Xboxlife forum

Guitar Hero malket til døde

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf CaptainKicker » 10. feb 2011 18:34

Nasty Beaver skrev:De har lavet lavet GH 3 og GH: Metallica, det niveau synes jeg sgu aldrig rigtig HMX har ramt.


Til dels enig. GH3 er det ULTIMATIVE musik spil. Der er noget unikt og specielt over det. Synes egentlig også WT var godt. Husker jeg stod i snevejr, foran GameStop for at hente min WT bundle :P

Metallica var et fint spil, men ikke langtidsholdbart og så gik det bare ned af bakke med resten af spillene.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf tue69 » 10. feb 2011 18:38

Det fede var at EA reagerede på en Kotick sviner med at sige, at han var ved at dræbe én af deres største koncepter...

Lulz at you Kotick.
Billede
tue69
Niveau 9
 
Indlæg: 11124
By: Århus C


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Psymatiq » 10. feb 2011 19:14

Slimjay DK skrev:Musik spil er yt .. Folk er mætte og har ikke behov for mere pt. .. Så er den vel ikke meget længere :-)



Tjo er enig at de ikke er på højde med gh3 dagene. Men har absolut ingen problemer med at finde folk at spille med. Der er stadig et kæmpe community. Noget folk der kun spiller lidt alene og sammen med vennerne mens man er stang bacardi ikke kommer til at opleve =).


Btw så true tue så nice sagt af EA og sandt.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf KIAMMI » 10. feb 2011 19:28

CaptainKicker skrev:
Nasty Beaver skrev:De har lavet lavet GH 3 og GH: Metallica, det niveau synes jeg sgu aldrig rigtig HMX har ramt.


Til dels enig. GH3 er det ULTIMATIVE musik spil. Der er noget unikt og specielt over det. Synes egentlig også WT var godt. Husker jeg stod i snevejr, foran GameStop for at hente min WT bundle :P

Metallica var et fint spil, men ikke langtidsholdbart og så gik det bare ned af bakke med resten af spillene.

Jeg er ikke enig, synes ikke GH: Metallica var noget specielt, fede sange jo, men animationerne var sq ikke pæne, online delen var heller ikke noget at råbe hurra for, lyden var heller ikke for god, når man benyttede whammy
men der synes jeg klart at beatles
var noget specielt, på hele den måde det var bygget op på. Jeg har det nok som GH2 som du har det med GH3
GH2 var noget helt specielt, rigtig fed trackliste, men egentlig er det noget helt specielt pga det var spillet som gjorde at jeg rockede for første gang med en plastik spade og konceptet var for mig noget helt nyt. GH3 var fedt nok, tracklisten var rigtig god, og at man kunne spille online for første gang imod hinanden var stort.

når det så er sagt, så er de eneste Guitar hero spil jeg har tilbage og som jeg ikke skiller mig af med (samt den hvide guitar) er GH2+GH3 på Xbox360

GHWT var for mig een stor skuffelse, og på det tidspunkt havde jeg endda ikke rigtig vænnet mig til Rockband og de firkantet charts. Rockband 3 har for mig nået det niveau, det eneste jeg er meget skuffet over ved RB3,er at de gamle rockband sange ikke er blevet chartet til pro mode chart endnu (selvom jeg godt ved at det tager meget længere tid for hver sang at charte) eller i det mindste er begyndt på det.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Gaden9210 » 10. feb 2011 22:48

Synes ikk folk ska tage RB's goodbye på forskud. Min nedtur i alt dette er at GH startede det for mig, RB har ganske vist taget over i stor stil, både single (Ja, singleplayer!) og multiplayer. GH har siden RB tog over, altid været god afveksling, og har med GH5 & GH:WOR været på vej opad igen, jeg mener at begge er rigtigt gode spil på trods af salgstallene. Jeg havde virkelig glædet mig til at se hvad Vicarious Visions ville gøre med GH franchiset, men overlever nok da RB er mit main game. Dog mener jeg at det er sundt med konkurrence, og selvom RB lever videre, kommer der til at mangle modspil i form af GH!! (Rock Revolution & Rise of the 6-String tæller ikk rigtigt).
Gaden9210
Niveau 5
 
Indlæg: 1151


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Juon123 » 10. feb 2011 23:04

Gaden9210 skrev: RB har ganske vist taget over i stor stil, både single (Ja, singleplayer!)


Ja tak gaden! har aldrig forstået det IMO vrøvl med at GH er et bedre spil at spille alene end RB. Bliver folk forvirret af at det hedder Rock BAND, og kan slet ikke forstå hvordan det skal kunne spilles som enkeltperson, eller et eller andet bizart? :P

Men er desværre blevet ret ligeglad med GH, efter de kom på deres nye gameplay fra GH5. Jaja, man kan være nostalgisk og se tilbage på GH3 dagene, men det jo ligegyldigt at de går ned, når deres nyere spil alligevel har et ringe gameplay IMO(selvom de alligevel skal have kudos for setlisten til WoR).

Er altså også ret sikker på at grunden til at folk har så gode minder fra GH3, mest er fordi at timing vinduet var ekstremt tilgivende :P enhver følte sig jo som en stjerne når de pludslig kunne FC de skøreste soloer, med en temmelig middelmådig timing, og det var jo også den følelse det galdt om at få frem med musikspil, hvillket GH3 nok uden tvivl var bedst til.

Men anyways, thanks for the memories Guitar Hero...
Gears Of War 2: 1750/1750 - Halo 3: 1750/1750 - Skate 2: 1500/1500 - Skate: 1000/1000 - Resident Evil 5: 1400/1400- Fallout 3: 1550/1550 - Rock Band 2: 1000/1000 - Left 4 Dead 2: 1250/1250 - Borderlands: 1500/1500 - BioShock: 1100/1100
Juon123
Niveau 4
 
Indlæg: 565


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf KIAMMI » 10. feb 2011 23:07

det eneste jeg bare håber nu, er at RB3 DLC og store bands licenser går hånd i hanke
og vi vil se nogen store titler da activision ikke er på banen længere, Guns N' roses sweet child of mine i pro mode og welcome to the jungle JO TAK!
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf tryllehans » 11. feb 2011 08:30

Agerligt at det skal gå denne vej.

Personligt syntes jeg GHIII var noget lort, og GH har egentlig været det siden. jeg har "næsten" prøvet dem alle. der er meget få ting som har været fedt med GH serien. Den med at holde strengen samt open node er det eneste jeg rigtig har fundet fedt i GH serien. RB havde mere af det jeg faldt for i GHII nok også derfor jeg kommer tilbage til RB når jeg har lyst til at spille musik spil (hvis jeg ikke går efter en speciel sang som ligger i et af GH spillende)

Så efter min mening er der kommet alt for meget lort fra activision og der er det de bløder for nu :/
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf TrixxDK » 11. feb 2011 10:44

Jeg har prøvet samtlige Guitar Hero spil, og samtlige Rock Band spil. Men lige siden jeg fik mit Rock Band 3, har der aldrig siddet andet i Xboxen. Guitar Hero spillene er så langt fra Rock Band i kvalitet, at det overhovedet ikke er overraskende de lukker franchisen. Ligeledes har problemet for Guitar Hero været, at der simpelthen har været for mange spil at sprede spillerne udover. No wonder at det er umuligt at finde spillere online i Guitar Hero, når der er 10 forskellige spil at vælge imellem, som alle har forskellige sange fordi deres import var lort.

I Rock Band serien har man alle sangene, fra alle spillene, samlet ét sted, hvilket gør det attraktivt for spillere altid at vælge den nyeste udgivelse. På den måde er spillerne også samlet én sted, og det bliver lettere at holde en online del levende.

My 2 cents :)
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf cJoey » 11. feb 2011 10:51

TrixxDK skrev:Jeg har prøvet samtlige Guitar Hero spil, og samtlige Rock Band spil. Men lige siden jeg fik mit Rock Band 3, har der aldrig siddet andet i Xboxen. Guitar Hero spillene er så langt fra Rock Band i kvalitet, at det overhovedet ikke er overraskende de lukker franchisen. Ligeledes har problemet for Guitar Hero været, at der simpelthen har været for mange spil at sprede spillerne udover. No wonder at det er umuligt at finde spillere online i Guitar Hero, når der er 10 forskellige spil at vælge imellem, som alle har forskellige sange fordi deres import var lort.

I Rock Band serien har man alle sangene, fra alle spillene, samlet ét sted, hvilket gør det attraktivt for spillere altid at vælge den nyeste udgivelse. På den måde er spillerne også samlet én sted, og det bliver lettere at holde en online del levende.

My 2 cents :)


True dat :-)
cJoey
Niveau 2
 
Indlæg: 120


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Psymatiq » 11. feb 2011 16:05

Officelle svar fra Harmonix

Regarding Guitar Hero and the Future of Rock Band

We were sad to hear yesterday that Activision was discontinuing development on Guitar Hero. Our thoughts are with those who are losing their jobs, and we wish them the best of luck.

The discontinuation of Guitar Hero is discouraging news for fans of the band game genre. As retail sales of Guitar Hero and Rock Band titles have slowed with time, we’ve been focused on building a robust digital platform for music gaming and have recently crested 2,500 songs available for play within Rock Band 3.

Harmonix and Rock Band continue to push beyond simple performance simulation to pioneer new approaches to music gaming. Rock Band 3 saw the introduction of our innovative new Pro Mode, in which aspiring musicians of all ages can develop actual musical skills through gameplay on guitar, bass, keyboards, and drums. We’re looking forward to the imminent release of the Fender Squier Stratocaster Guitar Controller, a fully functional guitar which doubles as a Rock Band Pro controller (launching March 1st). We are also relaunching the Rock Band Network, a way for bands of all shapes and sizes to get their music into Rock Band. RBN just passed the 1000-songs mark, and its relaunch will now support keyboards, pro drums and vocal harmonies. The music genre is one that calls for constant reinvention, and Harmonix is continuing to welcome and embrace that call.

In short, the beat of Rock Band marches on. We’re continuing to invest in the franchise and the brand that we have built, and will do our best to serve all loyal band game fans. For rhythm gamers out there who haven’t yet given Rock Band a chance, Rock Band 3 software is compatible with a wide range of instruments, including most Guitar Hero controllers. Looking to the future, for fans that want to switch, we’d happily welcome you over into the world of Rock Band.

It’s been a wild battle of the bands since 2007, but we respect and appreciate all of the hard work and innovation of our peers who have shared the music gaming space with us, and we look forward to rocking in the future.



Harmonix ftw =D>
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf fneribyen » 11. feb 2011 16:52

Gaden9210 skrev:kommer der til at mangle modspil i form af GH!! (Rise of the 6-String tæller ikk rigtigt).


Sjovt at de sammen med Rock Revolution troede at det var de spil der bare overtog hele musik markedet, og det var dem der førte musikspil til helt nye dimensioner. Godt at de tror på sig selv, meeeen 2D noder er sku noget pis.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf Aberrant Simon » 11. feb 2011 17:04

fneribyen skrev:
Gaden9210 skrev:kommer der til at mangle modspil i form af GH!! (Rise of the 6-String tæller ikk rigtigt).


Sjovt at de sammen med Rock Revolution troede at det var de spil der bare overtog hele musik markedet, og det var dem der førte musikspil til helt nye dimensioner. Godt at de tror på sig selv, meeeen 2D noder er sku noget pis.


Jeg fik hovedpine af Rock Revolution, og næsten alle sange var cover. Kæft det var nemt og røv skod.
Billede
Aberrant Simon
Niveau 6
 
Indlæg: 1563


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf heinstach » 11. feb 2011 17:11

Synes personligt, at GH5 er det klart bedste i serien. Dels pga. sanglisten og stjernesystemet men især pga. online-delen (versus-modes osv.).

Her kommer det ellers fantastiske Rock Band 3 stadig til kort pga. sin elendige online-del, hvor man eks. ikke kan spille 2 keyboards sammen.
heinstach
Niveau 7
 
Indlæg: 5066
By: Aalborg


Re: Guitar Hero malket til døde

Indlægaf lucky ba » 11. feb 2011 21:28

Jeg er personligt ligeglad med Guitar Hero... siden GH3 har de ikke formået at komme med noget helt specielt. Tilgengæld synes jeg at det er trist at der ikke kommer et DJ Hero 3 da det er det eneste DJ spil på xbox. Jeg er måske Danmarks mester i DJ Hero 2, men GH og RB stinker jeg godt nok til XD
Repens.Ra - Decerto MW3 clan
lucky ba
Niveau 4
 
Indlæg: 541


Foregående

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster