feb 2011 22:30

Så er det vidst tid til en passende sang fra et rock band:


Goodbye and good riddance, Guitar Hero. Utroligt at det ikke døde efter titler som Band Hero og deslige.
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Psymatiq » 9. feb 2011 23:43

btw... metallica pack 2 med pro tar :D
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf CaptainKicker » 10. feb 2011 00:00

Gad vide hvornår HMX drejer nøglen på RB ;)

Man skal aldrig sige aldrig.

Men lad os se, hvordan HMX vil tackle de nye muligheder der er opstået, da GH desværre ikke ekstistere længere.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf TerrificFalcon » 10. feb 2011 00:05

Psymatiq skrev:btw... metallica pack 2 med pro tar :D


Vent, hvad?
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Aberrant Simon » 10. feb 2011 00:09

Hvorfor skulle Harmonix have bedre chance end Guitar Hero? Musikspil-industrien er fuldstændig død, så jeg tror de lukker og slukker for Rock Band snart også, og laver noget nyt gejl. De har jo også Dance Central, som er mega fedt!
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf CaptainKicker » 10. feb 2011 00:16

Aberrant Simon skrev:Hvorfor skulle Harmonix have bedre chance end Guitar Hero? Musikspil-industrien er fuldstændig død, så jeg tror de lukker og slukker for Rock Band snart også, og laver noget nyt gejl. De har jo også Dance Central, som er mega fedt!


Dette.

Rock Band 3 har solgt skidt. Green Day solgte skidt. Musik markedet er virkelig ude på dybt vand, men jeg håber inderligt at RB på en måde overlever, selvom vi er nået til det punkt, at det ser sort ud.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf TerrificFalcon » 10. feb 2011 00:30

... I er et par pjattehoveder. Guitar Hero er jo ikke lukket ned fordi at det ikke gav overskud og fungerede fint, men fordi at Activision ikke tjente nok penge. Der er skam stadigvæk penge i det - bare ikke en syndflod af dem, som tidligere. Derudover har Harmonix jo også DLC-fronten, og det altså der at pengene til de store numse piger hentes.

Jeg tror ikke at Harmonix lukker, så længe at de kan få det til at løbe rundt. Hvilket de sagtens kan indtil slutningen af 2012, i hvert fald. Hvis DLC-bølgerne stopper inden da, så må jeg vist spise en hat, ;).
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Lowlandet » 10. feb 2011 01:12

Jeg synes måske at Activision skulle have lyttet til nogle af deres mange GH Fans, og lavet nogle GH spil, med de sange deres fans gerne ville spille. Istedet for (synes jeg) ligegyldige spil som GH: Aerosmith & Van halen. Så lav dog et GH spil med top 100 af de mest requestet sange!
Billede
Lowlandet
Niveau 7
 
Indlæg: 4582
By: Downtown, Nykøbing Falster


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf BuBubbi » 10. feb 2011 01:28

Lowlandet skrev:Jeg synes måske at Activision skulle have lyttet til nogle af deres mange GH Fans, og lavet nogle GH spil, med de sange deres fans gerne ville spille. Istedet for (synes jeg) ligegyldige spil som GH: Aerosmith & Van halen. Så lav dog et GH spil med top 100 af de mest requestet sange!

Tror nu ikke det var fordi de ikke ville.
Problemet har nok nærmere været rettighederne til sange der har holdt dem tilbage..
RB har mange mange flere sange i deres store, men derfor synes jeg nu stadig best om GH.
Jeg skal nok holde liv i GH:WoR så længe jeg kan. :)
Billede
BuBubbi
Niveau 7
 
Indlæg: 4968
By: Odense C


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf WollaMan » 10. feb 2011 05:53

Well, det er jo det der sker. Uanset hvad så var det jo GH der startede det hele og det var også det spil der fik mig igang. Så respekten skal da være der fra min side. Men man kan nu også godt mærke at det ikke er nemt at finde online spillere i RB men det lykkedes dog stadig :) Så RB skal nok være der med dlc det næste års tid, håber jeg ihvertfald :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Psymatiq » 10. feb 2011 07:12

abe de simon skrev:Hvorfor skulle Harmonix have bedre chance end Guitar Hero? Musikspil-industrien er fuldstændig død, så jeg tror de lukker og slukker for Rock Band snart også, og laver noget nyt gejl. De har jo også Dance Central, som er mega fedt!


Funny boys

anyways

Har sagt det siden GH : WT . Activision kan kun finde ud af at udsuge et IP indtil det ikke giver nok penge ind. Til forskel på HMX som ikke smed en millard spil ud på et enkelt år. I skal også tænke på at de ikke er ejet af viacom mere. Desuden er EA ikke så hjernedøde og pengegriske som Activison altid har været.

RBN kører af sig selv noget de kun tjener penge på.
DLC tjener stadig penge ind på.
Og de har nu 100% markedsandel
De har succes med Dance Central.

Hvis HXM spiller deres kort rigtigt kan de sagtens holde et par år endnu og komme ud på den anden side.


btw Terri... metallica,tool,dragonforce(ewwww), van halen osv osv er ikke bundet af GH mere så de kan komme til rb hvis HMX vil det.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Gaden9210 » 10. feb 2011 10:46

Virkelig en sorgens dag for musikspil
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Aberrant Simon » 10. feb 2011 10:50

PsyFaggot skrev:
abe de simon skrev:Hvorfor skulle Harmonix have bedre chance end Guitar Hero? Musikspil-industrien er fuldstændig død, så jeg tror de lukker og slukker for Rock Band snart også, og laver noget nyt gejl. De har jo også Dance Central, som er mega fedt!


Funny boys

anyways

Har sagt det siden GH : WT . Activision kan kun finde ud af at udsuge et IP indtil det ikke giver nok penge ind. Til forskel på HMX som ikke smed en millard spil ud på et enkelt år. I skal også tænke på at de ikke er ejet af viacom mere. Desuden er EA ikke så hjernedøde og pengegriske som Activison altid har været.

RBN kører af sig selv noget de kun tjener penge på.
DLC tjener stadig penge ind på.
Og de har nu 100% markedsandel
De har succes med Dance Central.

Hvis HXM spiller deres kort rigtigt kan de sagtens holde et par år endnu og komme ud på den anden side.


btw Terri... metallica,tool,dragonforce(ewwww), van halen osv osv er ikke bundet af GH mere så de kan komme til rb hvis HMX vil det.


Alle ved jo at musikspil er ved at blive dårlige. Harmonix har næsten kun lavet shit her på det seneste, et lille gennembrud med Rock Band 3, men efter hvad jeg har hørt, solgte det af helveds til.
Jeg keder mig når jeg spiller Rock Band, DLC'en bliver dårligere og dårligere for hver uge der går, og Beatles kommer ingen veje med nyt DLC.
Rock Band Network er det eneste håb for Harmonix lige nu, ellers må de lave noget nyt eller holde sig til Dance Central.

EDIT: Nuuurh, ham Psymatiq bliver lidt mad bro.

Billede
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf CaptainKicker » 10. feb 2011 12:05

Salgstallene taler for sig selv.

http://gamrreview.vgchartz.com/sales/29394/rock-band-3/

Men jeg tror ikke RBN kan redde HMX. Jeg har mistet troen til HMX. RB3 var intet specielt, og Pro instrumenterne, var aldrig så fede og succesfuld som de havde lovet, imo. DLC, bliver som Simon siger, dårligere og dårligere, og HMX har ikke rigtig noget de kan udgive for fremtiden, som de IKKE vil tabe penge på. Tro mig, DLC kan ikke redde det tab, HMX har lidt pga. Green Day og RB3 salg. Folk må altså til at vågne op. Musik genren er dødende, og det kan godt være at hardcore RB spillere køber deres DLC, men det er sgu ikke nok. Det er jo ikke for sjov at Activision vælger at sige farvel til GH. Hvem skal købe spillene?

Igen, jeg er kæmpe fan af RB, og spiller det ofte, men når jeg dagligt læser RB Forums, så er det tydeligt at aktiviteten er faldet drastisk. Det er ikke ligesom i gamle dage, hvor GH/RB videoer var "the shit". Tiderne er ændret, og Pro instrumenterne reddede ikke for fald. Hvor mange købte det? Ikk' ret mange.

At RB fanboys og andet godtfolk jubler over dette, er også fair nok. Men HMX har afskediget mange medarbejdere, og har haft meget lidt interesse i salg. Så at sige DLC redder musik genren og HMX er simpelthen urealistisk. For det gør det sgu ikke. Der skal også sælges spil, hvis der skal sælges DLC.

Let's face it. RBN er succesfuld, men hvor meget indtjening er der i det for HMX i det lange løb? Mindre end i regner med. Green Day var et kæmpe flop, og HMX skal toppe Beatles Rock Band, hvis de nogensinde vil lave et nyt band spil. Sker det? Næppe. Og hvad mere innovativt kan HMX gøre, mht. Rock Band serien? Pro instrumenter var åbenbart ikke løsningen. Hvad er det næste? Motion? Kan det redde spillet? Beatles DLC solgte som smurt, men pga. høje licens priser, og stædighed fra Apple, så kan de ikke tjene det ekstra på det. Beatles spillet solgte i sig selv meget godt, men de dyre bundles slog ikke igennem i sin tid, og det er grunden til at de koster en kats lig nu.

Jeg håber jeg tager fejl, men ærlig talt, så tror jeg snart HMX også kommer med en "chokker", ligesom med GH.

Og ang. de GH licens sange. Glem det. Hvorfor skulle Activision opgive dem? Hvem siger ikke at de starter en ny musik spil serie?
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Næste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron