Xboxlife forum

RB3 - alm. MIDI-keyboard?

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

RB3 - alm. MIDI-keyboard?

Indlægaf staalmanden » 30. okt 2010 08:57

Jeg har lige erhvervet mig RB3 og elsker det allerede højere end bamsen fra Bamseline-reklamerne.

Har også forelsket mig i tanken om at spille keyboard deri (godt hjulpet på vej af de nye Doors-sange - look out Ray Manzarek, here I come!).

Jeg har hørt rygter om, at man kan anvende et almindeligt MIDI-keyboard til RB3 i stedet for den keytar, som spillet bliver udgivet med... Er der nogen der ved noget om det..... enten om det er sandt eller en and.
"As far back as I can remember I always wanted to be a gangster"
staalmanden
Niveau 5
 
Indlæg: 1058


Re: RB3 - alm. MIDI-keyboard?

Indlægaf Psymatiq » 30. okt 2010 09:28

slutningen af november kommer muligheden.

http://store.gameshark.com/viewItem.asp ... tegory=323 (det er en US side men madcatz egen side så den dato er minimum hvad du skal vente til de findes i handlen).

billigespil link : http://www.billigespil.dk/shop/rock-band-3-6847p.html
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Re: RB3 - alm. MIDI-keyboard?

Indlægaf KIAMMI » 1. nov 2010 08:40

staalmanden skrev:Jeg har lige erhvervet mig RB3 og elsker det allerede højere end bamsen fra Bamseline-reklamerne.

Har også forelsket mig i tanken om at spille keyboard deri (godt hjulpet på vej af de nye Doors-sange - look out Ray Manzarek, here I come!).

Jeg har hørt rygter om, at man kan anvende et almindeligt MIDI-keyboard til RB3 i stedet for den keytar, som spillet bliver udgivet med... Er der nogen der ved noget om det..... enten om det er sandt eller en and.

Som Psy siger, så bliver der udgivet en midi pro adapter i slutningen af november, men ærlig talt
så kan du sagtens bruge keyboard der kan købes til Rockband 3, det er solidt, og er i bedre kvalitet end
man skulle regne med. Jeg fik selv mit eget i fredags, og da jeg er nybegynder til keyboard, gjorde jeg godt bruge af de farveområder der er på keyboardet, altså hvor man skal placerere sin hånd i pro mode. og designet at den også kan bruges som keytar med håndtag og guitarrem, trækker heller ikke ned.
Det er selvfølgelig op til dig selv, men det koster 59 pund, så det er næsten det samme som en midi pro adapter.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Re: RB3 - alm. MIDI-keyboard?

Indlægaf staalmanden » 3. nov 2010 15:11

KIAMMI skrev:
staalmanden skrev:Jeg har lige erhvervet mig RB3 og elsker det allerede højere end bamsen fra Bamseline-reklamerne.

Har også forelsket mig i tanken om at spille keyboard deri (godt hjulpet på vej af de nye Doors-sange - look out Ray Manzarek, here I come!).

Jeg har hørt rygter om, at man kan anvende et almindeligt MIDI-keyboard til RB3 i stedet for den keytar, som spillet bliver udgivet med... Er der nogen der ved noget om det..... enten om det er sandt eller en and.

Som Psy siger, så bliver der udgivet en midi pro adapter i slutningen af november, men ærlig talt
så kan du sagtens bruge keyboard der kan købes til Rockband 3, det er solidt, og er i bedre kvalitet end
man skulle regne med. Jeg fik selv mit eget i fredags, og da jeg er nybegynder til keyboard, gjorde jeg godt bruge af de farveområder der er på keyboardet, altså hvor man skal placerere sin hånd i pro mode. og designet at den også kan bruges som keytar med håndtag og guitarrem, trækker heller ikke ned.
Det er selvfølgelig op til dig selv, men det koster 59 pund, så det er næsten det samme som en midi pro adapter.


Kan lige oplyse, at keyboardet er bestilt fra Coolshop (til 649 kr.) Det bliver klassisk!
"As far back as I can remember I always wanted to be a gangster"
staalmanden
Niveau 5
 
Indlæg: 1058


Re: RB3 - alm. MIDI-keyboard?

Indlægaf KIAMMI » 3. nov 2010 15:39

tillykke med keyboardet, det vil du blive glad for,
se blandt andet denne her artikel om RB3 keyboard midi funktionalitet
Review er fra creative digital music
http://createdigitalmusic.com/2010/10/h ... -keyboard/
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster