Xboxlife forum

Trådet forbindelse til 360 med Media Center

Snak om alt der har med Mediacenter, Tversity, Transcode360, DivX, Xvid og lignende at gøre.

Trådet forbindelse til 360 med Media Center

Indlægaf mummifar » 5. maj 2007 19:40

Hey :D

Ville lige høre om det var muligt at lavet et trådet forbindelse til 360'eren fra PC'en og bruge Media Center på den måde?

Vil nemlig gerne undgå det trådløse, da jeg godt kunne forestille mig det ville skabe noget inteferens (som det så fint hedder), og film ville hakke og være i dårlig kvalitet, som det jo kan undgås med en trådet forbindelse, ikke sandt?

I så fald, hvilket kabel(er), skal man så bruge?

Håber min spørgsmål ikke er alt for indviklet. Takker på forhånd :wink:
mummifar
Niveau 5
 
Indlæg: 828


Indlægaf GrillBillerDK » 5. maj 2007 20:26

hvis du har en hub eller Switch så sætter du bare et ganske alm Netkabel i..

Eller hvis du har et krydset netkabel.. sætter du den bare direkte i xboxen og Mediacenteren...

(Ps.. Hvis du allerede har grønt lys i netværks forbindelsen i Dashboard/netværk setup... så får du ikke problemer med det du fryter ;-) )
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf mummifar » 5. maj 2007 20:31

GrillBillerDK skrev:hvis du har en hub eller Switch så sætter du bare et ganske alm Netkabel i..

Eller hvis du har et krydset netkabel.. sætter du den bare direkte i xboxen og Mediacenteren...

(Ps.. Hvis du allerede har grønt lys i netværks forbindelsen i Dashboard/netværk setup... så får du ikke problemer med det du fryter ;-) )


Det forstod jeg så ikke så meget af; jeg tror vi misforstår hinanden.

Jeg har min 360'er tilsluttet til nettet via min PC, med en delt netforbindelse - PC'en har en trådløs forbindelse til min router.

Jeg mente om jeg kunne trække et kabel fra PC'en direkte til boxen og dermed bruge den som extender for Media Center? Ikke noget trådløst. (Har jo ikke trådløs adaptor på 360)
mummifar
Niveau 5
 
Indlæg: 828


Indlægaf GrillBillerDK » 5. maj 2007 21:48

Du har jo allerede tilsluttet Xboxen til PCeren så virke Media Center også.
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf mummifar » 5. maj 2007 22:03

GrillBillerDK skrev:Du har jo allerede tilsluttet Xboxen til PCeren så virke Media Center også.


Hvordan vil computeren så streame eksempelvis en film? - Ethernetkablet kan vel ikke streame film..
mummifar
Niveau 5
 
Indlæg: 828


Indlægaf GrillBillerDK » 5. maj 2007 22:07

Hvorfor skulle det ikke kunne det?
den kan overføre op til 100 Mbit/s hvor en typisk film/HD "kun" snupper de 10/20 mbit/s


Når vi taler om trådløst.. så kan den trådløse netstik til xboxen overføre op til 56Mbit/s
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf mummifar » 5. maj 2007 22:16

GrillBillerDK skrev:Hvorfor skulle det ikke kunne det?
den kan overføre op til 100 Mbit/s hvor en typisk film/HD "kun" snupper de 10/20 mbit/s


Når vi taler om trådløst.. så kan den trådløse netstik til xboxen overføre op til 56Mbit/s


Nej, det var ikke at jeg ikke stolede på hvad du sagde - har bare ikke så megen viden på det område, så er en Spørge-Jørgen hér ;)

Så jeg skal bare gå ind under Media Center på boxen (og selvfølgelig have en Media Center PC), og følge opsætningen, også bør det køre 100% flydende via ethernetkablet?

Understøtter Vista Media Center også Xbox360 som extender?
mummifar
Niveau 5
 
Indlæg: 828


Indlægaf GrillBillerDK » 5. maj 2007 22:24

Fejl 40 er i orden ;-)

Ang. vista.. selvfølgelig
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf mummifar » 5. maj 2007 22:27

Jeg kan bare ikke forestille mig noget i HD kvalitet igennem et sådanne lille kabel - weird?

Det må jeg lige eksperimentere lidt med ;)

Mange tak for din hjælp GrillBiller - det har været, som Borat ville have sagt: "Great!".
mummifar
Niveau 5
 
Indlæg: 828


Indlægaf spif2001 » 5. maj 2007 22:31

Her er det kabel du skal bruge:

Billede

Seriøst så er den trådløse løsning altså fin nok. Jeg kører trådløst fra bærbar til router og wire fra router til xbox, og jeg har ikke kvalli problemer med film streaming.
spif2001
Niveau 9
 
Indlæg: 12954
By: Horsens


Indlægaf GrillBillerDK » 5. maj 2007 23:17

Hvis vi rigtig skulle lave lidt grin..
så burde jeg nok havde sagt at han skulle havde købt dette kabel:
Billede
til 249kr
;-)
”Vi griner meget sammen, men vi er også meget forskellige. Nogle gange bliver Bubber altså 12 år – det er charmerende, men også lidt anstrengende to måneder i træk.”
B.S. Christiansen
GrillBillerDK
Niveau 7
 
Indlæg: 3172


Indlægaf mummifar » 6. maj 2007 09:26

I er så onde :twisted:
mummifar
Niveau 5
 
Indlæg: 828



Tilbage til Mediacenter

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst