Xboxlife forum

The Beatles Rock Band Tråden

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Indlægaf WollaMan » 25. jan 2010 20:44

Ja, det ville være så fedt med nogle flere. Men det der var annonceret er vidst kommet, og de har ikke snakket om mere. Hvad jeg ved af, men jeg følger heller ikke helt vild med i det. Spif, du må sq spille lidt Beatles med KIAMMI, Tryllehans og jeg online altså. Det er skide hyggeligt
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf CaptainKicker » 25. jan 2010 20:58

Det er ikke slut.

Mig og en masse på TB:RB forummet har diskuteret det her emne om DLC om og om igen, og her er min konklusion.

Det koster mange penge og få licens på sangene, det tager tid at lave dreamscapes osv. HMX har pt. tralvt med RBN, Green Day spillet, samt RB3, så nyt DLC kommer sikkert ikke på tale, før engang i marts.

Men inden vi begynder at brænde HMX af, så er det altså kun 5 uger siden, der sidst var nyt om TB:RB DLC, hvilket jo var Rubber Soul.

Da Rock Band Unplugged til PSP stoppede med at få DLC, gik der 3 uger før at HMX sagde at det var slut.

5 uger gået, så virker ikke til at de har opgivet noget endnu.

Salgsfigurene er gode for spillet. 1.7 millioner spil solgt på 4 mdr. Samme antal solgt som Rock Band 2. Rubber Soul, Abbey Road og Sgt. Pepper har solgt godt og ligger fint i toppen af DLC charten. All You Need Is Love er i top 10 over mest solgte DLC nogensinde.
Dog ligger en masse sange alene i bunden.

All You Need Is Love er blevet lovet til Wii og PS3 og er stadig ikke kommet. Hvorfor? Her tror jeg, at det er fordi HMX har Magical Mystery Tour i planerne. På den måde kan de udgive et nyt album, med en masse lækre dreamscapes og sjove sange, samt de kan få smidt AYNIL ud til de andre konsoller.

Eller skal vi kigge dybere i teorien? Jo det kan jeg godt. Let It Be albummet har 40 års jubilæum. Kan det være at vi får det at se som næste DLC?

Eller skal vi længere tilbage.
Første DLC: Abbey Road, 1969
Anden DLC: Sgt. Pepper, 1967
Tredje DLC: Rubber Soul, 1965
Fjerde DLC: With The Beatles eller Please Please Me, 1963????

AR 1969 -> Sgt P 1967 -> RS 1965 -> ??? 1963

Det ville have været i Beatles ånd, og lave det på den måde, og samtidig fordele DLC over flere perioder. Abbey Road som voksen perioden, Sgt Pepper som psydhelic perioden, Rubber som koncert perioden og så starten som den unge periode..

Men så kommer vi i problemer, for hvad var der lige galt med The Beatles' første album, Please Please Me? De fleste sange på albummet er cover versioner. Det vil sige der skal købes dobbelt så mange rettigheder. Ja okay, de fik ordnet "Boys", men er det, dët værd for hele albummet? Så With The Beatles er mere aktuelt.

Så vi har 3 potentielle albums. Magical, With The Beatles og Please Please Me. Let It Be er en mulighed, men tror ikke vi ser det fulde album foreløbelig.

Men hvad så med Revolver? Help!? Revolver er en af de bedste albums nogensinde, i følge flere top musik sites, selvom det ikke er min personlige favorit. Og Help! har en masse hits, som ikke kan udelukkes.

White Album kunne være sjov, men har ligesom A Hard Days Night, ikke samme interesse blandt folket som de andre albums. White Album er også et dobbelt album, og det vil sige dobbelt arbejde, og flere rettigheder der skal sikres. Yellow Submarine vil aldrig komme ud, til dels af det meste ikke er Beatles musik som vi kender, men mere fra filmen. Beatles For Sale har heller ikke stor interesse for mange, og chancen for det kommer er lig med 0.

Så alt i alt, de kan ikke stoppe med DLC. Spillet sælger udemærket, DLC tjener de også på og der er et hav af sange der mangler.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf WollaMan » 25. jan 2010 21:20

Hold da kæft der var meget at læse :D

Bare lige hurtigt så var det ikke fpor at være efter HMX, jeg vidste bare ikke om der kom mere. Men du får det ihvertfald til at lyde som om der sker noget på et eller andet tidspunkt :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf xsoenx » 25. jan 2010 21:45

okay efter at ha FC I me mine og I feel fine. 45 gange på bass, og stadig ikke få guld, bliver man sgu sur. hva nød til at få min bror til at whammy for mig, men det virkede kun på I me mine. nogen ideer til I feel fine?
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Indlægaf Psymatiq » 25. jan 2010 21:50

xsoenx skrev:okay efter at ha FC I me mine og I feel fine. 45 gange på bass, og stadig ikke få guld, bliver man sgu sur. hva nød til at få min bror til at whammy for mig, men det virkede kun på I me mine. nogen ideer til I feel fine?


gå ind på scorehero og se OD path.
Psymatiq
Niveau 7
 
Indlæg: 5290
By: Charlottenlund


Indlægaf spif2001 » 25. jan 2010 21:53

WollaMan skrev:Ja, det ville være så fedt med nogle flere. Men det der var annonceret er vidst kommet, og de har ikke snakket om mere. Hvad jeg ved af, men jeg følger heller ikke helt vild med i det. Spif, du må sq spille lidt Beatles med KIAMMI, Tryllehans og jeg online altså. Det er skide hyggeligt

Er du tosset. Jeg kan kun spille easy. Det er rent casual fra min side - og egentligt købt for mine sønnners skyld. :)

...og så er jeg mega asocial når det kommer til online spilleri. 8)
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf CaptainKicker » 25. jan 2010 21:54

I Feel Fine er nemmest at få GS på guitar, eller vokal, såfremt du kan FC sangen på vokal. Du skal have ca. 79.000 points på guitar, samt opnå 100% og aktivere starpower de rigtig steder.

Bass skal du ikke regne med at få GS på.



Btw. Wolla, jeg vil hellere end gerne være med til lidt Beatles Quickplay med jer, når det er ;)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf WollaMan » 25. jan 2010 22:16

spif2001 skrev:
WollaMan skrev:Ja, det ville være så fedt med nogle flere. Men det der var annonceret er vidst kommet, og de har ikke snakket om mere. Hvad jeg ved af, men jeg følger heller ikke helt vild med i det. Spif, du må sq spille lidt Beatles med KIAMMI, Tryllehans og jeg online altså. Det er skide hyggeligt

Er du tosset. Jeg kan kun spille easy. Det er rent casual fra min side - og egentligt købt for mine sønnners skyld. :)

...og så er jeg mega asocial når det kommer til online spilleri. 8)


Altså for vores vedkommende er det ligegyldigt om du spiller Easy eller Expert, bare vi spiller nogle fede sange. Men nu er du ihvertfald inviteret, så hvis du har lyst siger du bare til :D Vi behøver ikke snakke :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf xsoenx » 26. jan 2010 22:19

okay efter at ha spillet Baja det meste af min dag, som er røv nederen. puttede jeg Beatles i, først spiller jeg bare 4 sange. derefter prøver jeg at øve mig på dig a pony`s HoPo, men istedet klare jeg den faktisk, også siger det pling som det plejer, men det var dejligt at høre det fra noget andet end baja. derefter prøver jeg at Gold star I feel fine, desværre uden held prøver også
Back in the U.S.S.R fik en bedre score men ikke nok. derefter prøver jeg Taxman og til alt held får jeg den, hvilket betyder den dejlige pling lyd
+ Gamerpic. alt i alt tror jeg har haft en god dag
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


Indlægaf CaptainKicker » 26. jan 2010 22:26

xsoenx, du kan IKKE få GS på I Feel Fine på bass. Det SKAL være på guitar.

Du kan prøve og prøve med bass, men det er umuligt. Ingen kan få GS :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf Mogwai » 26. jan 2010 23:01

CaptainKicker skrev:xsoenx, du kan IKKE få GS på I Feel Fine på bass. Det SKAL være på guitar.

Du kan prøve og prøve med bass, men det er umuligt. Ingen kan få GS :)

Aha, så er det derfor jeg ikke kunne få GS på I Saw Her Standing There på bass. Prøvede et par gange hvor jeg spillede den mere eller mindre perfekt, men der var stadig kun fem-stjerner... :D

Findes der nogen tråd omkring hvilke sange som er nemmeste på hhv. guitar eller bass for GS, og hvilke som ikke kan give GS på bass?
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf CaptainKicker » 26. jan 2010 23:08

Du kan godt få Gold Star på I Saw Her Standing There, for det har jeg.

Men I Feel Fine er umulig at få på. som en af de eneste, udover Her Majesty.
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf Mogwai » 26. jan 2010 23:22

CaptainKicker skrev:Du kan godt få Gold Star på I Saw Her Standing There, for det har jeg.

Men I Feel Fine er umulig at få på. som en af de eneste, udover Her Majesty.

My bad, jeg forvekslede den med I Wanna Be Your Man af en eller anden grund. Er den umulig på bass, eller er det bare mig som skal øve mig mere?
Mogwai
Niveau 6
 
Indlæg: 1995
By: Secret Cow Level


Indlægaf CaptainKicker » 26. jan 2010 23:24

Mogwai skrev:
CaptainKicker skrev:Du kan godt få Gold Star på I Saw Her Standing There, for det har jeg.

Men I Feel Fine er umulig at få på. som en af de eneste, udover Her Majesty.

My bad, jeg forvekslede den med I Wanna Be Your Man af en eller anden grund. Er den umulig på bass, eller er det bare mig som skal øve mig mere?


Nej, den burde man godt kunne få GS på. :)
CaptainKicker
Moderator
 
Indlæg: 10813
By: Silkeborg


Indlægaf xsoenx » 27. jan 2010 08:33

Mogwai skrev:
CaptainKicker skrev:Du kan godt få Gold Star på I Saw Her Standing There, for det har jeg.

Men I Feel Fine er umulig at få på. som en af de eneste, udover Her Majesty.

My bad, jeg forvekslede den med I Wanna Be Your Man af en eller anden grund. Er den umulig på bass, eller er det bare mig som skal øve mig mere?

jo du kan godt du skal bare bruge starpower samme steder som her
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KvulwJU23zs&feature=player_embedded[/youtube]

CaptainKicker skrev:xsoenx, du kan IKKE få GS på I Feel Fine på bass. Det SKAL være på guitar.

Du kan prøve og prøve med bass, men det er umuligt. Ingen kan få GS :)

jeg ved det godt at man ikke kan få den på bass. spiller også guitar på den men kan ikke få 100%
Billede
xsoenx
Niveau 6
 
Indlæg: 1819
By: Slangerup


ForegåendeNæste

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster