Xboxlife forum

Afspilning fra ekstern hdd...

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Afspilning fra ekstern hdd...

Indlægaf soeren0 » 24. mar 2008 12:04

Et hurtigt spørgsmål, er det muligt at afspille/streame video fra en ekstern hdd sat dirékte til Xbox'en, og hvis er det så samme formater som ved streaming fra pc (f.eks. streaming af x.264.)?
soeren0
Niveau 2
 
Indlæg: 136


Indlægaf Bumletog » 24. mar 2008 13:57

Kan du godt, har i hvert fald selv haft sat min ekstern til. Ved ikke hvilke formater den ta'r og ikke ta'r
Bumletog
Niveau 0
 
Indlæg: 45


Indlægaf The Thing » 1. apr 2008 12:11

Nogen anelse om hvorfor min eksterne ikke virker på min xbox? Kan den ikke læse NTFS eller?
Xbox 360 Pro (Falcon)
The Thing
Niveau 1
 
Indlæg: 97


Indlægaf zrrbiteDK » 1. apr 2008 14:47

NTFS kan ikke læses af Xbox 360. Du bliver nødt til enten at 1) FAT32 formatere din harddisk (hvilket umuliggør afspilning af x264 film da de som regel fylder over 4gb), eller 2) formatere den i mac format, som xboxen understøtter.

Xboxen har desuden ingen native understøttelse for afspilning af x264 formatet. Du har brug for en maskine der har en media splitter som Hali installeret, til at "oversætte". Led efter et program der hedder GotSent, der kan konvertere x264 i .mkv (Den mest hyppigt brugte x264 container) containere til en .avi container, som dashboardet understøtter. Dvs, afspilning af highdef x264 film fra en ekstern harddisk er ikke p.t. muligt hvis jeg forstår deres december video playback FAQ ret.
Billede
zrrbiteDK
Niveau 3
 
Indlæg: 298


Re: Afspilning fra ekstern hdd...

Indlægaf dinx » 6. apr 2008 17:40

soeren0 skrev:Et hurtigt spørgsmål, er det muligt at afspille/streame video fra en ekstern hdd sat dirékte til Xbox'en, og hvis er det så samme formater som ved streaming fra pc (f.eks. streaming af x.264.)?


Om du streamer eller bruger en ekstern HDD er der ingen forskel på.

Jeg bruger selv en ekstern hdd fra Buffalo, og har formateret den til HFS format. Det er et filstruktur system fra Mac som virker på samme måde som NTFS men hvor Xbox 360 ikke kan læse en NTFS HDD, kan den godt læse en HFS HDD.

Find det program der hedder MacDrive fra firmaet Mediafour, og så ellers afsted.....

send bare en PB hvis du har brug for yderligere hjælp.....
dinx
Niveau 4
 
Indlæg: 303



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster