Xboxlife forum

Streame video via mediacenter

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Streame video via mediacenter

Indlægaf mrman » 21. jun 2008 17:53

Hej

Jeg har windows vista ultimate edition samt i xbox elite.
Jeg har fået mediaplayer til at køre på boxen og kan fint finde film, musik og billeder fra min pc på xboxen via mediacenter.
Men når jeg forsøger at streame en film siger den følgende:
"Video Error
Files needed to display video are not installed or not working correctly. Please restart Windows Media Center or restart the computer"
Har prøvet at restarte begge, men med samme resultat jf. ovenstående citat.
Nogen bud på hvad problemet skyldes? Kan godt se billeder fra eksempelvis
mrman
Niveau 0
 
Indlæg: 42


Indlægaf amh » 29. jun 2008 13:01

Jeg får nøjagtig samme fejl. Jeg vil gerne streame DivX/XviD film fra pc'en og ned på Xbox360'en. Jeg har den helt standard, med 20 GB. Harddisk. Håber nogle kan komme med bud. Har prøvet og følge guiden, der er her på forummet, med MediaConnect, men det vil ikke installeres på min Vista Home Premium version..
amh
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf CaioN » 29. jun 2008 13:11

MediaCenter kan vist ikke streame avi filer, så vidt jeg husker er der en fejl der ikke er blevet rettet efter dashboard updaten der tilføjede divx support til xboxen (jeg har ikke selv prøvet media center, men har læst om dette et eller andet sted)...

I kan evt. installere tversity (eller share med windows media player).. Tversity giver den fordel at i kan streame film (stortset) uanset hvilket format der er tale om, da den kan transcode til WMV mens den streamer..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf amh » 29. jun 2008 13:16

jeg har det installeret det der tversity, men efter der er tilføjet mapper kan Xboxen ikke finde den, den kommer og siger der ingen PC er tilsluttet, mens PC'en sagtens kan finde Xboxen...
amh
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf CaioN » 29. jun 2008 13:25

Har du åbnet windows firewall for MediaServer.exe? UPnP skal også være slået til i din router...
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf amh » 29. jun 2008 13:55

Hmm jeg kører med NA360 og har givet programmet tilladelse til at køre igennem. Hmm routeren har jeg ikke pillet ved. Er en Netgear 54 Mbps. Router....
amh
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf CaioN » 29. jun 2008 14:15

amh skrev:Hmm jeg kører med NA360 og har givet programmet tilladelse til at køre igennem. Hmm routeren har jeg ikke pillet ved. Er en Netgear 54 Mbps. Router....


Hvad er NA360?

Du skal sørge for at Windows Firewall har en undtagelse (dvs. et program hvis trafik får lov at passere igennem firewallen) for MediaServer.exe som findes i tversity mappen.

Du skal sørge for at UPnP er slået til i routeren...
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf amh » 29. jun 2008 16:07

NortonAntivirus hmm og den jeg har hedder 360. Som sagt hvordan gør jeg det i routeren det er en Netgear 54 mbps WGR614 V7.

EDIT den har heletiden stået på UnPN eller hvad det hedder i routeren....
amh
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf CaioN » 29. jun 2008 16:14

okay, det er fint hvis routeren er sat op til UPnP...

Har du tilføjet MediaServer.exe til windows firewall (kun nødvendigt hvis windows firewall er slået til)..

Jeg er ikke videre bekendt med Norton Antivirus, men jeg mener at den godt kan finde på at lege firewall, så det kan være du skal slå et eller andet fra derinde også... Hvordan ved jeg ikke helt..

Prøv evt. at slukke helt for Norton antivirus, og check at windows firewall ikke er slået til (eller at MediaServer.exe er tilføjet som undtagelse i windows firewall), og se derefter om din xbox kan finde din PC..
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf amh » 29. jun 2008 18:21

Det hjalp og slå Norton Firewall'en fra, nu har den fundet og er connected til PC'en, men mappen med filmene i der er delt, er tom siger den, den skriver "No videos found. You can watch video content from Xbox LIVE Marketplace, a DVD, data disc, or a portable device, or by connecting to at Windows-based PC." I den mappe jeg har delt med film, ligger de som .avi og xviD/DivX format.
amh
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf CaioN » 29. jun 2008 18:57

Er du sikker på at du har tilføjet det korrekt i Tversity? Når du tilføjer en mappe, skal du huske at markere at den skal lede efter videoer i mappen.. Desuden skal du huske at tilføje mappen til den rigtige kategori..

Og så skal du forøvrigt vente på at ikonet i højre hjørne forsvinder igen (det vises mens den arbejder med at gøre filerne klar)..

Derefter kan du prøve at genstarte media serveren og se om der så ikke kommer filer frem...
Billede
FINISH THE FIGHT
CaioN
Niveau 7
 
Indlæg: 2119


Indlægaf amh » 29. jun 2008 19:22

Ja, alt er prøvet, men uden held :(
amh
Niveau 0
 
Indlæg: 6


Indlægaf LiquidoDK » 3. jul 2008 09:38

Hvis du kører Vista, kan du dele dine film/musik/billeder via windows mediaplayer og det virker helt fint. I mediaplayeren er der et menu-punkt der hedder medie deling, hvor du kan give xbox'en tilladelse til at streame fra pc'en.
LiquidoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 330


Indlægaf Nukem » 3. jul 2008 15:46

Try downloading the optional media update from Xbol Live and then you should be able to stream avi files
Nukem
Niveau 0
 
Indlæg: 36


Indlægaf LiquidoDK » 3. jul 2008 18:53

Nukem skrev:Try downloading the optional media update from Xbol Live and then you should be able to stream avi files

Den hjælper desværre ikke på streaming via Media Center.
I Media Center er det kun muligt at streame musik og billeder, ikke .avi filer.
LiquidoDK
Niveau 4
 
Indlæg: 330


Næste

Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster