Xboxlife forum

Issues ved afspilling af divx/avi

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Issues ved afspilling af divx/avi

Indlægaf David » 10. feb 2008 12:27

Jeg forsøger at benytte min xbox 360, som extender så jeg kan afspille noget mediemateriale på min tv skærm. Umiddelbart fungere selve setup'et fint. Men min konsol nægter altså så bare at afspille mine .avi filer.

På et tidspunkt virkede det da jeg brugte min winamp som extender. Ingen Problemer. Nu forsøger jeg på en anden computer der så har medie centeret installeret. Men troligt nok nægter den at afspille førnævnte filtype.

Nogen ideer?

Den nyeste dash-update skulle være installeret. Jeg har ihf adgang til xbox classic delen af dash boardet.


Tak,

David.
David
Niveau 0
 
Indlæg: 31


Indlægaf ThaPrince » 10. feb 2008 13:06

Hej

Det er noget med at du skal have et program f.eks MCE video encoder installeret , og noget DivX player .

Men der er vidst masser af Topics herinde om det . Så bare søg ;)
ThaPrince
Niveau 4
 
Indlæg: 434


Indlægaf David » 10. feb 2008 13:31

ThaPrince skrev:Hej

Det er noget med at du skal have et program f.eks MCE video encoder installeret , og noget DivX player .

Men der er vidst masser af Topics herinde om det . Så bare søg ;)


DivX player er installeret sammen med en del andre avi codec packs, fddshow osv. Den afspiller jo fint på PC'en hvor mediecenteret kører fra, så det må vel alt andet lige betyde at det er 360'eren der er problemet? eller?
David
Niveau 0
 
Indlæg: 31


Indlægaf Ronin2300 » 2. mar 2008 18:05

David skrev:
ThaPrince skrev:Hej

Det er noget med at du skal have et program f.eks MCE video encoder installeret , og noget DivX player .

Men der er vidst masser af Topics herinde om det . Så bare søg ;)


DivX player er installeret sammen med en del andre avi codec packs, fddshow osv. Den afspiller jo fint på PC'en hvor mediecenteret kører fra, så det må vel alt andet lige betyde at det er 360'eren der er problemet? eller?


Det er Xboxen der er problemet... Selv om der er kommet en update der gør at Xboxen kan spille alle de fine formater så er den opdatering ikke flyttet med over i Medie Extender delen. Det betyder at Xvid og DivX film skal afspilles igennem Dashboardet og IKKE igennem mediecenter delen.

Det er en underlig og forbandet irriterende fejl som jeg håber de snart får rettet.
Ronin2300
Niveau 0
 
Indlæg: 2



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster