Xboxlife forum

Rock Band 2 drum (silencer) mod

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Rock Band 2 drum (silencer) mod

Indlægaf Nezbokaj » 19. jan 2010 00:06

Hejsa, jeg sidder og roder med nogle PDP Rock Band Drum Silencers jeg fik købt via amazon. Men som bekendt passer de ikke skide godt, medmindre man fjerner plastickanten fra trommerne.
Der står i reviews (på amazon linket nedenfor) hvordan man (med en smule vold) kan flå trommerne af, én efter én, og skrue plasticen af. Dette lyder dog som et vildt indgreb hvor patienten godt kunne gå hen og miste livet undervejs. Kan ikke finde nogle videoer der viser proceduren på youtube så jeg tænkte jeg kunne spørge her, om der var nogen som havde erfaring med det.
Derfor vil jeg gerne høre om nogle af jer har fumlet med silencers, og eventuelt ovenstående indgreb. Eller har andre finurlige indgreb, som forhåbentlig kan hjælpe min underbo med søvnproblemerne.

Som en lille sidebemærkning kan jeg tilføje at jeg har fået et tip om et Gulv Puslespil fra Fætter BR som skulle kunne afhjælpe nogle at stødene som går ned i gulvet. Ifølge den venlige (men lettere forvirrede) tøs i den lokale Fætter BR skulle det koste ca 150 kr, men de havde det ikke lige hjemme.

Link til Amazon: http://www.amazon.co.uk/PDP-Officially- ... 505&sr=8-1

Det var så min første tråd herinde...

// Nezbo

EDIT (26/1-10):

Nu har jeg i den seneste tid eksperimenteret med de silencers jeg fik købt på amazon. Jeg ville ikke flå trommerne af med vold som ovenstående på amazon foreslog, så jeg prøvede at save 4 små skruer af med en nedstryger. Dette virkede imidlertid ikke da den ikke ku komme igennem skruerne.
Derfor blev jeg nødt til at prøve at bruge silencer'ne som producenten foreskriver. Dette virkede dog elendigt og trommerne havde kun følsomhed nok til at registrere et hit når jeg slog direkte på midten. Grunden til dette er at plastic-kanten omkring trommen er lidt højere så silencerne havde ikke kontakt udenfor midten.
Derfor klippede jeg den farvede ring af silencerne sådan at de passer indenfor plastic-kanten. Nu virker de (næsten) som originalt men med en markant mindre irriterende lyd når man rammer den.
Dog kan en udefrakommende ikke se hvilken tromme der har hvilken farve, men eftersom de er i samme rækkefølge på skærmen fatter de det hurtigt.

Her er et billede af sættet som de ser ud nu:
Billede
Senest rettet af Nezbokaj 26. jan 2010 18:27, rettet i alt 1 gang.
Nezbokaj
Niveau 2
 
Indlæg: 126


Indlægaf WollaMan » 21. jan 2010 21:02

Jeg kan ikke hjælpe dig med med silenser moddet, men jeg kan hjælpe dig omkring et "podie"... Billigt, nemt og SKIDE effektivt :D

Træplade 50mm diameter huller igennem og søt tennisbolde i... GO GO GO, dine naboer og UNDERBOER vil elske dig for det :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Drembi DK » 21. jan 2010 21:13

WollaMan skrev:Træplade 50mm diameter huller igennem og søt tennisbolde i... GO GO GO, dine naboer og UNDERBOER vil elske dig for det :D

Det lyder for nice, kan man se et billede af den ikke patenteret ide :wink:
(Patent ansøgning)
Drembi DK
Niveau 6
 
Indlæg: 1614


Indlægaf Nezbokaj » 21. jan 2010 21:14

Lyder interessant, men bliver det så ikke lidt højt? Jeg var inde i BR igår og kan ikke få mig selv til at købe det Gulvpuslespil, for det er nemlig ikke bare farvede skumbrukker....men det viste sig at være med alle mulige dyr osv.
Billede
Nezbokaj
Niveau 2
 
Indlæg: 126


Indlægaf tryllehans » 22. jan 2010 11:01

Wollas setup er ca 10 cm højt og sætter du stolen lidt højere mærker du det ikke da podiet er et forhøjet gulv ligger dårlig nok mærke til det er der. og ja det gør underværker for naboer. Har selv været i samme situration, min næsten døve underbo kunne ikke høre musik eller alt det andet skrammel jeg sendte ud i luften men når jeg spillede trommer gik det lige så tydeligt igennem indtil tennisboldepladestøjdæmpendepodie TM blev til :D

Edit: Og nej der er ikke små grønne bamser og lig på :D
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf WollaMan » 23. jan 2010 09:13

Jeg har ikke lige noget billede. Men bare forestil dig en plade, der laver f.eks. 5 huller (med et hulbor) på 50mm i diameter derefter kan du mase en tennisbold op. Virkelig nemt, tager 30 min at lave, hvis ik' mindre.

Edit:

Jeg kom i tanke om jeg havde uploadet et billede tidligere.

Billede

Der behøver selvfølgelig ikke så mange tennisbolde, men en fem-seks stykker skulle være nok.
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf Nezbokaj » 26. jan 2010 18:29

Update (skrevet øverst)
Billede
Nezbokaj
Niveau 2
 
Indlæg: 126



Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron