Xboxlife forum

Midi pro adapter til xbox

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf KIAMMI » 7. mar 2011 18:16

ja har jo meget snart 2 pro guitarer ;)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf WollaMan » 7. mar 2011 18:29

Men du kan da ikke spille på dem samtidig :D Nå, men la' nu det ligge. Jeg glæder mig til at spasse lidt ud med dig, så ville det da være et ekstra plus hvis du har fået midi hjem, og jeg ikke har. Jeg forventer ihvertfald ikke at jeg har :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf KIAMMI » 7. mar 2011 18:35

nej men så kunne du jo spille på yourocken mens jeg spiller på squieren ;)
og ellers kunne det jo godt tænke sig at jeg fik gæster en gang imellem, så jeg havde brug for en Midi pro adapter mere ;)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf WollaMan » 7. mar 2011 20:43

Du er fandeme så klog :D Ja, du har ret, sådan havde jeg ikke lige tænkt på det.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf WollaMan » 14. mar 2011 17:57

Så fik jeg endelig fat i den adapter, tusinde tak til KIAMMI!!!

Men, der er noget jeg ikke forstår. I videoen nedenfor, bruger personen sin hihat pedal som blå(open hihat) men det kan jeg ikke få til at virke. Er der noget specielt jeg skal gøre? Jeg har sat flueben i ENABLE HIHAT PEDAL :D og det fungere også fint når der er drum fills og i training. Jeg spiller på et YAMAHA DT XPLORE.

If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf TrixxDK » 15. mar 2011 11:20

Wolla, skal du bare ikke indstille "Hi-Hat Open" til at have den rigtige MIDI-indstilling på dit module? Altså, når din Hi-Hat er lukket, har den MIDI nummeret 46 (for gul), og når den er åben, har den nummeret 48 (for blå).
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf WollaMan » 15. mar 2011 11:45

Jo du har nok ret. Ved du hvordan man gør? Jeg har kigget i min manual men kan ikke lige finde ud af det.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf TrixxDK » 15. mar 2011 12:16

Well, on second thought - Det virker nok heller ikke, da der jo er forskel på "Tom-blå" og "Cymbal-blå". Og jeg tror at som standard, så bliver en hvilken som helst tromme tildelt "Tom-blå". Giver det mening?

Jeg har ikke selv Pro Midi Adapteren, så er virkelig ikke inde i hvordan den virker. Haha :) Hvor købte du forresten din?
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf WollaMan » 15. mar 2011 12:29

Jeg har købt den af KIAMMI, men han har vidst købt den på gameseek tror jeg det hed.

Jeg skal bare ha' løst problemet :-D Men må jo søge lidt efter det. Er der nogen der har et forslag er I velkomne til at skrive :-D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf WollaMan » 15. mar 2011 16:32

Nu har jeg sskrevet et indlæg inde på rockband.com så håber jeg der er nogeen der kan hjælpe. Det er sq lidt belastende. Hvis bare jeg kunne finde ud af at note mapping så kunne jeg måske få det til at virke, men jeg kan sq ikke se hvordan man gør i instruktionsbogen. Jeg er slet ikke engang sikker på at man kan :)
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf WollaMan » 15. mar 2011 17:41

Nå, men indtil videre har jeg fundet ud af at...... Når man lukker pedalen registreres det ikke, det vil sige at hi hat lukkes ikke når man har slået på gul uden at træde på hi hat controller og man "hurtigt" træder pedalen ned. Man kan heller ikke kun bruge pedalen som hi hat... Den node "hjernen" skal ha' skal jeg ha' implimenteret i dtxplorer... Nogen der kan hjælpe? Man kan umiddelbart ikke gøre det direkte på "hjernen" men jeg har læst lidt frem og tilbage og det virker som om der er et pc program der muligvis kan. Nogen der kan hjælpe her? Jeg har søgt, men jeg kunne sq ikke rigtig finde en løsning.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf TrixxDK » 15. mar 2011 22:03

[...]the DTXplorer module doesn't have a feature like that to where it will actualy change the midi note setup. I even called Yamaha to make sure.

Fra et random forum jeg fandt via google.

Det vil altså sige at dit modul lige er én tak for gammelt til at kunne mappe MIDI noderne. Desværre :(
Meeeeen! Jeg fandt tilgengæld denne her artikel: http://www.worldgoneweb.com/2010/yamaha ... -xbox-360/

Tag et kig ;)
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf WollaMan » 15. mar 2011 22:27

Det var sq egentlig et meget godt link det der... Det tjekker lige lidt mere ud, det eneste jeg kunne frygte er at jeg ikke har en GH controller, men når jeg har MIDI PRO ADAPTER, går det vel også, tror I ikke?
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Re: Midi pro adapter til xbox

Indlægaf TrixxDK » 15. mar 2011 23:03

Har ikke læst hele artiklen, men der er kun én ting at gøre - og det er at prøve :)
Mit bud er ligeså godt som dit.
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Foregående

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster