Xboxlife forum

Tips og trick tråden

Forum til snak om Rock Band, Guitar Hero og andre musikspil.

Indlægaf Partyboy » 30. nov 2007 08:01

Ok.
- Jeg takker..

Pissesvært! :mrgreen:

Men jeg vil prøve ad!
/johan
Partyboy
Niveau 7
 
Indlæg: 4002

Brugeravatar

Indlægaf tryllehans » 30. nov 2007 11:42

TagEnKiks skrev:Kan det virkelig passe, at hvis man spiller på normal! Så bliver overgangen til hard alt for svær?
Når man tænker på fingers positioner?

Kan allerede mærke nu, at normal at sat sig på hjernen! Så når jeg spiller tænker jeg altid lillefinger=blå i stedet for lillefinger = orange...

Så jeg vil næsten hellere spille hard slow - end at blive ved på normal... er det for dumt ?

(3. dag jeg spiller guitar hero) :P


Nu har jeg trukket et par venner plus konen over på hard stille og roligt. og de brokker sig gevaldigt. overgangen fra medium til hard er langt den sværreste i hele spillet efter min mening. problemet er lidt at tutorialen viser dig noget som efter min mening slet ikke holder for hard/expert pejefinger på grøn. selvfølgelig er det nødvendigt for at komme igang men darn det er et handikap for dig selv senere. Jeg opgav næsten GH II da jeg skulle igang med hard. men sandheden er nok at hele spillet bliver nemmere når du får flyttet fingrene, også medium (easy spilles stadig med 3 fingre dog fra min side)

I dag på hard og expert flytter jeg til tider hele hånden alt efter hvad jeg spiller. har jeg meget med orange blå gul et stykke ryger ring fingeren over på orange. og omvendt har jeg meget med grøn rød gul bliver hele hånden flyttet. men generelt er skiftet på rød grøn. nogle pasager bliver nemmere med flytningen af hånden. men kan samtidig se at nogle af vennerne klare sig bedre ved ikke at gøre det. Nogle brokker sig over de ikke kan finde på plads igen selv om gul har en markering:)

Men som også skrevet i en post her at spille på medium med lilefinger på orange er en rimelig god måde at komme over på hard. og ja det kræver træning.
tryllehans
Niveau 6
 
Indlæg: 1315


Indlægaf CookieMonster » 30. nov 2007 20:19

Nogen der har nogle gode tips til at lære at strumme hurtigt? synes det er her jeg har de største problemer
CookieMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Indlægaf WollaMan » 30. nov 2007 20:22

CookieMonster skrev:Nogen der har nogle gode tips til at lære at strumme hurtigt? synes det er her jeg har de største problemer


Ikke andet end at strumme op og ned. Der handler det selvfølgelig om at finde rytmen i sangen. Det er bare rigtig svært, men det er løsningen for ikke at få smadret strum armen :D
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Indlægaf CookieMonster » 30. nov 2007 20:30

Ja, det er også det jeg prøver på, er kun op medium og jeg fucker fulkdstændig op.

oh well, der er jo nok ikke andet at gøre end at træne :D
CookieMonster
Niveau 4
 
Indlæg: 422


Indlægaf TagEnKiks » 30. nov 2007 21:11

Første sang på hard gennemført! et lille skridt for menneskeheden, et stort et for mig :P

TTFAF = 1% på hard... min hjerne lærer aldrig "ikke" at tænke på hurtigt :D
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf pongolle » 1. dec 2007 11:47

TagEnKiks skrev:Første sang på hard gennemført! et lille skridt for menneskeheden, et stort et for mig :P

TTFAF = 1% på hard... min hjerne lærer aldrig "ikke" at tænke på hurtigt :D


He, jeg fik også 1% på den i går...

Jeg sidder fast i Smashing Pumpkins og Tenacious D nummeret på Hard :x

EDIT: Tenacious D nummeret overstået..
pongolle
Niveau 6
 
Indlæg: 1557
By: Århus


Indlægaf TagEnKiks » 2. dec 2007 23:45

Nu står jeg og spiller The devil bla bla bla sangens solo...

Jeg kom så til at tænkte på. Når i skal flytte fingeren fra rød til grøn! Flytter i så hele hånden? Eller kun den ene finger? (self hele hånden når der kommer dobbelt notes). Men ellers flytter i så kun den ene finger, eller hele hånden ?
TagEnKiks
Niveau 8
 
Indlæg: 7159


Indlægaf WollaMan » 3. dec 2007 16:56

TagEnKiks skrev:Nu står jeg og spiller The devil bla bla bla sangens solo...

Jeg kom så til at tænkte på. Når i skal flytte fingeren fra rød til grøn! Flytter i så hele hånden? Eller kun den ene finger? (self hele hånden når der kommer dobbelt notes). Men ellers flytter i så kun den ene finger, eller hele hånden ?


Jeg flytter kun fingeren. Men jeg vil til at øve at lave HO/PO med en finger der glider hen over knapperne. Så lige ham den 8 årige inde på youtube gøre det, så det vil jeg sq prøve at lære. Jeg har meget stor problemer med at trykke fingrerne ind individuelt når det skal gå rigtig stærkt :evil:
If the van is rocking, don't come knocking
WollaMan
Niveau 7
 
Indlæg: 3958
By: Avedøre, Hvidovre


Foregående

Tilbage til Musikspil

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster