Xboxlife forum

Rockband 3 pro instrument tråden

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Hvilken guitar skal i have til Rockband 3 ?

Rockband Fender Squier
12
29%
Rockband Fender Mustang pro
8
19%
Ingen af dem, jeg skal kun have keyboard
10
24%
Ingen af dem jeg beholder mine gamle instrumenter
12
29%
 
Afgivne stemmer : 42

Rockband 3 pro instrument tråden

Indlægaf KIAMMI » 4. sep 2010 12:33

Hej,
Nu da Rockband 3 er på trapperne og der kommer Guitar/bas pro mode,
keyboard pro mode.
hvor man altså skal have en speciel guitar/bas/keyboard, for at spille den
kunne jeg godt tænke mig, at vi havde denne her instrument tråd,
hvor de følgende nyheder om instrumenterne bliver skrevet herinde i denne tråd


Trommer, der kan man direkte bruge sine Rockband 2 trommer, hvis man har cymbals

Jeg er selv meget i tvivl om, hvilken pro guitar jeg skal have
for der er altså fordele og ulemper ved begge.
Der er en del af jer, der følger med på nettet, om de aktuelle nyheder
omkring instrumenterne i Rockband 3, jeg kunne godt tænke mig at vi benyttede denne tråd til at få disse opdateringer.

Jeg synes personligt der er nogen ting, der er lidt uklare

1. ingen whammy bar, hvilken effekt vil det få på starpower

2. solodelen, ingen solo knapper hvordan virker det.

3. Bending af stringe på squier, kan man det ?, for det er da cool at have en "rigtig guitar", men hvis man ikke kan bende på den, og/eller der ikke er nogen whammy bar, så ryger nogen af realismen lidt efter min mening.


men hvad synes i, og hvad skal i have af instrumenter??
Senest rettet af KIAMMI 7. sep 2010 17:07, rettet i alt 1 gang.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf Psymatiq » 4. sep 2010 12:48

squier men ender nok med at jeg får både mustang og squier. Har allerede en semi akustisk og en akustisk guitar så bliver godt med en el guitar = skal have squieren. Håber irkelig at jeg kan fyre noget at det jeg kan ind freestyle stykkerne :P bliver så nice.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf Krisgebis » 4. sep 2010 12:57

Er mest interesseret i keyboardet, men synes vi mangler nogle priser herhjemme. Kommer uanset til at vente til jeg har set nogle anmeldelser. Hardwaren kan godt være hit or miss.
Krisgebis
Niveau 7
 
Indlæg: 2034


Indlægaf KIAMMI » 4. sep 2010 13:00

jeg har lige set det her inde på rockbandaide.com
hvor harmonix bliver interviewet:
John on the Fender Squier:

“It’s technically not our product. It’s technically Fender’s product… It’s not going to come out at launch. The hope is that it will come out before the end of the year. We may… spill over a little bit. We’re working with Fender right now.”

“We’ve had some experience making hardware FAST, and we would much rather make hardware RIGHT.”

“It will not be cheaper than the guitar that does not have all the technology built into it, but we’re trying to keep it as close to that price as possible. Fender has been very aggressive about wanting to get this guitar into the hands of people and make them lifelong passionate guitar fans… They’re trying to keep it as cheap as possible. We’re really not trying to gouge people and make a profit off of the instrument. That’s what DLC is for!”

Dan on Mustang/Squier backwards compatibility:

“The Mustang supports it. You can’t play five lane on the Squier because of the way it’s built.”


Jeg tror at jeg skal have mustang pro og keyboard, jeg har allerede en super fed elektrisk guitar, jeg købte for nyligt en elektrisk Fender stractocaster, så håber jeg kan "nøjes" med mustang pro.
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf WollaMan » 4. sep 2010 20:16

Jeg aner ikke hvad der er af forskelle på de 2 guitarer, men jeg synes Rockband Fender Mustang pro lyder som om den er fedest :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf KIAMMI » 7. sep 2010 17:12

Lidt nyt omkring pro instrumenter og DLC fra PAX:

There will be no “super bundle” with game, keys, drums & cymbals, and pro-guitar(s). (John D interview)

The Fender Squier will not be available at launch, and possibly not until 2011. (Rock Band PAX Panel)

DLC for pro-guitar/bass will be more expensive. (John D interview)

There will be no “super bundle” with game, keys, drums & cymbals, and pro-guitar(s). (John D interview)

The Mustang pro-guitar can play normal DLC, the Squier pro-guitar cannot. (John D interview)

Rock Band 3 will have a modifier that will show you where to place your fingers on the neck of the pro-guitar while playing. (John D interview)
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf fneribyen » 7. sep 2010 19:00

Det lyder altså rigtig godt det her..

Personligt bryder jeg mig ikke om Mustangens look; det ser lidt for plastic agtigt ud. Jeg foretrækker squier men da den først kommer til 2011, og at man ikke kan bruge den til normalt DLC, ombestemte jeg mig, og går nu efter Mustang Pro.

Håber dog de laver flere versioner af Mustangen, da jeg virkelig ikke bryder mig om den røde farve. Lidt ligesom de gjorde med 2'eren guitar.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Indlægaf KIAMMI » 8. sep 2010 20:15

Det lader til at hverken squier eller Mustang pro
kan bende, forståligt nok med mustang, men det overrasker mig altså lidt med squieren

Nogen der har læst sig til, hvorfor der ikke er whammy bar på nogen af guitarerne ??
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf fneribyen » 8. sep 2010 21:03

KIAMMI skrev:Det lader til at hverken squier eller Mustang pro
kan bende, forståligt nok med mustang, men det overrasker mig altså lidt med squieren

Nogen der har læst sig til, hvorfor der ikke er whammy bar på nogen af guitarerne ??


Så er det jo completely waste at købe squieren hvis man har lyst til at bruge den til rigtig guitar.
Billede
fneribyen
Niveau 7
 
Indlæg: 3410

Brugeravatar

Indlægaf KIAMMI » 8. sep 2010 21:17

fneribyen skrev:
KIAMMI skrev:Det lader til at hverken squier eller Mustang pro
kan bende, forståligt nok med mustang, men det overrasker mig altså lidt med squieren

Nogen der har læst sig til, hvorfor der ikke er whammy bar på nogen af guitarerne ??


Så er det jo completely waste at købe squieren hvis man har lyst til at bruge den til rigtig guitar.

Helt enig!, men det kan jo være, at de kan nå at lave det om, det må man da seriøst håbe, ellers er det sq fail imo !!
KIAMMI
Niveau 7
 
Indlæg: 2597
By: 2100 København Ø


Indlægaf elou » 8. sep 2010 22:20

Skal nok have keyboardet, da jeg er fuldstændig spasser til trommer og den RB guitar jeg har er noget slidt, så det bliver nok også til en GH guitar da den passer bedre til mine midget fingre :D
elou
Niveau 2
 
Indlæg: 128


Indlægaf alexander 1991 » 8. sep 2010 23:08

kunne godt være fristet i en fender squir..
har allerede mine andre guitare (og plastikguitare) derhjemme, men det kunne da være sjovt
Det kommer selvfølgelig an på prisen og på om der kommer freestyle mode hvor du selv ville kunne spille guitar

Kunne være awesome med forudindstillede effekter hvor du kunne bruge xboxen som effekt-skaber!
Maxede spil : 13
Halo Reach: Commander gr. 2
Halo 3: Brigadier gr. 3
Youtube-profil: http://www.youtube.com/user/alexanderlund91?feature=mhum
alexander 1991
Niveau 4
 
Indlæg: 331


Re: Rockband 3 pro instrument tråden

Indlægaf dbbuu » 24. sep 2010 17:50

Hvis man har en rigtig elguitar, kan man så tilslutte den?
[URL=https://www.playfire.com/dbbuu][IMG]http://gamercards.playfire.com/_/xbox/455056/0/default.png[/IMG][/URL][URL=https://www.playfire.com/]Xbox Gamercards[/URL]
If you have five dollars and Chuck Norris has five dollars, Chuck Norris has more money than you.
dbbuu
Niveau 7
 
Indlæg: 2043
By: Herning


Re: Rockband 3 pro instrument tråden

Indlægaf TrixxDK » 24. sep 2010 18:28

Ja, hvis den har MIDI input.
TrixxDK
Niveau 2
 
Indlæg: 122


Re: Rockband 3 pro instrument tråden

Indlægaf TerrificFalcon » 24. sep 2010 19:24

TrixxDK skrev:Ja, hvis den har MIDI input.


Nej. Det er op til flere gange tidligere blevet sagt at der er speciel teknologi i Rock Band Squier'en, og derfor kan du ikke bare bruge en almindelig MIDI-guitar, :)
TerrificFalcon
Niveau 7
 
Indlæg: 5741


Næste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster